HubSpot Service Hub Übersicht

Was ist HubSpot Service Hub?

HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenserviceplattform, mit der Prozesse zur Verwaltung von Kundenanfragen vereinfacht und die Kundenbindung für Unternehmen jeder Größe verbessert werden sollen. Nutzer*innen können sich mit Kund*innen über Live-Chat, Eins-zu-Eins-Kundenkommunikation, Konversations-Bots, vorformulierte Antworten und mehr verbinden.

Zu den Hauptfunktionen von HubSpot Service Hub gehören Kundenfeedback, Umfragen, Erkenntnisse, Berichterstattung, Warnungen, eine Kundendatenbank, Wissensdatenbank, Zielverwaltung und Team-E-Mail-Aliase. Unternehmen können die Plattform verwenden, um Kundenanfragen schnell zu beantworten, indem sie Hilfedokumentationen senden, kurze Videos aufzeichnen und nutzerdefinierte E-Mail-Vorlagen basierend auf bestimmten Fragen erstellen. Die Lösung stellt einen einheitlichen Posteingang zur Verfügung, der die gesamte Kommunikation aufzeichnet und den vollständigen Kundenservice-Verlauf für andere Vertreter*innen bereitstellt, auf die in ähnlichen Fällen zurückgegriffen werden kann.

Mit automatisierten Kundenmarketing-E-Mails und einer durchsuchbaren Wissensdatenbank ermöglicht HubSpot Service Hub Unternehmen, Kund*innen durch optimierten Self-Service-Zugriff auf Falllösungen zu binden. Die Lösung erleichtert die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Salesforce, HelloSign, Slack, GoToWebinar, CallRail, Typeform, Hotjar, Klipfolio, Lucky Orange und mehr.

HubSpot Service Hub Übersicht

Kosten

Beginnt ab
0,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

HubSpot Service Hub Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Australien, Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

HubSpot Service Hub customer loyalty screenshot
HubSpot Service Hub emails screenshot
HubSpot Service Hub knowledge base screenshot
Videos zu HubSpot Service Hub HubSpot Service Hub Screenshot: HubSpot Service Hub customer loyalty screenshot HubSpot Service Hub Screenshot: HubSpot Service Hub emails screenshot HubSpot Service Hub Screenshot: HubSpot Service Hub knowledge base screenshot

HubSpot Service Hub Bewertungen

HubSpot Service Hub Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
53

Sehr gut
50

Durchschnitt
6

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2
Funktionen
4
Bedienkomfort
4,4
Kundenbetreuung
4,6
94% haben diese Anwendung empfohlen
Josh A.

Hubspot Service Hub

Overall, Service Hub has been a pleasantly surprising experience.


Mit Google übersetzen
Brigitte S.

Great choice for scaling up your Support Teams

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find resolutions to problems, and their support team is courteous and friendly. The ease of use of the product, despite some shortcomings, will allow our Support team to automate more and scale up faster and more effectively.


Mit Google übersetzen
Brooke W.

Easy to keep track of issues, create surveys, automations

I've been working with Hubspot along with the rest of my team for 4 months and it's only getting better. There is a LOT to explore and it's so easy to have everything working together.


Mit Google übersetzen
Ella H.

Its good CRM but is more suited for Marketing rather than a Service Role

It has some great functions but compared to some other CRM services it is limited and sometimes difficult to navigate


Mit Google übersetzen
Rachel H.

Good Overall, Can be Overwhelming/Cluttered, Still Improving

We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we continue to learn and customize our instance, and as HubSpot continues to improve Service Hub.


Mit Google übersetzen
Josh A.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Hubspot Service Hub

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, Service Hub has been a pleasantly surprising experience.

Vorteile

We were already using the CRM features of Hubspot and liked the idea of combining with our service desk. We automatically create tickets from chats, which makes dropping the ball on tickets harder to do. The knowledge base is flexible, and the layout templates allowed us to get on-brand.

Nachteile

I'd love to see an OAuth option in the future to put our knowledge base behind a login.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Brigitte S.
Branche: E-Learning
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Great choice for scaling up your Support Teams

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 30.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find resolutions to problems, and their support team is courteous and friendly. The ease of use of the product, despite some shortcomings, will allow our Support team to automate more and scale up faster and more effectively.

Vorteile

I love how convenient it is to make filters to see your tickets, change the status or update ticket fields, add "Snippets" for responses frequently used, and how easily conversations are looped together without creating duplicate tickets. Even duplicate tickets can be merged together seamlessly!

I also love how easy it was to create and edit a "Contact Us" form, along with creating the workflow for the response email. It really gives us the power to do more with fewer technical skills needed.

Nachteile

I would like for them to improve how companies are added to inbound customers who may not already be in the CRM; it is harder to automate/add to pipelines, as we are a B2B company, and the users of our product are most often not already in the CRM.

I would also love to be able to edit the email content previous to my responses; oftentimes our Client Success Managers will send emails forwarding a request from a customer, and I have to copy the previous email sent to exclude the instructions from the CSM. It takes a little extra time.

The other item I would like to be able to do is to paste small excel tables into the body of an email; I've had to switch to attaching the excel documents or reformatting the content to be in the style of bullets.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Brooke W.
Branche: E-Learning
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to keep track of issues, create surveys, automations

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 30.11.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've been working with Hubspot along with the rest of my team for 4 months and it's only getting better. There is a LOT to explore and it's so easy to have everything working together.

Vorteile

Working with hubspot has made managing our customers much more easy. I have the ability to create surveys and see which users a replying, create automated messages, tag team members in tickets and more.

Nachteile

The ticketing feature is not as advanced as other services but it makes it easy when all contacts are in the hubspot CRM

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ella H.
Branche: Pharmazeutika
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Its good CRM but is more suited for Marketing rather than a Service Role

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 21.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

It has some great functions but compared to some other CRM services it is limited and sometimes difficult to navigate

Vorteile

Easy to retrieve all of the information on a customer. Can keep all the records/notes/emails all under one email address.

Nachteile

The ticket system is not designed for high volume. You can't see if another team member is in the ticket. If the customer replies back to an closed to ticket it doesn't reopen so we miss emails unless we are double checking our notifications.
Limited reporting.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 4.0/10

Rachel H.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Good Overall, Can be Overwhelming/Cluttered, Still Improving

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 3.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we continue to learn and customize our instance, and as HubSpot continues to improve Service Hub.

Vorteile

The ticketing side of HubSpot Service Hub is very flexible conveniently and seamlessly integrated with the HubSpot CRM. The line is blurred between ticket and conversation, which makes interactions with leads and customers more human (HubSpot's whole mission, essentially). There are good integrations with Calendly (new!), Appcues, Gmail, etc. plus the native features such as tracking knowledge base views, opens and clicks on emails, logging calls, etc. that make HubSpot a central record of all customer interaction and give us visibility on the whole journey. Associating a ticket with a CRM record (contact, company, deal) is easy and extremely flexible (unlike a help desk tool I've used before): in HubSpot there doesn't have to be an exact 1:1 relationship between all those things. We can just associate whatever message with whatever record it is actually associated with (helpful for cases like consultants who use our software themselves but also help out with other users' accounts). Plus, a couple other details: 1. being able to respond to live chat in Slack is great; ultimately, you need to view the customer/lead details in HubSpot anyway, but it's good to be able to send a quick, "Hi there, let me look into that for you!" even when I'm not on the chat page in HubSpot yet; 2. the "board" view vs. the "table" view for tickets is great to visualize the pipeline. Overall, I am pleased so far, and HubSpot shows a desire to improve this tool further.

Nachteile

The radical flexibility and pulling all information about the customer together can get overwhelming and clutter up the screen. Luckily, you can filter out whatever you don't want to see very easily, but it's hard to know what to filter out if you're not looking at all of it to begin with. The knowledge base is not nearly as flexible as the other parts of the tool, e.g. you can't have multiple knowledge bases, and there is very little ability to customize the look/feel (although they are improving this part). Some other things that are strangely inflexible: the support/ticket form (we opted to use a marketing form instead and build a workflow to trigger a ticket, at our HubSpot account manager's recommendation!); and teams (agents can only be on one team and can only view tickets for their own team).

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,3/10
Basierend auf 110 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

HubSpot Service Hub Preis

HubSpot Service Hub Preis

Beginnt ab
0,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Basierend auf 110 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

HubSpot Service Hub Funktionen

HubSpot Service Hub Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Multi-Channel-Kommunikation
Self-Service Portal
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Support Ticket Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4/5
Basierend auf 110 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

HubSpot Service Hub Häufig gestellte Fragen

HubSpot Service Hub Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HubSpot Service Hub.

F. Welche Preispläne bietet HubSpot Service Hub an?

HubSpot Service Hub bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 0,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von HubSpot Service Hub?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von HubSpot Service Hub

F. Wer sind die typischen Nutzer von HubSpot Service Hub?

HubSpot Service Hub hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von HubSpot Service Hub unterstützt?

HubSpot Service Hub unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet HubSpot Service Hub an?

HubSpot Service Hub hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt HubSpot Service Hub mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte HubSpot Service Hub unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert HubSpot Service Hub?

HubSpot Service Hub kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Brilliant Assessments, CloudTalk, ONEiO, Salesmachine, SurveyMonkey, Trelica, Woopra, Wordpress, iorad, xTuple

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet HubSpot Service Hub an?

HubSpot Service Hub bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank