RenewityRMA
RenewityRMA
Über RenewityRMA
RenewityRMA ist eine cloudbasierte RMA-Lösung (Return Merchandise Automation), die Unternehmen bei der Definition und Implementierung von Prozessen für das Retouren- und Servicemanagement an mehreren Standorten unterstützt. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Angebotserstellung, Fallmanagement, Seriennummernvalidierung, KPI-Verfolgung, Datenexport und Berichterstattung.
Die Anwendung ermöglicht es Nutzern, Felder für Prozesse in verschiedenen Formaten wie numerisch, Text, Drop-down, Datum und Lookup zu definieren und sie in logische Gruppen zu kategorisieren. Die Administration kann den Nutzern rollenbasierte Datenzugriffsberechtigungen erteilen, indem sie nutzerdefinierte Ansichten im Zusammenhang mit dem RMA-Prozess erstellen. Die Lösung ermöglicht es Führungskräften, Teammitgliedern Aufgaben zuzuweisen und automatisierte E-Mails an Kunden zu senden, um über den Arbeitsfortschritt zu berichten.
RenewityRMA bietet die Integration in Plattformen von Dritten wie Salesforce und Zendesk, um Agenten bei der Pflege von Nutzerkonten und der Anzeige laufender Teamaktivitäten zu unterstützen. Die Lösung unterstützt den Vertretenden auch bei der Verwaltung und Verknüpfung von Tickets mit den zugehörigen RMAs sowie bei der Vorbereitung von vorformulierten Antworten für die Kundenbetreuung. Über Self-Service-Portale können Kunden Tickets einreichen, den RMA-Status prüfen und mit Servicemitarbeitenden kommunizieren.
Preisoptionen ab:
69,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Bereitstellung
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Englisch
Preisoptionen ab:
69,00 $/Monat
- Kostenlose Version
- Gratis Testen
- Abonnement
Bilder
Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von RenewityRMA: 67
Alternativen
A1 Tracker
Salesforce Service Cloud
Issuetrak
Vivantio
Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Service Flexibility
Bewertet am 5.2.2019
My company was able to create several custom processes for several different service and manufacturi...
My company was able to create several custom processes for several different service and manufacturing facilities. Each facility had unique process flows with the ability to either have full visibility into all processes or tailored visibility for each process and service organization . RenewityRMA allowed us to configure the software to match our current processes instead of making our process fit into something that couldn't be changed.
Vorteile
Creating my first RMA process was straight forward and the learning curve was minimal. The software allowed us to operate a 24/7 Service organization without adding service personnel. Our customers loved that they were able to use the WEB Portal to create an RMA request at any time of the day no matter where they were located in the world.
Nachteile
We really didn't experience any cons related to this software. We were very early adopters of this software but even the early releases were feature rich and relatively problem free.
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Fast Forward your RMA Process
Bewertet am 19.2.2019
We were running our RMA process through an in-house coded system based on an obsolete program, and...
We were running our RMA process through an in-house coded system based on an obsolete program, and it was on the brink of complete failure. RenewityRMA propelled us so far forward that it is hard to believe where we were before. We did a lot of research into available systems, and I thought it ironic that RenewityRMA had the best feature set, and at a fraction of the cost of other systems. Best decision we could have made.
Vorteile
RenewityRMA is a highly customizable product that puts all of the power of the system in your control. It isn't a canned product that you buy and then try to fit into, it is formed around your process, and then you have the keys to tweak and adjust as you see fit.
Nachteile
I don't think that there is anything that I didn't like about the program, there are enhancements that could be made, and the folks at RenewityRMA are more than happy to accommodate requests, and have always given us great support.
- Branche: Industrieautomation
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Great Product for the Money
Bewertet am 19.2.2019
Renewity allows us to have a customer facing program to track every device coming in for repair. ...
Renewity allows us to have a customer facing program to track every device coming in for repair. We send quotes, updates and other communication through the program and that allows us to keep everything together for every device. The program is configurable for our needs and the price is great!
Vorteile
This software allows us to have a customer facing RMA portal. We designed it to be specific to our company and our products. It allows us to have the work flow we want. This program is the lifeblood of our service business. The support team is great and I honestly cannot recall any issues of downtime because of their servers or software.
Nachteile
The initial set up of this program is not intuitive and they do not have a lot of instructions avaialble to help a user figure it out. There are a few features we would like that we are not able to utilize due to our setup, and changes to our set up cause reporting to go haywire.
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Renewity Review
Bewertet am 20.2.2019
I am the Frontlines Admin, and I work with Renewity allot. They call or email me right back, we...
I am the Frontlines Admin, and I work with Renewity allot. They call or email me right back, we will have conference calls to teach me about the software. They are always there when I need them.
Vorteile
We use it for our device history record, its extremely helpful to us, for all our reporting, history of our returns and repairs. This is our only history record we us. It is very organized and easy to use.
Nachteile
Any issues I have had with frontlines, Renewity will make program changes for me, so I have no complaints
- Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Renewity software used to treat tickets and RMA
Bewertet am 4.3.2019
We are using Renewity since 2013. Our experience using the software is very good. We use it to...
We are using Renewity since 2013. Our experience using the software is very good. We use it to document and treat all our complaints and requests for information. the software allows us to gather all the information needed by the company to resolve the issues that the clients have with the equipment and answer all the requests for information.
We are able to connect a ticket with a RMA and manage the return of marchandise since issuing the RMA until sending the replacement part and receiving the defective part.
Vorteile
It is possible to treat tickets and RMA with one system.
Customers can organize the information according to their needs.
No problems to access the cloud system in 5 years of use.
Customer service answers are fast.
Nachteile
There are no predesigned reports and graphics to assist managers and users of the system
There is no graphics regarding KPI that allow to benchmark
When custom modifications are requested the process may be improved.
RenewityRMA Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über RenewityRMA.F. Welche Preispläne bietet RenewityRMA an?
RenewityRMA bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 69,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von RenewityRMA?
RenewityRMA hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von RenewityRMA unterstützt?
RenewityRMA unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt RenewityRMA mobile Geräte?
RenewityRMA unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert RenewityRMA?
RenewityRMA kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Salesforce Sales Cloud, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet RenewityRMA an?
RenewityRMA bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support, Chat
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