Über Tabs3

Tabs3 ist eine cloudbasierte Legal-Management-Suite, die Anwaltskanzleien Lösungen für das Abrechnungs-, Finanz- und Praxismanagement bietet, um die Rechtsabläufe zu rationalisieren. Mit der Billing, Financials, and PracticeMaster-Lösung von Tabs3 können Unternehmen den Abrechnungsprozess für Konten, Unternehmensfinanzen und andere Aspekte im Zusammenhang mit dem Fallmanagement verwalten. Zu den wichtigsten Funktionen gehören Zeiterfassung, Verwaltung von Abrechnungssätzen, Hauptbuch, Kreditorenbuchhaltung, Treuhandbuchhaltung, Fall- und Angelegenheiten-Management, ein integrierter Kalender, Dokumentenmanager und vieles mehr.

Mit der Abrechnungslösung von Tabs3 können Rechtsfachleute alle nicht abrechenbaren und abrechenbaren Stunden verfolgen sowie Abrechnungssätze für Rechtsdienste festlegen. Abrechnungen können zur internen Überprüfung erstellt und nachverfolgt werden. Wenn sie fertig sind, können sie als passwortgeschützte PDF-Dateien per E-Mail gesendet werden. In Kombination mit der Finanzlösung von Tabs3 können Nutzer die Geschäftsabrechnungs- und Buchhaltungsfunktionen durch ein Hauptbuch, Kreditoren und Treuhandbuchhaltungstools erweitern. Interne Buchhalter können Schecks ausstellen, Kontoauszüge abgleichen, Rechnungen verfolgen und Kundentreuhandkonten mit der integrierten Finanzlösung von Tabs3 verwalten.

Tabs3 PracticeMaster zentralisiert alle Konten, Dokumente und Fallmanagementvorgänge in einer Lösung. Der Angelegenheiten-Manager von PracticeMaster kann Kundeninformationen in Echtzeit anzeigen und einen Überblick über alle Aktivitäten wie E-Mails, Dokumente, Gebühren, Notizen und vieles mehr geben. Fachleute können alle Rechtsdokumente mit einem integrierten Dokumentenmanager verfolgen und hochladen sowie Dokumente mit Hilfe der Dokumentzusammenstellungsfunktion von PracticeMaster auf der Basis vorhandener Informationen zusammenstellen.

Tab3 bietet eine Platinum-Version der Suite-Lösung an, die mobile Funktionen, Datensicherung und -wiederherstellung, Beschleuniger für Berichte, ein eNotes-Messaging-Tool, erweiterte Berichterstattung und SQL-Integration umfasst.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Bilder

Tabs3 Billing Dashboard
Tabs3 Billing Home Page
Tabs3 Billing Statement
PracticeMaster Dashboard
Recap of Hours
PracticeMaster Conflict of Interest Report
Tabs3 Financials Trust Accounting Dashboard
Tabs3 Financials Accounts Payable Dashboard
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Tabs3 Screenshot: Tabs3 Billing Dashboard Tabs3 Screenshot: Tabs3 Billing Home Page Tabs3 Screenshot: Tabs3 Billing Statement Tabs3 Screenshot: PracticeMaster Dashboard Tabs3 Screenshot: Recap of Hours Tabs3 Screenshot: PracticeMaster Conflict of Interest Report Tabs3 Screenshot: Tabs3 Financials Trust Accounting Dashboard Tabs3 Screenshot: Tabs3 Financials Accounts Payable Dashboard

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Tabs3: 58

  • Abgrenzungskonto-Führung
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Abrechnungssatz-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anlagenrechnung
  • Anpassbare Berichte
  • Aufgabenmanagement
  • Automatische Abrechnung
  • Belegmanagement
  • Buchhaltung
  • Buchungsübergreifende Buchung
  • CRM
  • Cash Management
  • Datei-Verwaltung
  • Desktop-Benachrichtigungen
  • Document Check-In/Out
  • Dokumentenerstellung
  • Dokumentenklassifizierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • E-Mail-Management
  • Fall-Aufzeichnungen
  • Fall-Management
  • Filesharing
  • Für Juristen
  • Gebührenermittlung & Buchung
  • Hauptbuch
  • Integrierte Buchführung
  • Kalenderverwaltung
  • Konfliktmanagement
  • Kontenabgleich
  • Kontenabstimmung
  • Kostenverfolgung
  • Kundenaussagen
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Lieferanten-Management
  • Lohnzettel verwalten
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Rechtsfall-Management
  • Scheck Druck
  • Scheckausstellung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Steuermanagement
  • Suchen / filtern
  • Treuhand-Buchhaltung
  • Versionskontrolle
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Volltextsuche
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitplanmanagement
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen
  • Zusammenfassende Berichte

Alternativen

LawMaster

4
Nr. 1 Alternative zu Tabs3
Centralize all legal operations in one place with LawMaster's law practice management solution. LawMaster allows law...

CosmoLex

4,7
Nr. 2 Alternative zu Tabs3
CosmoLex ist das einzige cloudbasierte All-in-one-Praxisverwaltungs-, Abrechnungs- UND Buchhaltungssystem (keine...

Zola Suite

4,7
Nr. 3 Alternative zu Tabs3
Erfahre, warum Zola eine schnell wachsende Praxisverwaltungssoftware ist. Branchenführende Funktionen wie patentiertes...

Rocket Matter

4,4
Nr. 4 Alternative zu Tabs3
Rocket Matter ist die führende cloudbasierte Kanzleiverwaltungssoftware, mit der du effizientere Anwaltskanzleien...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(160)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,7/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 160 Bewertungen angezeigt
Tracy M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I highly recommend Tabs3 Software

Bewertet am 31.7.2019

We use Tabs for our timekeeping and billing, the Tabs3 Connect is a great feature for attorneys to...

We use Tabs for our timekeeping and billing, the Tabs3 Connect is a great feature for attorneys to enter their time on the go. The General Ledger and Accounts Payable software integrate well with each other and with Tabs, so that saves on duplication of work. Practice Master has great features and is a great database for containing the information needed for our clients.

Vorteile

The software is very user friendly, the programs are intuitive and the e-mail bills are a great function!
We have been using all the products offered by Tabs3 for over 25 years. The upgrades always have something new and better when they come out.

Nachteile

There just isn't enough time for me to learn all the capabilities of the software.

Antwort von Tabs3 Software

Tracy, Thank you for taking the time to leave a review! We appreciate hearing from you. Unfortunately I can't add more time to the day, but if there's something we can do to make things easier for you, please let us know! - Emily L., Software Trainer

Katherine K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Satisfied Customer

Bewertet am 16.11.2020

We have used Tabs3 for billing since before I started (16 years ago), but we used another practice...

We have used Tabs3 for billing since before I started (16 years ago), but we used another practice management software for a while before switching to PracticeMaster. We recently made the change from the basic version to the Platinum version. The price difference was the hurdle, but the features in Platinum are valuable. Support has been very good over the years.

Vorteile

We have added fields in PracticeMaster to track information that we want available, and those fields are then available in the Report Writer. For example, we added a tab for our Estate Planning matters to track which documents were created for them and whether we are storing the originals or if the client has the originals. Report Writer allows you to create custom reports pulling information from PracticeMaster. I wish you could pull more information from other parts of the Tabs3 Suite in the reports.
While we are slow to incorporate new features into our daily use, I find many of them valuable. We have just started to use the email statement feature which isn't very new.

Nachteile

There is so much to the software that it can take a new user a little while to get up to speed on it. It takes some training to know where to enter information so that it syncs correctly between the different parts of the software.
We need to be more proactive about learning about the features and functionality. We don't have a reseller that helps us implement them.

Antwort von Tabs3 Software

Katherine, Thank you for taking the time to leave a review! We appreciate your feedback. There are some tools available to pull data from other areas of the software for reports--if you're interested, reach out to Support and we can talk to you about them! Thanks again! - Emily L., Software Trainer

Phil G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

The not so good Tabs

Bewertet am 18.8.2016

I have had Tabs since 2010, it is terrible. You purchase the program and then you constantly have...

I have had Tabs since 2010, it is terrible. You purchase the program and then you constantly have to go back to customer service (tech dept.) and they want to hit you up for $200 per hour for tech help, as you can imagine that is absurd, expensive and terrible. They let you buy the product and make it seem like there is no additional cost, reality is that you better pay for the ongoing tech support because there are always errors and problems that need addressing, did I mention the $50 minimal charge or $200 per hour for tech help. I rarely was able to use the program, each time I tries there was some new error message and a need to seek out tech department, truly a terrible experience.

Vorteile

The software has a wide array of features and billing is nicely prints out in a very organized and concise format, it really does have a lot of detail and nice features.

Nachteile

It seems to always have some problem or error message on the rare instances when I actually needed it to do a billing for a client, nothing is worse than paying for a product and then having to waste time because it will not work and then get stuck paying extra by having to call and pay the tech department $200 per hour to help you figure out why their product does not work as it is promised and as it should from the start. How is it possible that the product regularly has error messages that are not resolvable without a call to the tech department. Very frustrating.

Antwort von Software Technology

I am sorry that Mr. Gunthert has not had a good experience. We have reached out to him to discuss the specific issues that he is having.
 
I did want to mention a few things related to the points that he brought up. To make sure clients get off to a good start, every purchase of Tabs3 includes a free year of maintenance, which includes both technical support and any product updates that come out during the year. After a year, the maintenance is optional. Many clients prefer that to being required to pay an annual fee.
 
Also, our technical support team gets very high marks. In our last client survey 96% of our clients said they were satisfied with the support that they received from our team. In that same survey, 9 out of 10 Tabs3 clients say they would recommend Tabs3 to other firms.

Kim Hanzl, Support Manager

William B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Rechtsberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

TAB3 Software is great

Bewertet am 16.10.2020

The overall experience is been excellent especially the prompt response to support.

The overall experience is been excellent especially the prompt response to support.

Vorteile

Runs locally and fast over my local network using Windows 10 Pro. Quick response means productivity is achieved. Like the fact that I can use for my financial part of my practice-trust accounting, general ledger accounting, accounts payable. All accessible to all users at my firm.

Nachteile

This software as many features and you need to take the time to learn the new features and sometimes they require extensive time to develop.

Antwort von Tabs3 Software

William, Thank you for taking the time out of your day to leave a review! We're very glad you're enjoying your experience with Tabs3. If there's anything we can do to help you be even more productive, please let us know! - Emily L., Software Trainer

Sharon J.
Gesamtbewertung
  • Branche: Anwaltskanzlei
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Complete package for the small law firm

Bewertet am 1.8.2019

We were able to build a collections process that efficiently walks through the matter steps so that...

We were able to build a collections process that efficiently walks through the matter steps so that everything is done quickly and accurately. Setting up workflows that set calendar follow, merge documents, send emails, launch appropriate websites as needed, or do calculations.

Vorteile

We love it's ease of use and ability to customize the PracticeMaster module. It's intuitive and the billing side is very robust.

Nachteile

Because of it's versatility and customization features, you can easily get carried away with data collection.

Antwort von Tabs3 Software

Sharon, Thank you for taking the time to leave a review! We appreciate it very much. - Emily L., Software Trainer

5 von 160 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Tabs3 Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Tabs3.

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Tabs3

Tabs3 hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Wir haben keine Informationen darüber, welche Sprachen Tabs3 unterstützt

Tabs3 unterstützt die folgenden Geräte:

Tabs3 kann in folgende Anwendungen integriert werden:

HotDocs, LawPay, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, NetDocuments

Tabs3 bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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