Billsby

Abonnementabrechnungstool für die Verwaltung wiederkehrender Zahlungen

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Billsby Übersicht

Was ist Billsby?

Billsby ist eine Lösung für wiederkehrende Abrechnungen, mit der Unternehmen aus verschiedenen Branchen den gesamten Abonnementlebenszyklus verwalten können – von der Planung bis zur Rechnungsstellung. Mit dem Modul „Aktion planen“ können Nutzer in vorhandene Systeme integrieren, um Follow-up-Aufgaben über die gesamte Pipeline hinweg abzuschließen.

Zu den wichtigsten Funktionen von Billsby gehören anpassbare Abrechnung, Auftragsverwaltung, ein Self-Service-Portal, Tools zur Umsatzwiederherstellung, Nutzungsverfolgung und -analyse, Zahlungsabwicklung und eine Kontaktdatenbank. Mit der Lösung können Unternehmen Abonnementpläne mit verschiedenen Funktionen erstellen, z. B. kostenlose Testversionen, Vertragsbedingungen, Einrichtungsgebühren und feste oder flexible Abrechnungszeiten. Teams im Gesundheits- und Bildungswesen können Abonnementpläne erstellen und konfigurieren, die in Produkte gruppiert werden können, sodass Kunden Pläne gemäß den individuellen Anforderungen ändern können.

Billsby hilft Unternehmen, Add-ons zu erstellen und Bündelungsregeln einzurichten, um den Geschäftserfolg zu steigern. Nutzer können Feature-Tags mit Add-ons verknüpfen, sodass Entwickler zusätzliche Funktionen in vorhandene Pläne integrieren können.

Das Allowance-Modul von Billsby unterstützt Unternehmen beim Verkauf von zählerüberwachten Einheiten, die am Ende eines jeden Abrechnungszeitraums auf der Grundlage der tatsächlichen Nutzung, des Rückstands usw. berechnet werden können. Die Funktion zur Mehrwertbewertung ermöglicht es Unternehmen, Kundendaten zu sammeln, um Berichte zu erstellen und Einblicke in diejenigen Kunden zu gewinnen, die durch das Ausprobieren neuer Funktionen, das Teilen von Produkten in sozialen Medien, das Empfehlen an Freunde und die aktive Beteiligung an den angebotenen Dienstleistungen einen größeren Mehrwert zur Umsatzgenerierung beitragen.

Billsby Übersicht

Kosten

Beginnt ab
50,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Billsby Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Billsby dashboard
Billsby reporting
Billsby customizable branding
Billsby plan creation
Billsby customer data management
Videos zu Billsby Billsby Screenshot: Billsby dashboard Billsby Screenshot: Billsby reporting Billsby Screenshot: Billsby customizable branding Billsby Screenshot: Billsby plan creation Billsby Screenshot: Billsby customer data management

Billsby Bewertungen

Billsby Bewertungen

Gesamtbewertung
5
/
5
Ausgezeichnet
15

Sehr gut
0

Durchschnitt
0

Gering
0

Schlecht
0

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9
Funktionen
4,6
Bedienkomfort
4,9
Kundenbetreuung
5
100% haben diese Anwendung empfohlen
Pedro T.

Get the best value making the lowest investment

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they are always there to guide you through any obstacle you might find. I'm sincerely impressed by all the things that Billsby provides us for such a low investment.


Mit Google übersetzen
Jake K.

Perfect partner for SaaS companies or any business with recurring billing

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including recurly, chargify, chargebee, and moonclerk). They offered the most competitive total cost for a startup of our size, and we've been very impressed by the level of support and personal attention to make the platform meet all of our needs when it comes to billing for our product.


Mit Google übersetzen
Tom M.

A Welcomed Find Among Many Subscription SaaS Options

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and vetted several popular alternatives. I was impressed with Billsby's customer support staff and their timely answers to questions. I hope that continues


Mit Google übersetzen
Angus P.

the amount of time and money I've saved by discovering this is ridiculous!

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription business.

So far the process has been fairly smooth and still discovering more features i can add!


Mit Google übersetzen
Conrad Y.

Best Billing Software for Startups

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring revenue and their product is perfect for helping me get my business running right away.


Mit Google übersetzen
Pedro T.
Branche: Internet
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Get the best value making the lowest investment

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they are always there to guide you through any obstacle you might find. I'm sincerely impressed by all the things that Billsby provides us for such a low investment.

Vorteile

The pricing structure is by far the best in the market, especially with the $50,000 free trial and the low 0.8% transaction fee. The available payment templates are also amazingly well designed and are really useful. Customer service was also a surprise. They are super friendly and provide the help or the answer you need in a short time. They will even give you suggestions and recommendations of what you should do get where you want to be. Billsby is, by now, my best digital experience so far. They un-complicate things. Its amazing.

Nachteile

They will help you with the integration and they have a community page where we can ask for new integrations and features (amazing right?). I was missing the white label option but they are already looking into it. Hopefully more community members will vote on that option and they will start working on it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Jake K.
Branche: Internet
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Perfect partner for SaaS companies or any business with recurring billing

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 1.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including recurly, chargify, chargebee, and moonclerk). They offered the most competitive total cost for a startup of our size, and we've been very impressed by the level of support and personal attention to make the platform meet all of our needs when it comes to billing for our product.

Vorteile

- It was very easy to integrate the billsby checkout and customer self service widgets into our website in application. Within a few days of signing up, we had a functional prototype of the signup flow and a link in our application for customers to edit billing settings etc.
- The product is still in beta but is already pretty advanced, with built in dunning (chasing after customers with expired cards) and support for custom fields during checkout
- The support team has been fantastic. Very helpful in terms of best practices, implementation guidance getting everything set up, and they even created a custom api endpoint for a feature we needed that was previously only available in the control panel. As the CEO, I can tell you that the level of support we've received from billsby so far is unmatched by *any* other vendor our company relies on.

Nachteile

- As I mentioned, there are still some features that are in development (e.g. discount code functionality) but their team shared this is coming soon on the roadmap.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von Billsby

We really appreciate you taking the time to share your feedback Jake. Discounts are coming very soon - and there are lots of other exciting features in the pipeline too. I think add-ons and metered allowances will be very useful for your business.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Tom M.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

A Welcomed Find Among Many Subscription SaaS Options

Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
Bewertet am 30.5.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and vetted several popular alternatives. I was impressed with Billsby's customer support staff and their timely answers to questions. I hope that continues

Vorteile

Billsby had two things that motivated me to check them out. First, their approach is hierarchical and logical: Products, Plans, and Cycles. Just about any subscription (service or product) can fit that structure. Hopr is an unique authentication-as-a-service SaaS business and our subscription offerings serve both B2B and B2C markets in differing ways, so Billsby's Product Plan Cycle approach was agreat fit for us because of the flexibility if offers. Second, their service includes all of the essential supporting activities (such as dunning) that would be important to a top notch user experience. I like that it is a comprehensive service with a simple pricing structure. Once I began to use Billsby I found the setup to be straightforward and it was simple to get started. I also like that their API is comprehensive allowing us to use exchange data from within our service to the subscriber's account and vice-versa.

Nachteile

This is not a 'con', but as an SaaS company, we at hopr are really attentive to IT security. We don't use many third party services because they can introduce cybersecurity weaknesses. Billsby seems to use a lot of third party applications and services to provide their subscription service. When I asked about their security architecture the answers weren't reassuring. So we'll see if they can pass muster in this important area.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Angus P.
Branche: Design
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

the amount of time and money I've saved by discovering this is ridiculous!

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 31.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription business.

So far the process has been fairly smooth and still discovering more features i can add!

Vorteile

The main thing i really like is the support you get especially when setting up. Theres a chat bot in the corner the whole time, whenver i have a question it gets answered immidatly by them!

its really quick to set up, you dont have to deal with coding and developers as you would do with a stripe api.
Theres a really low transaction fee that only kicks in after your first $50K in sales!!,

Nachteile

theres no montly fee cost unless you want to remove the branding which you have to pay montly for , Im probally going to keep the branding for credibility just so the customer knows their card info is being dealt with professionally, thats just my opionion.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Conrad Y.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best Billing Software for Startups

Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 8.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring revenue and their product is perfect for helping me get my business running right away.

Vorteile

They made it easy to implement their javascript for easy access for my consumers to produce products and services that I offer. I am excited to implement their API very soon into my business.

Nachteile

Initially, when I signed up, some features weren't available yet, such as coupons codes (the functionality I wanted the most). But one of the things I do like about working with a team in public beta is that they take your feedback as the consumer very seriously, so I am confident that they will implement more features I need as a business as they grow.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
9,7/10
Basierend auf 15 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Billsby Preis

Billsby Preis

Beginnt ab
50,00 $/Monat
Gratis Testen
Kostenlos
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Basierend auf 15 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Billsby Funktionen

Billsby Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Finanzanalyse
Integration in die Buchhaltung
Integration von Dritten
Kostenverfolgung
Mehrere Währungen
Rechnungsführung
Rechnungsmanagement
Rechnungsverarbeitung
Workflow-Management
Funktionen
4,6/5
Basierend auf 15 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Billsby Häufig gestellte Fragen

Billsby Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Billsby.

F. Welche Preispläne bietet Billsby an?

Billsby bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 50,00 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Billsby?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Billsby

F. Wer sind die typischen Nutzer von Billsby?

Billsby hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Billsby unterstützt?

Billsby unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Billsby an?

Billsby hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Billsby mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Billsby unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Billsby?

Billsby kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adyen, Authorize.net, Stripe, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Billsby an?

Billsby bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Telefon-Support, Online-Support, Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Video-Anleitungen