Über Vin eRetail

Vin eRetail POS is a cloud-based point of sale solution, which assists small to large businesses with billing and invoicing. Key features include stock adjustments, tax calculation, email notifications, inventory, order management, and more.

The application comes with an order processing module which helps employees scan products and capture different modes of payment in real-time. Vin eRetail POS lets businesses accept cross-channel returns/refunds, record details such as issues and send receipts to buyers. Plus, crew members can use Vin eRetail POS to monitor transaction history and track inventory transfers between warehouses and stores.

Vin eRetail POS integrates with multiple third-party eCommerce platforms and marketplaces, including BigCommerce, Shopify, WooCommerce, Oracle Commerce, eBay, Endicia, Shiprocket, Wish.com, United Parcel Service, and more. The platform helps employees record customer details and link them with purchase history for marketing promotions. Team members can also manage online orders for physical stores by selecting transport and shipping modes for deliveries.

Preisoptionen ab:

Nicht verfügbar

  • Gratis Testen
  • Free Version
  • Subscription

Die 5 Top-Alternativen zu Vin eRetail

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Preisoptionen ab:

Nicht verfügbar

  • Gratis Testen
  • Free Version
  • Subscription

Die 5 Top-Alternativen zu Vin eRetail

Bilder

Vin eRetail POS dashboard screenshot
Vin eRetail POS generate bills screenshot
Vin eRetail POS bill payment screenshot
Vin eRetail POS return enquiry screenshot
Vin eRetail POS sales enquiry screenshot
6 weitere anzeigen
Videos zu Vin eRetail
Vin eRetail Screenshot: Vin eRetail POS dashboard screenshot Vin eRetail Screenshot: Vin eRetail POS generate bills screenshot Vin eRetail Screenshot: Vin eRetail POS bill payment screenshot Vin eRetail Screenshot: Vin eRetail POS return enquiry screenshot Vin eRetail Screenshot: Vin eRetail POS sales enquiry screenshot

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Vin eRetail: 54

  • 3PL-Management
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebotsmanagement
  • Artikelverwaltung
  • Auftragsabwicklung
  • Auftragsmanagement
  • Barcode / RFID
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Bestandsführung
  • Bestandskontrolle
  • Bestandsnachfüllung
  • Bestandsoptimierung
  • Bestandsprüfung
  • Bestandsverfolgung
  • Bestell-Management
  • Bestückung
  • Check-in/Check-out
  • E-Commerce-Management
  • Echtzeit-Synchronisierung
  • Einkauf & Empfang
  • Einzelhandel-Lagerverwaltung
  • Elektronische Zahlungen
  • Fertigungsbestandsmanagement
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Kundenaufträge
  • Kundendatenbank
  • Lagerhaus-Management
  • Lieferanten-Management
  • Lieferanten-gesteuerter Bestand
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobiler Zugriff
  • Multichannel-Management
  • Nachbestellungen verwalten
  • Produktkennzeichnung
  • Provisionsmanagement
  • Qualitätsmanagement
  • Rabattmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Retourenmanagement
  • SKU-/UPC-Codes
  • Seriennummern-Nachverfolgung
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Umsatzsteuer-Management
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufspunkt POS
  • Versand-Management
  • Wareneingangs- / Einlagerungsverwaltung
  • Workflow-Management

Alternativen

NetSuite

4,1
Nr. 1 Alternative zu Vin eRetail
NetSuite ist eine Cloud-ERP-Lösung (Enterprise Resource Planning), der mehr als 24.000 wachstumsstarke internationale...

Cin7

4,3
Nr. 2 Alternative zu Vin eRetail
Cin7 macht komplexe Einzelhandels- und Großhandelsgeschäfte mit All-in-One-Inventarmanagement, POS, Direct...

SalesWarp

4,8
Nr. 3 Alternative zu Vin eRetail
Die cloudbasierte Software synchronisiert nahtlos alle Vertriebskanäle und optimiert die Fulfillment-Vorgänge, sodass...

Odoo

4,2
Nr. 4 Alternative zu Vin eRetail
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,1 /5
(18)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
3,9/5

Hast du Vin eRetail bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 18 Bewertungen angezeigt
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

It has been a good experience and I have proactively promoted Vinicullum among my peers

Bewertet am 2.7.2018

Vorteile

I am able to generate different reports for daily backend activities. Also batch creation process is very helpful for the operations team.

Nachteile

The user experience on the platform is poor. The learning curve for any new user is long. The processes are not as simple as it seems.

Shamim A.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

This software works fine and compete with the players available in market economically &...

Bewertet am 26.6.2018

Vorteile

In this tool most friendly part is :
1. Channel Integration, its very easy to integrate new channel with the help of support documents available
2. Order Processing, its very simple and in one page solution.
3. Bulk Stock update, very simple to update stock in bulk
4. Sales Report & Product creation

Nachteile

Features which need to improve:
1. Dashboard: this should present business summary Weekly, monthly & quarterly. There should be chart presentation that can be easy to understand business
2. Reports: There should be provision of different kindly of report like Sales Report, Returns, Payment report, Stock report & Business summary report and most selling items report etc. which will help seller to work on same.
3. Inventory Sync: This is the heart of software and this should work with 100% precision.
4. Chat tool: I really don't like this feature location in the page because this hides the count of order OR data available on the page. My suggestion is that either this should be very small icon like + sign or this can be relocated by user.

Anand S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Easy to Use for large warehouse and order fulfillment

Bewertet am 15.4.2021

Time saving, great warehouse management, and great support team

Time saving, great warehouse management, and great support team

Vorteile

Inventory management,
Shipping management through multiple shipping partners

Nachteile

Provide some more features through api integration.

Syed M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Feedback

Bewertet am 6.4.2021

your customer service is very pathetic. they are not taking responsibility for the any concern.

your customer service is very pathetic. they are not taking responsibility for the any concern.

Vorteile

It's functionality and customize feature is very effective of business.

Nachteile

Some of parallel feature are not synchronize with each other. like cancel put away and pack-bin.

David J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Einzelhandel
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Good Inventory Management System for Small Business

Bewertet am 11.6.2018

We were managing our orders and inventory manually and we were taking lots of time to keep it...

We were managing our orders and inventory manually and we were taking lots of time to keep it organized. Easy to use and can generate reports easily. A good software to control inventory and making sure everything is running smooth.

Vorteile

You can easily sell on multiple marketplaces at one go. You can upload and manage thousands of SKUs’ information just by uploading a single excel file. Report generation and step by step status tracking of the order is quite appreciable.

Nachteile

Not con but User interface could improve, team Vin eRetail is more capable with their process and implementation, Please do change your color theme and interface.

5 von 18 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Vin eRetail Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Vin eRetail.

Vin eRetail bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Vin eRetail

Vin eRetail hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Vin eRetail unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Vin eRetail unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil)

Vin eRetail kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BigCommerce, CS-Cart, Magento Commerce, OpenCart, PrestaShop, SAP Business One, Shopify, Stamps.com, WooCommerce, WordPress

Vin eRetail bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Vin eRetail gefundenen Softwarekategorien an.