
Über Weave
Weave ist eine cloudbasierte Team-Kommunikationslösung, die Unternehmen aus dem Gesundheits- und Veterinärwesen sowie der Buchhaltung bei der Interaktion mit Kunden und Mitarbeitenden durch Chats, E-Mails und Anrufe unterstützt. Die Anwendung ermöglicht es Administratoren, Zahlungen über verschiedene Methoden zu empfangen, darunter Lastschrift- oder Kreditkartenverarbeitung und Text-to-Pay.
Mit der Massen-E-Mail-Funktionalität von Weave können Mitarbeitende E-Mails an den gesamten Kundenstamm senden, um ihn über neue Produktveröffentlichungen und Geschäftsnachrichten zu informieren. Vorgesetzte können bestimmte Termine konfigurieren, um Kunden über unerwartete Schließungen oder bevorstehende Angebote per SMS zu informieren. Die Anwendung bietet auch ein Review-Management-Tool, mit dem Marketingteams Kundenbewertungen auf Google und Facebook überwachen und schnell beantworten können.
Weave erleichtert die Integration mit verschiedenen Plattformen von Drittanbietern, sodass Unternehmen Daten systemübergreifend übertragen und abrufen können. Die Anwendung bietet ein Berichtsmodul für Unternehmen, um Finanzberichte zu erstellen, ausstehende Zahlungen hervorzuheben und Einblicke in Verkaufsaktivitäten zu erhalten.
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Weave
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Kundenservice
Alternativen
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Nutzerbewertungen
Hast du Weave bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
We LOVE our WEAVE!!
Bewertet am 24.5.2022
Vorteile
We are so busy with our dental practice and its nice that our patients can reach out to us with a text instead of a call. We can respond in between face to face patients or phone calls. We are able to provide patients with reminders of their existing appts and past due appts also. You can do everything seamlessly! We already receive over 150+ calls per day along with 150+ text msgs too! We have been with Weave approx 4-5 years- when they were the new kids on the block! They keep improving and impressing us all the time! We LOVE our WEAVE!!
Nachteile
some of the new features need a little tweaking - But I have no doubt they will be incredible once they get going!
In Betracht gezogene Alternativen
DemandforceWarum Weave gewählt wurde
Weave is a much betther system with no limitations. Patients can take pictures of their Insurance cards so we can update their information along with drivers licenses etc. Pics of any kind along with any msg they need to provide us.Zuvor genutzte Software
DemandforceGründe für den Wechsel zu Weave
No limitations with this product!- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Highly recommend Weave for Dental offices
Bewertet am 24.5.2022
We love Weave and are so happy to have this communications software.
We love Weave and are so happy to have this communications software.
Vorteile
Extremely easy interface. Very easy to navigate. Extremely reliable and gathers information quickly to send reminders. The in-office chat option is extremely helpful in communicating information discreetly.
Nachteile
The only thing i wish that we could do is to delete a queued message. For example, if we scheduled a patient by mistake or for the incorrect type of appointment and change it afterward, it gathers the information in the queue and cannot be changed or cancelled.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Mixed opinions
Bewertet am 24.5.2022
It is making a lot of patient communication taxes a lot easier however we are experiencing more and...
It is making a lot of patient communication taxes a lot easier however we are experiencing more and more problems as they keep rolling out more updates
Vorteile
I do like that this has a mobile app feature that connects directly to the dentrix software for patient information and viewing the schedule. I do also like that that I can utilize the call forwarding to go to my cell phone after hours for emergency calls without releasing my cell phone number.. We also like that there is an inter office communication feature with team chat. We also love that automated messages can be sent out in English or Spanish .
Nachteile
I don't like how when we 1st installed it things went very smoothly it did what it was supposed to do however as time has gone on there have been more updates With significantly more issues and glitches. Especially with regards to patients confirming their appointments. When patients type certain messages to confirm an appt, the software is doing 1.of 3 things: changing the appt length, changing the appt day/time, or removing it from our schedule all together. Another issue is calling patients from the mobile app (which is another key feature I wanted to work well). When I try to place a call the app crashes. When a patient calls me, they have trouble hearing me no matter where I am it will cut in and out. With text messaging we have noticed patient names getting switched, messages getting lost or out of order.
- Branche: Medizinische Praxis
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Seamless integration of telephone and texting with easy recall and reminders
Bewertet am 20.3.2020
Weave replaced our phone system and provided phones, so the incremental cost is not very great. ...
Weave replaced our phone system and provided phones, so the incremental cost is not very great. They have decreased our no show rate significantly.
Vorteile
The best feature of the software is the ability to give an immediate response to everyone who calls us. If we don't answer the line right away, the patient gets a text asking how we can help. Also, the recall and appointment reminders are easy to script/edit and to schedule. You can also administer all of this remotely, including changing the message or forwarding the lines. I also love that they are always improving the capabilities of the software. With regularity, they post a video you can watch to see what they are currently working toward. Always very exciting!
Nachteile
At this point, I am interested in mass email capability, as in for a newsletter. I believe they are adding this feature.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Good software, poor support and customer service!
Bewertet am 25.5.2022
Overall we like weave software. It has helped symplied a lot of our tasks.
The installation team...
Overall we like weave software. It has helped symplied a lot of our tasks.
The installation team was incompetent. It set for a bad start. The person at onboarding team did was she could to help. Lack of follow up and customer service after she left.
Vorteile
The ability to enter patient information to call and text them without digging into the EMR.
Calling directly from the weave software without the need to dial the number.
Love the text to pay link, the call recording, the patient history.
Overall easy friendly software.
Nachteile
Integration with our EMR to avoid duplicate work.
The system bugs a lot and thr lack of customer service.
The limited option and basic platform to email marketing to our patient.
Weave Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Weave.F. Welche Preispläne bietet Weave an?
Weave bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Weave?
Weave hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Weave unterstützt?
Weave unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Weave mobile Geräte?
Weave unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Weave?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Weave hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Weave an?
Weave bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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