Über Boost.AI

Boost.ai is a cloud-based and on-premise conversational artificial intelligence (AI) platform designed to help businesses in credit unions, banking, telecom, insurance, public sector, and other industries create, launch, and manage chatbots to automate customer service and internal support queries at scale.

Using self-learning AI, the platform enables organizations to use information from existing websites, chat logs, or old chatbots to reduce the time it takes to develop advanced virtual agents - from weeks and months down to a matter of days.

Boost.ai utilizes deep learning and natural language processing (NLP) technologies with its proprietary automatic semantic understanding (ASU) technology to interpret and respond to queries via a chatbot or applications like Skype, Messenger, and Slack. It offers a host of features such as centralized information repository, authentication management, pre-defined templates, language detection, conversational IVR, and more.

The built-in artificial intelligence (AI)-enabled admin panel allows enterprises to build natural interactions with automated conversation flows in a user-friendly, no-code environment to connect customers with a self-service portal.

Boost.ai enables managers to gain insights into conversational data, quality rating, and other metrics via analytics and statistics to optimize customer engagement. It also supports integration with various third-party applications like Microsoft Teams, Salesforce, Genesys, Puzzel, Zendesk, eGain, and more.

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Die 5 Top-Alternativen zu Boost.AI

Hauptvorteile von Boost.AI

Conversational AI platform for enterprise, No-code conversation builder, Omni-channel experience, Unlimited scalability, Actionable analytics, Multilingual support, Multiple integrations, User authentication and much more!

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Kanada, Dänemark, Finnland, Vereinigtes Königreich, Niederlande , Norwegen, Schweden, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch , Niederländisch, Norwegisch, Schwedisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu Boost.AI

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Boost.AI: 53

  • API
  • Absichtserkennung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Automatische Antworten
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM
  • Chat / Messaging
  • Chat-Transkription
  • Chatbot
  • Code-Free Development
  • Compliance Management
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Engagement-Tracking
  • Feedback-Management
  • KI/Maschinelles Lernen
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontextabhängige Anleitung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lead-Erfassung
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Mehrsprachig
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Management
  • Personalisierung
  • Sentiment-Analyse
  • Social-Media-Integration
  • Spracherkennung
  • Sprachsynthese
  • Suche in natürlicher Sprache
  • Suchen / filtern
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Visuelle Analytik
  • Vorkonfigurierte Bots
  • Warnungen / Eskalation
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Management
  • für Entwickler
  • Überwachung

Alternativen

IBM Watson OpenScale

0
Nr. 1 Alternative zu Boost.AI
IBM Watson OpenScale is an open, enterprise-grade platform that enables businesses to build, operate, and manage...

Certainly

4,4
Nr. 2 Alternative zu Boost.AI
Die Plattform ist einfach zu bedienen und erfordert keine Codierung. Die Bots sind mehrsprachig und mehrkanalig. Mit...

Birdeye

4,7
Nr. 3 Alternative zu Boost.AI
BirdEye ist eine Reputationsmanagementsoftware, die Unternehmen beim Erfassen und Überwachen von Kundenbewertungen mit...

Dialogflow

4,4
Nr. 4 Alternative zu Boost.AI
Dialogflow allows users to build AI-powered chatbots and conversational agents, with natural language understanding and...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,8 /5
(22)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,7/5
Bedienkomfort
4,8/5
Kundenbetreuung
4,7/5

Hast du Boost.AI bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 22 Bewertungen
Marcos Daniel
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Robust conversational AI platform that help us build advance virtual agents without coding

Bewertet am 4.5.2020

Boost.ai helped us (Wize AI) support the Baltic languages (Estonian, Latvian, Lithuanian, Russian)...

Boost.ai helped us (Wize AI) support the Baltic languages (Estonian, Latvian, Lithuanian, Russian) when almost no international companies wanted to do it, for conversational AI solutions.

Vorteile

The platform is easy to master as the e-learning material is well developed and easy to digest. All the existing features offer us the capability to govern the virtual agents and control what happen during the conversations with citizens and customers. There is no black box. I also appreciate a lot the number of reports and analytics boost.ai has. I can see that our customers are taking advantage of the self-learning features (the platform suggests what intents we should add and even training data we can use) and integration with existing human chat solutions.

Nachteile

Even though boost.ai platform offers many pre-made virtual agents or modules (for banks, insurance, telco, municipalities, COVID-19 crisis, HR) I believe that customers will benefit even more if there are more pre made agents (some for specific roles) available.

In Betracht gezogene Alternativen

Teneo und IBM Watson OpenScale

Warum Boost.AI gewählt wurde

For developing advance virtual agents, we needed enterprise features.

Gründe für den Wechsel zu Boost.AI

I believe boost.ai offers better value for the money and that it has all the tools to develop the type of conversational AI agents we will be proud of.
Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Virtual assistants

Bewertet am 30.4.2020

We have currently implementing for two cases and a third is soon coming up. Impressed by the...

We have currently implementing for two cases and a third is soon coming up. Impressed by the results obtained from only a limited amount of training rounds with the software.

Vorteile

The ease of use
Particularly great on Nordic languages
The user interphase
The quality Assurance during the training sessions

Nachteile

It would be great to have a multi tenant user interphase making more developers working simultaneously.

In Betracht gezogene Alternativen

IBM Talent Management

Gründe für den Wechsel zu Boost.AI

Particularly because of the capabilities when it comes to the Nordic languages
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 201-500 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Virtual Assistant

Bewertet am 5.5.2020

Positive overall experience. Great team, with very responsive PMs and partner resources.

Positive overall experience. Great team, with very responsive PMs and partner resources.

Vorteile

Pre-built modules within the sectors it was needed. Clean interface with easy to access tutorials.

Nachteile

Too early to say. The collaboration is still in it's early stages, but so far there isn't anything which stands out as a deficiency.

Soren
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Amazing value for money

Bewertet am 2.5.2020

Boost.ai help reduce the traffic to the expensive contact centres by giving customers access to an...

Boost.ai help reduce the traffic to the expensive contact centres by giving customers access to an intelligent chatbot. Boost.ai are easy to work with and provide value within three months.

Vorteile

This product is very easy to set-up and easy to learn for our employees. It has a great business case and the AI is truly amazing.

Nachteile

If I have to say something negative then it is a lack of communication with regards to the product road-map.

In Betracht gezogene Alternativen

Certainly

Gründe für den Wechsel zu Boost.AI

Boost.ai is much more advanced and can handle an unlimited number of conversations.
Markus
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

The best conversational AI on the market

Bewertet am 3.6.2020

More efficient customer service with higher service level and better customer engagement and...

More efficient customer service with higher service level and better customer engagement and experience.

Vorteile

The best NLP capabilities of the chatbot solutions on the market and easy to develop and implement.

Nachteile

The solution could be more configurable for the admins/developers and the pricing is also reflecting the quality of the solution.

In Betracht gezogene Alternativen

IBM Talent Management

Gründe für den Wechsel zu Boost.AI

Boost.ai has the best natural language processing capabilities, which means that the creation of a sophisticated chatbot is the easiest with Boost.ai solution.
5 von 22 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Boost.AI Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Boost.AI.

Boost.AI bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Please contact boost.ai directly for pricing details.

Boost.AI hat die folgenden typischen Kunden:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Boost.AI unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Niederländisch, Norwegisch, Schwedisch, Spanisch

Boost.AI unterstützt die folgenden Geräte:

Boost.AI kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AzureDesk, Conversational Cloud, Dynamics 365, Freshchat, Freshdesk, Genesys Cloud CX, Giosg, Google Voice, Meta for Business, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio, UiPath, WhatsApp, Zendesk Suite, Zoom Meetings

Boost.AI bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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