LeadDesk
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Über LeadDesk
LeadDesk ist eine cloudbasierte Kontaktcentersoftware für den Outbound-Vertrieb, den Inbound-Vertrieb und den Kundenservice. Zu den Funktionen zählen ein intelligenter Dialer, Berichterstattung über die Leistung der Agenten, automatisiertes Lead-Management, Live-Dashboards, eine anpassbare Oberfläche und eine regelbasierte Anrufverteilung.
Der intelligente Dialer ermöglicht es den Agenten, Anrufe von CRM-Plattformen, Websites und Microsoft Excel aus zu tätigen. Die umfangreiche Wählfunktion ermöglicht die Aufzeichnung von Anrufen, eine Live-Zuhör-Option für Coaching und Qualitätskontrolle, automatische Rückrufe und die Möglichkeit, eingehende und ausgehende Anrufe je nach Traffic zu mischen. Dank der intelligenten Anrufverteilungsfunktion können Anrufe auf Grundlage vordefinierter Regeln wie IP-Adresse, Agentenkompetenzen und Anruferinformationen an bestimmte Standorte oder Agenten gesendet werden. Anrufe können auch an externe Nummern für die Fernarbeit weitergeleitet werden.
Mit der Kontaktverwaltungsfunktion LeadDesk können Nummern auf die Schwarze Liste gesetzt werden oder als „do not call“ (DNC) registriert werden. Kundenkontaktinformationen können zusammengestellt und sicher gespeichert werden, mit der Möglichkeit, Daten aus bestehenden Datenbanken zu importieren. Die Gründe für das Beenden von Anrufen können aus voreingestellten oder vom Nutzer angelegten Optionen ausgewählt werden. Die LeadDesk-Berichterstattungsfunktion bietet Live-Dashboards und nutzerdefinierte oder vordefinierte Berichterstattungsoptionen zur Verfolgung von Kontaktlisten, Agentenleistung, Kanälen und mehr.
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- Branche: Personalwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simple, fast and great functionalty
Bewertet am 13.11.2019
My experience with LeadDesk as a company has been very good. Even though we aren’t a big client,...
My experience with LeadDesk as a company has been very good. Even though we aren’t a big client, our contact person makes us feel like we are the only customer that matters. This is something that really isn’t too obvious in many companies. The other thing with SaaS software to keep in mind is that it lets you grow depending on seasonality changes. So on hectic times, we can easily add seats, but when it gets slower we can also remove seats just as easily.
Vorteile
LeadDesk is by far the easiest and most intuitive contact center software I have used. Not only is it easy to see and follow everything that is happening in our business, but I can easily create and manage my campaigns. The modern UI feels like it’s actually built with the customer in mind. I know exactly where everything is and don’t need to spend my time looking for the right settings. I also like their reporting, as I can get all the information I need for my business and get on top of my KPIs.
Nachteile
I don’t really have too much bad to say about LeadDesk. There is of course always things to improve in e.g. reporting when it comes to more complex reports, but I have all the needed reports available from their reporting tool. They do however offer customized reports or access to a replica database if you are more tech-savvy and need more complex data.
Antwort von LeadDesk
Thank you for the kind words! We are really glad to hear that you are enjoying LeadDesk. Regards to the more complex reports, we acknowledge this is something we can improve further, and we will actually launch a new reporting tool during Q1 in 2020.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Simple and reliable solution
Bewertet am 11.6.2021
Overall its a good experience.
Overall its a good experience.
Vorteile
What LeadDesk does exceptionally well is its ease of utilize and comfort within the product. Their UI is genuinely fast and viably available. Empowering modern pros to utilize the product is truly straightforward and speedy. What I furthermore I have full control of everything interior LeadDesk, from directing call records to campaigns.
Nachteile
The way their prescient dialer courses calls isn't the finest one for our utilization case. I might moreover need to see a few more functionalities for their application for flexible utilize.
Antwort von LeadDesk
Hi Phiel Daniel,
Thank you for the fantastic review. Great to hear that enjoy using LeadDesk! On the functionalities that you are still missing, would you mind dropping me an e-mail to sebastian@leaddesk.com so I can pass on the information to our product team?
All the best,
Sebastian from LeadDesk
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Call Center solution
Bewertet am 11.12.2019
Our team contacts physiotherapists and tries to schedule a meeting for our salesman
Our team contacts physiotherapists and tries to schedule a meeting for our salesman
Vorteile
It´s easy to use, especially the address import
Nachteile
Nothing, everything works fine. Even the support is working
- Branche: Telekommunikation
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Super easy to use and great customer care
Bewertet am 3.12.2019
We work in outbound calling mainly in the B2C market and I have been going back to LeadDesk...
We work in outbound calling mainly in the B2C market and I have been going back to LeadDesk repeatedly since 2011. I have tried many different Contact Center software, but the features LeadDesk offers combined with their excellent customer care and pricing makes choosing LeadDesk such an easy decision. I can easily recommend it especially for outbound calling.
Vorteile
What LeadDesk does very well is its usability and ease of use in the software. Their UI is really intuitive, so everything is fast and easily available. Teaching new agents to use the software is super easy and fast. What I also like is that as a leader, I have full control of everything within LeadDesk, from managing call lists to campaigns.
Nachteile
The way their predictive dialer routes calls is not the most effective one for our use case. I would also like to see some more functionalities for their app for mobile use.
- Branche: Zeitung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easy and efficient solution for contact centers
Bewertet am 7.1.2020
LeadDesk works very well for practically any outbound calling needs and offer also a high quality...
LeadDesk works very well for practically any outbound calling needs and offer also a high quality VoIP solution. Their vast number of features provide a solution for basically any contact center.
Vorteile
The best things about LeadDesk;
1) Simple user interface for both agents and admins - our new agents don't need to be trained to the actual system, but can focus on selling.
2) Full of features - Everything we can possibly need for our outbound sales.
3) Predictive dialer is great for increasing efficiency and get agents on the phone more.
4) Access to replica database - We integrate LeadDesk with our own BI tools to get even more data on call performance.
Nachteile
I don't really have anything bad to say about Leaddesk, it just works. If something, then the mobile functionality could be better.
LeadDesk Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LeadDesk.F. Welche Preispläne bietet LeadDesk an?
LeadDesk bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 99,00 €/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von LeadDesk?
LeadDesk hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von LeadDesk unterstützt?
LeadDesk unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Niederländisch, Norwegisch, Schwedisch, Spanisch
F. Unterstützt LeadDesk mobile Geräte?
LeadDesk unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert LeadDesk?
LeadDesk kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Giosg, Google Analytics 360, Microsoft Dynamics 365 F&O Connect, Microsoft Power Automate, Microsoft Power BI, Mobile Payment Software, Pipedrive, Plecto, SalesScreen, Salesforce CMS, Salesforce Sales Cloud, Surfly, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet LeadDesk an?
LeadDesk bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Call-Center Software
- IVR Software (Interactive Voice Response)
- Telefon Software
- Kontaktcenter-Software
- Inside-Sales-Software
- Predictive Dialer
- Call Recorder
- Dialer Software
- Telemarketing Software
- Telefonanlage Software
- Kommunikationsplattformen
- Software zur Personaleinsatzplanung für Callcenter
- CCM-Software
- Kundensupport Software