
Über Simphony POS
Simphony POS von Oracle MICROS ist ein cloudbasiertes POS-System, das Vorgänge im Front-Office, im Back-Office und in der Küche synchronisiert. Die Plattform unterstützt Restaurants bei der Verwaltung von Prozessen im Zusammenhang mit Take-out- und Lieferbestellungen, Menüs und Preisen, Kundenloyalitätsprogrammen, Online-Zahlungen und mehr. Manager können Echtzeit-Leistungsdaten und Geschäftsberichte über das zentrale Dashboard überprüfen.
Mit Simphony können Nutzer mehrere Restaurants an verschiedenen Standorten verwalten, um das Markenbewusstsein zu verbessern und ein einheitliches Gästeerlebnis zu bieten. Mit der Tischverwaltungsfunktion können Mitarbeitende Reservierungen entgegennehmen und Wartelisten verwalten, während das dialogorientierte Bestellungstool, die automatische Combomenü-Erkennungsfunktion und das Online-Menü mit nutzerdefinierten Bildern und Werbeaktionen zur Optimierung des Bestellprozesses beitragen.
Mit den Prognosetools von Simphony können Manager den Umsatz und wichtige Leistungsindikatoren verfolgen, um genaue Budgets in Echtzeit zu erstellen. Die Software ermöglicht es Nutzern, Lagerbestände zu verfolgen und automatische Warnungen zu senden, wenn Lagerbestände neu bestellt oder organisiert werden müssen. Über das Dashboard können Manager Berichte mit Echtzeitdaten, Schulungsmaterialien und Videoüberwachungsmaterial überprüfen.
Bilder




Du bist nicht sicher, ob Simphony POS das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Deputy

GoFrugal

Rezku POS

SpotOn

Nutzerbewertungen
Hast du Simphony POS bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Simphony Review - Minor DKL Food Group
Bewertet am 8.7.2020
Overall the software is a decent POS software, the customisation ability is a good fit for our...
Overall the software is a decent POS software, the customisation ability is a good fit for our business with the ability to fluidly adjust our products and menu to maneuver our business into strong customer sentiment positions.
Earlier versions were prone to bugs, however the later versions appear more streamlined and database resource utilisation is lighter than it used to be.
Once knowledge base is established and internal support personnel skills are enhanced the support of the software is quite easy.
Vorteile
The software once configured and implemented is easy to use, it's heavily customisable, allowing the ability to adapt for changes within the business and products.
The ability to update the software from the enterprise level out to all Properties\Workstations, is a convenient ability to have when managing a fleet of stores and POS terminals
It ties into its own reporting system and the MyMicros App makes store sales checking a breeze
Nachteile
The software and the back end design is very complex, it takes a lot of training with skilled trainers in the Oracle business to build and maintain those skill sets.
Cost can be quite expensive when starting out, when there is a sufficient retail footprint the pricing can be negotiated to competitive rates
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Oracle = A great global partner
Bewertet am 4.7.2020
I have been happy with our experience with Simphony. They provide a great product
I have been happy with our experience with Simphony. They provide a great product
Vorteile
One stop shop. POS, purchasing and reporting.
The software has great capabilities and covers all areas a hospitality business requires
Nachteile
Most adjustments to the program involve an additional purchase.
Immediate support not often available
- Branche: Restaurants
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Worst POS experience in my tenured career
Bewertet am 18.4.2023
Terrible. The support team is a joke. They don't even understand their own product well enough to...
Terrible. The support team is a joke. They don't even understand their own product well enough to work through simple problems. Everything is "a known issue" that never works toward resolution.
Vorteile
There is nothing that I can highlight that a competitor couldn't also do well.
Nachteile
There has not been a resolution on outstanding tickets opened two years ago during the initial implementation. Simple things like time reporting, creating buttons, and marking items as "unavailable" have issues. The system has a lag when servers log out of checks that prevents them from opening the checks on another terminal without a wait that feels like an eternity in the restaurant industry and with direct impact to the guest. Good luck calling support. Most of my experience involves the person I spoke with having no idea how to fix my issue and having to "escalate the ticket." This escalation process will last weeks, months, and in our case, years with no resolution.
- Branche: Restaurants
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Simphony
Bewertet am 25.6.2020
effort put in on setting it up - worth it - architecture is good & functional. Never really had...
effort put in on setting it up - worth it - architecture is good & functional. Never really had any down time - if internet down - all printers & KDS still work on the LAN. Have a good account manager too which helps!
Vorteile
Moved into teh cloud from Res to Simphony - was a great move for us - less spend on hardware, updates through icences /subscription to services. We integrate a lot through simphony with accounts, loyalty, takeaway/delievry platform, Gift certificates. Has great inventory mgt capabilities with theoreticals. We manage the one database across different concepts and countries pretty easily. Integretaed with payroll, Open table, Windcave - Tablets for servers. Real time updates pretty much on phone app. Kiosks integrated. It all works!
Nachteile
Sometimes support a little clunky, but we get there in the end.
- Branche: Gastgewerbe
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Run Away. Do not look back
Bewertet am 20.1.2021
Completely horrible. This company has got to be the WORST company to deal with, I can't imagine a...
Completely horrible. This company has got to be the WORST company to deal with, I can't imagine a worse roll out. Oracle did not honor the date they committed to having us up and running so we were forced to opened our location without a POS system (recipe for disaster). They sent a drunk programer to our location that was incompetent, followed by other programmers that always left us with varying issues that consumed hundreds of hours to resolve with customer support from India and other parts of the world that takes hours to get an actual live person. Their account representatives do not respective you as a client with valid concerns, nor do they accept accountability and will continue to charge you to fix their own companies screw ups. This POS is far too expensive, compared to others. My employees hate the system and it takes too long for them to navigate through it, costing them time in providing good customer service. SAVE YOURSELF THE PAIN AND STAY AWAY. I greatly regret not having chosen a different company and system.
Vorteile
The reporting software is pretty thorough
Nachteile
The complexity and backward nature it was set up, with an inability to modify it without great expense. Everything not completed on original set up will cost thousands of dollars to correct by an oracle programmer.
Simphony POS Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Simphony POS.F. Welche Preispläne bietet Simphony POS an?
Simphony POS bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 1,00 €/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Simphony POS?
Simphony POS hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Simphony POS unterstützt?
Simphony POS unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Türkisch
F. Unterstützt Simphony POS mobile Geräte?
Simphony POS unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Simphony POS?
Simphony POS kann in folgende Anwendungen integriert werden:
FreedomPay, Restaurant365, SevenRooms
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Simphony POS an?
Simphony POS bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Simphony POS gefundenen Softwarekategorien an.
- Lebensmittelverwaltung Software
- Kassensysteme
- Gastronomie Software
- Kassensysteme für Gastronomie
- Kassensysteme für Bars
- Lieferservice Software (Food Delivery)
- Warenwirtschaftssysteme
- Buchungssysteme
- Lebensmittelhandel Software
- Lebensmittel-Rückverfolgbarkeit Software
- Kundenbindungsprogramme für Kleinunternehmen
- Customer-Loyalty-Software
- Bäckereisoftware
- iPad Kassensysteme
- Online Bestellsystem
- Food Truck POS Systeme