WebReserv

4,5 (22)
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Online-Buchungssystem für Vermietungsunternehmen

Über WebReserv

WebReserv ist eine Verwaltungsplattform für Online-Buchungen und -Reservierungen für Vermietungsfirmen. Die cloudbasierte Plattform richtet sich an Reiseveranstalter, Unterkunftsbetreiber und Verleihfirmen. Sie bietet Tools für die Einbindung von Kunden, die Verfolgung von Konversionen, die Verwaltung von Buchungen, die Verarbeitung von Zahlungen und mehr. Nutzer können angepasste Online-Angebote für ihre Dienste oder Produkte erstellen und diese auf ihrer eigenen Unternehmens-Website oder auf der WebReserv-Buchungs-Website auflisten.

Mit dem Backend-System von WebReserv können Vermietungsunternehmen Buchungen in Echtzeit annehmen, ihren Kalender und ihre Verfügbarkeit verwalten und Preisoptionen steuern. Die Plattform ermöglicht die Kommunikation mit Kunden und erlaubt es Nutzern, bis zu ihrer Buchung automatische Bestätigungs- und Erinnerungs-E-Mails an Kunden zu senden. WebReserv kann in Händler-Zahlungsoptionen wie PayPal integriert werden, um Onlinezahlungen zu akzeptieren, und Nutzer können das WebReserv-Buchungs-Widget in ihre Website oder Facebook-Seite integrieren, um mehr Leads zu sammeln.


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Du bist nicht sicher, ob WebReserv das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

WebReserv

4,5 (22)
VS.

Startpreis

39,00 $
Monat
500,00 $
einmalig

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

35
23

Integrationen

1
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

4,4 (22)
0,0 (0)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (22)
0,0 (0)

Kundenservice

4,5 (22)
0,0 (0)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Pacific

0
Nr. 1 Alternative zu WebReserv
Pacific ist eine webbasierte Reiseveranstalter-Suite, die Reiseunternehmen bei der Verwaltung von Reservierungen,...

Cloudbeds

4,4
Nr. 2 Alternative zu WebReserv
Die provisionsfreie Buchungsmaschine von Cloudbeds ist für deine Website und auf Facebook verfügbar. Passe das...

Xola

4,7
Nr. 3 Alternative zu WebReserv
Xola ist eine einheitliche Buchungs-, Vertriebs- und Marketingplattform für Tour- und Aktivitätsunternehmen. Verwalte...

FareHarbor

4,8
Nr. 4 Alternative zu WebReserv
FareHarbor bietet branchenführende Online-Ticketing- und Buchungslösungen für Touren, Aktivitäten, Attraktionen und...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(22)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du WebReserv bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 22 Bewertungen
RuthAnne
RuthAnne
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

WebReserv works great for a beach cottage resort

Bewertet am 27.11.2018

WebReserv has been great for our business, making it easy for guests to access our availability...

WebReserv has been great for our business, making it easy for guests to access our availability accurately and book immediately.

Vorteile

Its easy to read the calendar, both for our guests and us as hosts. It captures all of the info we need from our guests, and interfaces seamlessly with our payment system. It automatically sends out the emails we want to send: confirmations, cancellations, pre-stay reminders, post-stay, etc.

Nachteile

It doesn't interface with the other potential booking systems we could use (like Trip Advisor)
It does not have ability to accommodate the info we need for housekeeping: ie generate a calendar showing arrivals and departures in a given week with number of people and pets, etc.
It doesn't have a wait list function for our nightly rentals.
It doesn't allow one party to make bookings for multiple cottages on same dates, so you have to make a separate booking, filling in all the info, for each cottage.

Pelin
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Real-time reservation platform that helps avoid commisions

Bewertet am 26.11.2020

WebReserv is pretty fine for creating and managing your own sales channel however it lacks multiple...

WebReserv is pretty fine for creating and managing your own sales channel however it lacks multiple channel manager which would be great if was present.

Vorteile

WebReserv is great for creating our own sales channel for your property by providing the infrastructure for accepting online reservations and accepting payments directly from you own website. This helped us to avoid booking commissions and create our own loyal customer base that directly books our hotel without need to pay for any third party commissions.

Nachteile

Although WebReserv is a great platform for creating your own booking channel however in order to be present in other online booking platforms you need to use other channel managements systems which would be great if there were a stand alone multiple booking channel management module where we could manage all channels at one place.

In Betracht gezogene Alternativen

Xola

Warum WebReserv gewählt wurde

Webrezerv was better in terms of the user experience it provides.

Zuvor genutzte Software

Xola

Gründe für den Wechsel zu WebReserv

User interface was better.
Melody
Gesamtbewertung
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Just hope you don't have a problem that needs fixing!!!

Bewertet am 13.3.2017

We have been using Webreserv for a few years now and it was time consuming to set up. The tech...

We have been using Webreserv for a few years now and it was time consuming to set up. The tech support person is great IF you can get a hold of her AND you don't have any problems on the weekend. It can take up to 3 or 4 days to return a call and we have had significant issues with our customers being able to pay for their reservation without having to call us (defeats the purpose of online payment). I have had a change request for 3 years in being able to better customize the end of month reports for finances and have yet to have a response from their "Engineering Team".
We are currently shopping a new reservation software company because of all the problems we are having with Webreserv!!!

Nachteile

When a problem occurs, it can take a very long time resolve and business on the internet moves too quickly for Webreserv.

Stephanie
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

AMAZING Customer Service!

Bewertet am 6.12.2019

Simple and easy from start to finish. I love that they offer a service to set up your property for...

Simple and easy from start to finish. I love that they offer a service to set up your property for you. We first contacted them during a very busy season and it was so nice to have their expert team set it up perfectly for us. It was done within 48 hours and we set up a training call. We really love that it's a simple monthly fee for us and they're not charging our customers a tax on top of the rental fee.

Vorteile

The customer service is phenomenal! From the very first time I called and every interaction after that it was easy to get ahold of our account rep and they explained the system in a process in a way that was easy to understand.

Nachteile

The customer interface is not as pretty as some of the other reservation sites out there, but the functionality is reliable and easy to understand by both the customer and our team.

In Betracht gezogene Alternativen

Cloudbeds

Warum WebReserv gewählt wurde

We noticed that sales were way down and wondered if the added fees were a deterrent to our customers. We are a camping company who hosts multiple types of events and it made more sense for us to pay a simple monthly fee so we could offer streamlined, flat rate pricing for our customers.

Zuvor genutzte Software

FareHarbor

Gründe für den Wechsel zu WebReserv

For these particular properties and rentals we didn't need to use OTAs and Webreserv had a much easier implementation process and better customer service.

Antwort von WebReserv

Thank you, Stephanie, for the kind words! It was a pleasure working with you, and we are thrilled to have you on board with WebReserv. :)

Peter
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Professional booking-solution and perfect customer service at an unbeatable rate

Bewertet am 28.6.2016

Switching from sluggish excel-sheet-based booking-organisation to the neat webreserv-booking-solutio...

Switching from sluggish excel-sheet-based booking-organisation to the neat webreserv-booking-solution was one of the best business-moves so far. Easy and self-explanatory interfaces, the well arranged booking-calender, a useful report-system and the multi-user-option make it easy as pie to administrate our surf-schools in Spain and Morocco. And the best thing is: if there is something you don't know how to do, if there are any questions - you will never have to wait for a perfect and prompt response from the customer support - including weekends and holidays...

I did a lot of research on different booking-solutions and webreserv is definitely the most flexible one with the most appealing pricing-scheme.

Vorteile

- flexible booking system
- not commission based
- very helpful and friendly customer support
- report system
- multi-user-option

Antwort von WebReserv

Dear Peter,

Thanks for that great review. We are happy to have you as part of our clients.

Sincerely,
The WebReserv Team

5 von 22 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

WebReserv Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über WebReserv.

WebReserv bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 39,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

WebReserv hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500

WebReserv unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

WebReserv unterstützt die folgenden Geräte:

WebReserv kann in folgende Anwendungen integriert werden:

PayPal

WebReserv bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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