Über SAP Sales Cloud

SAP Sales Cloud is a sales enablement software designed to help businesses measure marketing performance and manage leads, forecasting, contracts, quotes, commissions, billing, invoicing, and more on a centralized platform. Administrators can automate revenue recognition operations in compliance with International Financial Reporting Standard (IFRS) 15 and ASC 606 regulations.

SAP Sales Cloud allows organizations to handle one-time and usage-based billing or invoicing processes, use prescriptive analytics to plan target territories or quotas, and gain visibility into real-time sales performance. Managers can configure products, store contracts in a centralized repository, and automate order management, pricing, and discounting processes. Supervisors can also utilize contract templates and the clause library to configure role-based access permissions for staff members.

SAP Sales Cloud enables businesses to score leads in real-time, manage opportunities, forecast quarterly revenue, and monitor the entire sales pipeline. Organizations can also sort sales territories according to corporate goals, detect outliers, and leverage machine learning capabilities to receive personalized sales recommendations.

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von SAP Sales Cloud: 26

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Auftragsmanagement
  • Berechnungen der Kommission
  • Berichterstattung / Analyse
  • Compliance Management
  • Datenvisualisierung
  • Drittanbieter-Integration
  • Kundenaufträge
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungsmanagement
  • Microsoft-Outlook-Integration
  • Pipeline-Berichte
  • Pipeline-Management
  • Prognose
  • Provisionsmanagement
  • Rechnungsmanagement
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sichere Datenspeicherung
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Umsatzrealisierung
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsautomatisierung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

Zoho CRM

4,2
Alternative Nr. 1 zu SAP Sales Cloud
Zoho CRM ist eine web-basierte CRM-Anwendung, die Benutzern eine 360-Grad-Übersicht über Vertrieb, Marketing, Inventar,...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative Nr. 2 zu SAP Sales Cloud
Kennst du Salesforce-Lösungen für kleine Unternehmen? Sales Cloud ist eine anpassbare CRM-Plattform, die mit deinem...

Insightly

3,9
Alternative Nr. 3 zu SAP Sales Cloud
Kurbel dein Geschäft noch stärker an, indem du mit Insightly stärkere Kundenbeziehungen aufbaust, Verkaufschancen...

Claritysoft CRM

4,5
Alternative Nr. 4 zu SAP Sales Cloud
Leistungsstark. Intuitiv. Anpassbar. Claritysoft CRM ist einfach zu bedienen, ohne auf Leistung und Funktionalität zu...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,7 /5
(14)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
3,7/5
Bedienkomfort
3,1/5
Kundenbetreuung
3,6/5

Hast du SAP Sales Cloud bereits?

Andere Softwarekäufer*innen brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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5 von 14 Bewertungen angezeigt
Tarun K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

CLM review

Bewertet am 21.12.2018

Vorteile

Collaborative Lifecycle Management series of tools - CCM, RM and QM are great for managing the complete software development lifecyle.

Nachteile

There is nothing in the tool that can be marked as least likeable.

Kathleen O.
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Weitere für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Contract negotiations require the management of workflows. CLM does a great job.

Bewertet am 26.5.2017

Efficient and effective way to manage contracts. Eliminates unnecessary paper - great for the...

Efficient and effective way to manage contracts. Eliminates unnecessary paper - great for the environment. Workflows to Business Owners of the contract terms for their approvals - filing for easy retrieval for future audits.

Management of the contract negotiations eliminates version control which will eliminate unnecessary work or worse, acceptance of a term your Company did in error.

Vorteile

Setting up the Business Unit Approvers to ensure proper workflows. Approvers modifications and/or approvals of specific contract terms are files and kept in archives for any future retrieval. Paper is minimized. Version control mistakes are minimized. Electronic signatures. Contract filing for easy retrieval. Must more efficient and effective than the "old fashion" way of hard copy contracts, printing, signing and putting in PDFs. Look forward to the continued improvements. Worthwhile.

Nachteile

Support different internet browsers such as Internet Explorer - though outdates many people still use IE. No true highlighting capacities - use this when wanting to call out a term to a customer. Sometimes lagging issues when typing. Confident these are small hurdles that will be resolved over time.

Fatma G.
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Useful both for sales team and customers

Bewertet am 15.2.2021

Overall i like the product, it definitely shows you and your company more professional from...

Overall i like the product, it definitely shows you and your company more professional from customer aspect.

Vorteile

I don't have too much experience with this software. The most I likes so far is that it offers wonderful reporting for both sides. It offer pros and cones widely to persuade customer for their investments. It also guides the sales team and offers suggestions to optimize.

Nachteile

It is little bit complex tool, so i think it is not very easy to use. Also you can live some problems when entering CRM data and frozen problems on reports.

Kimberly M.
Gesamtbewertung
  • Weitere für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

CLM is limited by its editor that does not utilize MS Word, but improvements are being made.

Bewertet am 18.5.2017

Vorteile

-Integrates with Salesforce and DocuSign
-Standard contracts and their associated workflows are preloaded in the tool saving time
- Has a parallel approval feature with a dropdown list of Subject Matter Experts to choose from to easily progress the workflow to multiple individuals at the same time for collaborative redlining
-Manages contract renewals
-Features a standard clause library

Nachteile

-CLM does not utilize MS Word and there are some feature limitations with the editor used
-While collaborative redlining is in use, there is no solution to easily identify possible conflicts
-A Word plugin is required to incorporate offline redlines back into the CLM workflow
-Dashboard and Reports need improvements such as filtering capabilities and the ability to report on who is assigned the contract in a parallel approval
-Administrative functions should have more built-in efficiencies to help very large customers with many standard contracts make updates more easily

Franz K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Easy to use sales software

Bewertet am 4.4.2019

Vorteile

Very good cloud based distribution software. The application is very intuitive and offers many integration possibilities into other ERP system or also Microsoft software. It's easy to create reports, so you always know how you stand.

Nachteile

The software does not allow so many configuration options on some sites.

5 von 14 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

SAP Sales Cloud Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SAP Sales Cloud.

SAP Sales Cloud bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab: 57,00 $
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

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Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SAP Sales Cloud

SAP Sales Cloud hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Wir haben keine Informationen darüber, welche Sprachen SAP Sales Cloud unterstützt

SAP Sales Cloud unterstützt die folgenden Geräte:

SAP Sales Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Microsoft Outlook

SAP Sales Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support

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