ServiceMax

Über ServiceMax
Hast du manuelle Job-Zuweisungen, fehlerhafte Dateneingabe und
verspätete Bareinzüge satt? Es ist Zeit, den Außendienst zu überdenken und den Betrieb zu optimieren.
Erfreue Kunden und setze deine Wachstumsziele.
ServiceMax liefert heute die Zukunft des Außendienstes. Unternehmen nutzen
die Core Field Service-Funktionalität von ServiceMax, um zu verfolgen, was ihre
Kunden besitzen und welchen Service sie haben, um effizient zu planen
und ihre Techniker zu entsenden und die Verwaltung ihrer
Arbeitsaufträge zu vereinfachen.
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Du bist nicht sicher, ob ServiceMax das Richtige ist?
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Nutzerbewertungen
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Biotechnologie
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Perfect for our Field Service Engineers
Bewertet am 2.4.2018
Vorteile
So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.
Nachteile
If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Best Tool for Field service Operations
Bewertet am 30.1.2025
I have a total of 3 years experience in Servicemax
I have a total of 3 years experience in Servicemax
Vorteile
Servicemax Helps Business to dispatch work orders for any field service operations. Provides a wider visibility on Cases and work orders which helps technicians to easily work one those items.
Nachteile
Sometimes Servicemax Url becomes unresponsive if there is any global outage and it take more time for product team to resolve those
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
ServiceMax - Really? Isn't it Time to Give Up?
Bewertet am 10.2.2020
It has been a horrible experience and a lot of their tenured leaders have left over the past couple...
It has been a horrible experience and a lot of their tenured leaders have left over the past couple months.
Vorteile
* I enjoyed using ServiceMax when they were backed by General Electric (GE).
* ServiceMax is compliant and works which is always a plus.
Nachteile
* ServiceMax has identity issues because the platform sits on top of Salesforce. Salesforce sold off ServiceMax years ago to GE, then GE sold it off to a private equity company.
* ServiceMax is clunky and moves at the pace of molasses.
- Branche: Pharmazeutika
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
ServiceMax fair review
Bewertet am 3.7.2023
Vorteile
I have used servicemax daily for years. We integrated service max with Salesforce and this works well. Used for the field management and dispatch of work orders to national engineers, the system works wellIt is easy to train to new staff and has a good and simple layout.
Nachteile
We had multiple issues with the dispatch console which have led to periods of downtime
- Branche: Medizinische Geräte
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
ServiceMax Review
Bewertet am 15.8.2018
I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer...
I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help.
Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.
Vorteile
Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day.
From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.
Nachteile
ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM.
The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.
ServiceMax Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceMax.F. Welche Preispläne bietet ServiceMax an?
ServiceMax bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 0,01 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ServiceMax?
ServiceMax hat die folgenden typischen Kunden:
51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von ServiceMax unterstützt?
ServiceMax unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Finnisch, Französisch, Italienisch, Japanisch, Schwedisch, Spanisch
F. Unterstützt ServiceMax mobile Geräte?
ServiceMax unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ServiceMax?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen ServiceMax hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ServiceMax an?
ServiceMax bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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