Dayforce Powerpay

Dayforce Powerpay
Über Dayforce Powerpay
Powerpay ist eine cloudbasierte HRMS-Lösung (Human Resource Management System), die kleinen Unternehmen bei der Verwaltung von Onboarding, Gehaltsabrechnung, Mitarbeiterakten, Steuererklärungen und mehr hilft. Mitarbeitende können das Selfserviceportal nutzen, um Gehaltsabrechnungen anzuzeigen, herunterzuladen oder auszudrucken, auf Kontoauszüge und Verifizierungsschreiben des Vorjahres zuzugreifen und persönliche Informationen zu aktualisieren.
Die Anwendung ermöglicht es HR-Teams, Benachrichtigungen zu fälligen Überweisungen an die CRA (Canada Revenue Agency) zu erhalten, Jahresendberichte zu erstellen und Steuerformulare einzureichen. Über das Zeiterfassungsmodul können Vorgesetzte die Arbeitszeiten von Mitarbeitenden verfolgen, Zeitkarten bearbeiten oder genehmigen und Vergütungen automatisch berechnen. Mitarbeitende können auch ein einheitliches Dashboard verwenden, um Arbeitspläne anzuzeigen, Verfügbarkeitsstatus zu aktualisieren und Urlaubsanträge an Vorgesetzte zu senden.
Powerpay lässt sich in die Online-Buchhaltungs- und -Buchführungsplattform von QuickBooks integrieren und hilft Admins dabei, Einblick in Finanzdatensätze zu erhalten und Daten zu Arbeitskosten und Gewinnmargen zu extrahieren. Weitere Funktionen umfassen rollenbasierten Sicherheitszugriff, Datenexport, Trendanalyse, Dokumentenmanagement, Anwesenheitsnachverfolgung, Berichterstattung, Compliancemanagement und mehr.
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- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Convenience and ease in annual reporting
Bewertet am 18.4.2023
Vorteile
I cannot express enough how easy Powerpay has made it to complete annual reports and complete payroll on time. New employees has no trouble on-boarding and getting setup. After struggling with APD for 2 years we're happy to announce PowerPay has been perfect for our small business.
Nachteile
Annual reporting for taxes need to be filtered.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
PowerPay - Payroll with peace of mind
Bewertet am 11.12.2020
The peace of mind and support of Ceridian Customer Service is the reason I choose Ceridian Canada...
The peace of mind and support of Ceridian Customer Service is the reason I choose Ceridian Canada again and again for all my payroll needs.
Vorteile
This is the 3rd company I have selected for use of Ceridian Canada to handle my payroll. The services they provide meet all my payroll needs with added peace of mind due to the Customer Service Support. The Ceridian Customer Service Team is professional, knowledgeable, relatively easy to reach, and has always been able to support me with a solution. Keep up the good work !
Nachteile
The platform is not very user friendly if you are a beginner as there are lots of services offered. However if you call Customer Support, they will train and guide your through. Also the price of this payroll services is on high side, but you get what you pay for. I've worked with ADP before (for USA payroll), but I chose Ceridian Canada for Canadian Payroll again and again.
In Betracht gezogene Alternativen
RUN Powered by ADPGründe für den Wechsel zu Dayforce Powerpay
ADP quoted a higher price. However ADP Canada offers a cheaper and more flexible HR solution than PowerPay.Antwort von Dayforce
Hi Linda - Thank you very much for your detailed feedback, we greatly appreciate it! We are happy to hear that you have been able to lean on the support team when you need to and that they can walk you through what you need.
- Branche: Non-Profit-Organisation Management
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Weitere für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 3.0 /10
Power Pay Review
Bewertet am 11.2.2021
I used Powerpay 7 years ago and am using it now again, it is simple and I like many features (ROE...
I used Powerpay 7 years ago and am using it now again, it is simple and I like many features (ROE adjustment, Deduction page) but some things should be improved (reporting mostly)
Vorteile
It is easy to use, straight forward, limited functionality... (Department set up, reporting)
Nachteile
Reports are very limited, even the custom reports addition is barely useful.
Customer service is great, they answer quickly and most are very helpful. However, more than once I asked the same question and got 2 different answers. Representative should have payroll certification to be able to help with code set up.
Antwort von Dayforce
Hi Milana - Thank you very much for the detailed feedback, especially around consistent responses and reporting. Your feedback helps us continue to innovate and improve!
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Simple and user friendly
Bewertet am 12.4.2021
reliable and straightforward.
reliable and straightforward.
Vorteile
Employee self-service is really user friendly and much easier to administer than ADPs team pay
Nachteile
I would like the ability to run more reports and also would appreciate the ability to export the reports to excel. Would appreciate the ability to make changes with an effective date, for example, make effective on the next pay period rather than having to accumulate those changes in a separate system for later.
Antwort von Dayforce
Hi Dawn - Thank you very much for your feedback. The insight you provided around reporting and effective dates is something we will share with our product team. Thank you for choosing Powerpay!
- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great Easy to Use!
Bewertet am 1.3.2021
Great, love all Ceridian products!
Great, love all Ceridian products!
Vorteile
It's easy to use and setup is a breeze. I have implemented Ceridian (PowerPay and Dayforce) at 3 different companies ranging in size (10- 300+ employees). The software is easy to use and get started quickly.
Nachteile
Frustrating that you can't access employee records without opening a pay period.
In Betracht gezogene Alternativen
RUN Powered by ADPWarum Dayforce Powerpay gewählt wurde
Quickbooks has horrible customer support and you aren't able to preview/ test options. It's great if you don't know what you're doing, but as an experienced finance/payroll professional it was too limiting.Zuvor genutzte Software
QuickBooks OnlineGründe für den Wechsel zu Dayforce Powerpay
I have implemented Ceridian before and the customer support and ease of use always out ranks its competitors.Antwort von Dayforce
Hi Allison - Thank you so much for your feedback! We actually now have the functionality to access employee records outside of a pay period, we'd love to walk you through that!
Dayforce Powerpay Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Dayforce Powerpay.F. Welche Preispläne bietet Dayforce Powerpay an?
Dayforce Powerpay bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Dayforce Powerpay?
Dayforce Powerpay hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000
F: Welche Sprachen werden von Dayforce Powerpay unterstützt?
Dayforce Powerpay unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch
F. Unterstützt Dayforce Powerpay mobile Geräte?
Dayforce Powerpay unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Dayforce Powerpay?
Dayforce Powerpay kann in folgende Anwendungen integriert werden:
MYOB Business, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Dayforce Powerpay an?
Dayforce Powerpay bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support
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