FWI

Digitale Beschilderung für die visuelle Kommunikation

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FWI Übersicht

Was ist FWI?

FWI ist eine cloudbasierte Lösung zur digitalen Beschilderung für Unternehmen wie Hotels, Casinos, Schulen, Kongresszentren, Firmen, Unterhaltungsstätten, Restaurants und mehr. Es bietet Tools zum Entwerfen von nutzerdefinierten digitalen Markenzeichen für die Anzeige auf mehreren Bildschirmen oder Standorten für eine Reihe von Zwecken, einschließlich Werbung, Raumbuchungsmanagement, Mitarbeiterkommunikation, interaktives Kundenerlebnis, Eventmanagement und mehr.

Die digitale Beschilderungsplattform FWI ermöglicht Nutzer*innen das Hochladen und Speichern von Inhalten in einem zentralen, cloudbasierten Repository, das jederzeit verwendet werden kann. Nutzer*innen können an Bildschirmdesigns zusammenarbeiten, und Berechtigungen können eingerichtet werden, um zu steuern, welche Mitarbeiter*innen zum Bearbeiten, Erstellen oder Löschen von visueller Kommunikation berechtigt sind. Die robusten Datenintegrationsfunktionen von FWI ermöglichen es Unternehmen, Daten in das System zu importieren, um sie in digitalen Präsentationen zu verwenden. Die Daten können innerhalb der FWI-Tabellen aktualisiert und verwaltet werden. Das Planungstool erleichtert die Verwaltung von Inhalten auf mehreren Bildschirmen, indem Nutzer*innen Präsentationen im Voraus planen können. Inhalte können auf mehreren Geräten wiedergegeben werden, einschließlich Fernsehbildschirmen, iOS-Geräten, Android-Geräten, Windows und der Samsung Smart Signage Platform (SSP).

FWI Übersicht

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FWI Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
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Asien, Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

FWI Screenshot: FWI content library
FWI Screenshot: FWI content library FWI Screenshot: FWI customizable digital signage FWI Screenshot: FWI image gallery FWI Screenshot: FWI content management

FWI Bewertungen

FWI Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
30

Sehr gut
11

Durchschnitt
1

Gering
1

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,5
95% haben diese Anwendung empfohlen
Josh Z.

Need a bigger shoe?


Mit Google übersetzen
Ben E.

It's not perfect, but it's as close as any signage software has gotten

I have done countless projects using FWi as the foundation for our solutions. No matter what the project required, I was able to get it done with FWi. They have some of the best features available for data integration, content playback, performance, and network management. It's also quick to pick up and use without any training if you're just trying to get content on to some screens quickly. For those looking to do very complex projects, the software is powerful and can do just about anything, but you may need to be somewhat familiar with more advanced technical concepts. No "wizards" found here.


Mit Google übersetzen
Marcia S.

Inconsitent

Sometimes great sometimes no answers... I have been pending info now for about 2 weeks


Mit Google übersetzen
Justin A.

Streamlined our signage system

Great customer service that is quick to repsond and offer insights in solving problems we have encountered with our deployment.


Mit Google übersetzen
Nate M.

FWI in higher ed

In higher education, we're trying to improve the student experience so that we can attract and retain students. FWI helps to keep students engaged with what is happening on campus.


Mit Google übersetzen
Josh Z.
Branche: Glücksspiel & Casinos
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Need a bigger shoe?

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Eventually, if you're like me, you'll push the limits of you CMS. I like to do more. Maybe you started out wanting to push images to a single display. However, as your business grows, you may now need to pull live data and push that to your display giving your staff up to date metrics to judge business decisions. Does your current Content Management system provide that? Maybe it doesn't. Maybe you didn't know you needed that. I've discovered over the last twelve years as a designer and CMS admin I needed an overly robust shoe to perform in. I outgrew my last CMS and needed more functionality. FourWinds was that bigger shoe, for me. As I grow to do more with my digital signage the FourWinds platform is growing faster and I can't keep up. Thats a good thing! You don't want to eventually outgrow your shoe, you want your shoe to grow with you. Changing your CMS, because it can't keep up what with your business needs is painful. I done it three times and it's a pain, to say the least. To sum it up, the FourWinds content management system seems to have few boundaries and I like that the most.

Nachteile

If I had to come up with what I like least about the FourWinds software my list wouldn't be long. I have to separate my gripes into two categories. Are my issues caused by the media player I'm choosing to use or is it the software? Most of my gripes are directed at the media player which, really, has nothing to do with the software at all. So, separating the two, I would wish for a way to bulk upload assets. Each month I create, upload and schedule 40-60 promotional assets. If I could select, schedule, set duration of play, days to play, upload, etc. as a bulk list without doing it one at a time would save me considerable time. That would be what I like least about this software.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Ben E.
Branche: Rundfunkmedien
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

It's not perfect, but it's as close as any signage software has gotten

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have done countless projects using FWi as the foundation for our solutions. No matter what the project required, I was able to get it done with FWi. They have some of the best features available for data integration, content playback, performance, and network management. It's also quick to pick up and use without any training if you're just trying to get content on to some screens quickly. For those looking to do very complex projects, the software is powerful and can do just about anything, but you may need to be somewhat familiar with more advanced technical concepts. No "wizards" found here.

Vorteile

The way locations, templates and content cascade down the network tree is both familiar and intuitive, but don't let the simplicity fool you: there are powerful features and settings just under the surface if you know where to look that allow you to build almost anything you can think of.

Nachteile

Accomplishing complex solutions like integrating unique data structures or getting certain behaviors to function properly can involve some trial and error. Documentation for more advanced abilities in the past has been notoriously lacking, although there has been some improvement since they switched to their community portal. The appearance of the CMD software seems a bit antiquated, like old Windows programs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Marcia S.
Branche: Gastgewerbe
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Inconsitent

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 22.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Sometimes great sometimes no answers... I have been pending info now for about 2 weeks

Vorteile

Automation, i do not have to manually enter information. It saves me time when it works

Nachteile

Inconsistency. Sometimes i call and the person is helpful and great and other is like a tunnel with no end

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Justin A.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Streamlined our signage system

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Great customer service that is quick to repsond and offer insights in solving problems we have encountered with our deployment.

Vorteile

We had 3 old systems, one for wayfinding, one for signage and 1 a bit of both. Four Winds Interactive allowed us to consolidate our signage/wayfinding into 1 system and gain loads of functionality at the same time.

I could build the system I imagined from scratch utilizing Four Winds Interactive. This included creating my own templates, design and touch functionality to make it work best for our audience. It could integrate with 3rd party data utilizing JSON or XML which makes it extremely versatile.

Nachteile

Many past problems I have run into including documentation, etc are being actively addressed by the company with enhancements coming to the customer portal.

Content Manager Desktop is only available on Windows (which creates extra steps for Mac users like myself) but with their new Cloud system I need to open Content Manager Desktop less frequently.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nate M.
Branche: Hochschulbildung
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

FWI in higher ed

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.1.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

In higher education, we're trying to improve the student experience so that we can attract and retain students. FWI helps to keep students engaged with what is happening on campus.

Vorteile

The strongest aspect of FWI signage software is the ability to integrate with so many sources of data, including RSS, XML, SQL, and JSON. This has allowed us to greatly reduce the time spent manually managing sign content, as the signs update themselves as information is entered into our many different systems of record which serve as sources of content/data.

Nachteile

The Content Manager Desktop application, as it exists currently, is Windows-only and is much too complex for a beginning user who will only need to make simple image/video content updates. The application is incredibly powerful and makes sense to a power user, but I'm glad to see the FWI Cloud content library start to become available to serve the needs of basic content contributors.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
9,2/10
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

FWI Preis

FWI Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

FWI Funktionen

FWI Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Social-Network-Marketing
Überwachung
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

FWI Häufig gestellte Fragen

FWI Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über FWI.

F. Welche Preispläne bietet FWI an?

FWI bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von FWI?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von FWI

F. Wer sind die typischen Nutzer von FWI?

FWI hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von FWI unterstützt?

FWI unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet FWI an?

FWI hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt FWI mobile Geräte?

FWI unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert FWI?

FWI kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Facebook, Google Calendar, InformaCast, Instagram, Salesforce Sales Cloud, SharePoint, Twitter

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet FWI an?

FWI bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank