SolarWinds Service Desk

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Über SolarWinds Service Desk
Samanage ermöglicht es modernen Unternehmen weltweit, ihren Mitarbeitern einen erstklassigen Service zu bieten. Die IT-Service-Management-Software von Samanage beschleunigt die Effizienz und Transparenz der angeforderten und bereitgestellten Services im gesamten Unternehmen und ermöglicht so eine kontinuierliche Optimierung der Prozesse und eine höhere Produktivität. Durch beispiellose Agilität und Skalierbarkeit bietet Samanage Unternehmen die Möglichkeit, schnell und konsistent die Dienstleistungen zu erbringen, die Mitarbeiter benötigen, um ihre Arbeit zu erledigen.
Die vollständig integrierte Service-Desk- und Asset-Management-Lösung nutzt eine SaaS-/Multi-Tenant-Plattform, die es internen Dienstleistern ermöglicht, ihre Prozesse zu optimieren und ihre Produktivität zu steigern. Die revolutionäre Benutzeroberfläche bietet eine unübertroffene Benutzerfreundlichkeit und ermöglicht eine codefreie Anpassung, so dass Kunden innerhalb weniger Tage eine robuste IT-Service-Management-Lösung (ITSM) vollständig implementieren können.
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- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Samanage is an easy to use solution that makes my life so much easier
Bewertet am 30.8.2018
We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is...
We are in the pharmaceutical industry and have implemented samanage over 2 years ago. The system is perfect and easy to use which enables users to understand the problem and submit tickets!
Vorteile
The ease of use. The system allows the natural flow of tickets into problems, problems into changes and the audit trail is perfect for our validation/qa friends. We love that the API is easy to intergrate and have pulled in our sharepoint system with the API to automate tasks like account creation/separation.
Nachteile
The system could uses a few tweaks but I think this is just growing pains. The Samanage team has been straightforward with what they are implementing and changes are being released consistently. Over the past two years of having the system, I can say the updates are wonderful and truly address issues. Not purely cosmetic.

- Branche: Umweltdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Huge Upgrade
Bewertet am 4.12.2019
Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more...
Overall experience with this product have been great so far. Our employees use this platform more than our last and they have also been able to find their own solutions more. I really love the support from the customer support a lot. The support is always right on top of any issues and I have experience very quick responses when I do need to contact them. A+ on customer support.
Vorteile
I like how easy the GUI is, editing the categories and assigning the ticket to a support tech is all very simple right from the first view. I also like how there is a quick view option where you can view the ticket without having to leave the screen.
Nachteile
We have an issue with Tasks. They cannot be changed once a service catalog item is ran which has made us have to create work around or create extra tickets in order for multiple people to work on one catalog item.
In Betracht gezogene Alternativen
Zendesk SuiteWarum SolarWinds Service Desk gewählt wurde
We needed a friendlier GUI with more User integration.Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk
Cost to features were a big plus. We got everything out of the box with Service Desk that we need currently.- Branche: Lagerung
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Good Out-Of-Box product for small, scalable team
Bewertet am 10.10.2018
We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a...
We were attempting to solve the issue of ticket management in the IT department. While it was a great out-of-the-box solution, it didn't offer the unique scalability we needed and the customer service wasn't helpful in growing the product with our needs. However, I still believe that, for a small shop, this product offers the best value for the price and is a great entry-level solution.
Vorteile
I like that, out-of-the-box, Samanage offers great core functionality with a stable product that ties neatly into a beautiful UI for the end users. The UI is where Samanage really knocks it out of the park though. It's modern, simplistic, "forum" layout is attractive and intuitive, and chat indicators on the tickets feels like your moving from a traditional email reply into a IM chat.
Nachteile
There's a lot to be desired when it comes to the fine details of the service. There are specific customization options for project management and ticket automation that aren't available that we wanted in our shop. When we reached out to our support member to discuss a possible addition/fix. They advised us to post our suggestion on their feedback board and if it received enough votes they would implement it. The same suggestion was found submitted over a year ago on the board (with over 300+ votes) yet no action was taken. I was hoping for a more, collaborative answer, instead of posting on a forum board in hopes that other members validate my need for them to implement it.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Excellent ITSM tool
Bewertet am 19.10.2020
Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best...
Solarwind Service Desk has met all of our requirements. It is easy to use and follows ITIL best practises.
Vorteile
Ease of use and customisation. Customer services
Nachteile
Reporting is limited. Even customisation in reporting is limited
Warum SolarWinds Service Desk gewählt wurde
Price and lack of ITIL supportZuvor genutzte Software
JiraGründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk
Price, Ease of use and customisation, Customer services- Branche: Versorgungsunternehmen
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
New to SolarWinds Service Desk--Perfect fit for us!
Bewertet am 16.9.2020
I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make...
I am Super Happy with this software. I am the administrator and I love having the ability to make changes and customization on the fly. The user friendliness of it is well above our previous software we used.
Vorteile
Efficiency--There are so many things that can be updated from the main page that lists your incidents. Very easy to learn and to use.
Nachteile
Integration with Active Directory. We were able to setup Single Sign-On, but it wasn't as smooth as I would've liked. But it does work, so it's not really a con, just the complexity of it was a little more than the rest of the setup.
Warum SolarWinds Service Desk gewählt wurde
The previous software was pretty clunky, having to go to several different screens to make different updates on the same ticket. With Service Desk, I can make many of those changes without even having to open the the ticket itself.Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk
Overall, the user interface just seemed easier to navigate. The price was also better than the alternatives. All around, I just had a really good feeling about this software from the beginning. I actually chose this over the software that I had recommended initially.SolarWinds Service Desk Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SolarWinds Service Desk.F. Welche Preispläne bietet SolarWinds Service Desk an?
SolarWinds Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 39,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von SolarWinds Service Desk?
SolarWinds Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von SolarWinds Service Desk unterstützt?
SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt SolarWinds Service Desk mobile Geräte?
SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SolarWinds Service Desk?
SolarWinds Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Azure Active Directory, Dropbox Business, Gmail, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Harvest, Jamf Connect, Jira, LogMeIn Central, LogMeIn Rescue, Microsoft Azure, Nmap, Okta, OneLogin, Salesforce Sales Cloud, Slack, TeamViewer Remote, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SolarWinds Service Desk an?
SolarWinds Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Issue Tracking Software
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- Service Desk Software
- Configuration Management Database (CMDB)
- Wissensmanagement Tools
- Wissensdatenbank Software
- Procurement Software
- Risikomanagement Software
- Lizenzmanagement Software
- Incident-Management-Tools
- IT Ticketsysteme