Über SolarWinds Service Desk

Samanage ermöglicht es modernen Unternehmen weltweit, ihren Mitarbeitern einen erstklassigen Service zu bieten. Die IT-Service-Management-Software von Samanage beschleunigt die Effizienz und Transparenz der angeforderten und bereitgestellten Services im gesamten Unternehmen und ermöglicht so eine kontinuierliche Optimierung der Prozesse und eine höhere Produktivität. Durch beispiellose Agilität und Skalierbarkeit bietet Samanage Unternehmen die Möglichkeit, schnell und konsistent die Dienstleistungen zu erbringen, die Mitarbeiter benötigen, um ihre Arbeit zu erledigen.

Die vollständig integrierte Service-Desk- und Asset-Management-Lösung nutzt eine SaaS-/Multi-Tenant-Plattform, die es internen Dienstleistern ermöglicht, ihre Prozesse zu optimieren und ihre Produktivität zu steigern. Die revolutionäre Benutzeroberfläche bietet eine unübertroffene Benutzerfreundlichkeit und ermöglicht eine codefreie Anpassung, so dass Kunden innerhalb weniger Tage eine robuste IT-Service-Management-Lösung (ITSM) vollständig implementieren können.


Bilder

SolarWinds Service Desk Software - 1
SolarWinds Service Desk Software - 2
SolarWinds Service Desk Software - 3
SolarWinds Service Desk Software - 4
4 weitere anzeigen
SolarWinds Service Desk Software - 1
SolarWinds Service Desk Software - 2
SolarWinds Service Desk Software - 3
SolarWinds Service Desk Software - 4

Du bist nicht sicher, ob SolarWinds Service Desk das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

SolarWinds Service Desk

4,6 (563)
VS.

Startpreis

19,00 $
Monat
120,00 $
Jahr

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

96
80

Integrationen

26
8

Bedienkomfort

4,6 (563)
4,2 (198)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (563)
4,2 (198)

Kundenservice

4,6 (563)
4,2 (198)

Alternativen

ManageEngine ServiceDesk Plus

4,4
Nr. 1 Alternative zu SolarWinds Service Desk
ManageEngine ServiceDesk Plus ist eine Helpdesk-Software und ein Asset-Management-Tool für kleine, mittelständische und...

BMC Helix ITSM

4,1
Nr. 2 Alternative zu SolarWinds Service Desk
BMC Helix ITSM ist eine Software für das IT-Asset-Management, mit der Unternehmen von einer einheitlichen Plattform aus...

Help Scout

4,6
Nr. 3 Alternative zu SolarWinds Service Desk
Help Scout ist eine Kundenservice-Helpdesk-Software für Unternehmen jeder Größe. Nutzer können abteilungsübergreifend...

TeamSupport

4,5
Nr. 4 Alternative zu SolarWinds Service Desk
TeamSupport ist ein B2B-Kundenbetreuungs-Softwareunternehmen für technologiefähige Unternehmen in den Bereichen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(563)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du SolarWinds Service Desk bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 563 Bewertungen
Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Samange - Cloud based Support Desk

Bewertet am 15.2.2019

Great software, have used this at two different firms now. Simple and easy with great reliability...

Great software, have used this at two different firms now. Simple and easy with great reliability and reporting.

Vorteile

Samange is very quick to setup, customization's are easy and don't require programmers. The software has many editable fields that allow for quick reporting, SLA tracking, and user satisfaction.

Nachteile

The only limitation to Samange that I have seen is if you are working to resolve an item it is a one to one relationship. I would like to see the outbound emails tagged so that if a 3rd party is engaged and reply's via email it is auto captured in the system. Many to one responses are lacking.

Scott
Gesamtbewertung
  • Branche: Rundfunkmedien
  • Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great Interface - Still Room for Improvement

Bewertet am 25.10.2019

We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media...

We have reduced email congestion for our team and streamlined ticket requests for our media services department.

Vorteile

The interface is incredibly easy to use. You can very quickly assign and respond to jobs, and make sure there is no doubling up on jobs. The mobile app also works quite well compared to others I've seen.

Nachteile

The software is really tailored for an IT department, and the company has been unable/unwilling to broaden their focus.

In Betracht gezogene Alternativen

Freshdesk, TeamSupport und Zendesk Suite

Gründe für den Wechsel zu SolarWinds Service Desk

We thought the interface was the cleanest, easiest, and most responsive
Ryan
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Support is non-existent and clunky. Interface good, but needs work.

Bewertet am 7.4.2016

Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of...

Samanage's software is the 5th HelpDesk software package I have used in my professional career of 20 years. It has some nice features, including the automated inventory for Windows workstations, and the ability to setup custom SLA's. But that is where the positive end.

Things I don't care for are outdated "help" articles in their support portal, written by their own staff, that are inaccurate, and wasted over two days of my time trying to implement something that I discovered didn't work, then when I flag their support, I get a brief apology. Support is terrible, if they cannot write and police their own articles for accuracy. I don't appreciate organizations that cause more work for organizations using their product.

The system does not allow for UNC paths to be set as links in the system. This prevents our organization from sending "clickable" link to help staff add printers, map drives, etc. Only hyperlinks that go to the web are able to be made clickable.

Searches are another headache. While it is nice that it searches across everything to yield results, you have no method to filter the results returned to a date range or the ability to sort the results by a certain field.

We also had to take their supplied agent (for automated inventory), and build our own MSI package for deployment. Unsure why they are not able to do this themselves, but it is frustrating.

No native iOS app is available, for the technicians to use, and using the HTML 5.0 interface is clunky and not very useful on iOS devices.

The software has a lot of potential, but still needs a lot of work.

Antwort von SolarWinds

Hi Ryan - We're always looking for feedback and suggestions to help us stay agile and keep up to date with our customers. Our community is a great way to engage and find help, however we realize that as the software continues to change, some of the solutions within the community can get outdated. We're always working to update as we go! As your customer success manager, I'd like to apologize if the experience with our support team was challenging. Our goal is always to surpass your expectations.

Our search and filtering functionality has seen some enhancements over the last months and once we connect, I'm happy to take you through some of the enhanced dynamic reporting functionality that comes with the updates. I will reach out to set up some time for us to speak. - Britt, 919-648-0785

Aman
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great product for all sized organizations.

Bewertet am 4.6.2023

Vorteile

Easy to deploy and customize. Love the easy of it's management.

Nachteile

Nothing major I can think of. Cost is a little at the higher end.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Design
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

my review 16

Bewertet am 17.1.2023

In summary, SolarWinds Service Desk is a great tool for managing IT operations, but it comes with a...

In summary, SolarWinds Service Desk is a great tool for managing IT operations, but it comes with a high price tag and a steep learning curve. It may not be the best fit for small businesses or those with limited IT resources. However, for larger organizations or those that need a robust and feature-rich ITSM solution, it can be an excellent choice.

Vorteile

Remote Access/Control feature allows technicians to remotely access and control end-user devices to resolve issues quickly and efficiently.Real-time notifications keep technicians informed of new tickets, updates, and other important events in real-time.Ticket management system is well-organized and easy to use, making it simple to track and manage all service requests, incidents, and problems.Alerts/Notifications feature enables administrators to set up alerts and notifications to be triggered by specific events or conditions.Access Controls/Permissions allows administrators to set up different levels of access and permissions for different users and groups.Dashboard provides a real-time overview of the service desk's performance and key metrics.SLA Management feature allows administrators to set up and track service level agreements (SLAs) with customers.Compliance management feature helps organizations meet compliance requirements by tracking and reporting on IT assets and configurations.

Nachteile

High cost of the software.Steep learning curve, it can take some time to master all the features and functionality.Some customers report technical issues with the software and support.Limited customization options

5 von 563 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SolarWinds Service Desk Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SolarWinds Service Desk.

SolarWinds Service Desk bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 19,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

SolarWinds Service Desk hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Koreanisch, Portugiesisch, Spanisch

SolarWinds Service Desk unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

SolarWinds Service Desk kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azure Active Directory, Central, Centrify Identity Service, Chatter, Dropbox Business, Gmail, GoToAssist, GoToAssist, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Harvest, Idaptive, Jamf Connect, Jira, Microsoft Azure, Nmap, Okta, OneLogin, Rescue, Salesforce Sales Cloud, Slack, TeamViewer, Zapier, Zendesk Suite, Zendesk Suite

SolarWinds Service Desk bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für SolarWinds Service Desk gefundenen Softwarekategorien an.