
ThermoGrid
Über ThermoGrid
ThermoGRID ist eine webbasierte Lösung für HLK-Unternehmen, die den gesamten Geschäftszyklus mit Funktionen wie Lead-Generierung, Marketing, Planung und Versand, Bestandsverwaltung, Gehaltsabrechnung, Rechnungsstellung und mehr konsolidiert. Das System ist mit einem intelligenten Dispatching ausgestattet, bei dem Subunternehmen automatisch auf der Grundlage ihrer Rolle, ihrer Fähigkeiten, ihres Standorts, ihrer Erfahrung und ihrer Konflikte auf die Baustellen eingeteilt werden, um ein positives Kundenerlebnis zu erzeugen. Darüber hinaus können Auftragnehmende Buchungen über eine Kalenderschnittstelle steuern, die Leads bis zum Verkaufsprozess verfolgt und visuelle Daten mit Konversionsraten und Gesamtbuchungen in einem festgelegten Zeitraum erstellt.
ThermoGRID verfügt über GPS-Fähigkeiten, mit denen die Routen der Arbeitskräfte zu den Servicestandorten über die mobile App verfolgt und die Interaktionen mit der Kundschaft überwacht werden können. Die Lösung bietet Kundschaft auch ein eigenes Profil, in dem Informationen wie frühere Anfragen, Kontaktinformationen, hochgeladene Jobfotos und Zahlungsinformationen gespeichert werden. Diese Datenbank ermöglicht es HLK-Unternehmen, Arbeitskräfte zu verwalten und deren Leistung anhand von Kundenbewertungen und -qualität zu messen.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
HVAC paperless.
Bewertet am 28.7.2020
Like it for being able to have history available of calls, from the past.
Like it for being able to have history available of calls, from the past.
Vorteile
Takes awhile to find out all the benefits it has to offer.
Nachteile
Switching back and forth to complete processes. Remembering to hit save on some pages and not others.
Antwort von ECI Software Solutions
Tim, thank you for the positive review!
Just so you know we only have one area in TG you have to click save and it is the checklist for custom job docs. The reason for this is because if we saved between each click on the checklist it would slow it down on how quickly you could fill out the checklist.
All the other data will save automatically without clicking a save button.
You are correct there are many benefits in TG and you are all doing a great job of getting them implemented.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Needs improvement
Bewertet am 24.8.2022
Overall I will give this software a 6/10. It is a great product but there needs to be a major...
Overall I will give this software a 6/10. It is a great product but there needs to be a major overhaul and changes to be better for us technician to use
Vorteile
The product is really easy to learn to use
Nachteile
The software has too many bugs. For example I have a lot of issues when I hit in route on the calendar page to notify the customer I’m on the way but the circle just keep spinning and nothing happen. Also notice that thermogrid doesn’t offer uploading videos for customers
Antwort von ECI Software Solutions
Hello,
Thank you for sharing your thoughts on ThermoGrid.
We're pleased to hear that you find our product easy to learn to use. We understand the importance of user-friendliness.
However, we apologize for the frustration you've experienced due to software behavior. We take this seriously and resolved all issues you mentioned on the calendar page.
Regarding your observation about uploading videos for customers, we understand the importance of multimedia capabilities. Your feedback will be taken into consideration as we continue to enhance our features.
Your insight that there's room for improvement is valuable to us. We're dedicated to making ThermoGrid an even better tool for technicians like you.
Thank you for your honesty and for choosing ThermoGrid. If you have any further insights, questions, or suggestions, please don't hesitate to reach out. We're here to support your success.
Best regards,
ThermoGrid Team
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Im sure it works well for the guy that designed it
Bewertet am 12.9.2018
I left this tool after 10 months. It lacked meaningful training (I dont call "watch the video"...
I left this tool after 10 months. It lacked meaningful training (I dont call "watch the video" training or support). A users manual came out just as I was firing it. Lots of start up issues, some of which I'll guess are resolved now. It was simply too immature of a product to be useful in my environment.
Vorteile
It was relatively easy to port my business out of this tool. This tool came recommended by the franchise I belong too.
Nachteile
It was incomplete in capability and very difficult to adjust at the job site.
Antwort von ECI Software Solutions
This is for the TemperaturePro franchise they had a contract with us that THEY do all training and support. Each new franchisee had to pay a large amount to sign up and we had to pay the franchise the $7,000 of it.
I would imagine that you believe there is a lack of features if you were not able to be trained properly by the franchise. The price book is 100% customizable and our system can do full AHRI matchup system estimates and take payment in less than 45 seconds.
All franchisees that singed up with TemperaturePro didn¿t know HVAC. It made it hard for them to use an HVAC specific software not knowing the operations of an HVAC business as well as not getting that support from the franchise.
We are no longer in an agreement with this franchise because it did not hold up its end of the agreement. Many franchisees have gone out of business due to the lack of support and training from the franchise.
- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
TG Review
Bewertet am 25.5.2023
Thermogrid has brought organization to our business.
Thermogrid has brought organization to our business.
Vorteile
Scheduling and tracking capabilities. Generates gross margin.
Nachteile
Complexity. Technicians have a hard time using it with mobile devices.
Antwort von ECI Software Solutions
Hello,
Thank you for your review of ThermoGrid.
We're pleased to hear that you find value in our scheduling and tracking capabilities, as well as the generation of gross margin data.
We provide the option for browser navigation as well as an Android or Apple App. We understand that software complexity can sometimes be a challenge and are actively working on enhancing user experience and making the interface more user-friendly, particularly for technicians using mobile devices.
It's gratifying to learn that ThermoGrid has brought organization to your business. Our aim is to provide tools that streamline operations and contribute to your success.
Thank you for choosing ThermoGrid and for sharing your feedback. If you have any further insights or needs, please feel free to reach out. We're here to support you.
Best regards,
ThermoGrid Team
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
TG Review
Bewertet am 29.7.2020
It has been a huge help for us for getting a better handle on the business. Things such as tracking...
It has been a huge help for us for getting a better handle on the business. Things such as tracking numbers, KPI's, club memberships, and much more are so much more accurate and easier now with ThermoGrid!
Vorteile
The system is easy to use and covers all areas of your business.
Nachteile
There really ins't anything that we dislike about the product or their services. If/when we have an issue, they are great about resolving it right away!
Antwort von ECI Software Solutions
Thank you Nathan for the positive review! We love working with your team and will continue to provide you with great service and a great platform.
ThermoGrid Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ThermoGrid.F. Welche Preispläne bietet ThermoGrid an?
ThermoGrid bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ThermoGrid?
ThermoGrid hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von ThermoGrid unterstützt?
ThermoGrid unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Spanisch
F. Unterstützt ThermoGrid mobile Geräte?
ThermoGrid unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ThermoGrid?
ThermoGrid kann in folgende Anwendungen integriert werden:
QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ThermoGrid an?
ThermoGrid bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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