Twin Oaks
Twin Oaks
Über Twin Oaks
Twin Oaks ist eine cloudbasierte On-Premise-Lösung für das Clubmanagement, die Fitnessstudios, Clubs und Fitnesszentren bei der standortübergreifenden Verwaltung von Mitgliedskonten und der Überwachung von Geschäftstransaktionen unterstützt. Mithilfe der zentralisierte Plattform können Führungskräfte geplante Termine anzeigen, Mitgliederinteraktionen verfolgen und bestimmten Nutzern Zugang gewähren.
Twin Oaks ermöglicht Unternehmen die Erstellung von Verlängerungsschreiben und Benachrichtigungen mithilfe anpassbarer Vorlagen sowie den Versand von E-Mail-Berichten für eine optimierte Kommunikation mit der Kundschaft. Admins können Systemeinstellungen zum Bearbeiten von Stornierungsregeln, Verwalten von Klassenanmeldungen und Verarbeiten von Zahlungen für die Mitgliederregistrierung konfigurieren. Außerdem hinaus können Nutzer digitale Signaturen erfassen, Kundendatensätze aktualisieren, Abrechnungsinformationen ansehen, eingehende und ausgehende Waren verfolgen und Retouren verwalten.
Mit Twin Oaks können Unternehmen die Online-Registrierung verwalten, Links zur Unternehmenswebsite erstellen und Mitgliedern personalisierte Rabatte anbieten. Die Anwendung ermöglicht Nutzern auch, Traineraufzeichnungen zu verwalten und Mitarbeiter-Check-ins mit einer Zeitschaltuhr zu verfolgen. Führungskräfte können mit Twin Oaks Nutzungsberichte erstellen, die die Vertriebsleistung und die betriebliche Effizienz messen.
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Startpreis
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Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
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Mindbody
GymMaster
ABC Glofox
Nutzerbewertungen
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- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Happy customer
Bewertet am 4.12.2020
We love them.
We love them.
Vorteile
From the beginning when we began extracting our data to the first monthly draft the Twin Oaks team was there guiding and assisting to make the process a success. We love the ongoing support and accessibility when we have question or need assistance.
Nachteile
At this time I don’t think we have any cons. The software is meeting our needs. We do like that they are always looking for ways to improve.
Antwort von Twin Oaks Software
Thanks for the kind words Debbie. We're always striving to service & support our clients.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
The only Pandemic "Plus"
Bewertet am 6.12.2020
Vorteile
In June of this year our fitness center migrated from the Twin Oaks Version 6 software to the new ADVANTAGE online system. What impressed me the most was the advance preparation and relatively seamless transition. We were able to customize our software to our industry and have been able to "tweak" it as we go. We have been able to customize reports to increase our sales by utilizing the sales breakdowns and targeting our advertising accordingly. Sales and Client Relations staff are readily available to answer any concerns or assist with formatting new reports or other requests as they occur.
Nachteile
Integrating with the new software was relatively seamless. As I stated we had an older Twin Oaks software product already in use. However, the change over occurred the end of June (Pandemic time) so we had trained our Front Desk staff and then there was constant change of personnel. Business was slower during this timeframe so there was not the normal frequency of using the system so the staff was constantly entering sales incorrectly (despite a handy "how-to" manual). I found I was spending a large portion of time correcting entries. This however may be more of a "pandemic" situation. The only other item to mention would be that I was used to the reports which were available on our older release and not on the Advantage system. However, the client relations staff (particularly [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]) were always available to assist me in creating /customizing the reports I needed.
Antwort von Twin Oaks Software
Thank you Nancy for your valuable input and feedback, much appreciated.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Very Basic
Bewertet am 7.11.2022
It is very basic and might be something for a small gym definitely doesn't work well with bigger...
It is very basic and might be something for a small gym definitely doesn't work well with bigger gyms.
Vorteile
I liked the layout of the software. It was very easy to find most things. Response time from Twin Oaks was typically pretty quick.
Nachteile
I don't like that it is hard to use a calendar on their software and that you can not sync their calendar to your phone. We literally had to use 3 different calendars to keep track of appointments. Billing was a hassle. We would have members not bill and some bill. Others would put in cancelationsand still get billed. I also don't like how once a member is created its almost impossible to delete them or merge them with a different account. Also when we switched from softwares we ended up finding out that twinoaks wasn't even redeeming sessions for the trainers so we had clients with 120 sessions when they should've only had like 20. It was a mess.
- Branche: Sport
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Twin Oaks Software
Bewertet am 4.12.2020
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and tge twin oaks support team in general is absolutely amazing. They...
[SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and tge twin oaks support team in general is absolutely amazing. They are quick to respond and help whenever I need it.
Vorteile
The software makes it easy for us to add and remove options to our Point of Sale System and it does a great job of providing us with a detailed sales analysis weekly, monthly and annually. It also is great for time keeping reports.
Nachteile
Our Clock in scanner misfunctions often for employees who are trying to clock in with their badge. It also makes it difficult manually to clock in because the employees have to change their password so often that they forget it. The biggest complaint is the merchant card service charges. Please try to shop for a new company that doesn't charge as much for credit card transactions.
Antwort von Twin Oaks Software
Thank you for providing this review Terrence. We will reach out to you and take a look at what you're currently being charged as perhaps something is misaligned. Typically the CC rates are very competitive across the industry.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Log history of industry knowledge
Bewertet am 4.12.2020
This is a robust software and a lot to learn. Support team is very helpful.
This is a robust software and a lot to learn. Support team is very helpful.
Vorteile
Secure and robust management of members. We have bern using the software and one of its earliest customers. New updates are keeping with the times.
Nachteile
Could use more accounting integration to accounting software.
In Betracht gezogene Alternativen
MindbodyGründe für den Wechsel zu Twin Oaks
Long history in the industry.Antwort von Twin Oaks Software
Thanks Peter, always a pleasure working with you and your staff at Litchfield AC.
Twin Oaks Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Twin Oaks.F. Welche Preispläne bietet Twin Oaks an?
Twin Oaks bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 100,00 $/einmalig
- Preismodell: Kostenlose Version
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Twin Oaks?
Twin Oaks hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Twin Oaks unterstützt?
Twin Oaks unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Twin Oaks mobile Geräte?
Twin Oaks unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Twin Oaks?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Twin Oaks hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Twin Oaks an?
Twin Oaks bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, Chat
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