Über Pabau

Pabau ist eine Verwaltungssoftware für medizinische Praxen, die Gesundheitsfachkräften dabei hilft, Abrechnungen, Patientenberatungen, Konten, Inventar, Leads, Point-of-Sale, E-Mail-Marketing, Dokumente und mehr auf einer zentralen Plattform zu verwalten. Gesundheitsfachkräfte können eine Drag-and-Drop-Schnittstelle verwenden, um Termine zu verwalten und eine Patientendatenbank mit Informationen wie Kontaktdaten, Adresse, Krankengeschichte, Fragebögen, Einwilligungsformularen und Beratungsdetails zu pflegen.

Mit Pabau können Unternehmen Preislisten einrichten, um Kunden Behandlungen in Rechnung zu stellen, Provisionsprozentsätze für Rechnungen zu berechnen und dynamische Preisstrategien basierend auf Variablen wie Klinik, Versicherungsgesellschaft, allgemeine Krankenkasse oder Arzt anzuwenden. Das CRM-System ermöglicht es Kliniken, Kontakt- und Kommunikationsstrategien zu überwachen, Patienteninteraktionen und -engagement über Webanfragen, E-Mail oder Telefon zu analysieren und die Marketingleistung zu messen, indem Klick- und Antwortraten verfolgt werden. Administratoren können auch das zentrale Dashboard verwenden, um Einblick in wichtige KPI (Key Performance Indicator) sowie Termine, Inventar und Buchungsaktivitäten zu erhalten.

Pabau ermöglicht es klinischen Praxen, Leads zu verwalten, Kunden-Follow-ups bestimmten Mitarbeitern zuzuweisen, automatisierte Antworten auf Patientenanfragen zu senden und anpassbare Formulare zu erstellen, um medizinische Informationen von Kunden zu erfassen. Patienten können die Plattform auch nutzen, um Behandlungen und Folgetermine mittels mehrerer Geräte wie Telefon, Tablet oder Desktop zu buchen.


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Pabau

4,6 (370)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

65,00 £
Monat
16,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

211
118

Integrationen

10
49

Bedienkomfort

4,4 (370)
4,6 (5.510)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (370)
4,7 (5.510)

Kundenservice

4,6 (370)
4,7 (5.510)

Alternativen

Treatwell

4,7
Nr. 1 Alternative zu Pabau
Mit Treatwell PRO wird die mühsame Verwaltung Ihres Salons zum Kinderspiel. Unsere intuitiven Tools und benutzerfreundli...

Acuity Scheduling

4,8
Nr. 2 Alternative zu Pabau
Acuity ist eine 24/7-Online-Terminplanungssoftware, mit der Kunden Termine oder Kurse online selbst buchen, nutzerdefini...

Fresha

4,9
Nr. 3 Alternative zu Pabau
Shedul ist eine Online-Buchungslösung für Salons, Spas, Personal Trainer und andere Beauty- und Wellness-Unternehmen

Shortcuts

4,1
Nr. 4 Alternative zu Pabau
Shortcuts ist eine Salon-Management-Software, die Unternehmen jeder Größe bei ihren täglichen Abläufen unterstützt, vom...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(370)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du Pabau bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 370 Bewertungen
Karen
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

It's exactly what we were looking for

Bewertet am 3.4.2022

Pabau customer service is fantastic. It has reduced a lot of stress for us.
I

Pabau customer service is fantastic. It has reduced a lot of stress for us.
I

Vorteile

This software allows us to hold a patient record system similar to Primary Care NHS software. We are able to take bookings online through our website and communicate with our patients easily.

Nachteile

You need training in order to use this system efficiently. Without training and the help of the Pabau team, you will struggle.

Antwort von Pabau

Thank you so much Karen! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help!

Do feel free to give any idea you have on how to improve on our community page.

We love hearing from you!

https://community.pabau.com/

We are always happy to offer as much training as is required and have over 10 live webinars you can join to get the very best out of Pabau, you can find these in Setup > Training.

Feel free to email maria@pabau.com to get free training so you can get the best out of it and have more ease of use!

Paul
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Pabau 8 months in

Bewertet am 2.2.2021

I have it working well now for my practice. Still learning new things. It gives me a lot of control...

I have it working well now for my practice. Still learning new things. It gives me a lot of control over my practice, eg creating or booking extra appointments, answering queries from patient record from my secretaries email. I use iPad integration a lot for photographing skin lesions pre-surgery.

Vorteile

Ability to customise your practice, appointment types, lengths, pre-care, specific templates for services, after care emails, prescribing online, recalls. In short, there are a lot of features!!!
Lots of education available to teach you how to get the most out of it. Very responsive support team.

Nachteile

It takes a lot of effort to get things working as you want them with a fair amount of trial and error. Pabau can assist but it does pay to spend time learning the system. Some teething problems initially and after the upgrades.

Antwort von Pabau

Thank you so much Paul! We look forward to seeing your clinic grow with Pabau, if you need anything, then reach out on live chat and we will be happy to help.

Éilís
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 1.0 /10

Very poor migration experience, multiple issues not resolved

Bewertet am 23.6.2021

Poor and inconsistent customer service.
At the outset, I spoke with [SENSITIVE CONTENT] from Pabau,...

Poor and inconsistent customer service.
At the outset, I spoke with [SENSITIVE CONTENT] from Pabau, and subsequently [SENSITIVE CONTENT], when he was slow to revert, about a number of elements that were critical to my choice of software.
Unfortunately, I was given incorrect information, and I am now writing this review, as my email to head office about my concerns, has gone unacknowledged, and unanswered.
I was told that the migration would take a max of 7 days. Yet here I am, 7 weeks in, with critical patient documents missing, a messed-up GP database, insurance price over-rides not uploaded, and poor communication with apparently no will, to get the issues sorted.
I was told that Pabau integrates with Sage accounts (it doesn't)
I was told that there was no issue with Irish mobile numbers - when an issue arose, I was told that there might be an issue with some mobile numbers but they possibly couldn't identify this as they were Irish numbers, and received no further help.
I was reassured that my extensive database of GPs would be imported intact. In fact, entire swathes of data (GP telephone numbers and email addresses) have been removed. The addresses have had Ireland entered as a town, and United Kingdom as the country, which is incorrect.
I was reassured that there would be no problem using my existing Word templates, and that I would have full word processor functionality. This is absolutely not the case.

Vorteile

The product has a lot of potential, particularly relating to automating routine reminders, etc.
Patient photos function is very useful

Nachteile

There are significant issues around the medical history section, which for some reason cannot be removed from the iPad when a patient is given same, to complete a consent form. I consider it dangerous, that a patient can click into and alter their medical history - that is alter their medical record.
There is no ability to create and email a Word document or PDF from within the system. We are required to use a secure email system for correspondence with GPs and Hospitals, and thus cannot email directly from Pabau. The impossibility of producing anything other than the simplest of letters within the system, owing to the constraints on the Word templates, means that we have to engage a cumbersome of cutting and pasting email content to letters, an utter waste of time. My letter templated are largely pre-populated with content, which I edit and add to as required. Pabau allows me enter text to one point only in the middle of the document, rendering these templates obselete. This is very frustrating as I specifically asked when I interviewed Pabau, if I could continue using my templates as before, and was told that it would be "no problem"

Emma
Gesamtbewertung
  • Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Pabau Customer Service

Bewertet am 2.2.2021

Vorteile

Pabau offers excellent functionality from a sales and marketing perspective

Nachteile

It is a complicated system to set up. Pabau provide loads of tutorials but I feel that 1:1 set up support would have made for an easier integration.

Antwort von Pabau

Thank you for taking the time to send us a review.
Here at Pabau we have a support team that can help and guide you and that now respond in less than 2 minutes.

Please do not hesitate to contact us for any reason!

Over the last 3 months our customer satisfaction ratings on our live chat have been above 95% with an average 1 minute first response time and 25 minutes to fully resolve issues.
We have dealt with over 21,000 conversations in the last year, so hopefully you will not hesitate to contact us!

We are also always happy to offer as much training as is required and have over 10 live webinars you can join to get the very best out of Pabau, you can find these in Setup > Training.
We will offer you use to set up a free one on one training session with a Expert trainer!

Zunaid
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Praxis
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software! Excellent functionality

Bewertet am 11.9.2022

Great so far! Online zoom training was really good and helped to answer a lot of questions

Great so far! Online zoom training was really good and helped to answer a lot of questions

Vorteile

Easy to use and figure out. Most things customisable.

Nachteile

Forgetting to refresh the iPad after entering records on desktop

In Betracht gezogene Alternativen

Warum Pabau gewählt wurde

Pabau gives more functionality

Gründe für den Wechsel zu Pabau

Allows admin and PA to create appointments and do back of house admin and reports.
5 von 370 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Pabau Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Pabau.

Pabau bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 65,00 £/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Pabau hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Pabau unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Spanisch

Pabau unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone (mobil), iPad (mobil)

Pabau kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Doctolib, GoCardless, Google Calendar, Google Tag Manager 360, Mailchimp, Ometria, Stripe, Xero, Zapier, iCalendar

Pabau bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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