Apollo
Über Apollo
Apollo ist ein integriertes Bibliotheksautomatisierungs- und Verwaltungssystem, das öffentliche Bibliotheken bei der Rationalisierung der Abläufe im Zusammenhang mit der Sammlung, Ausleihe und Katalogisierung von E-Artikeln und mehr unterstützt. Es ermöglicht die automatisierte Integration in mehrere Produkte von Drittanbieterunternehmen sowie Dienstleistungen, sodass Nutzer von der Cloud-Plattform aus auf E-Artikel zugreifen oder diese herunterladen können.
Zu den wichtigsten Funktionen von Apollo gehören das Batch-Management, ein Selfservice-Portal, Benachrichtigungen, Zwei-Wege-SMS und Berichterstattung. Mit der Plattform können Nutzer über Zwei-Wege-Messaging Gespräche mit Bibliothekspersonal führen, Familienmitglieder mit Nutzerkonten verknüpfen und Benachrichtigungen über benötigte Artikel per Telefon, E-Mail oder SMS erhalten. Mit Apollo können Bibliotheken auch VersaCat und VersaCard verwenden, um Bottom-up- oder Ad-hoc-Konsortien zu bilden, in denen Kundschaft Sammlungen durchsuchen und Artikel von anderen Bibliotheken anfordern kann.
Apollo bietet ein Zirkulationsmanagement-Modul, mit dem Vorgesetzte die ID zum Einchecken von reservierten Artikeln drucken und automatisierte Benachrichtigungen an die Bibliotheksnutzer in der Warteliste senden können. Die Lösung ermöglicht es Nutzern ferner, Massen-Checkins, Offline-Checkouts, Freiwilligenarbeit, Bibliotheksnutzertypen, Barcoding, Etikettierung und mehr abzuwickeln.
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- Branche: Bibliotheken
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Apollo from Biblionix...the BEST for small libraries
Bewertet am 8.1.2019
Compared to some other library systems, Apollo is a great option for the money. While working with...
Compared to some other library systems, Apollo is a great option for the money. While working with over a dozen rural libraries in West Texas who used Apollo, I can say the experience FAR exceeded that of systems used by other libraries. Plus, migration from other systems has been very easy, thanks to the helpful staff at Biblionix.
Vorteile
Apollo is easy to use, having intuitive menus for managing your library automation. For librarians and their staff, the interface is simple, without lots of annoying "bling" to interfere. For patrons, the catalog and search capabilities are excellent. Support for the product comes from Biblionix in Austin, TX, and the people there are *extremely* helpful.
Nachteile
This software is geared to smaller, rural type PUBLIC libraries. It is not designed for schools, so if you are looking for school automation, this is not the product for you. Also, Apollo does not share databases between library clients, so users cannot search for items at other area libraries. Finally, Some people may not like the somewhat outdated look of the screens, but I find it refreshingly simple!
- Branche: Bibliotheken
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Super easy for library use!
Bewertet am 27.7.2019
This allows us to create accounts for customers so they can check out materials from the library!
This allows us to create accounts for customers so they can check out materials from the library!
Vorteile
Loved that this was the system I learned how to use at work. It's super easy and allows for us to help patrons find their books & accounts quickly!
Nachteile
It's a little hard to learn in the beginning, but once you get it down, it's smooth sailing!
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Much more user friendly than Alexandria
Bewertet am 12.2.2016
I worked in a public library for seven years using Alexandria it was hooked in with our school...
I worked in a public library for seven years using Alexandria it was hooked in with our school system which was very nice but I did not find it to be very user-friendly for patrons or librarians . I am now at a library that uses Apollo and find it to be very user-friendly with above and beyond technical support. Today Emily spent a very long time working through all the problems that I was experiencing in my first week as library director. She literally made my day being extremely patient when I had patrons coming in.
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
McBride Library has been using Apollo for 3 years, and it has exceeded our expectations in...
Bewertet am 25.8.2015
We have to say at the McBride Library that 5 stars in the review area is just not enough praise for...
We have to say at the McBride Library that 5 stars in the review area is just not enough praise for Apollo. A reliable system is essential to any business, and Apollo is that. We have not had any down time due to the system. Apollo is very user friendly for both staff and patrons, and that lets us serve our patrons better.
The customer service associated with Apollo is just awesome! Clark Charbonnet and his support staff at Biblionix answer any and all of our questions. Their assistance during our Access PA and SHAREit updating and uploading of our holdings was phenomenal, helping us through what we thought would be a monumental task. They always come through for us like a rapid response team!
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Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Apollo Biblionix
Bewertet am 18.8.2015
I started working with Apollo in November of 2009 when our old ILS became outdated and have loved...
I started working with Apollo in November of 2009 when our old ILS became outdated and have loved every minute of our partnership. The ease of their system is just so amazing. The company has been really good to work with as well. For example, during my library's push to go "green," we asked Apollo for the option of checkout receipts to be emailed to our patrons. Then within just a few days of the request that feature was added. I look to forward to seeing my library's partnership with Apollo Biblionix continue for a very long time.
Apollo Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Apollo.F. Welche Preispläne bietet Apollo an?
Apollo bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 0,01 $
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Apollo?
Apollo hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500
F: Welche Sprachen werden von Apollo unterstützt?
Apollo unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Spanisch, Vietnamesisch
F. Unterstützt Apollo mobile Geräte?
Apollo unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Apollo?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Apollo hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Apollo an?
Apollo bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, Chat
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