Über Signature

Signature ist eine cloudbasierte ERP-Lösung, die kleinen bis großen Reisebüros und Urlaubsplaner*innen mit Reservierungen und beim Kund*innendatenmanagement hilft. Zu den wichtigsten Funktionen gehören die Erstellung nutzer*innendefinierter Pakete, die Zahlungsabwicklung, die Inventarverfolgung, Prognosen, MIS-Berichterstattung und das Lieferant*innenmanagement.

Die KI-basierte Anwendung verfügt über einen Reiseplaner, der Reiseveranstalter*innen bei der Planung und Anpassung von Reisen, der Erstellung von Angeboten/Rechnungen und der Automatisierung von Buchungen für Kund*innen in Echtzeit unterstützt. Über das persönliche Portal können Agent*innen Plätze oder Unterkünfte buchen, Stornierungen vornehmen, Preise kalkulieren und Gutscheine für Kund*innen ausdrucken. Darüber hinaus ermöglicht das Vertragsmanagementmodul den Teammitgliedern, Vertragsvorlagen vorzubereiten und Promotionen auf Grundlage gültiger Preise oder Rabatte zu verwalten.

Signature beinhaltet eine Buchhaltungsfunktion, die Buchhalter*innen bei der Verwaltung von Hauptbuch, Kreditoren/Forderungen, Bankabstimmungen und steuerlichen Prozessen unterstützt. Das Dashboard ermöglicht es den Nutzer*innen, die Kreditlimits der Kund*innen zu überwachen und Reiseanpassungen durch Profiling vorzunehmen. Die Lösung ermöglicht es Agent*innen, Inventardaten von Lieferant*innen zu erfassen und Tourpakete entsprechend zu entwerfen.


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Signature

4,8 (21)
VS.

Startpreis

Keine Preise gefunden
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Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

83
45

Integrationen

Keine Integrationen gefunden
2

Bedienkomfort

4,7 (21)
4,1 (14)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,7 (21)
4,3 (14)

Kundenservice

4,8 (21)
4,5 (14)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Lemax

4,3
Nr. 1 Alternative zu Signature
Lemax (ehemals iTravel Software) ist ein komplettes Reservierungssystem für Reisebüros und Reiseveranstalter, das Back...

TravelWorks

4,5
Nr. 2 Alternative zu Signature
TravelWorks ist eine cloudbasierte Backoffice-Lösung, die Reisebüros jeder Größe bei Reservierungen und Buchhaltung...

TourSys Cloud

5
Nr. 3 Alternative zu Signature
Toursys ist eine Workflow-Automatisierungsplattform für Reiseagenturen, Tourveranstalterunternehmen, DMCs (Destination...

BizAway

4,7
Nr. 4 Alternative zu Signature
BizAway ist eine hilfreiche Lösung zur schnellen und einfachen Buchung und Verwaltung von Geschäftsreisen.

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(21)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,9/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,8/5

Hast du Signature bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 21 Bewertungen
Prashant
Prashant
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

One of the Best travel solutions

Bewertet am 13.1.2023

We have been working with Sriggle team for almost 2 years and overall we had a great experience,...

We have been working with Sriggle team for almost 2 years and overall we had a great experience, they have been very agile and supportive will all requests and changes.

Vorteile

Sriggle comes loaded with a lot of pre-integrated API and hotel content making it easy to implement. Sriggle is one of the few travel solutions in the market with end-to-end DMC modules. They have a clean and easy-to-use B2B system and work seamlessly with static and dynamic rates. They have a unique availability calendar feature which is very useful for our agents. Sriggle is an ideal software if you are looking for an upgrade and make use of travel technology and grow your business. One of the main positive about sriggle is their team.

Nachteile

Need improvement in their accounts and report module.

In Betracht gezogene Alternativen

Lemax

Gründe für den Wechsel zu Signature

They had end to end DMC solution and comes with lot of pregrated API integration. They have hotels content and mapping solutions, which makes it easy to implement the system.

Antwort von Sriggle Tech

Thank you Prashant for your opinion. We are considering to improve our Accounts module. Will keep you informed of the improvements in our accounts module. Your and your entire team's support is amazing too.

Sean
Sean
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Our new groundbreaking application!

Bewertet am 12.10.2023

We have drastically increased the overall speed of our task performance and day to day operations...

We have drastically increased the overall speed of our task performance and day to day operations compared to our previous platform, in some cases halving the time it takes to perform certain tasks and duties. Overall, it has been a very positive start and promises to be even better going forwards. Thanks to the Signature team, especially [sensitive content hidden] for being so helpful and patient with us! :)

Vorteile

I have had the privilege of using the groundbreaking new application by Signature, and I can't contain my excitement about the endless possibilities it offers. In a world where innovation is the name of the game, Signature has raised the bar with this exceptional app. What truly sets our app apart is its sheer versatility. Whether you're using it for personal or professional purposes, Signature's app is the Swiss Army knife of applications. It seamlessly adapts to your needs, making it an indispensable tool.

Nachteile

Due to the nature of our business, we have had to work extra hard to adapt our needs to match the offering that Signature provides. More than a negative, I would describe this as a challenge that we faced productively and successfully.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Monatlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

All in one Software.

Bewertet am 23.1.2024

The staff is helpful and have a great customer service.

The staff is helpful and have a great customer service.

Vorteile

Its a great software that have many capabilities on the that is needed to run a system.

Nachteile

The Mobile side is still needed to set it up, other than that, overall is great.

Marcelo
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Overpromised and Underdelivered - Signature was a nightmare for us

Bewertet am 3.5.2023

In short, our experience with Sriggle/Signature was a nightmare and a 10-month waste of much time...

In short, our experience with Sriggle/Signature was a nightmare and a 10-month waste of much time and a lot of money. Whenever we pointed out something that was not working, they would routinely rush to deliver solutions that were not tested before delivery and those "solutions," inevitably, came with many problems. We tested their own system more than they did!Despite countless hours of work on our part to get them to produce templates for our quotes, those templates NEVER were delivered according to our specifications. The accounting module, which they promised would be "a full replacement for QuickBooks," was not even close to being anything we could work with. So... it was a disaster. We decided to terminate the partnership at the 10-month mark, to stop the bleeding of money and time on our part. We then requested a reimbursement for the 2 months left on the contract (which we paid in advance), but their [sensitive content hidden], was very inflexible and refuse to refund us for that.I consider the adoption of Signature to be the single biggest mistake I have made in my business, in its 10-year history.

Vorteile

[sensitive content hidden], our main point of contact, was always polite and professional. The software comes with an app that could have been interesting, if the software worked.

Nachteile

Essentially, nothing that we needed from the software worked the way it was supposed to work. Bugs everywhere and no quality control. The quoting module doesn't work. The reservations module doesn't work. The accounting module doesn't work. The templates we were promised (for quotations) were never completed to our satisfaction

Cristina
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Cutting-edge software that has optimised the way we work

Bewertet am 20.10.2023

It has been tailored to the specific needs of our industry and our business in particular,...

It has been tailored to the specific needs of our industry and our business in particular, optimising our daily tasks and hopefully freeing up valuable time in the future to develop other aspects of our business. Not only have we been assisted closely and with great patience and professionalism during the system integration and training phase, but we are also receiving constant technical support afterwards

Vorteile

Signature has significantly increased the speed of our team's daily activities. By personally managing a huge amount of accounts, information and pricing, I have seen my productivity and speed drastically increased. Our developers in-depth knowledge and in particular Swadesh's years of experience in the travel industry have been an invaluable asset, as they have been able to sense our needs and respond to the questions quickly with a proactive attitude aimed at finding quick and effective solutions.

Nachteile

Given the nature of our business and the need to accommodate specific requests, it was challenging at times to find the right solutions by adapting the software and it took a little longer to develop. But all issues were resolved promptly and professionally with a can-do attitude.

5 von 21 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Signature Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Signature.

Signature bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Signature hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Signature unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch

Signature unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Signature hat

Signature bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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