Über Nowsta

Nowsta is a cloud-based workforce management software designed to help businesses of all sizes handle staff scheduling, communications, time or attendance tracking, and payroll processing, among other administrative operations. Supervisors can gain insights into workers' ratings, projected and actual costs based on a day, week, shift, or month and team's performance on a centralized platform.

Nowsta automatically logs in work hours, calculates salaries or overtime rates, and lets organizations export their time and attendance data directly into third-party payroll systems according to requirements. Administrators can use time clock and image verification capabilities to streamline employees' check-in processes and track their work hours against schedules to identify discrepancies. Managers can receive overtime warnings about staff members and view workforce' availability on a calendar. Businesses can also manage custom reporting processes, view events, and utilize tags or filters to search required employees for each work shift.

Nowsta facilitates integrations with various third-party payroll providers such as Paychex, ADP, and more. Employees can use the mobile application to access job requests, receive updates about corporate changes or announcements, and view work shifts on a calendar. Other features include time and attendance dashboard, data visualization, SMS reminders, GPS-enabled check-in, and PDF timesheets.

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Die 5 Top-Alternativen zu Nowsta

Hauptvorteile von Nowsta

Nowsta is a cloud-based workforce management platform designed for the events industry. Nowsta puts scheduling, time tracking, analytics, and payroll reporting under one system. Users can also pay staff's wages instantly at no extra cost or burden.

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Amerikanisch-Samoa, Australien, Cookinseln, Fidschi, Mikronesien, Guam, Kiribati, Marshallinseln, Nördliche Marianen, Neukaledonien, Norfolkinsel, Nauru, Neuseeland, Französisch-Polynesien, Papua-Neuguinea, Palau, Salomonen, Tonga, Tuvalu, Vereinigte Staaten, Vanuatu, Wallis und Futuna, Samoa

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Nowsta

Bilder

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Videos zu Nowsta
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Nowsta: 40

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anwesenheitsmanagement
  • Automatisierte Terminplanung
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budgetierung/Prognosen
  • Daten-Import / -Export
  • Drittanbieter-Integration
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Planung
  • Erinnerungen
  • Fähigkeiten-Nachverfolgung
  • GPS
  • Gruppen-Terminplanung
  • Kalenderverwaltung
  • Lohn- und Gehaltslisten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mitarbeiter-Datenbank
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Prognosen
  • Ressourcen-Planung
  • Ressourcenmanagement
  • Stempeluhr
  • Suchen / filtern
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminplanverteilung
  • Timesheet Management
  • Variable Mitarbeiter
  • Veranstaltungskalender
  • Verfolgen der Teilnahme
  • Zeit & Anwesenheit
  • Zeiterfassung
  • Überstunden-Berechnung

Alternativen

QuickBooks Time

4,7
Nr. 1 Alternative zu Nowsta
TSheets ist ein Online-Zeit- und Arbeitsverwaltungsdienst, der es Nutzern ermöglicht, die Zeit von ihrem Schreibtisch...

Deputy

4,7
Nr. 2 Alternative zu Nowsta
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Caterease

4,4
Nr. 3 Alternative zu Nowsta
Aus Notwendigkeit konzipiert, aus Erfahrung entwickelt und auf Innovationen ausgelegt. Caterease ist Software für...

Avionté

4,0
Nr. 4 Alternative zu Nowsta
Avionté ist eine cloudbasierte Software für Personalagenturen, die sie bei der Verwaltung der Bewerberbeschaffung,...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,9 /5
(150)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,9/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,9/5

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Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 150 Bewertungen
Amanda Z.
Gesamtbewertung
  • Industry: Eventservice
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

This app has been game changing for how we communicate with staff.

Bewertet am 20.7.2018

Vorteile

I like the ease of use as a Coordinator. My time spent scheduling has shrunk majorly, leaving me more time to focus on recruiting, on-boarding and training. The calendar makes it really easy for me to see what my week looks like. The sorting function help me isolate events to more easily see events. Even the color and font choices used in the apps is pleasing to the eye!

The support from the Nowsta team has been amazing. They always respond within minutes through their direct messaging function and not only resolve the issue, but are a blast to work with.

It's been a year that we have used the software and there have been endless improvements to functionality. They have expanded the system in many ways, allowing us to change our payroll functions and save money. Many times, we have seen areas for improvement, have sent the Nowsta team suggestions and then seen the tweaks in the app a few weeks later. The team at Nowsta is the ultimate example of continuous improvement.

My staff really enjoys using the app and it has actually been a help in hiring as well. I mention it during the interview and I have seen candidates' faces light up with excitement that we schedule with such a convenient form of communication.

Nachteile

The timeclock function on the app can be buggy and not record proper times, but I let the Nowsta team know and it's usually fixed right away. It's also an easy fix as a Coordinator, to adjust the times on the desktop.

Katie S.
Gesamtbewertung
  • Industry: Gastgewerbe
  • Company size: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Pier Sixty

Bewertet am 5.1.2022

Overall, I have truly enjoyed using Nowsta opposed to an Excel sheet that always made my computer...

Overall, I have truly enjoyed using Nowsta opposed to an Excel sheet that always made my computer crash! Not only has it been easy for me to use, but my staff as well!

Vorteile

I love how easy it is to use, and I love the physical layout of the software. I found that it was very visually appealing which makes it easier to use daily. I also enjoy how easy the app is for my staff. I appreciate that they can receive both notifications from the app and emails for the older staff members who don't use their phones as much. Very user friendly all around!

Nachteile

I wish that I could attach files on the event for only certain staff members, rather than everyone working that event. Sometimes I would like to give the captains the menu in advance and the bartenders the bar layouts but not everyone else because I do not want the servers to see the prices of each event.

Ranita R.
Gesamtbewertung
  • Industry: Verbraucherdienste
  • Company size: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

easy to excess

Bewertet am 3.12.2021

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Using for 5 months, feeling comfortable and get information about report, time & attendance.

Vorteile

making labor report everyday by using Nowsta app

Nachteile

Time & Attending for clock in-clock out by mobile excess

Rosemary A.
Gesamtbewertung
  • Industry: Gastgewerbe
  • Company size: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great Software

Bewertet am 8.10.2021

Really good!

Really good!

Vorteile

Scheduling, worker profiles and availability

Nachteile

I'd like to be able to print out a user friendly format for reviewing staff performance based on event notes and staff notes

Jennifer O.
Gesamtbewertung
  • Industry: Eventservice
  • Company size: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Scheduling Software You Need that your Grandma could use

Bewertet am 9.12.2021

Nowsta is always very quick to respond to questions. I feel like they really listen to their...

Nowsta is always very quick to respond to questions. I feel like they really listen to their customers and take our enhancement requests seriously.

Vorteile

Nowsta is a full service scheduling program that integrates with our catering software. It is an amazing tool for scheduling different levels of staff for multiple events at multiple locations. But it does not stop at the scheduling step. Nowsta is also our time clock and produces all the reports we need for direct import into our payroll system. It even allows our employees to cash out prior to our regular payroll date. Nowsta is also a fantastic data bank for our employee records and it has great tools for communicating with our entire staff at one time and/or the staff of a specific event. We used to have a program for scheduling, one for time and attendance, and none for employee communication. Now we have Nowsta and we love it!

Nachteile

I do not like the mileage feature in Time and Attendance. It is based on time instead of distance. I would love for Nowsta to be able to calculate the driving distance from an employee's home to the venue they are working at so we could compensate for miles driven.
Also our tips are often not received until after an event has taken place. I'd like to have a way of entering tip income for employees when we get it but still have it associated with the event they worked.

5 von 150 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Nowsta Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Nowsta.

Nowsta bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Pricing model: Abonnement
  • Free Trial: Nicht verfügbar

Nowsta is offered across three pricing plans, outlined below. Starter: $2.50 per user per month or $2 per user per month billed annually Professional: $4 per user per month or $3 per user per month billed annually Enterprise: $8 per user per month or $6 per user per month billed annually

Nowsta hat die folgenden typischen Kunden:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Nowsta unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Nowsta unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Nowsta kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Paycom, Paycor, Total Party Planner

Nowsta bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Telefon-Support, Chat

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