
SolarWinds Service Desk
Über SolarWinds Service Desk
Samanage ermöglicht es modernen Unternehmen weltweit, ihren Mitarbeitern einen erstklassigen Service zu bieten. Die IT-Service-Management-Software von Samanage beschleunigt die Effizienz und Transparenz der angeforderten und bereitgestellten Services im gesamten Unternehmen und ermöglicht so eine kontinuierliche Optimierung der Prozesse und eine höhere Produktivität. Durch beispiellose Agilität und Skalierbarkeit bietet Samanage Unternehmen die Möglichkeit, schnell und konsistent die Dienstleistungen zu erbringen, die Mitarbeiter benötigen, um ihre Arbeit zu erledigen.
Die vollständig integrierte Service-Desk- und Asset-Management-Lösung nutzt eine SaaS-/Multi-Tenant-Plattform, die es internen Dienstleistern ermöglicht, ihre Prozesse zu optimieren und ihre Produktivität zu steigern. Die revolutionäre Benutzeroberfläche bietet eine unübertroffene Benutzerfreundlichkeit und ermöglicht eine codefreie Anpassung, so dass Kunden innerhalb weniger Tage eine robuste IT-Service-Management-Lösung (ITSM) vollständig implementieren können.
Bilder




Du bist nicht sicher, ob SolarWinds Service Desk das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
BMC Helix ITSM

Help Scout

TeamSupport

ConnectWise ScreenConnect

Nutzerbewertungen
Hast du SolarWinds Service Desk bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier
Bewertet am 30.8.2018
We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is...
We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!
Vorteile
The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.
Nachteile
The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.
- Branche: Rundfunkmedien
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Great Interface - Still Room for Improvement
Bewertet am 25.10.2019
We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media...
We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media services department.
Vorteile
The interface is incredibly easy to use. You can very quickly assign and respond to jobs, and make sure there is no doubling up on jobs. The mobile app also works quite well compared to others I've seen.
Nachteile
The software is really tailored for an IT department, and the company has been unable/unwilling to broaden their focus.
Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk
We thought the interface was the cleanest, easiest, and most responsive-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Support is non-existent and clunky. Interface good, but needs work.
Bewertet am 7.4.2016
Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of...
Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of 20 years. It has some nice features, including the automated inventory for Windows workstations, and the ability to setup custom SLA's. But that is where the positive end.
Things I don't care for are outdated "help" articles in their support portal, written by their own staff, that are inaccurate, and wasted over two days of my time trying to implement something that I discovered didn't work, then when I flag their support, I get a brief apology. Support is terrible, if they cannot write and police their own articles for accuracy. I don't appreciate organizations that cause more work for organizations using their product.
The system does not allow for UNC paths to be set as links in the system. This prevents our organization from sending "clickable" link to help staff add printers, map drives, etc. Only hyperlinks that go to the web are able to be made clickable.
Searches are another headache. While it is nice that it searches across everything to yield results, you have no method to filter the results returned to a date range or the ability to sort the results by a certain field.
We also had to take their supplied agent (for automated inventory), and build our own MSI package for deployment. Unsure why they are not able to do this themselves, but it is frustrating.
No native iOS app is available, for the technicians to use, and using the HTML 5.0 interface is clunky and not very useful on iOS devices.
The software has a lot of potential, but still needs a lot of work.
Antwort von SolarWinds
Hi Ryan - We're always looking for feedback and suggestions to help us stay agile and keep up to date with our customers. Our community is a great way to engage and find help, however we realize that as the software continues to change, some of the solutions within the community can get outdated. We're always working to update as we go! As your customer success manager, I'd like to apologize if the experience with our support team was challenging. Our goal is always to surpass your expectations.
Our search and filtering functionality has seen some enhancements over the last months and once we connect, I'm happy to take you through some of the enhanced dynamic reporting functionality that comes with the updates. I will reach out to set up some time for us to speak. - Britt, 919-648-0785
- Branche: Bildungsmanagement
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
SWSD Gives my team room to breath
Bewertet am 5.12.2019
Very happy and know i made the best decision purchasing this tool for our organization.
Very happy and know i made the best decision purchasing this tool for our organization.
Vorteile
Great inventory management, change management, SLA support, Contract management, infrastructure monitoring etc.
Nachteile
Data entry updates have to be done using a CSV file
- Branche: Automotive
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Amazing Tool Kit for Management & Monitoring of Service Desk.
Bewertet am 28.4.2021
Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally...
Overall experience is very good before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.
Vorteile
Asset Management (Automate)
Cloud base management
Live chat
Nachteile
User interface not so good ( must improve this section )
Searching is not good improve it.
In Betracht gezogene Alternativen
ManageEngine ServiceDesk PlusWarum SolarWinds Service Desk gewählt wurde
before implementation of this solution we are using internally software for manage service desk and we had lot of issues.Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk
we study and check all organization requirement, this solution cost effective and with positive user reviews. we use in trail and implement.SolarWinds Service Desk Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SolarWinds Service Desk.F. Welche Preispläne bietet SolarWinds Service Desk an?
SolarWinds Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 19,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von SolarWinds Service Desk?
SolarWinds Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von SolarWinds Service Desk unterstützt?
SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt SolarWinds Service Desk mobile Geräte?
SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SolarWinds Service Desk?
SolarWinds Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azure Active Directory, Centrify Identity Service, Chatter, Dropbox Business, Gmail, GoToAssist, GoToAssist, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Harvest, Idaptive, Jamf Connect, Jira, LogMeIn Central, LogMeIn Rescue, Microsoft Azure, Nmap, Okta, OneLogin, Salesforce Sales Cloud, Slack, TeamViewer, Zapier, Zendesk Suite, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SolarWinds Service Desk an?
SolarWinds Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für SolarWinds Service Desk gefundenen Softwarekategorien an.
- Kundenservice Software
- Help-Desk-Software
- ITSM Tools
- IT Asset Management Software
- Issue Tracking Software
- IT-Management-Software
- IT-Service-Software
- Service Desk Software
- Configuration Management Database (CMDB)
- Wissensmanagement Tools
- Wissensdatenbank Software
- Procurement Software (Einkauf & Beschaffung)
- Risikomanagement Software
- Lizenzmanagement Software
- Incident-Management-Tools