
HubSpot Service Hub
Über HubSpot Service Hub
HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenserviceplattform, mit der Prozesse zur Verwaltung von Kundenanfragen vereinfacht und die Kundenbindung für Unternehmen jeder Größe verbessert werden sollen. Nutzer*innen können sich mit Kund*innen über Live-Chat, Eins-zu-Eins-Kundenkommunikation, Konversations-Bots, vorformulierte Antworten und mehr verbinden.
Zu den Hauptfunktionen von HubSpot Service Hub gehören Kundenfeedback, Umfragen, Erkenntnisse, Berichterstattung, Warnungen, eine Kundendatenbank, Wissensdatenbank, Zielverwaltung und Team-E-Mail-Aliase. Unternehmen können die Plattform verwenden, um Kundenanfragen schnell zu beantworten, indem sie Hilfedokumentationen senden, kurze Videos aufzeichnen und nutzerdefinierte E-Mail-Vorlagen basierend auf bestimmten Fragen erstellen. Die Lösung stellt einen einheitlichen Posteingang zur Verfügung, der die gesamte Kommunikation aufzeichnet und den vollständigen Kundenservice-Verlauf für andere Vertreter*innen bereitstellt, auf die in ähnlichen Fällen zurückgegriffen werden kann.
Mit automatisierten Kundenmarketing-E-Mails und einer durchsuchbaren Wissensdatenbank ermöglicht HubSpot Service Hub Unternehmen, Kund*innen durch optimierten Self-Service-Zugriff auf Falllösungen zu binden. Die Lösung erleichtert die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Salesforce, HelloSign, Slack, GoToWebinar, CallRail, Typeform, Hotjar, Klipfolio, Lucky Orange und mehr.
Preisoptionen ab:
50,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Bereitstellung
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
50,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder



Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von HubSpot Service Hub: 85
Alternativen
Front

JIRA Service Management

Copper

Kayako

Nutzerbewertungen
Hast du HubSpot Service Hub bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Everything in one place
Bewertet am 14.11.2019
We have one place for everything instead of multiple systems.
We have one place for everything instead of multiple systems.
Vorteile
I can see marketing and sales deals so I know my customers before they become customers. We have one place for everything instead of multiple systems.
Nachteile
It can be difficult to put principles together for where different tings are logged (Contact, company or deal) and therefore was difficult to get it to fit our business model.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
A great way to manage support tickets!
Bewertet am 15.7.2021
Overall, once we got past set up, it has really streamlined our support processes! Would recommend.
Overall, once we got past set up, it has really streamlined our support processes! Would recommend.
Vorteile
I love how easy it is to manage tickets. Tickets come in through our website and our support team is automatically notified, the tickets are assigned a team member and populated on a nice workflow so no request falls through the cracks. Roping in team members is easy for behind the scenes communication and the analytics are really cool how they track monthly tickets closed, tickets closed by team members, how long it takes to close tickets on avg, etc.
Nachteile
Set up can really tricky. We had to hire a 3rd party team that met with our team and walked us through set up. With the potential for all the hubspot offers, there is some complexity.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteWarum HubSpot Service Hub gewählt wurde
We still use monday.com for task tracking but for service related tickets, hubspot is just much more powerful.Zuvor genutzte Software
monday.comGründe für den Wechsel zu HubSpot Service Hub
Hubspot seemed more powerful and trusted.- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Hubspot Service Hub Review
Bewertet am 17.10.2019
Vorteile
It's categorization and click/drag feature of kb articles, ease of publishing, case workflow visualization
Nachteile
No public access for our own customers to view their own cases (open or otherwise) in the support portal. Organizationally, this means they will be managing case volumes through their email, only IF they were copied on the case to begin with.
File limitations; kb indicates there are no file restrictions other than on video, where we found there to be a 2 gb limit on ANY file.
- Branche: Internet
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Fosters collaboration and productivity
Bewertet am 5.7.2023
The experience has been incredible and the features are exceptional
The experience has been incredible and the features are exceptional
Vorteile
HubSpot is very essential and critical to our team’s success, we use HubSpot as a CRM, knowledge base, and for easily facilitating collaboration and projects across teams
Nachteile
Pricing can be expensive when compared to the competition
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good Overall, Can be Overwhelming/Cluttered, Still Improving
Bewertet am 3.12.2019
We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we...
We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we continue to learn and customize our instance, and as HubSpot continues to improve Service Hub.
Vorteile
The ticketing side of HubSpot Service Hub is very flexible conveniently and seamlessly integrated with the HubSpot CRM. The line is blurred between ticket and conversation, which makes interactions with leads and customers more human (HubSpot's whole mission, essentially). There are good integrations with Calendly (new!), Appcues, Gmail, etc. plus the native features such as tracking knowledge base views, opens and clicks on emails, logging calls, etc. that make HubSpot a central record of all customer interaction and give us visibility on the whole journey. Associating a ticket with a CRM record (contact, company, deal) is easy and extremely flexible (unlike a help desk tool I've used before): in HubSpot there doesn't have to be an exact 1:1 relationship between all those things. We can just associate whatever message with whatever record it is actually associated with (helpful for cases like consultants who use our software themselves but also help out with other users' accounts). Plus, a couple other details: 1. being able to respond to live chat in Slack is great; ultimately, you need to view the customer/lead details in HubSpot anyway, but it's good to be able to send a quick, "Hi there, let me look into that for you!" even when I'm not on the chat page in HubSpot yet; 2. the "board" view vs. the "table" view for tickets is great to visualize the pipeline. Overall, I am pleased so far, and HubSpot shows a desire to improve this tool further.
Nachteile
The radical flexibility and pulling all information about the customer together can get overwhelming and clutter up the screen. Luckily, you can filter out whatever you don't want to see very easily, but it's hard to know what to filter out if you're not looking at all of it to begin with. The knowledge base is not nearly as flexible as the other parts of the tool, e.g. you can't have multiple knowledge bases, and there is very little ability to customize the look/feel (although they are improving this part). Some other things that are strangely inflexible: the support/ticket form (we opted to use a marketing form instead and build a workflow to trigger a ticket, at our HubSpot account manager's recommendation!); and teams (agents can only be on one team and can only view tickets for their own team).
HubSpot Service Hub Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HubSpot Service Hub.F. Welche Preispläne bietet HubSpot Service Hub an?
HubSpot Service Hub bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 50,00 $/Monat Preisoptionen anzeigen
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von HubSpot Service Hub?
HubSpot Service Hub hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von HubSpot Service Hub unterstützt?
HubSpot Service Hub unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt HubSpot Service Hub mobile Geräte?
HubSpot Service Hub unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert HubSpot Service Hub?
HubSpot Service Hub kann in folgende Anwendungen integriert werden:
360NRS, Accelo, Actionstep, AdRoll, AdStage, AgencyAnalytics, Airtable, Aloware, Ambassify, Asana, Autopilot, Aysling, Bedrock Data, BigTime, BrightTALK Central, BuiltWith, Call Loop, CallRail, Canva, ClearVoice, CoSchedule Marketing Suite, Cookiebot, Coupler.io, Cyfe, DataHero, Databox, Dealfront, DepositFix, Dialpad Meetings, Drift, Dropbox Sign, Eventbrite, Fivetran, Fomo, Forecast, Gmail, GoTo Webinar, GoToWebinar, Google Calendar, Google Contacts, Google Meet, Google Sheets, Gravity Forms, Grow, Instagram, Instapage, Intercom, Jotform, Justuno, Klipfolio, LinkedIn for Business, LoyaltyLion, Lucky Orange, Mailchimp, ManyChat, Meta for Business, Modus, NeverBounce, Odoo, OptinMonster, Outgrow, PSOhub, Paycove, PhoneWagon, Pipedrive, PowToon, Privy, Project Buddy, Promo.com, Proposify, Pure Chat, Quuu Promote, Retreaver, Ringover, Sakari, Salesforce Sales Cloud, Salesmsg, Seventh Sense, Shopify, Sigstr, Skyvia, Slack, SnapApp, Stitch, Stripe, Stripo.email, Supermetrics, SurveyMonkey, Teamwork, Trello, Twitter/X, Unbounce, Vidyard, Wistia, Wix, WooCommerce, Woopra, WordPress, Zapier, Zoho Analytics, Zoom Meetings, adam.ai, monday.com
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet HubSpot Service Hub an?
HubSpot Service Hub bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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