Über Applied Epic

Applied Epic ist eine cloudbasierte Lösung für das Business Management von Versicherungen, mit der Versicherungsagenturen Kundenbeziehungen, Verkaufschancen, Finanzbuchhaltung, Leistungsverwaltung und mehr verwalten können. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Prozessmanagement, Dokumentenspeicherung, Textnachrichten und Berichterstattung.

Die Plattform von Applied Epic ermöglicht es Verwaltungsfachkräften, mehrere Rollen, Standorte und Geschäftsbereiche über ein zentrales Portal zu verwalten, wodurch die Transparenz des Betriebs erhöht wird. Die Lösung ermöglicht es Managern, Workflows zu erstellen, anzupassen und neu zuzuweisen, um für alle Nutzer konsistente Geschäftsprozesse sicherzustellen. Agenten nutzen die Anwendung, um neue Unternehmensbereiche und Vertragsverlängerungen anzuzeigen, zu überwachen, zu verfolgen und vorherzusagen sowie die Leistung anhand von Verkaufszielen zu analysieren. Darüber hinaus können Nutzer Systemereignisse erstellen und Massennachrichten an Versicherer senden.

Applied Epic hilft Teams, Dokumente zu verwalten, zu organisieren und zu sichern sowie den Verlauf und die Versionen für Kunden und Anbieter zu verfolgen. Teams können auch den Austausch von Vertragsinformationen mit Versicherern automatisieren und Details über ein Online-Portal oder Apps mit Kunden und Mitarbeitern teilen.


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Applied Epic

4,2 (138)
VS.

Startpreis

1.000,00 $
einmalig
195,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

95
68

Integrationen

2
10

Bedienkomfort

3,8 (138)
3,8 (38)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,7 (138)
4,0 (38)

Kundenservice

4,2 (138)
4,2 (38)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Naylor AMS

4,1
Nr. 1 Alternative zu Applied Epic
Naylor ist eine cloudbasierte Association Management Software (AMS), die Mitglieder-, Veranstaltungs- und Ausschussmanag...

Eclipse

4,9
Nr. 2 Alternative zu Applied Epic
Eclipse ist eine cloudbasierte Agenturmanagementsoftware, die kleinen und großen Versicherungsunternehmen dabei hilft,...

AIMS360

4
Nr. 3 Alternative zu Applied Epic
AIMS360 ist eine cloudbasierte Business-Management-Lösung, die Herstellern, Importeuren, Großhändlern und Distributoren...

Spotler CRM

4,4
Nr. 4 Alternative zu Applied Epic
Really Simple Systems CRM wurde speziell für kleine und mittlere Unternehmen entwickelt, denn es ist einfach einzurichte...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(138)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
3,8/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du Applied Epic bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 138 Bewertungen
Katie
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pro Epic

Bewertet am 26.11.2019

I have been very happy with Epic and its ease of use. Coming from a much older operating system...

I have been very happy with Epic and its ease of use. Coming from a much older operating system this one is amazing!!! The help that is available by just giving them a call is also fantastic. Applied is great at getting back to you with any issues and offering solutions and fixing the issue.

Vorteile

It is ever evolving. I love that Epic understands what we as users need and what the experience our customer need and want to have. I love that the system has many AUTO features that can work in the background. The fact that I don't have to drag and drop emails in all day is awesome. You send the direct from Epic and the email is automatically attached. I like the text feature. That is not utilized in our office however I do think it is something that can and should be used.

Nachteile

My least favorite thing is also a Pro but some times can be a huge flaw. Cloud based!!! Great for most of the time But.... the moment the internet goes out we are dead in the water and can not answer any calls.

Robert
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Highs and Lows

Bewertet am 6.3.2019

Applied has the best support and if you don't think that is important try living without it after...

Applied has the best support and if you don't think that is important try living without it after you become accustom to having it, I did and spent several thousand dollars to come back to Applied. The speed and quality of the answers from their staff is second to none. The cost of Applied is not cheap but neither is the quality of the product and service. Except for a short while ( which I regret) we have been using them since 1990 and I can't ever see us leaving.

Vorteile

The software is very comprehensive and will do virtually anything you need to do for your agency except payroll. The work flow is logical and records all information you need to provide service to your clients as well as protect the agency from E&O. Downloads work very well and save a lot of time.

Nachteile

It has a lot of controls some of what I think is redundancy. I may feel this way because we are a small agency and it is built to serve all. I would like to see a payroll section, Quick books seems to be able to handle it with no problem at a low cost.

Douglas
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Best of the Available Agency Management Systems

Bewertet am 8.3.2019

Over all I think EPIC s ok, but it clearly does not live up to its name as being "EPIC"
Personally...

Over all I think EPIC s ok, but it clearly does not live up to its name as being "EPIC"
Personally I think that Vision did many things better then EPIC, specifically when it comes to search ability of attachments.

Vorteile

I like how EPIC has built upon its predecessors TAM, Applied and Vision so that some of your past experience on their older systems can be applied to the new system. Attachments and emails are very easy to add to the system to be stored.

Nachteile

Many features in EPIC are worse than they were in previous versions.
1 - Attachment Folders were much better in Vision then Epic. Easier to find files than it is now
2 - canceling a policy in Epic does not change the expiration date on the policy in Epic as it historically did in Vision.
3- The attachment sorting and search function is worse now then in Vision.
4 - Many functions within policy acords such as import and export are not accessible from some screens that they should be accessible.
5 - System still lacks any real visual way for tracking in process items in ways that are popular with software and program developers.
6- System lacks the ability to easily store underwriter contacts information on a global level
7- Sending emails from within Epic lack most of the functionality within Outlook including signatures.

Denise
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Worth the switch but you need patience

Bewertet am 5.3.2019

Our president loves the sales pipeline. It gives him the opportunity to visually SEE what the sales...

Our president loves the sales pipeline. It gives him the opportunity to visually SEE what the sales people are doing on a weekly basis which he loves. If you want to grow your sales and see exactly what's going on with each sales opportunity then EPIC is the way to go.

Vorteile

I like that with the sales part of EPIC, you can customize to exactly how your agency handles it's sales pipeline... it's NOT one size fits all... you can adjust how many stages in the sales pipeline, what the stages are called, reasons for not getting a sale, etc.

I also like the quick reports. I have so many people who ask me for reports all the time. I don't want them to access to run reports but I can set up the report they want and send that report to them so they can run it whenever they want.

Nachteile

On the accounting side, it's very unforgiving... you have to do things exactly EPIC's way and that can be VERY confusing in the beginning since its so different from TAM especially how commissions are entered. So you must be patient, go slowly and don't try to rush because then you create more problems. Also, make sure your accounting dept is fully involved in the configuration... ours wasn't and it created a lot of problems in the beginning that we're still sorting out.

Danielle
Gesamtbewertung
  • Branche: Versicherung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

EPIC

Bewertet am 8.4.2021

experience with EPIC was ehhhh… sometimes better than others... Buttt we had an awesome sales gal...

experience with EPIC was ehhhh… sometimes better than others... Buttt we had an awesome sales gal and she always made sure to listen to us and fully understand what was going on. If there was an issue, she made sure to get it corrected.

Vorteile

We have 2 agencies and moving to EPIC we were able integrate both, yet still keeping the separate.. giving all employees access to everything in one place.

Nachteile

We had a lot of issues with downloads, because we have 2 agencies. There was so much set up to go through and it was a process that took more time than anything.

5 von 138 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Applied Epic Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Applied Epic.

Applied Epic bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 1.000,00 $/einmalig
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Applied Epic hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Applied Epic unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch

Applied Epic unterstützt die folgenden Geräte:

Applied Epic kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Clarity Wave, Microsoft Outlook

Applied Epic bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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