Über Billsby

Billsby ist eine Lösung für wiederkehrende Abrechnungen, mit der Unternehmen aus verschiedenen Branchen den gesamten Abonnementlebenszyklus verwalten können – von der Planung bis zur Rechnungsstellung. Mit dem Modul „Aktion planen“ können Nutzer in vorhandene Systeme integrieren, um Follow-up-Aufgaben über die gesamte Pipeline hinweg abzuschließen.

Zu den wichtigsten Funktionen von Billsby gehören anpassbare Abrechnung, Auftragsverwaltung, ein Self-Service-Portal, Tools zur Umsatzwiederherstellung, Nutzungsverfolgung und -analyse, Zahlungsabwicklung und eine Kontaktdatenbank. Mit der Lösung können Unternehmen Abonnementpläne mit verschiedenen Funktionen erstellen, z. B. kostenlose Testversionen, Vertragsbedingungen, Einrichtungsgebühren und feste oder flexible Abrechnungszeiten. Teams im Gesundheits- und Bildungswesen können Abonnementpläne erstellen und konfigurieren, die in Produkte gruppiert werden können, sodass Kunden Pläne gemäß den individuellen Anforderungen ändern können.

Billsby hilft Unternehmen, Add-ons zu erstellen und Bündelungsregeln einzurichten, um den Geschäftserfolg zu steigern. Nutzer können Feature-Tags mit Add-ons verknüpfen, sodass Entwickler zusätzliche Funktionen in vorhandene Pläne integrieren können.

Das Allowance-Modul von Billsby unterstützt Unternehmen beim Verkauf von zählerüberwachten Einheiten, die am Ende eines jeden Abrechnungszeitraums auf der Grundlage der tatsächlichen Nutzung, des Rückstands usw. berechnet werden können. Die Funktion zur Mehrwertbewertung ermöglicht es Unternehmen, Kundendaten zu sammeln, um Berichte zu erstellen und Einblicke in diejenigen Kunden zu gewinnen, die durch das Ausprobieren neuer Funktionen, das Teilen von Produkten in sozialen Medien, das Empfehlen an Freunde und die aktive Beteiligung an den angebotenen Dienstleistungen einen größeren Mehrwert zur Umsatzgenerierung beitragen.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

Billsby dashboard
Billsby reporting
Billsby customizable branding
Billsby plan creation
Billsby customer data management
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Videos zu Billsby
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Billsby: 45

  • API
  • Abonnementverwaltung
  • Abonnementverwaltung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungsportal
  • Ad-hoc-Berichterstattung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Abrechnung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Rechnungen
  • Auftragsmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Compliance Management
  • Dashboard
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Elektronische Zahlungen
  • Fortschrittsbericht
  • Integration in die Buchhaltung
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundenprofile
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mahnwesen-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mehrere Zahlungsmöglichkeiten
  • Nutzungsverfolgung/-analyse
  • Online-Abrechnung
  • Online-Zahlungen
  • Produktkatalog
  • Rabattmanagement
  • Rechnungserstellung
  • Rechnungshistorie
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rückerstattung-Management
  • Self-Service Portal
  • Steuermanagement
  • Stornierungsmanagement
  • Verzögerte Rechnungsstellung
  • Wiederkehrende Rechnungen
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zusammenfassende Berichte
  • wiederkehrende Zahlungen mehrerer Zeiträume

Alternativen

Chargebee

4,4
Alternative Nr. 1 zu Billsby
Chargebee hilft dir bei der Verwaltung deiner wiederkehrenden Abrechnungen und Abonnements, indem die Lösung als...

Tridens Monetization

4,9
Alternative Nr. 2 zu Billsby
Tridens Monetization ist eine Abrechnungssoftware, die für Unternehmen in verschiedenen Branchen wie Energie,...

Odoo

4,2
Alternative Nr. 3 zu Billsby
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Zoho Subscriptions

4,5
Alternative Nr. 4 zu Billsby
Zoho Subscriptions ist eine Online-Lösung für wiederkehrende Abrechnungen und Abonnements, die für kleine Unternehmen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

5 /5
(15)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,9/5
Kundenbetreuung
5/5

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5 von 15 Bewertungen angezeigt
Pedro T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Get the best value making the lowest investment

Bewertet am 8.7.2020

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they...

I've never been happier. They are the most friendly digital company that I've seen so far, and they are always there to guide you through any obstacle you might find. I'm sincerely impressed by all the things that Billsby provides us for such a low investment.

Vorteile

The pricing structure is by far the best in the market, especially with the $50,000 free trial and the low 0.8% transaction fee. The available payment templates are also amazingly well designed and are really useful. Customer service was also a surprise. They are super friendly and provide the help or the answer you need in a short time. They will even give you suggestions and recommendations of what you should do get where you want to be. Billsby is, by now, my best digital experience so far. They un-complicate things. Its amazing.

Nachteile

They will help you with the integration and they have a community page where we can ask for new integrations and features (amazing right?). I was missing the white label option but they are already looking into it. Hopefully more community members will vote on that option and they will start working on it.

Jake K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Perfect partner for SaaS companies or any business with recurring billing

Bewertet am 1.5.2020

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including...

We selected Billsby after evaluating a few competing solutions for recurring billing (including recurly, chargify, chargebee, and moonclerk). They offered the most competitive total cost for a startup of our size, and we've been very impressed by the level of support and personal attention to make the platform meet all of our needs when it comes to billing for our product.

Vorteile

- It was very easy to integrate the billsby checkout and customer self service widgets into our website in application. Within a few days of signing up, we had a functional prototype of the signup flow and a link in our application for customers to edit billing settings etc.
- The product is still in beta but is already pretty advanced, with built in dunning (chasing after customers with expired cards) and support for custom fields during checkout
- The support team has been fantastic. Very helpful in terms of best practices, implementation guidance getting everything set up, and they even created a custom api endpoint for a feature we needed that was previously only available in the control panel. As the CEO, I can tell you that the level of support we've received from billsby so far is unmatched by *any* other vendor our company relies on.

Nachteile

- As I mentioned, there are still some features that are in development (e.g. discount code functionality) but their team shared this is coming soon on the roadmap.

Antwort von Billsby

We really appreciate you taking the time to share your feedback Jake. Discounts are coming very soon - and there are lots of other exciting features in the pipeline too. I think add-ons and metered allowances will be very useful for your business.

Tom M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A Welcomed Find Among Many Subscription SaaS Options

Bewertet am 30.5.2020

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and...

hopr [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] needed a subscription service for its PassHopr app. We reviewed and vetted several popular alternatives. I was impressed with Billsby's customer support staff and their timely answers to questions. I hope that continues

Vorteile

Billsby had two things that motivated me to check them out. First, their approach is hierarchical and logical: Products, Plans, and Cycles. Just about any subscription (service or product) can fit that structure. Hopr is an unique authentication-as-a-service SaaS business and our subscription offerings serve both B2B and B2C markets in differing ways, so Billsby's Product Plan Cycle approach was agreat fit for us because of the flexibility if offers. Second, their service includes all of the essential supporting activities (such as dunning) that would be important to a top notch user experience. I like that it is a comprehensive service with a simple pricing structure. Once I began to use Billsby I found the setup to be straightforward and it was simple to get started. I also like that their API is comprehensive allowing us to use exchange data from within our service to the subscriber's account and vice-versa.

Nachteile

This is not a 'con', but as an SaaS company, we at hopr are really attentive to IT security. We don't use many third party services because they can introduce cybersecurity weaknesses. Billsby seems to use a lot of third party applications and services to provide their subscription service. When I asked about their security architecture the answers weren't reassuring. So we'll see if they can pass muster in this important area.

Angus P.
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

the amount of time and money I've saved by discovering this is ridiculous!

Bewertet am 31.1.2020

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription...

I use billsby to facilitate my clients subscribing to my unlimited graphic design subscription business.

So far the process has been fairly smooth and still discovering more features i can add!

Vorteile

The main thing i really like is the support you get especially when setting up. Theres a chat bot in the corner the whole time, whenver i have a question it gets answered immidatly by them!

its really quick to set up, you dont have to deal with coding and developers as you would do with a stripe api.
Theres a really low transaction fee that only kicks in after your first $50K in sales!!,

Nachteile

theres no montly fee cost unless you want to remove the branding which you have to pay montly for , Im probally going to keep the branding for credibility just so the customer knows their card info is being dealt with professionally, thats just my opionion.

Conrad Y.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Billing Software for Startups

Bewertet am 8.6.2020

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring...

I am loving the product so far. Our business revolves around a subscription model for recurring revenue and their product is perfect for helping me get my business running right away.

Vorteile

They made it easy to implement their javascript for easy access for my consumers to produce products and services that I offer. I am excited to implement their API very soon into my business.

Nachteile

Initially, when I signed up, some features weren't available yet, such as coupons codes (the functionality I wanted the most). But one of the things I do like about working with a team in public beta is that they take your feedback as the consumer very seriously, so I am confident that they will implement more features I need as a business as they grow.

5 von 15 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Billsby Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Billsby.

Billsby bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 50,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlos, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Billsby

Billsby hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Billsby unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Billsby unterstützt die folgenden Geräte:

Billsby kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Adyen, Authorize.Net, Stripe, Zapier

Billsby bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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