Über Pabau
Pabau ist eine Verwaltungssoftware für medizinische Praxen, die Gesundheitsfachkräften dabei hilft, Abrechnungen, Patientenberatungen, Konten, Inventar, Leads, Point-of-Sale, E-Mail-Marketing, Dokumente und mehr auf einer zentralen Plattform zu verwalten. Gesundheitsfachkräfte können eine Drag-and-Drop-Schnittstelle verwenden, um Termine zu verwalten und eine Patientendatenbank mit Informationen wie Kontaktdaten, Adresse, Krankengeschichte, Fragebögen, Einwilligungsformularen und Beratungsdetails zu pflegen.
Mit Pabau können Unternehmen Preislisten einrichten, um Kunden Behandlungen in Rechnung zu stellen, Provisionsprozentsätze für Rechnungen zu berechnen und dynamische Preisstrategien basierend auf Variablen wie Klinik, Versicherungsgesellschaft, allgemeine Krankenkasse oder Arzt anzuwenden. Das CRM-System ermöglicht es Kliniken, Kontakt- und Kommunikationsstrategien zu überwachen, Patienteninteraktionen und -engagement über Webanfragen, E-Mail oder Telefon zu analysieren und die Marketingleistung zu messen, indem Klick- und Antwortraten verfolgt werden. Administratoren können auch das zentrale Dashboard verwenden, um Einblick in wichtige KPI (Key Performance Indicator) sowie Termine, Inventar und Buchungsaktivitäten zu erhalten.
Pabau ermöglicht es klinischen Praxen, Leads zu verwalten, Kunden-Follow-ups bestimmten Mitarbeitern zuzuweisen, automatisierte Antworten auf Patientenanfragen zu senden und anpassbare Formulare zu erstellen, um medizinische Informationen von Kunden zu erfassen. Patienten können die Plattform auch nutzen, um Behandlungen und Folgetermine mittels mehrerer Geräte wie Telefon, Tablet oder Desktop zu buchen.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Great for managing multiple services
Bewertet am 17.9.2021
Pabau have helped us manage multiple items in one place.
Pabau have helped us manage multiple items in one place.
Vorteile
We have a busy practice with 30+ practitioners and pabau makes it easy for us to manage their schedules and see all of the patient details in one place for ease of managing their care alongside their admin.
Nachteile
I think the patient portal could do with some improvements as the online booking tool is clunky in comparison to other booking portals. Also it would be great if we could integrate the invoice and payment system with square as we tend to duplicate sending payment links with creating invoices on the patient's account for their records.
Warum Pabau gewählt wurde
They were very expensive and used to charge per person which for us became ineffective and were not willing to help on any development.Gründe für den Wechsel zu Pabau
flexibility to developAntwort von Pabau
Thank you so much Elizabeth! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
Pabau Support
Bewertet am 18.3.2024
I’ve personally been very pleased with the support. Generally issues are resolved quickly.
I’ve personally been very pleased with the support. Generally issues are resolved quickly.
Vorteile
The ability to market to clients based on treatment criteria & the reporting function is excellent
Nachteile
Setting up templates isn’t straightforward if you’re used to using Windows
Warum Pabau gewählt wurde
It was limited in functionality and the business outgrew itZuvor genutzte Software
ConsentzGründe für den Wechsel zu Pabau
I felt it was more appropriate for our type of clinic. Phorest seemed more appropriate for a hair or beauty salonAntwort von Pabau
Thanks for the review Emma - please ask anyone else in your team to also leave an honest review!
Also, while I am here, make sure you have checked our new lessons on https://academy.pabau.com regarding templates and remember you can book 121 success meetings who can help you do this here:-
https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting
https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us
For anyone else considering Phorest - check here https://pabau.com/compare/phorest/
- Branche: Kosmetik
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
New to Pabau
Bewertet am 10.7.2024
Still in the trsting out phase but so far so good
Still in the trsting out phase but so far so good
Vorteile
It has loads of features and tge face mapping
Nachteile
Its not that easy to use initially, lots of options
Antwort von Pabau
Hi David, thanks for the review. Regarding your feedback - To help you with the setup and getting the most out of Pabau - we would highly recommend booking a 121 meeting anytime, 21 hours a day via the following links (if you haven’t done that already):
https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us
You can also get instant support via https://pabau.com/support-centre/ and log a ticket for anything outstanding via http://mytickets.pabau.com.
On top of that, 2 additional resources available to you 24/7 that we would also recommend are:
The Pabau Academy (with over 200+ lessons in different courses) - https://academy.pabau.com/
The Knowledge Base (with over 500+ articles) - https://support.pabau.com/en/pabau2/
Thank you for reaching out. Your feedback is very valuable to us and helps us constantly improve.
Best regards,
Alex
Product Marketing Manager
- Branche: Kosmetik
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
Lacking US support
Bewertet am 24.9.2023
I don’t know how the UK is but I can tell you that they are really lacking support for US users. I...
I don’t know how the UK is but I can tell you that they are really lacking support for US users. I love all the features but ever since they move to a newer version everything is not working smoothly. I am seeing so many technical errors and I can’t even talk to a person. I have to email back and forth not getting any solution from them. I have to figure out everything myself. I just want to cry with business being so busy and now I have to worry about this. I don’t even know where to start but there’s 100 things that’s now working right. So embarrassing for the clients. Email is not working. Invoice is not working. Services is not working properly. To name e few! I was content and happy with Pabau classic and pabau 2 looks pretty good but there’s just too many things not working right.
Vorteile
They have all the features you could ever need for a successful medspa
Nachteile
The support here in US is so bad. Ever since they upgraded to pabau 2 there’s too many technical issues and I can’t get ahold of them
Antwort von Pabau
Hi Beatrice, I am not sure why you are struggling with getting support? You can book a 121 meeting anytime, available 21 hours a day via the following link (if you haven't done that already):
- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting
- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us
You can also get instant support via http://support.pabau.com and log a ticket for anything outstanding via http://mytickets.pabau.com. Our support customer satisfaction is over 90% this quarter.
Additionally, explore these resources available 24/7 - https://pabau.com/support-centre/
Thank you for reaching out, your feedback is very valuable to us and helps us constantly improve.
Best regards,
Alex
Product Marketing Manager
P.S. Reach out to our Revenue Growth Consultants for a free meeting (if you haven't done that already) to boost revenue and business growth via https://pabau.com/revenue-growth-consultation/
- Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Pabau after one year
Bewertet am 22.5.2024
Overall very good. There are a few elements mentioned above which would bring it into excellent all...
Overall very good. There are a few elements mentioned above which would bring it into excellent all round for me.
Vorteile
I like the ease of moving from clinical notes to photos to appointments to admin - all smoothly transition. Photos are easy to import and show side by side.
Nachteile
I would like easier direct entry to fields such as medical history, family history, social history rather than only have it automated from the medical questionnaire form.
Investigations are not very developed yet in terms of export of tests / import of results, not much for imaging, and no inbuilt scoring system for things like BMI, CVS risk, dementia screen etc
Antwort von Pabau
Hi Michael, thanks for the review. Regarding your feedback - To help you with the setup and get the most out of Pabau (including help with automating medical forms and results) - we would recommend booking a 121 meeting anytime, available 21 hours a day via the following links (if you haven’t done that already):
- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting
- https://support.pabau.com/meetings/pabau/success-meeting-us
Additionally, explore these resources available 24/7 (and instant support) - https://pabau.com/support-centre/
Thank you for reaching out. Your feedback is very valuable to us and helps us constantly improve.
Best regards,
Alex
Product Marketing Manager
P.S. Reach out to our Revenue Growth Consultants for a free meeting (if you haven't done that already) to boost revenue and business growth via https://pabau.com/revenue-growth-consultation/
Pabau Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Pabau.F. Welche Preispläne bietet Pabau an?
Pabau bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 28,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Pabau?
Pabau hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Pabau unterstützt?
Pabau unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Spanisch
F. Unterstützt Pabau mobile Geräte?
Pabau unterstützt die folgenden Geräte:
iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Pabau?
Pabau kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Doctolib, GoCardless, Google Calendar, Google Tag Manager 360, Mailchimp, Stripe, Xero, Zapier, iCalendar
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Pabau an?
Pabau bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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