Über Melio
Melio ist eine Kreditorenlösung, mit der Nutzer Rechnungen bequem online per Banküberweisung, Debitkarte oder Kreditkarte bezahlen können. Melio unterstützt die Synchronisierung und automatische Planung mit QuickBooks, sodass Nutzer sich mit ihrem Buchhaltungssystem verbinden und Zahlungstransaktionen automatisch terminieren können. Melio ist für kleine Unternehmen konzipiert.
Melio ermöglicht es Nutzern, jeden Lieferanten kostenlos per Banküberweisung oder Debitkarte zu bezahlen, auch wenn diese nur Schecks akzeptieren. Nutzer können mit einer Transaktionsgebühr von 2,9 % per Kreditkarte bezahlen. Melio funktioniert in drei einfachen Schritten. Erstens fügen Nutzer einfach Lieferanten- oder Rechnungsdetails hinzu. Mit Melio können Nutzer Details manuell eingeben, Dateien hochladen oder Fotos von einer Rechnung machen. Nutzer können dann per Karte oder Banküberweisung bezahlen. Terminierungstools ermöglichen es Nutzern, Zahlungen zu planen, wann immer sie wollen. Schließlich schickt Melio einen Scheck an die Bank des Verkäufers oder hinterlegt ihn dort.
Als Online-Lösung ermöglicht es Melio den Nutzern, Zahlungen jederzeit und von überall aus über jedes internetfähige Gerät, einschließlich Desktops, Laptops, Tablets und Smartphones, zu verwalten.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Melio das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Stripe
Gusto
Tebra
PayPal Zettle
Nutzerbewertungen
Hast du Melio bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple yet awesome product
Bewertet am 4.4.2023
Vorteile
It is nice being able to have rewards being built for credit card payments, less 1099's, and simple payment tracking
Nachteile
Not really friendly yet for QB Desktop users. We have a lot of features we would like including chain and price driven approval system and other nice feature would be more medium to large business friendly would be nice. If you are small business this tool is great but I see a future with this product working more and more for the medium to large business area.
Antwort von Melio
Hi Ryan, thank you for sharing this review. We're happy to hear you find Melio to be a useful tool for your business. We'll be sure to pass this feedback along to our team.
Best,
Team Melio
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Magnificent Melio
Bewertet am 18.5.2024
Vorteile
Melio provides fantastic features such as quick payments including international. There are also no fees for payments. My favorite feature is there are incentives such as earning points simply for making and receiving payments.
Nachteile
I have no complaints at this time. Melio is a great software.
Antwort von Melio
Hi Bridgette, thanks for taking the time to share this review. We're delighted to hear that Melio has been quick, efficient and helpful for your business. We'll be sure to pass this feedback along to the team!
Best,
Team Melio
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
No Longer An Asset to My Clients or Practice
Bewertet am 8.9.2023
Terrible!!
Terrible!!
Vorteile
There is absolutely nothing I like about Melio anymore. This payment service is not ideal. Most of my clients do not use it. And for the one's who do, I am working to remove them from the platform.
Nachteile
Melio declines all expedited payments no matter the amount. Payments that they used to allow to be expedited that have not changed in dollar amounts or vendors, or payment accounts, are all of a sudden being declined consistently causing issues for my clients and causing my payments to be late. Again I am working to remove the remaining few from this platform and encouraging them to use other AP platforms that come with bill pay or simply use their banks. So far I've removed 13 clients and I now need to remove 4 more and I can be done with the nightmare.
Antwort von Melio
Hi Toni, thanks for sharing this feedback. We're so sorry this has been your experience. We would like to take a look into your client's accounts and see why these payments have been declined. However, we understand if you've already stopped using Melio. Should you decide to use Melio again down the line, please don't hesitate to reach out to us at reviews@melio.com with any questions or feedback. We want to make this a better experience for you.
Best,
Team Melio
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Customer Service is not good - Service is inconsistent
Bewertet am 1.6.2023
Overall experience is that they are inconsistent and have poor customer service. Not a company or...
Overall experience is that they are inconsistent and have poor customer service. Not a company or software that can be relied upon.
Vorteile
I like that they offer the same day vendor payment for a reasonable fee. I also like the check payment option in the event a signer is not available.
Nachteile
Just a buyer beware, avoid same day payments, the vendor does not receive funds when promised and they still take their money out of your bank account for the same day service.When we pay the same day processing fee it is a 50/50 shot if it makes it to your vendor the same day. Their customer service reps make excuse after excuse and attempt to blame the customer. They ask for screen shots proving what you are saying and even when provided they blame the customer. Unfortunately this exact same interaction has occurred at least 3 different times, paying different vendors, and reaching out to customer service and being treated and spoken to the same way. They also will not refund the fees when there is a service failure. They just say, [sensitive content hidden] but nothing is ever done and you will have to contact your bank if you or your vendor would like a refund. Even with the receipts they request they do not care even telling me that I should have read their policy article before using their service. We won't be using any paid methods of payment with Melio any longer because sadly they are at best dishonest in what they charge for and they don't see any problem with the way in which they do business.
Antwort von Melio
Hi there, thanks for leaving this review and we're sorry to hear your experience has been less than stellar. Our support team is available on live chat Monday- Friday, 9am- 8pm EST via the help center. Or please reach out to us at reviews@melio.com and we'll be sure to look into any issues you may have.
Best,
Team Melio
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great product, especially the ACH and integration
Bewertet am 4.4.2023
My overall experience has been great!
My overall experience has been great!
Vorteile
I love the ACH payments that we can make to vendors for free. It is super simple and easy! I also like it integrates with our accounting software, QuickBooks.
Nachteile
They recently raised prices on bill pay, which I understand, but has made us move away from them for bill pay items.
Melio Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Melio.F. Welche Preispläne bietet Melio an?
Melio bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Melio?
Melio hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Melio unterstützt?
Melio unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Melio mobile Geräte?
Melio unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Melio?
Melio kann in folgende Anwendungen integriert werden:
FreshBooks, QuickBooks Online Advanced
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Melio an?
Melio bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Melio gefundenen Softwarekategorien an.