Über HubSpot Service Hub

HubSpot Service Hub ist eine cloudbasierte Kundenserviceplattform, mit der Prozesse zur Verwaltung von Kundenanfragen vereinfacht und die Kundenbindung für Unternehmen jeder Größe verbessert werden sollen. Nutzer*innen können sich mit Kund*innen über Live-Chat, Eins-zu-Eins-Kundenkommunikation, Konversations-Bots, vorformulierte Antworten und mehr verbinden.

Zu den Hauptfunktionen von HubSpot Service Hub gehören Kundenfeedback, Umfragen, Erkenntnisse, Berichterstattung, Warnungen, eine Kundendatenbank, Wissensdatenbank, Zielverwaltung und Team-E-Mail-Aliase. Unternehmen können die Plattform verwenden, um Kundenanfragen schnell zu beantworten, indem sie Hilfedokumentationen senden, kurze Videos aufzeichnen und nutzerdefinierte E-Mail-Vorlagen basierend auf bestimmten Fragen erstellen. Die Lösung stellt einen einheitlichen Posteingang zur Verfügung, der die gesamte Kommunikation aufzeichnet und den vollständigen Kundenservice-Verlauf für andere Vertreter*innen bereitstellt, auf die in ähnlichen Fällen zurückgegriffen werden kann.

Mit automatisierten Kundenmarketing-E-Mails und einer durchsuchbaren Wissensdatenbank ermöglicht HubSpot Service Hub Unternehmen, Kund*innen durch optimierten Self-Service-Zugriff auf Falllösungen zu binden. Die Lösung erleichtert die Integration in verschiedene Drittanbieteranwendungen wie Salesforce, HelloSign, Slack, GoToWebinar, CallRail, Typeform, Hotjar, Klipfolio, Lucky Orange und mehr.

Preisoptionen ab:

50,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
  • Gratis Testen
  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Bereitstellung

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Belgien, Brasilien, Deutschland, Dänemark und 17 weitere

Unterstützte Sprachen

Englisch

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50,00 $/Monat

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Bilder

HubSpot Service Hub Software - 1
HubSpot Service Hub Software - 2
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Videos zu HubSpot Service Hub
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von HubSpot Service Hub: 85

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Antworten
  • Automatisiertes Routing
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Chat
  • Echtzeit-Chat für Kunden
  • Echtzeit-Daten
  • Einmalige Anmeldung
  • Einstellungen (Personalbeschaffung)
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Feedback-Management
  • Geotargeting
  • Gesundheitswerte
  • Hilfe Desk-Management
  • Inbox-Management
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konto-Benachrichtigungen
  • Kontoverwaltung
  • Kundenbindung
  • Kundendatenbank
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Makros/Antwortvorlagen
  • Mehrsprachig
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • NPS von Kunden
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Offline-Formular
  • Pipeline-Management
  • Priorisierung
  • Proaktiver Chat
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social-Media-Integration
  • Supportticket-Management
  • Terminverwaltung
  • Ticket-Management
  • Transfer / Weiterleitung
  • Transkripte / Chatverlauf
  • Umfragen & Feedback
  • Verfolgen von Support-Tickets
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Voice-Mail
  • Vorformulierte Antworten
  • Warnungen/Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Weiterleitung von Anrufen (Call Routing)
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen

Alternativen

Front

4,5
Nr. 1 Alternative zu HubSpot Service Hub
Front bietet eine einfache Möglichkeit für Teams, E-Mail-Posteingänge (Verkauf @, Support @, usw.), Chat, soziale...

JIRA Service Management

4,5
Nr. 2 Alternative zu HubSpot Service Hub
JIRA Service Desk ist eine Service-Management-Software, die IT mit Deinem Unternehmen verknüpft mithilfe schneller,...

Copper

4,4
Nr. 3 Alternative zu HubSpot Service Hub
ProsperWorks CRM hilft dir, Vertriebskontakte und -chancen zu identifizieren, zu verfolgen und zu optimieren. Verwalte...

Kayako

4,0
Nr. 4 Alternative zu HubSpot Service Hub
Kayako ist die einheitliche Kundendienst-Plattform. Mit Kayako können Kunden-besessene Unternehmen bessere mühelose...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(155)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du HubSpot Service Hub bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 155 Bewertungen
Pedro
Pedro
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Service Hub to use

Bewertet am 9.10.2023

Vorteile

- Ticket management -> Being able to assign tickets to random support owners is awesome- Pipeline management -> The hability to create deals inside different pipelines according to diferent actions and needs- Inbox management -> Managing multiple inboxes per country- Workflows between all the objects (Tickets, deals, contacts, companies)

Nachteile

- Pay per seat instead of pay per team. As we get more and more members, it can be a bit pricy

Brigitte
Gesamtbewertung
  • Branche: E-Learning
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great choice for scaling up your Support Teams

Bewertet am 30.1.2020

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find...

I have really appreciated the Customer Support provided by HubSpot; they are quick to find resolutions to problems, and their support team is courteous and friendly. The ease of use of the product, despite some shortcomings, will allow our Support team to automate more and scale up faster and more effectively.

Vorteile

I love how convenient it is to make filters to see your tickets, change the status or update ticket fields, add "Snippets" for responses frequently used, and how easily conversations are looped together without creating duplicate tickets. Even duplicate tickets can be merged together seamlessly!

I also love how easy it was to create and edit a "Contact Us" form, along with creating the workflow for the response email. It really gives us the power to do more with fewer technical skills needed.

Nachteile

I would like for them to improve how companies are added to inbound customers who may not already be in the CRM; it is harder to automate/add to pipelines, as we are a B2B company, and the users of our product are most often not already in the CRM.

I would also love to be able to edit the email content previous to my responses; oftentimes our Client Success Managers will send emails forwarding a request from a customer, and I have to copy the previous email sent to exclude the instructions from the CSM. It takes a little extra time.

The other item I would like to be able to do is to paste small excel tables into the body of an email; I've had to switch to attaching the excel documents or reformatting the content to be in the style of bullets.

In Betracht gezogene Alternativen

JIRA Service Management und Zendesk Suite

Warum HubSpot Service Hub gewählt wurde

Salesforce was limited in its ability to merge duplicate tickets, use shortcuts with variable tags for easy responses, and did not provide any timers (the only one they have is created by an unsupported 3rd party developer) in order to report on Support efficiency. It took forever to update fields, and it was absolutely not scalable.

Zuvor genutzte Software

Salesforce Service Cloud

Gründe für den Wechsel zu HubSpot Service Hub

We chose HubSpot for the features available that Zendesk and Jira did not provide. Jira especially was convoluted and not easily set up; I felt like I needed a skilled developer in order to set up Jira to its fullest capacity, and I have not felt that way with HubSpot for sure!
Dan
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Hubspot Service Hub Review

Bewertet am 17.10.2019

Vorteile

It's categorization and click/drag feature of kb articles, ease of publishing, case workflow visualization

Nachteile

No public access for our own customers to view their own cases (open or otherwise) in the support portal. Organizationally, this means they will be managing case volumes through their email, only IF they were copied on the case to begin with.
File limitations; kb indicates there are no file restrictions other than on video, where we found there to be a 2 gb limit on ANY file.

Rachel
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Good Overall, Can be Overwhelming/Cluttered, Still Improving

Bewertet am 3.12.2019

We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we...

We are still new to the Service Hub, which is HubSpot's newest hub, but I see great potential as we continue to learn and customize our instance, and as HubSpot continues to improve Service Hub.

Vorteile

The ticketing side of HubSpot Service Hub is very flexible conveniently and seamlessly integrated with the HubSpot CRM. The line is blurred between ticket and conversation, which makes interactions with leads and customers more human (HubSpot's whole mission, essentially). There are good integrations with Calendly (new!), Appcues, Gmail, etc. plus the native features such as tracking knowledge base views, opens and clicks on emails, logging calls, etc. that make HubSpot a central record of all customer interaction and give us visibility on the whole journey. Associating a ticket with a CRM record (contact, company, deal) is easy and extremely flexible (unlike a help desk tool I've used before): in HubSpot there doesn't have to be an exact 1:1 relationship between all those things. We can just associate whatever message with whatever record it is actually associated with (helpful for cases like consultants who use our software themselves but also help out with other users' accounts). Plus, a couple other details: 1. being able to respond to live chat in Slack is great; ultimately, you need to view the customer/lead details in HubSpot anyway, but it's good to be able to send a quick, "Hi there, let me look into that for you!" even when I'm not on the chat page in HubSpot yet; 2. the "board" view vs. the "table" view for tickets is great to visualize the pipeline. Overall, I am pleased so far, and HubSpot shows a desire to improve this tool further.

Nachteile

The radical flexibility and pulling all information about the customer together can get overwhelming and clutter up the screen. Luckily, you can filter out whatever you don't want to see very easily, but it's hard to know what to filter out if you're not looking at all of it to begin with. The knowledge base is not nearly as flexible as the other parts of the tool, e.g. you can't have multiple knowledge bases, and there is very little ability to customize the look/feel (although they are improving this part). Some other things that are strangely inflexible: the support/ticket form (we opted to use a marketing form instead and build a workflow to trigger a ticket, at our HubSpot account manager's recommendation!); and teams (agents can only be on one team and can only view tickets for their own team).

Cierra
Gesamtbewertung
  • Branche: Unterhaltung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Make your life easier...Switch to Hubspot!

Bewertet am 12.11.2019

Overall the service hub has been a fantastic tool. We have been able to capture and manage customer...

Overall the service hub has been a fantastic tool. We have been able to capture and manage customer expectations immediately and effectively thanks to the Surveys specifically. We now capture results in real time direct;y after a customer has finished our sales cycle and their customer journey. The tool has allowed us to get quick responses, see where we excel and shine within our industry as well as where we can improve all from the voice of our customers. Love working with this tool

Vorteile

Hubspot has allowed us to save time and reach our customers on a whole new level. Once we implemented Hubspot the possibilities truly became endless. From a sales perspective we have learnt valuable ways to reach our customers through the sales blog, templates and snippet suggestions etc. In addition we have been able to market to our clients using platforms we didn't even know were possible. Created personalized landing pages, calendar links to schedule meetings and calls saving time going back and forth. Not to mention automation and work flows- a time saver!!! Cant rave enough about using Hubspot and cant wait to see waht they come out with next!!!

Nachteile

Honestly, I think thing we like least about the software is that you cant use the social features to post videos to Instagram from the social hub. Other than that there isn't anything we dont like!

5 von 155 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

HubSpot Service Hub Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über HubSpot Service Hub.

HubSpot Service Hub bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 50,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

HubSpot Service Hub hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

HubSpot Service Hub unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

HubSpot Service Hub unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

HubSpot Service Hub kann in folgende Anwendungen integriert werden:

360NRS, Accelo, Actionstep, AdRoll, AdStage, AgencyAnalytics, Airtable, Aloware, Ambassify, Asana, Autopilot, Aysling, Bedrock Data, BigTime, BrightTALK Central, BuiltWith, Call Loop, CallRail, Canva, ClearVoice, CoSchedule Marketing Suite, Cookiebot, Coupler.io, Cyfe, DataHero, Databox, Dealfront, DepositFix, Dialpad Meetings, Drift, Dropbox Sign, Eventbrite, Fivetran, Fomo, Forecast, Gmail, GoTo Webinar, GoToWebinar, Google Calendar, Google Contacts, Google Meet, Google Sheets, Gravity Forms, Grow, Instagram, Instapage, Intercom, Jotform, Justuno, Klipfolio, LinkedIn for Business, LoyaltyLion, Lucky Orange, Mailchimp, ManyChat, Meta for Business, Modus, NeverBounce, Odoo, OptinMonster, Outgrow, PSOhub, Paycove, PhoneWagon, Pipedrive, PowToon, Privy, Project Procs, Promo.com, Proposify, Pure Chat, Quuu Promote, Retreaver, Ringover, Sakari, Salesforce Sales Cloud, Salesmsg, Seventh Sense, Shopify, Sigstr, Skyvia, Slack, SnapApp, Stitch, Stripe, Stripo.email, Supermetrics, SurveyMonkey, Teamwork.com, Trello, Twitter/X, Unbounce, Vidyard, Wistia, Wix, WooCommerce, Woopra, WordPress, Zapier, Zoho Analytics, Zoom, adam.ai, monday.com

HubSpot Service Hub bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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