SolarWinds Service Desk

Über SolarWinds Service Desk

Samanage ermöglicht es modernen Unternehmen weltweit, ihren Mitarbeitern einen erstklassigen Service zu bieten. Die IT-Service-Management-Software von Samanage beschleunigt die Effizienz und Transparenz der angeforderten und bereitgestellten Services im gesamten Unternehmen und ermöglicht so eine kontinuierliche Optimierung der Prozesse und eine höhere Produktivität. Durch beispiellose Agilität und Skalierbarkeit bietet Samanage Unternehmen die Möglichkeit, schnell und konsistent die Dienstleistungen zu erbringen, die Mitarbeiter benötigen, um ihre Arbeit zu erledigen.

Die vollständig integrierte Service-Desk- und Asset-Management-Lösung nutzt eine SaaS-/Multi-Tenant-Plattform, die es internen Dienstleistern ermöglicht, ihre Prozesse zu optimieren und ihre Produktivität zu steigern. Die revolutionäre Benutzeroberfläche bietet eine unübertroffene Benutzerfreundlichkeit und ermöglicht eine codefreie Anpassung, so dass Kunden innerhalb weniger Tage eine robuste IT-Service-Management-Lösung (ITSM) vollständig implementieren können.


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SolarWinds Service Desk

4,6 (567)
VS.

Startpreis

19,00 $
Monat
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Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
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Kostenlose Testversion

Funktionen

96
3

Integrationen

26
1

Bedienkomfort

4,6 (567)
3,7 (114)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (567)
3,9 (114)

Kundenservice

4,6 (567)
3,9 (114)

Alternativen

BMC Helix ITSM

4,1
Nr. 1 Alternative zu SolarWinds Service Desk
BMC Helix ITSM ist eine Software für das IT-Asset-Management, mit der Unternehmen von einer einheitlichen Plattform aus...

Help Scout

4,6
Nr. 2 Alternative zu SolarWinds Service Desk
Help Scout ist eine Kundenservice-Helpdesk-Software für Unternehmen jeder Größe. Nutzer können abteilungsübergreifend...

TeamSupport

4,5
Nr. 3 Alternative zu SolarWinds Service Desk
TeamSupport ist ein B2B-Kundenbetreuungs-Softwareunternehmen für technologiefähige Unternehmen in den Bereichen...

ConnectWise ScreenConnect

4,7
Nr. 4 Alternative zu SolarWinds Service Desk
Über die Fernunterstützung von ConnectWise Control kannst du jederzeit und überall Geräte fernsteuern und deinen Kunden...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(567)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du SolarWinds Service Desk bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 567 Bewertungen
Patrick
Gesamtbewertung
  • Branche: Biotechnologie
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier

Bewertet am 30.8.2018

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is...

We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!

Vorteile

The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.

Nachteile

The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

Scott
Gesamtbewertung
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great Interface - Still Room for Improvement

Bewertet am 25.10.2019

We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media...

We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media services department.

Vorteile

The interface is incredibly easy to use. You can very quickly assign and respond to jobs, and make sure there is no doubling up on jobs. The mobile app also works quite well compared to others I've seen.

Nachteile

The software is really tailored for an IT department, and the company has been unable/unwilling to broaden their focus.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshdesk, TeamSupport und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk

We thought the interface was the cleanest, easiest, and most responsive
Ryan
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Support is non-existent and clunky. Interface good, but needs work.

Bewertet am 7.4.2016

Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of...

Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of 20 years. It has some nice features, including the automated inventory for Windows workstations, and the ability to setup custom SLA's. But that is where the positive end.

Things I don't care for are outdated "help" articles in their support portal, written by their own staff, that are inaccurate, and wasted over two days of my time trying to implement something that I discovered didn't work, then when I flag their support, I get a brief apology. Support is terrible, if they cannot write and police their own articles for accuracy. I don't appreciate organizations that cause more work for organizations using their product.

The system does not allow for UNC paths to be set as links in the system. This prevents our organization from sending "clickable" link to help staff add printers, map drives, etc. Only hyperlinks that go to the web are able to be made clickable.

Searches are another headache. While it is nice that it searches across everything to yield results, you have no method to filter the results returned to a date range or the ability to sort the results by a certain field.

We also had to take their supplied agent (for automated inventory), and build our own MSI package for deployment. Unsure why they are not able to do this themselves, but it is frustrating.

No native iOS app is available, for the technicians to use, and using the HTML 5.0 interface is clunky and not very useful on iOS devices.

The software has a lot of potential, but still needs a lot of work.

Antwort von SolarWinds

Hi Ryan - We're always looking for feedback and suggestions to help us stay agile and keep up to date with our customers. Our community is a great way to engage and find help, however we realize that as the software continues to change, some of the solutions within the community can get outdated. We're always working to update as we go! As your customer success manager, I'd like to apologize if the experience with our support team was challenging. Our goal is always to surpass your expectations.

Our search and filtering functionality has seen some enhancements over the last months and once we connect, I'm happy to take you through some of the enhanced dynamic reporting functionality that comes with the updates. I will reach out to set up some time for us to speak. - Britt, 919-648-0785

Athena
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

SWSD Gives my team room to breath

Bewertet am 5.12.2019

Very happy and know i made the best decision purchasing this tool for our organization.

Very happy and know i made the best decision purchasing this tool for our organization.

Vorteile

Great inventory management, change management, SLA support, Contract management, infrastructure monitoring etc.

Nachteile

Data entry updates have to be done using a CSV file

Irfan
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Amazing Tool Kit for Management & Monitoring of Service Desk.

Bewertet am 28.4.2021

Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally...

Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.

Vorteile

Asset Management (Automate)
Cloud base management
Live chat

Nachteile

User interface not so good ( must improve this section )
Searching is not good improve it.

In Betracht gezogene Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus

Warum SolarWinds Service Desk gewählt wurde

before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.

Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk

we study and check all organization requirement, this solution cost effective and with positive user reviews. we use in trail and implement.
5 von 567 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SolarWinds Service Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SolarWinds Service Desk.

SolarWinds Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 19,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SolarWinds Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Spanisch

SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SolarWinds Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azure Active Directory, Centrify Identity Service, Chatter, Dropbox Business, Gmail, GoToAssist, GoToAssist, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Harvest, Idaptive, Jamf Connect, Jira, LogMeIn Central, LogMeIn Rescue, Microsoft Azure, Nmap, Okta, OneLogin, Salesforce Sales Cloud, Slack, TeamViewer, Zapier, Zendesk Suite, Zendesk Suite

SolarWinds Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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