Whatagraph

Whatagraph

All-in-one-Marketing-Berichterstattungs-Tool für digitale Agenturen

4.4/5 (43 Bewertungen)

Whatagraph Übersicht

Was ist Whatagraph?

Whatagraph ist ein kanalübergreifendes Berichterstattungstool, mit dem Unternehmen die Marketingleistung bei Kund*innen und Teams verfolgen, messen und analysieren können. Nutzer*innen können automatisch Daten aus allen Marketingkanälen abrufen, visuelle, ansprechende Berichte erstellen und diese auf einfache Weise teilen.

Whatagraph wurde für digitale Agenturen entwickelt und bietet Tools wie z. B. die Möglichkeit, wöchentliche oder monatliche Berichte mithilfe von Daten aus mehreren Quellen zu erstellen, automatisierte Workflows zum Sammeln von Daten aus Marketingkanälen zu erstellen, gemeinsam an Berichten zu arbeiten und Berichte an das Unternehmensbranding anzupassen.

Mit Funktionen wie automatischer Datenerfassung aus mehreren Quellen, einfach zu erstellenden Vorlagen, optimierten Visuals, Berichtsplanung und mehr unterstützt Whatagraph Marken dabei, zusammenzuarbeiten, zu kommunizieren und zu skalieren. Die Plattform lässt sich in eine Reihe von Plattformen von Drittanbietern integrieren, darunter AdRoll, Campaign Monitor, Google Analytics, MailChimp und andere, um Daten aus mehreren Quellen zu sammeln.

Whatagraph Übersicht

Preis

Beginnt ab
108,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Whatagraph Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Whatagraph Screenshot: Easily collect analytics data from all marketing channels with Whatagraph
Whatagraph Screenshot: Easily collect analytics data from all marketing channels with Whatagraph Whatagraph Screenshot: Use the drag-and-drop editor to build engaging reports fast with Whatagraph Whatagraph Screenshot: Create custom branded reports and mail them from a custom domain with Whatagraph Whatagraph Screenshot: Change processes for client reporting with Whatagraph

Whatagraph Bewertungen

Whatagraph Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4
/
5
Ausgezeichnet
23

Sehr gut
16

Durchschnitt
4

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4
Funktionen
4.3
Bedienkomfort
4.4
Kundenbetreuung
4.8
91% haben diese Anwendung empfohlen
Ema J.

This product is amazing!

It saved us a lot of time while using it. Also, the graphics are amazing.


Mit Google übersetzen
Julieanne G.

Top notch customer service and functionality

- increase transparency with clients (high priority for my business)
- decrease in time spent on reports
- automatic reports emailed to me first
- faster to navigate than some of the native platforms' analytics (i.e. Google Analytics, GMB)


Mit Google übersetzen
Guy A.

Great reporting software

Overall is a great reporting system, not many similar alternatives, I can see Data Studio as an alternative but it's far more complex and technical.

It's easy when you design a simple report, but when you are looking to create something big, it becomes frustrating!


Mit Google übersetzen
Adina M.

Good value for your money.


Mit Google übersetzen
Theresa E.

They Hear Suggestions AND Implement Them!


Mit Google übersetzen
Ema J.
Übersetzen nach: Deutsch

This product is amazing!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 22.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

It saved us a lot of time while using it. Also, the graphics are amazing.

Vorteile

The user interface is easy to navigate . This tool has really good graphics. It saves a lot of time.

Nachteile

I did not find anything that I would put into this category. There are some limitations in the sources that this service offers but the customer service is amazing. I called the customer service and ordered a fine-tuned version which fits our needs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Julieanne G.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Top notch customer service and functionality

Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 20.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

- increase transparency with clients (high priority for my business)
- decrease in time spent on reports
- automatic reports emailed to me first
- faster to navigate than some of the native platforms' analytics (i.e. Google Analytics, GMB)

Vorteile

I've been using Whatagraph for a about a year, and it's simply the best. It saves me SO much time while simultaneously making beautiful looking reports that always impress my clients. The reason I initially chose it over other programs was due to how many platforms it can connect to to create a single report and the vast metrics you could report and customize to the needs of each client. Reports that used to take hours now take me 20 min or less and look stunning.

The reason I've stuck with them for so long though is their customer service is bar none. Occasionally there's a very specific stat I'd like to be able to pull that I have to research manually. Most recently, this meant pulling hashtag information in order to capture information about client events. I looked into so many programs and couldn't find 1 program that did it all, even the top programs available for Instagram stats like Iconosquare and TalkWalker. I contacted Whatagraph support and they sent me a detailed email asking questions about what I'd like to see in the feature. A month or so later, they emailed me back saying they created the feature I requested! I'm totally blown away! The developer even made a little video to show me how it works. You just don't get customer service like this anywhere else.

Nachteile

It's a little pricey for small businesses, but considering how much time it's saved me it's been 100% worth it. I would like to upgrade to the white label version soon, but haven't due to the price.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Guy A.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Great reporting software

Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 7.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall is a great reporting system, not many similar alternatives, I can see Data Studio as an alternative but it's far more complex and technical.

It's easy when you design a simple report, but when you are looking to create something big, it becomes frustrating!

Vorteile

Great list of data sources to pull from,
Ability to drill down into the data, segmenting, sorting, etc.
Great customer services, always been helpful and were deploying almost every suggestion we have requested.

Nachteile

It could take hours to built reports, even if they are templated. We could spend hours on designing reports instead of analysing the data.

Übersetzen nach: Deutsch

Antwort von Whatagraph

Hey, Guy! Thanks so much for your feedback. I'd love to help you speed up the process with report building, I'm sure we can find ways to speed up the process for you. Please reply to my email and we'll be able to figure something out.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Adina M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

Good value for your money.

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 1.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

- User-friendly interface.
- Easy to add accounts and various channels.
- Ability to increase the number of sources for your team without the need to contact support (upgrade your membership).
- Automated reports.
- Email notifications in case one of the sources get disconnected.

Nachteile

- The company is located in Europe and doesn't have 24/7 support. For someone working from Canada's West Coast, it is incredibly hard to get a timely response and support.
- Troubles with connecting social media channels due to various APIs. Even if the source is connected, there is no guarantee that it will not be disconnected for no reason.

Übersetzen nach: Deutsch

Antwort von Whatagraph

Thanks so much for your feedback, Adina! A 24/7 support is definitely something that we've been considering and will hopefully implement next year as the company grows. As for the API disconnects working super hard on fixing that as we know how much frustration it causes. It's hard to control what happens on the third-party's side, eg. Facebook, but we're absolutely aware of the issue as are trying to find other ways to prevent it from happening.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Theresa E.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen nach: Deutsch

They Hear Suggestions AND Implement Them!

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 8.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

When I have had questions or asked if an option was available and it wasn't, the Whatagraph team took actual interest in what I was trying to do and went above and beyond to help me and also added in the feature that I was specifically looking for to make my report even better for my clients. I've never felt more heard from a company in all my life, seriously, it was awesome that they took my suggestion and actually did it.

Nachteile

There were some small things that I didn't prefer when I first started to use this platform, but as time has gone on, everything that I didn't prefer was updated and is no longer an issue. This platform is very comparable to others in regards to features, however, this platform is the most budget and user-friendly.

Übersetzen nach: Deutsch

Antwort von Whatagraph

Thank you so much for the nice words, Theresa! Hope we'll continue to meet your expectations going forward :) And always feel free to reach out.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8.5/10
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Whatagraph Preis

Whatagraph Preis

Beginnt ab
108,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.4/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Whatagraph Funktionen

Whatagraph Funktionen

API
Ad-hoc-Berichterstattung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Berichterstattung und Statistik
Business Intelligence
Dashboard-Erstellung
Daten-Import / -Export
Datenfilterung
Datenvisualisierung
Diagramm-Erstellung
Drag-and-Drop-Oberfläche
Echtzeit-Analytik
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Mehrfache Datenquellen
Trend-Analysen
Visuelle Analytik
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Überwachung
Funktionen
4.3/5
Basierend auf 43 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Whatagraph Häufig gestellte Fragen

Whatagraph Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Whatagraph.

F. Welche Preispläne bietet Whatagraph an?

Whatagraph bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 108,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Whatagraph?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Whatagraph

F. Wer sind die typischen Nutzer von Whatagraph?

Whatagraph hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Whatagraph unterstützt?

Whatagraph unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Whatagraph an?

Whatagraph hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Whatagraph mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Whatagraph unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Whatagraph?

Whatagraph kann in folgende Anwendungen integriert werden:

CallRail, Campaign Monitor, Cvent, Emma, Facebook, Google Analytics, LinkedIn, Mailchimp, SEMrush, Twitter

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Whatagraph an?

Whatagraph bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen