Dreamdata
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Über Dreamdata
Dreamdata.io ist ein Marketing-Attributions- und Umsatzanalyse-Tool für Multi-Tech-Stack-Unternehmen, das umsetzbare Analysen und Einblicke in Metriken wie Benchmark-Wachstum, Umsatzprognosen, Content-ROI, Loan-to-Value von Anzeigen, ABM (Account-Based Marketing), Pipeline-Geschwindigkeit, Lebensdauerwert von Anzeigen und mehr bietet.
Mit Dreamdata.io können Nutzer den wahren Wert von Leads erkennen, indem sie die Zeit ermitteln, die ein Lead benötigt, um Einnahmen zu generieren, vom ersten Kontakt bis zu einem abgeschlossenen Geschäft. Zusätzlich werden B2B-Anzeigen auf den Lifetime Value und den ROI der Inhalte analysiert. Echtzeit- und historische Daten geben Unternehmen einen Überblick darüber, welche Aktivitäten Einnahmen generieren, und ermöglichen es ihnen, neue Kanäle zu testen, die Kanäle mit der besten Leistung zu identifizieren und Aktivitäten mit geringer Leistung zu optimieren.
Dreamdata.io ermöglicht es den Nutzern, Kundenreisen zu verfolgen und nach Touchpoints, Kontakten, Kanälen und Sitzungen zu untersuchen, die sich bei der Erfassung von Leads und der Generierung von Einnahmen als erfolgreich erwiesen haben, damit sie weiter optimiert werden können, um sich kontinuierlich zu verbessern. Zusätzlich können die Nutzer mit den ABM-Tools das Engagement bestehender Kunden weiter steigern, indem sie Pipeline-Gelegenheiten identifizieren und eine optimale Account-Reichweite aufrechterhalten.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Indispensable for our GTM
Bewertet am 3.8.2023
Easy to set up and very helpful people in the company. Once we got it up and running and started to...
Easy to set up and very helpful people in the company. Once we got it up and running and started to funnel data into Dreamdata, it quickly became a one-stop platform for everything marketing & Gtm related.
Vorteile
The way we're able to connect all our sources and CRM to Dreamdata makes it super easy for us to prioritize and deploy budget towards what works.
Nachteile
The design is a bit clunky and I would like to be able to customize my reports a little bit more - but it's minor things. Nothing that breaks the use for us.
- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Dreamdata is golden!
Bewertet am 22.10.2024
Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up...
Easy integrations, self-service settings you can modify to fit the company's needs, easy-to-set-up custom reports, attribution modeling, and journey reports are amazing if you want to deep-dive into specific accounts, a great tool to share with the sales team.
Vorteile
My team and I use Dreamdata weekly to track our performance and report to the Leadership team. We can track the Marketing ROI and better understand the prospect journey from first touch to a closed deal. The journey report has also helped us a lot in understanding what channels influence the prospect journey, which has helped us set better media budgets for top-funnel/mid-funnel/bottom-funnel activities.
Nachteile
The UI can be tricky to understand at first glance, especially for users who use it less often. Explaining the different metrics in all reports could help "non-marketing" users better understand the data and graphs. But overall, it's easy to work with the tool once you understand the use cases for each report.
In Betracht gezogene Alternativen
FunnelGründe für den Wechsel zu Dreamdata
The built-in attribution models and customer support.- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
With Dreamdata- Customer Journey and attribution made easy
Bewertet am 18.9.2022
Vorteile
Since Dreamdata is easy to use the non technical marketers can easily find out which channel are driving most pipeline with Dreamdata reports. Additionally the tool is able to combine all the sources at one place.
Nachteile
Despite the fact that the tool has the ability to be customised, the customisation and integration takes often time.
- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Dreamdata get marketers
Bewertet am 7.12.2023
Vorteile
All of dreamdata's functions provides a far simpler way of understanding analytics than google. Dreamdata get marketers better than Google!
Nachteile
Only that my business doesn't have enough data (right now) to use paid version!
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The ultimate tool to report on the revenue generation of marketing campaigns and channels
Bewertet am 18.2.2022
With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my...
With Dreamdata, I can now demonstrate the effectiveness of marketing channels and campaigns to my company's leadership.
I can also allocate budget to online channels in a data-driven and result-oriented way, not limited to the usual CPL metrics, but focusing on real full-funnel CAC.
Vorteile
Dreamdata is a powerful multi-touch attribution tool that tracks both paid and unpaid channels via UTMs and native connectors to CRMs, ads platforms and other tools.
Data is then processed to provide information on how much revenue is attributable to each marketing channel and campaign, how long is the sales cycle, which were the marketing and sales touchpoints of a certain account, how much did they contribute to the resulting revenue, and many more.
It provides very interesting data views and full-funnel revenue attribution models that would be extremely resource-intensive to capture and analyze via a custom in-house solution.
The Customer Success team is the best I've ever seen in any of my vendors and really assists customers end-to-end, not only with technical help with setting up the software, but also in terms of attribution modeling; they partner with clients to fine-tune and customize attribution to suit each business' unique reporting needs.
It's a feature-rich product with clear and detailed native dashboards, but it can also push data to external dashboards built in i.e. Tableau or Google Data Studio, giving even more reporting flexibility.
Last but not least, it is extremely good value for what it does, how well it does it and for the amazing customer support that the company provides.
Nachteile
Dreamdata is a very solid product with only a few minor weaknesses that do not hinder its usability in any way. It would be nice if it could push data to SFDC, rather than just pulling it, and if there were mouse hover tooltips that would help understand some technical terminology here and there.
What's great is that they consistently seek feedback and follow up by putting new developments all on their product roadmap, resulting in new features being developed and launched regularly.
Dreamdata Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dreamdata.F. Welche Preispläne bietet Dreamdata an?
Dreamdata bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 999,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Dreamdata?
Dreamdata hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Dreamdata unterstützt?
Dreamdata unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Dreamdata mobile Geräte?
Dreamdata unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dreamdata?
Dreamdata kann in folgende Anwendungen integriert werden:
6sense, Amazon Redshift, Clearbit, Facebook Business Suite, G2 Buyer Intent, Google Ads, Google Cloud BigQuery, HubSpot CRM, LinkedIn Marketing Solutions, Marketo Engage, Oracle Eloqua Marketing Automation, Pipedrive, Salesforce Marketing Cloud, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Platform, Segment, Snowflake, Zapier
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dreamdata an?
Dreamdata bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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