
Twin Oaks
Über Twin Oaks
Twin Oaks ist eine cloudbasierte On-Premise-Lösung für das Clubmanagement, die Fitnessstudios, Clubs und Fitnesszentren bei der standortübergreifenden Verwaltung von Mitgliedskonten und der Überwachung von Geschäftstransaktionen unterstützt. Mithilfe der zentralisierte Plattform können Führungskräfte geplante Termine anzeigen, Mitgliederinteraktionen verfolgen und bestimmten Nutzern Zugang gewähren.
Twin Oaks ermöglicht Unternehmen die Erstellung von Verlängerungsschreiben und Benachrichtigungen mithilfe anpassbarer Vorlagen sowie den Versand von E-Mail-Berichten für eine optimierte Kommunikation mit der Kundschaft. Admins können Systemeinstellungen zum Bearbeiten von Stornierungsregeln, Verwalten von Klassenanmeldungen und Verarbeiten von Zahlungen für die Mitgliederregistrierung konfigurieren. Außerdem hinaus können Nutzer digitale Signaturen erfassen, Kundendatensätze aktualisieren, Abrechnungsinformationen ansehen, eingehende und ausgehende Waren verfolgen und Retouren verwalten.
Mit Twin Oaks können Unternehmen die Online-Registrierung verwalten, Links zur Unternehmenswebsite erstellen und Mitgliedern personalisierte Rabatte anbieten. Die Anwendung ermöglicht Nutzern auch, Traineraufzeichnungen zu verwalten und Mitarbeiter-Check-ins mit einer Zeitschaltuhr zu verfolgen. Führungskräfte können mit Twin Oaks Nutzungsberichte erstellen, die die Vertriebsleistung und die betriebliche Effizienz messen.
Bilder



Du bist nicht sicher, ob Twin Oaks das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Mindbody

GymMaster

Magicline

WellnessLiving

Nutzerbewertungen
Hast du Twin Oaks bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Twin Oaks Software
Bewertet am 4.12.2020
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and tge twin oaks support team in general is absolutely amazing. They...
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and tge twin oaks support team in general is absolutely amazing. They are quick to respond and help whenever I need it.
Vorteile
The software makes it easy for us to add and remove options to our Point of Sale System and it does a great job of providing us with a detailed sales analysis weekly, monthly and annually. It also is great for time keeping reports.
Nachteile
Our Clock in scanner misfunctions often for employees who are trying to clock in with their badge. It also makes it difficult manually to clock in because the employees have to change their password so often that they forget it. The biggest complaint is the merchant card service charges. Please try to shop for a new company that doesn't charge as much for credit card transactions.
Antwort von Twin Oaks Software
Thank you for providing this review Terrence. We will reach out to you and take a look at what you're currently being charged as perhaps something is misaligned. Typically the CC rates are very competitive across the industry.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Happy customer
Bewertet am 4.12.2020
We love them.
We love them.
Vorteile
From the beginning when we began extracting our data to the first monthly draft the Twin Oaks team was there guiding and assisting to make the process a success. We love the ongoing support and accessibility when we have question or need assistance.
Nachteile
At this time I don’t think we have any cons. The software is meeting our needs. We do like that they are always looking for ways to improve.
Antwort von Twin Oaks Software
Thanks for the kind words Debbie. We're always striving to service & support our clients.
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 4.0 /10
Desktop Version Review
Bewertet am 22.7.2016
The folks at Twin Oaks are all really great folks. The reps are helpful, the tech guys know their...
The folks at Twin Oaks are all really great folks. The reps are helpful, the tech guys know their stuff, and the trainers are very well versed. We have the desktop version, which I am told is a very stripped-down version of their online version.
We got the desktop version as we are not a large entity and wanted to try and maintain some control over our accounting and member management. It has turned out to be difficult to the point of us slowly turning over one function and another to them. The software is not intuitive or easy on the eye or to follow. The manuals are huge and difficult to follow, and some places don't seem to give correct directions.
The software does just about anything you could want it to, but figuring out how to do it is as difficult as doing it once you do find out. That is not true for every function, but is for too many. The enterprise company has really nice rates, but is a pain to try to get through to someone if you have a problem.
They are available for free training over the phone that you schedule with them. What is hard is getting that training for yourself or your personnel when you have to be using your computers on the job and can't tie them up to train.
Vorteile
Great personnel. Fair and upfront pricing. Office hours are generous, and a 24/7 line is made available for tech emergencies. Knowledgeable techs. A couple personnel are experience with Quick Books, so are great help if you have to transmit things to QB.
Nachteile
Interface is not intuitive or easy to use. If you are not in their area, you must get training over the phone and remote computer, which can be difficult to schedule for employees. Manual is huge, hard to follow and sometimes inaccurate. Customizing modules or pages is mostly impossible, so you are often stuck with a bunch of stuff/clutter on a page that you don't use or need.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
The only Pandemic "Plus"
Bewertet am 6.12.2020
Vorteile
In June of this year our fitness center migrated from the Twin Oaks Version 6 software to the new ADVANTAGE online system. What impressed me the most was the advance preparation and relatively seamless transition. We were able to customize our software to our industry and have been able to "tweak" it as we go. We have been able to customize reports to increase our sales by utilizing the sales breakdowns and targeting our advertising accordingly. Sales and Client Relations staff are readily available to answer any concerns or assist with formatting new reports or other requests as they occur.
Nachteile
Integrating with the new software was relatively seamless. As I stated we had an older Twin Oaks software product already in use. However, the change over occurred the end of June (Pandemic time) so we had trained our Front Desk staff and then there was constant change of personnel. Business was slower during this timeframe so there was not the normal frequency of using the system so the staff was constantly entering sales incorrectly (despite a handy "how-to" manual). I found I was spending a large portion of time correcting entries. This however may be more of a "pandemic" situation. The only other item to mention would be that I was used to the reports which were available on our older release and not on the Advantage system. However, the client relations staff (particularly [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]) were always available to assist me in creating /customizing the reports I needed.
Antwort von Twin Oaks Software
Thank you Nancy for your valuable input and feedback, much appreciated.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Log history of industry knowledge
Bewertet am 4.12.2020
This is a robust software and a lot to learn. Support team is very helpful.
This is a robust software and a lot to learn. Support team is very helpful.
Vorteile
Secure and robust management of members. We have bern using the software and one of its earliest customers. New updates are keeping with the times.
Nachteile
Could use more accounting integration to accounting software.
In Betracht gezogene Alternativen
MindbodyGründe für den Wechsel zu Twin Oaks
Long history in the industry.Antwort von Twin Oaks Software
Thanks Peter, always a pleasure working with you and your staff at Litchfield AC.
Twin Oaks Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Twin Oaks.F. Welche Preispläne bietet Twin Oaks an?
Twin Oaks bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 100,00 $/einmalig
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Twin Oaks?
Twin Oaks hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Twin Oaks unterstützt?
Twin Oaks unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Twin Oaks mobile Geräte?
Twin Oaks unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Twin Oaks?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Twin Oaks hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Twin Oaks an?
Twin Oaks bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Twin Oaks gefundenen Softwarekategorien an.