ServiceMax

Stelle Dir einen reibungslosen Außendienst vor

4,2 /5 (38 Bewertungen) Eine Bewertung verfassen!

ServiceMax Übersicht

Was ist ServiceMax?

Hast du manuelle Job-Zuweisungen, fehlerhafte Dateneingabe und
verspätete Bareinzüge satt? Es ist Zeit, den Außendienst zu überdenken und den Betrieb zu optimieren.
Erfreue Kunden und setze deine Wachstumsziele.

ServiceMax liefert heute die Zukunft des Außendienstes. Unternehmen nutzen
die Core Field Service-Funktionalität von ServiceMax, um zu verfolgen, was ihre
Kunden besitzen und welchen Service sie haben, um effizient zu planen
und ihre Techniker zu entsenden und die Verwaltung ihrer
Arbeitsaufträge zu vereinfachen.

ServiceMax Übersicht

Kosten

Beginnt ab
N/A

Preisoptionen

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Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

ServiceMax Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Australien, Kanada, Europa, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Spanisch, Schwedisch

Screenshots

ServiceMax Screenshot: Updating cases in ServiceMax
ServiceMax Screenshot: Updating cases in ServiceMax ServiceMax Screenshot: Overview and detail acreen on ServiceMax ServiceMax Screenshot: Map traffic view using the ServiceMax app ServiceMax Screenshot: ServiceMax iPad app map ServiceMax Screenshot: IPad signature on ServiceMax ServiceMax Screenshot: ServiceMax Daily Calendar for iPhone

ServiceMax Bewertungen

ServiceMax Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
17

Sehr gut
16

Durchschnitt
4

Gering
0

Schlecht
1

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
3,9
Kundenbetreuung
4
87% haben diese Anwendung empfohlen
Jill M.

Perfect for our Field Service Engineers


Mit Google übersetzen
Casey P.

ServiceMax Review

I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help.

Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.


Mit Google übersetzen
Frankie A.

Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of...

Exercise the brain cells and learn a another programming platform.


Mit Google übersetzen
Greg B.

Ran the service business quite nicely

All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.


Mit Google übersetzen
Lori W.

Very user friendly and the options for data management is good

Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better access to reporting and real time updating.


Mit Google übersetzen
Jill M.
Branche: Biotechnologie
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Perfect for our Field Service Engineers

Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 2.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.

Nachteile

If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Casey P.
Branche: Medizinische Geräte
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

ServiceMax Review

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 15.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help.

Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.

Vorteile

Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day.

From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.

Nachteile

ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM.

The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Frankie A.
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of engineers.

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 17.5.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Vorteile

It has a plethora of useful gadgets and toys and seems to be a cradle to grave solution once you have the programmers behind you to help.

Nachteile

Difficult to program, Although it keeps all service tickets, There is no real way to see all the files that are attached to the Work Orders. As a maintenance department, legacy data easily accessible is what is needed for techs when they roll onto a job and equipment.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 5.0/10

Greg B.
Untern. Größe: 5.001-10.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Ran the service business quite nicely

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.12.2018
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.

Vorteile

Although a little time consuming, once the set up is complete. The 'SFM' driven process flow means the users will be able to complete the required information not just in a service flow, but any that the business requires. Worked very well with some employees who were forgetting certain entry points or attempting to skip points in the process.

Nachteile

The only real negative point to Servicemax is the resource hunger. The package when installed in Salesforce seems to take up a large amount t of space, and the custom code delivered in our implementation (by Servicemax or their trusted partners) was not the best commented so it was difficult for a programming novice to amend for code coverage purposes.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Lori W.
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Very user friendly and the options for data management is good

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.7.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Much more efficient service data entry and therefore quicker invoicing to the customer. Better access to reporting and real time updating.

Vorteile

I have always been happy with the great support, they are quick to respond back and always get all issues resolved in a timely manner and are patient when you are not sure what they are wanting you to do. I also like the how efficient it is to enter work orders and make adjustments to them.

Nachteile

The report designing has been challenging and difficult to get the info I want. When I create a report there are a lot of options to create for however the items available under those options are limited.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 38 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ServiceMax Preis

ServiceMax Preis

Beginnt ab
N/A
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Basierend auf 38 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ServiceMax Funktionen

ServiceMax Funktionen

API
Abrechnung & Rechnungsstellung
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Audit Trail
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bestandsverfolgung
Compliance Management
Daten-Import / -Export
Dokumentenmanagement
Dokumentenspeicher
Echtzeit-Berichterstattung
Echtzeit-Daten
Integration von Dritten
Inventarverwaltung
Wirtschaftsprüfung
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 38 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für ServiceMax

Zusätzliche Informationen für ServiceMax

Schlüssel-Features von ServiceMax

  • Auftragsmanagement
  • Berichte und Dashboards
  • Case-Management und Kostenerstellung
  • Ersatzteile und Inventar
  • Garantie und Ansprüche
  • Installierte Basis und Verträge
  • Kunden- und Partner-Communities
  • Kundenkonten und Kontakte
  • Planung und Versand
  • ServiceMax Linx für QuickBooks
  • ServiceMax Mobile für iPad und iPhone
  • Servicebericht-Vorlagen
  • Soziale Zusammenarbeit
  • Unterschriftenerfassung für Arbeitsaufträge

ServiceMax Häufig gestellte Fragen

ServiceMax Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceMax.

F. Welche Preispläne bietet ServiceMax an?

ServiceMax bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von ServiceMax?

ServiceMax bietet die folgenden Funktionen:

  • Case-Management und Kostenerstellung
  • Kunden- und Partner-Communities
  • Kundenkonten und Kontakte
  • Installierte Basis und Verträge
  • Berichte und Dashboards
  • Planung und Versand
  • Ersatzteile und Inventar
  • Servicebericht-Vorlagen
  • ServiceMax Linx für QuickBooks
  • ServiceMax Mobile für iPad und iPhone
  • Soziale Zusammenarbeit
  • Garantie und Ansprüche
  • Auftragsmanagement
  • Unterschriftenerfassung für Arbeitsaufträge

F. Wer sind die typischen Nutzer von ServiceMax?

ServiceMax hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen

F: Welche Sprachen werden von ServiceMax unterstützt?

ServiceMax unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Spanisch, Schwedisch

F. Welche Preispläne bietet ServiceMax an?

ServiceMax hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt ServiceMax mobile Geräte?

ServiceMax unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ServiceMax?

ServiceMax kann in folgende Anwendungen integriert werden:

BOARD, CallidusCloud CPQ, CallidusCloud Commissions, Cloud Elements, FinancialForce Accounting, FinancialForce HCM, FinancialForce SCM, MessageMedia, ProntoForms, Workato

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ServiceMax an?

ServiceMax bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen