Bay-masteR

4,5 (39)
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Lösung zur Werkstattverwaltung für den Autohandel

Über Bay-masteR

Bay-masteR ist eine cloudbasierte Werkstattverwaltungslösung, mit der der Autohandel Prozesse im Zusammenhang mit Reparaturauftragserstellung, Inventarmanagement, Servicenachverfolgung und Marketing verwalten kann. Die Plattform verfügt über eine Terminplanungsfunktion, mit der das Management Arbeitsstunden festlegen, mehrere Wartungsstationen hinzufügen und Zeitpläne drucken kann.

Mit Bay-masteR können Verwaltungsfachleute automatisch Textnachrichten zu Genehmigungen, Terminen, Überprüfungen, Wartungszeitplänen und mehr senden. Die Lösung bietet eine Vielzahl von Funktionen wie Kostenkalkulation, Inventarmanagement, Arbeitsverfolgung, angepasste Inspektionsformulare, Konten für mehrere Nutzer, Buchhaltungsmanagement, Schaltpläne, Terminplanung für präventive Wartung und mehr. Sie umfasst Marketing- und CRM-Module (Customer Relationship Management), mit denen Inhabende personalisierte Postkarten für fällige Servicegebühren erstellen, E-Mail-Kampagnen durchführen und die Arbeitsauftragshistorie aufrufen können.

Bay-masteR bietet ein Zeitkartensystem, mit dem Nutzer anhand von Daten zum Ein- und Ausstempeln und technischen Zusammenfassungen Arbeiten überwachen, zusammenfassende Berichte aufrufen und Rechnungen erstellen können. Darüber hinaus ist die Lösung in QuickBooks integriert, um Nutzer bei der Verwaltung von Forderungen, bei Zahlungen und der Erstellung von Kontoauszügen zu unterstützen.


Bilder

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Bay-masteR

4,5 (39)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

99,00 $
Monat
99,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

51
16

Integrationen

5
3

Bedienkomfort

4,4 (39)
4,6 (108)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,2 (39)
4,6 (108)

Kundenservice

4,3 (39)
4,8 (108)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

AutoShop

4,7
Nr. 1 Alternative zu Bay-masteR
AutoShop unterstützt Automobilunternehmen bei der Rationalisierung von Prozessen im Zusammenhang mit Fahrzeugverfolgung,...

Mitchell RepairCenter

3,4
Nr. 2 Alternative zu Bay-masteR
Mitchell RepairCenter ist eine webbasierte Kfz-Werkstattverwaltungssoftware, die Unternehmen in der Automobilbranche...

ALLDATA

4,1
Nr. 3 Alternative zu Bay-masteR
ALLDATA ist eine cloudbasierte OEM-Diagnose-Suite, die Automobilunternehmen dabei unterstützt, Fahrzeuginspektionen...

Commusoft

4,7
Nr. 4 Alternative zu Bay-masteR
Commusoft ist eine All-in-one-Software für Arbeitsaufträge, die für die Außendienstbranche entwickelt wurde. Die Lösung...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(39)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,2/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,3/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 39 Bewertungen
Jim
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great product

Bewertet am 5.8.2019

We are producing accurate, easy to understand invoices with very little effort. Customer communicati...

We are producing accurate, easy to understand invoices with very little effort. Customer communication has improved with our ability to send canned text messaging quickly and easily.

Vorteile

How many companies that sell shop management software listen to the end user? Of the few that listen how many entertain the thought of implementing a change based on a comment from the end user? Over the years this company has always been receptive in hearing and reviewing my suggestions, following up with required dialogue and in many cases implementing a change accordingly. We are all in this together and they understand that we, the end user of their product, may see or envision a change that could be an improvement. Their open minded, approachable business model has always impressed me. Their support staff is excellent and responsive to all of my needs. A recently released cloud version includes small changes that overall make it better than the old version. The texting feature found on both versions is great way to improve customer communication and efficiency with very little effort. Direct interfaces with our suppliers eliminates unproductive phone orders and price/part number entry mistakes.

Nachteile

The interface with tire suppliers is not as efficient as the interface with parts stores. Is this the fault of the program or the tire supplier? Unknown.

In Betracht gezogene Alternativen

AutoShop und ALLDATA

Warum Bay-masteR gewählt wurde

Success Systems went out of business and stopped supporting their program. It was a DOS based program which was good in the 80's but lacked all or most of the features that are expected in a modern day shop management program so leaving it was a step in the right direction. Sometimes you need a "push" to make a change and I was foolish waiting to take that step.

Gründe für den Wechsel zu Bay-masteR

During my trial period using Bay-Master I was able to produce a finished invoice quickly with little or no training. I was unable to do that during my trial period with the other products. Bay-Master was much more user friendly. When I called Bay-Master support during my trial period I spoke to a person who was interested in my problem they worked with me to solve the issue. I did not get the same type of response from the other companies.
chuck
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Bay-masteR

Bewertet am 23.9.2019

I like the all in one value. I can track history, payment, statements, inventory, etc all on the...

I like the all in one value. I can track history, payment, statements, inventory, etc all on the same program.

Vorteile

We have used Bay-masteR for over 20 years. Just recently (6-8 months) converted to their clowud based system. Pros= Easy back up. More features. Techs can access and work in the work order. I have access to the work orders off site.

Nachteile

Cons- seems to be a bit slower, especially when printing. Takes several seconds before the printer starts printing. Has had several glitches that I have had to call tech support about. Some they have been able to take care of right then and others we are still waiting to get corrected. Tech support is always too busy to take your call so you will have to leave a message and hope they call back quickly. They have left me stranded a couple of times, but overall they respond in a timely manor.

In Betracht gezogene Alternativen

Mitchell RepairCenter

Gründe für den Wechsel zu Bay-masteR

Was already using Baymaster and did not want to change.
David
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Just ok

Bewertet am 19.8.2019

I would not sign up for baymaster to use it if I was starting over today. The whole system goes...

I would not sign up for baymaster to use it if I was starting over today. The whole system goes down every few months, which doesn't sound like a huge deal but it is. I don't know a single shop who has their system go down at all ever. It is just not a very reliable program.

Vorteile

It works as it should sometimes. But it has enough issues to make it frustrating.

Nachteile

While the online version is faster and more stable than the old cloud version, it still has issues. We are constantly locked out of tickets. Official built us an option to force tickets to unlock, and even that still will not work at times and we won't be able to get into a ticket from any computer. Not even the one that the system says is in it.
The system often goes down during the day when we are busy and it completely handicaps us.
The new vehicle selection menu is terrible compared to the old full screen version, it's bad enough we don't even use it when booking appointments any more.
Customer information should be automatically capitalized.
It would be good if quotes would carry forward to a customers new invoice even if the EOD report hasn't been done on their old one. Sometimes customers pick up their vehicle and call back later that day to book in for the work to be done. Then the quote you made is still on the old paid invoice and you can't get it to show up on the new one and you have to build it all over again.
The printing is a pain. Every few weeks a random computer will stop printing baymaster tickets and we have to get support to fix the printing issue.

Antwort von Applied Computer Resources

If you are on the online cloud version and do not have internet, you may lose connection to the server. That being said you could still use the program on a tablet or smartphone with internet, or with the use of a hotspot. Alternatively we do offer a local version of the program that does not require the internet.

Sharon
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Software that does everything

Bewertet am 13.8.2019

cost and efficiency.

cost and efficiency.

Vorteile

I like the fact that you have an all in one program. Your able to import parts and labor right into the estimate and order your parts from the program itself. There is alot of different aspects of this program that I love.

Nachteile

There were no cons to this program. Everything was what I expected and more

miquael
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Baymaster techie

Bewertet am 5.8.2019

Vorteile

Ease of use
High level of functionality for the price
High level of customization

Nachteile

Not as integrated as so other programs
Customer service can be spotty if you are in a rush to get your system back up and running
There were issues with system subscriptions but that has been fixed with the switch to Baymaster Online

In Betracht gezogene Alternativen

ALLDATA

Gründe für den Wechsel zu Bay-masteR

It came highly recommended by my last employer
5 von 39 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Bay-masteR Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Bay-masteR.

Bay-masteR bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 99,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Bay-masteR hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50

Bay-masteR unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Bay-masteR unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Bay-masteR kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ALLDATA, Identifix, NAPA TRACS, PartsTech, QuickBooks Online Advanced

Bay-masteR bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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