Über Litify
Litify, das auf Salesforce basiert, ist eine cloudbasierte Praxisverwaltungslösung, die kleine bis große Anwaltskanzleien bei der Fallprüfung und beim Kundenmanagement unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Risiko- und Ausgabenverfolgung, Prognosen, Empfehlungsmanagement und Berichterstattung.
Die Anwendung verfügt über eine Aufnahmefunktion, mit der Nutzer Kampagnen ausführen, Lead-Details über Fragebögen erfassen und Profile unter anderem basierend auf Standort oder Verlauf von Interaktionen erstellen können. Teammitglieder können die Predictive Dialer-Funktionalität verwenden, um Meetings oder Telefonanrufe zu planen und Updates an Anwälte zu senden. Das CRM-Modul (Customer Relationship Management) von Litify hilft Mitarbeitern, Umfragen über verschiedene Tools durchzuführen und Kundenfeedback zu sammeln.
Litify enthält ein Dokumentenverwaltungsmodul, mit dem Führungskräfte Ordner erstellen, automatisch Angelegenheiten organisieren und Teammitgliedern Aufgaben zuweisen können. Anwälte können den Fortschritt von Fällen verfolgen, Probleme in Echtzeit identifizieren und Transaktionen aufzeichnen. Die Plattform hilft Anwälten, Rechtsvorgänge zu planen, Fälle zu priorisieren und Kalender zu verwalten.
Litify bietet personalisierte Dashboards mit vorgefertigten und angepassten Berichten, die Unternehmen dabei helfen, wichtige Leistungsindikatoren zu identifizieren, den Lebenszyklus der Kunden zu überwachen und die Gesamtleistung zu verbessern.
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- Branche: Rechtsberatung
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Consistently exceed all expectations and blow the competitors out of the water.
Bewertet am 25.10.2017
Vorteile
Salesforce ecosystem lays the foundation and the amazing Litify team builds the structure that, for the first time ever, provides an amazing, industry specific tailored platform that can do anything a law firm can dream to do... and more. This platform has the ability to completely change the industry from a technology and efficiency perspective; and that change, is desperately needed.
Nachteile
That I had to wait this long to get it. There are constantly improving the product as a young player in the industry. That being said, they communicate with their large and small clients, prioritize needs and have rolled out features faster than I could ever have imagined. I've been following them since before they launched and to have built a platform that already surpasses players that have been in the space for decades is incredible. I can't wait to see the features they continue to improve and build that I haven't even known I needed at this point.
- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great tool for Law Firms Operation
Bewertet am 15.12.2023
Vorteile
The great thing about litify is how easy is the customization to any work flow, Also that you can integrate other component, like you accounting system and your phone system.
Nachteile
I think they should dedicate more time to do more with phone system integration.
In Betracht gezogene Alternativen
ClioWarum Litify gewählt wurde
Litify was more flexible to integrate with other componenets.Gründe für den Wechsel zu Litify
Easy way to integrate using API, we were able to integrate, quickbook, Ringcentral, and other applications- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Two Years and Problems Daily
Bewertet am 22.1.2024
We have been using Litify for two years and not one day goes by where we don't have an issue with...
We have been using Litify for two years and not one day goes by where we don't have an issue with some aspect of Litify. There was an issue when our org was created and our documents were migrated from Needles and we have spent months trying to get everything resolved so Litify will work properly. So far, that has not been accomplished. When support fixes one issue, it "breaks" something else. All they want to do now is push us to purchase LSAP to fix issues that we didn't create.
I like how the reports can be completely altered to your liking. Even though you need to be trained for an extensive amount of time to code them in yourself.
Cons: The fact that they tied themselves to Salesforce causes many headaches that involved an unacceptable answer of "Sorry we cannot do anything about it, because of Salesforce". The platform has too many bells and whistles which make navigation difficult. Intake section was also too complicated and slowed our process up making the calls far longer then they needed to be. If you want this platform to work well for you, you will need at least one full-time coder to make changes on a daily basis.
Vorteile
The Reports are nice, however, extremely difficult to create without extensive training.
Nachteile
There are way too many steps to accomplish one simple thing and the layout does not work for our law firm - there is a lot of frustration among all users.
In Betracht gezogene Alternativen
FilevineWarum Litify gewählt wurde
We were having an issue with the Needles calendar syncing with Outlook. We were ASSURED that would not be an issue with Litify. It has turned out to be an even bigger issue with Litify than it was with Needles.Gründe für den Wechsel zu Litify
I was not involved in the selection or decision.Antwort von Litify
Thank you for your review. We’re sorry to hear this has been your experience, but it sounds like there have been some bright spots in our reporting & customer service.
Litify is a no-code platform, so no coding knowledge is required to build or edit your reports & workflows. It’s also highly configurable to your processes, so if your intakes feel too complicated, we want to help streamline it. Other clients have reduced the time it takes to execute an intake by 50+%, and we hope to get you a similar result.
While not required for every team, having an admin who can work with your team to evolve how they work in the platform may help. The LSAP hours we recommend are another option to guide improvements, but we also offer free training resources in our Learning Hub.
We recently released updates to our Email & Calendar sync, which we hope resolve the prior issues.
Thank you again for sharing your experience. Please keep reaching out to your CSM directly so we can support your team.
- Branche: Rechtsberatung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Heading in the right direction
Bewertet am 11.12.2023
Litify has a lot of value built into the product, while the Salesforce platforms allow for a...
Litify has a lot of value built into the product, while the Salesforce platforms allow for a substantial amount of customization for your specific firm. The new leadership shows promise in advancing Litify's potential further, and they've done a better job at keeping client facing employees. Some older, underdeveloped features (questionnaires for example) have the promise of being improved, but as of now unsure as to when those improvements will be available.
Vorteile
Flexible platform
Extensive knowledge articles
Adding new features consistently
New direction is more tangible than previous years, transparent product road maps
Nachteile
Some features are underdeveloped/untouched
Instances of bugs in the platform met with "We know this is an issue, but it's not a priority to fix right now"
In Betracht gezogene Alternativen
FilevineWarum Litify gewählt wurde
(actually came from Needles, but it was not an option on the dropdown): We wanted a more modern and consistently improving product. We wanted a highly customizable platform, since we are an extremely niche firm, and Litify seemed to have fit the bill.Zuvor genutzte Software
NeosGründe für den Wechsel zu Litify
Litify had the customizability, transparency of current product vs. us being overpromised features just for the potential of making a sale.- Branche: Anwaltskanzlei
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Timesaver
Bewertet am 11.7.2023
It has automated so many parts of the job that we require less employees to do the same volume of...
It has automated so many parts of the job that we require less employees to do the same volume of work as we did without it. It enables me to see everything i need to know from a firm management perspective from my phone which gives me the freedom to do other things and not worry about what is happening at the firm.
Vorteile
The robust dashboards are amazing at saving you time when running a busy law practice. I can get a snapshot of everything I need to know across the entire firm in an easy-to-digest form. Its like a snapshot that identifies any issues i need to address without me having to delve into the details to find it.
Nachteile
It takes a long time to set it up and get it operating as you like it. It is not easy to learn to create the reports.
Litify Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Litify.F. Welche Preispläne bietet Litify an?
Litify bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 150,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Litify?
Litify hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Litify unterstützt?
Litify unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Litify mobile Geräte?
Litify unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Litify?
Litify kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Accounting Seed, Aderant, Birdeye, CallRail, Case Status, Confido Legal, DBSync, Docufree, Docusign, Dropbox Business, ECFX Notice, Epiq Discovery, Five9, LawGro, LawPay, Microsoft Outlook, NetDocuments, NetSuite, QuickBooks, QuickBooks Online, RingCentral Contact Center, Steno, Talkdesk, iManage
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Litify an?
Litify bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Case Management Software für Kanzleien
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- Zeit- und Spesenabrechnung-Software
- Abrechnungssoftware für Kanzleien & Rechtsanwälte
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