PressWise

Webbasiertes MIS (Management Information System) und Workflow-Automatisierungssystem für Druckereien

Über PressWise

PressWise ist ein webbasiertes, All-in-one-MIS (Management Information System) und eine Software zur Automatisierung von Arbeitsabläufen, die für Druckereien entwickelt wurde. Die Lösung umfasst Kalkulationstools, Online-Shops, anpassbare Kataloge und Vorlagen, Auftragsverwaltung, Auftragsbearbeitung, Versand und Lieferung und vieles mehr.

PressWise bietet unbegrenzte Web-to-Print-Schaufenster für Kunden, die privates, Gruppen-, öffentliches und anonymes Einkaufen ermöglichen. Mehrere Produktvorlagen werden unterstützt, und Dokumente können mit Echtzeit-Proofing personalisiert werden. Mit Online-Produktkatalogen können Kunden rund um die Uhr Bestellungen aufgeben und für mehrere Bestellungen gleichzeitig bezahlen, entweder durch Kreditkartenzahlungen oder Bestellungen. Einmalige Aufträge können online geschätzt werden und Nutzer können mehrstufige Auftragsgenehmigungen einrichten.

Die Automatisierungstools von PressWise für den Druck-Workflow wandeln Angebote in elektronische Jobtickets um, so dass Aufträge ohne erneute Dateneingabe durch das System fließen können. Die automatische Angebotserstellung, Zuweisung und Implementierung reduzieren manuelle Eingriffe während des gesamten Prozesses und minimieren so den menschlichen Aufwand. Das Produktions-Dashboard gibt den Nutzern einen Überblick über alle Aufträge, mit detaillierten Diagrammen zum Anklicken, um Produktionsdaten für bestimmte Daten und Zeiten anzuzeigen, und der Möglichkeit, ausgelagerte Arbeiten in Echtzeit zu verfolgen. Nutzer können auch das Inventar, die Postbearbeitung, den Versand und die Bestellabwicklung verwalten.


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PressWise

4,6 (51)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

495,00 $
Monat
199,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

30
215

Integrationen

1
7

Bedienkomfort

4,4 (51)
4,3 (20.217)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,6 (51)
4,3 (20.217)

Kundenservice

4,6 (51)
4,1 (20.217)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

QuickBooks Desktop Enterprise

4,5
Nr. 1 Alternative zu PressWise
QuickBooks Enterprise ist eine Buchhaltungssoftware für kleine Unternehmen, die Nutzern Echtzeit-Zugriff auf Kunden-,...

ePS Pace

3,6
Nr. 2 Alternative zu PressWise
EFI Pace ist eine Unternehmensführungssoftware, die Unternehmen in der Druckbranche integrierte Lösungen für Auftragspla...

DocketManager

4,6
Nr. 3 Alternative zu PressWise
DocketManager ist eine cloudbasierte Auftragsverwaltungslösung, die Druckgeschäfte bei der Verwaltung von Bestellungen,...

Avanti

4,2
Nr. 4 Alternative zu PressWise
Mit Avanti wickelst du deine Gehaltsabrechnung zweimal so schnell ab. Avanti-Software. Seit über vier Jahrzehnten...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(51)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du PressWise bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 51 Bewertungen
Matthew
Matthew
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

As moxy ox has grown, our scaling has been made easier with additional modules offered by...

Bewertet am 12.12.2017

1 Cost monitoring
2 Order tracking
3 Online customer ordering
4 Daily reporting
5 Sales tracking
6...

1 Cost monitoring
2 Order tracking
3 Online customer ordering
4 Daily reporting
5 Sales tracking
6 Inventory control
7 Shipping made easy
8 Auto batching
9 Client correspondence monitoring
10 Major time savings across entire team

Vorteile

The fact that PressWise is always moving forward, adding new features and listens to their customers' needs is what keeps me with them. Even when I'm being a pain in the butt customer, I know they would gladly hop on a call to help out or shoot a quick video to step me through a process I can't grasp.
My team contacts the PressWise team through the easy ticket system so that I don't have to answer everything for them.

Nachteile

Exporting accounting information has been our toughest challenge. Integrating it into the accounting software we were already using. We have created a work around, but still not ideal.

Brian
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Life Changing Upgrade for our center

Bewertet am 10.5.2022

Excellent - life changing really for our shop. Workflow significantly improved with print files...

Excellent - life changing really for our shop. Workflow significantly improved with print files going directly to press, ready and imposed. Has freed up our graphics team to do what they do best, and CSRs have more time to consult with customers versus just keying orders all day long. Support team has been amazing. Everyone is friendly and super responsive. They want to know about problems, issues, or wishes and resolve things quickly. I've never worked with a software company that continuously improves their product the way PressWise does.

Vorteile

The estimating system is solid and intuitive. "Favorites" make every day jobs easy to write up. The most impactful parts however, are the asset management, integration with our existing online ordering system, and built in shipping module. Reorders are a breeze. Print files go right to the press device without ever having to touch the prepress department. Online order integration easily saves the work of a full time CSR every day. Ticketless workflow in production has taken our efficiency to the next level.

Nachteile

Integration with Quickbooks was new way of doing business for us, but we have adapted. Initially we were missing some information in reports we were used to having on hand, but the PW team helped us develop reports to get us what we needed. Shipping module is really helpful but still waiting on the new version to allow for shipments with multiple boxes per location. This will be another big event for us when released.

Antwort von SmartSoft

What a wonderful review to read. I shared your post with our support and development teams, who were thrilled to hear your feedback on all their hard work.

Jeff
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Review of PressWise

Bewertet am 2.1.2024

We are 50/50. The QB integration is terrible. The ability to manage customer data and our team...

We are 50/50. The QB integration is terrible. The ability to manage customer data and our team across multiple locations is very easy.

Vorteile

Ability to manage multiple locations, teams, and customer files is very convenient. Our delivery team and customers love the electronic delivery signatures and tracking.

Nachteile

Lack of integration with Quickbooks. Full data and descriptions do not import into QB. You only receive a brief line item.

Orders are marked closed when data is sent to QB for accurate payment information and recording. The issue is that the order may still be in production and must be reopened. While this is a small step, it's doubling the manual actions needed to complete the order.

Implementation was very slow. Even though you can "test", the issues did not show themselves until we jumped into using the software.

Justin
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Why we changed to PressWise

Bewertet am 4.11.2021

overall experience has been great. We procrastinated on our end and it was great having their team...

overall experience has been great. We procrastinated on our end and it was great having their team nudge us a long to get this software up and going.

Vorteile

Being on the cloud has been very useful to our sales and PressWise just fits our shop very well for digital and large format. If you are looking for a system and changing from an old software I would highly recommend PressWise simply how it easy it is to navigate through it coming from an old system.

Nachteile

Just like any new change it just took time getting use to. There are some items we liked a little better on our old software, but the pros defiantly out way the cons.

In Betracht gezogene Alternativen

PrintSmith Vision

Warum PressWise gewählt wurde

It was only server base and didn't feel like it catered to large format or digital printing very well.

Gründe für den Wechsel zu PressWise

Simply the navigation was the main reason plus putting our clients to order online and have everything under one system was also a bonus for us.

Antwort von SmartSoft

Thanks for your kind words, Justin. It has been great to see your company's progress over the past 18 months. Send us an email with any of your 'wish it would do it this way' items and we'll definitely review them with the team!

santiago
Gesamtbewertung
  • Branche: Hochschulbildung
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great for Higher Education

Bewertet am 4.11.2021

Overall we love presswise. It allowed us to work with fewer staff members and helped make online...

Overall we love presswise. It allowed us to work with fewer staff members and helped make online ordering a breeze for clients.

Vorteile

We really enjoy being able to use the system to place our orders and to process the mail list. It allows for the shop to be able to easily and effectively work together.

Nachteile

Kitting in the storefront. We would also like certain requests to be taken with more attention. I understand there is a lot of different ways to use the system but we have to create workaround in order for it to work how we want.

Antwort von SmartSoft

Santiago, thank you for your kind words. It has been a pleasure to work with you and your talented team over the past couple of years. Looking forward to many more ahead.

5 von 51 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PressWise Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PressWise.

PressWise bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 495,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

PressWise hat die folgenden typischen Kunden:

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

PressWise unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

PressWise unterstützt die folgenden Geräte:

PressWise kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Direct Mail

PressWise bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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