Trillian

Über Trillian
Trillian ist eine cloudbasierte Lösung, die Unternehmen im Gesundheitssektor dabei unterstützt, Prozesse für Instant Messaging zu verwalten, um die interne Kommunikation zu verbessern. Mit Trillian können Nutzer*innen Gruppenchats verwalten, die nach Teams oder Abteilungen sortiert sind, und Informationen über den Patientenstatus, Personalfluktuation usw. austauschen.
Zu den wichtigsten Funktionen von Trillian gehören ein Mitarbeiterverzeichnis, Telefonie, private Chatmöglichkeiten, Dateifreigabe und die Verwaltung von Patientenakten. Die Funktion zum Lesen von Nachrichtenzustellungen zeigt an, wann diese gelesen wurden, sodass keine weiteren Nachrichten gesendet werden müssen. Pflegeteams können dringende Nachrichten mit Benachrichtigungen an Nutzer*innen senden, die als „Nicht stören“ oder „Stummgeschaltet“ markiert sind.
Durch die Bereitstellung auf Windows-, Mac-, Linux-, iOS- und Android-Geräten können Teams die klinische Kommunikation über ihre vorhandene Hardware steuern. Trillian bietet Verschlüsselung mit dem Protokoll TLS 1.2+, um eine sichere Datenspeicherung zu gewährleisten. Unternehmen können den Aufbewahrungszeitraum für gemeinsam genutzte Daten oder den Chat-Verlauf konfigurieren, um die Einhaltung gesetzlicher Bestimmungen sicherzustellen.
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Microsoft Teams

Nutzerbewertungen
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- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Chat everyone
Bewertet am 21.6.2021
Experience valuable and fully meeting expectations for use in the company.
Experience valuable and fully meeting expectations for use in the company.
Vorteile
Lightweight software, easy to use, very practical chat for corporate or non-corporate use.
Nachteile
Software somewhat limited for denser communication cases.
- Branche: Verlagswesen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Alternative To The Bloated "Slack"
Bewertet am 28.7.2021
Trillian has been great. The alternative we looked at, Slack, just has too many features, is too...
Trillian has been great. The alternative we looked at, Slack, just has too many features, is too expensive, and does way more than what I need. Trillian is perfect for our basic inter-office needs. They keep the client software regularly updated which is nice, and their server has excellent uptime. We rarely if ever experience outages. It's absolutely a five star product.
Vorteile
I have used Trillian since its days as a primarily IRC client. Then moved over to business use via AIM. When AIM shut down, we needed a solution for quick interoffice communication. Trillian had exactly what we needed without too many bloated features, and best of all it is extremely affordable per-user.
Nachteile
There's very little to dislike about Trillian. If I had a criticism at all, it would be that at times it's a bit to "cutesy" with audible "ha ha" sounds and animated emojis. They're fun on occasion, but in general I find them distracting in a work environment. It's a reach to criticize them, though.
In Betracht gezogene Alternativen
SlackWarum Trillian gewählt wurde
AOL shut down their AIM service.Gründe für den Wechsel zu Trillian
Slack was far too expensive and had far too many extras which we didn't need. We simply needed to be able to pass files back and forth easily, and chat about things inside our office. Slack was just too much. Trillian was perfect.- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Simple to use
Bewertet am 28.8.2019
it is really fast and reliable
it is really fast and reliable
Vorteile
It is easy to set up users, and add new contacts to the list
Nachteile
it doesn't have a video chat or audio chat option
In Betracht gezogene Alternativen
Microsoft TeamsGründe für den Wechsel zu Trillian
It is easy to migrate from the old IM that we had- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
We love this platform!
Bewertet am 28.8.2019
This solved a very hard problem for us. Our practice management system has a communication module,...
This solved a very hard problem for us. Our practice management system has a communication module, but it only goes Tx to front desk, the front desk can't reply! We needed to have a running conversation between tx and the front, and also for different people to interact privately or without conversation. We love working with this. Setting up was easy easy easy and tech support has been great with everything.
Vorteile
We love the ease of communicating safely across the office and when we are out of the office. The HIPAA compliant feature makes this a great tool for staying connected in a place where we would otherwise be running around on foot!
Nachteile
The PC chat window is a little confusing for us at times. We use different chat groups for different purposes and if someone is looking at the wrong group window they may not see what they want or may write in the wrong setting. It's not bad, but a highlight of what the window is might help. Also, I'd love to be able to set different sounds for different groups and users so I know what I have to jump for and what I can ignore for a while. I have to monitor activity, but don't always need to respond so I'd like to set sounds so I know what's what.
In Betracht gezogene Alternativen
Google MeetWarum Trillian gewählt wurde
Way too complicated for a very straight-forward communication problem.Zuvor genutzte Software
Microsoft TeamsGründe für den Wechsel zu Trillian
HIPAA HIPAA HIPAA! Security, ease of install and use, ease of adoption. HIPAA security. Oh, great price/value.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Good Product
Bewertet am 28.8.2019
Excellent.
Excellent.
Vorteile
Ease of use for employees, ability to pull archives for reports.
Nachteile
Unable to edit main group (we have two companies under the same umbrella), we'd like to change the name of the main default group to be more encompassing.
Chat Disclaimer is sent with every message or none. We are wanting to send a disclaimer to each user at least once. Ideally, every time a new chat window between users is opened it should appear once.
The price is steep, every year is getting harder and harder to justify the cost to my board with lesser costly options like Microsoft Teams, etc.
Warum Trillian gewählt wurde
Product was server based and remote users needed to connect to the network via vpn to chat. We needed something cloud based.Gründe für den Wechsel zu Trillian
Easiest ability to use with tried and true track record.Trillian Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Trillian.F. Welche Preispläne bietet Trillian an?
Trillian bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 3,33 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Trillian?
Trillian hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Trillian unterstützt?
Trillian unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Irisch, Italienisch, Niederländisch, Schwedisch
F. Unterstützt Trillian mobile Geräte?
Trillian unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Trillian?
Trillian kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Altvia, Meta for Business
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Trillian an?
Trillian bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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