Über Lightyear

Lightyear wurde für KMU und Konzerne entwickelt und ist eine intelligente Lösung für die Automatisierung der Beschaffungs- und Kreditorenbuchhaltung. Finanzteams können damit Genehmigungen für verschiedene Workflows automatisieren, indem sie erweiterte Datenextraktion, regelbasierte Automatisierung, anpassbare Workflows und integrierte Kollaborations-Tools verwenden. Jedes Unternehmen kann bis zu 80 % Zeit sparen, indem es die Genehmigungsverarbeitung rationalisiert, die Kollaboration erhöht und Workflows automatisiert.

Befreie dich von Dateneingaben mit automatisierter Datenextraktion von Zeile zu Zeile. Erstelle, genehmige und verfolge Bestellungen. Beschleunige Genehmigungen mit anpassbaren Genehmigungsworkflows und verbessere die Kollaboration und Compliance mit LightYears Suite von Messaging-, Notiz-, Audit- und Kommunikationstools.

Preisoptionen ab:

79,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Lightyear

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Irland, Neuseeland, Vereinigte Staaten, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

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Die 5 Top-Alternativen zu Lightyear

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Lightyear: 45

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Anpassbare Berichte
  • Audit Trail
  • Ausgabenmanagement
  • Bedarfsmanagement
  • Belegmanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Betrugserkennung
  • Buchhaltung
  • Compliance Management
  • Daten-Import / -Export
  • Datenextraktion
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drittanbieter-Integration
  • Duplizierte Zahlungswarnung
  • ERP
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Finanzanalyse
  • Finanzmanagement
  • Hauptbuch
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontenabgleich
  • Kontrolle des Genehmigungsprozesses
  • Lieferanten-Management
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Währungen
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Statusverfolgung
  • Suchen / filtern
  • Tracking offener Rechnungen
  • Wirtschaftsprüfung-Management
  • Workflow-Management

Alternativen

Dext Prepare

4,2
Nr. 1 Alternative zu Lightyear
Receipt Bank vereinfacht deine Ausgaben. Receipt Bank wandelt diese lästigen Papierfetzen – Belege und Rechnungen – in...

Hubdoc

4,2
Nr. 2 Alternative zu Lightyear
Hubdoc sammelt automatisch Finanzdokumente sicher in der Cloud und synchronisiert Daten aus Rechnungen, Belegen und...

Medius

4,6
Nr. 3 Alternative zu Lightyear
MediusFlow ist eine cloudbasierte Lösung, mit der kleine bis große Unternehmen Kreditorenbuchhaltung (Accounts Payable,...

PaperSave

3,9
Nr. 4 Alternative zu Lightyear
PaperSave is a document management software designed to help businesses across various industry verticals such as...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,9 /5
(108)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,8/5
Funktionen
4,8/5
Bedienkomfort
4,9/5
Kundenbetreuung
4,9/5

Hast du Lightyear bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 108 Bewertungen
Megan R.
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Time Saver

Bewertet am 16.6.2020

Using Lightyear eliminates the overhead of a staff member and risk of manual data entry errors....

Using Lightyear eliminates the overhead of a staff member and risk of manual data entry errors. Saves time and money for the business

Vorteile

- Ease of access for different managers to approve their own departments invoices
- ability to bring up old invoices as a click of a button
- quick turn around from customer service team
- Data interpretation to avoid data entry errors
- Access 24/7 anywhere in the world

Nachteile

Phone app does not have all the same capabilities as the website, waiting for further updates.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Game changer

Bewertet am 12.6.2020

Fantastic, over the couple of years I have been using the program I have had nothing less than...

Fantastic, over the couple of years I have been using the program I have had nothing less than outstanding service from the support team and after initially only using it for my larger clients, it has been an easy decision to bring all my clients across to the platform. The program is intuitive to use and easy to implement and scale up or down depending on the client and approvals process needed.

Vorteile

The invoice approval function was the reason for initially coming across to Lightyear but the statement reconciliation process was a hidden surprise that has enabled my last remaining paper based clients to take the leap to being completely paperless. The integrity of the data being exported to the accounting software is much better than other programs.

Nachteile

My clients who use purchase orders are currently needing to batch together the PO pdf & supplier invoice images before sending to Lightyear which would be amazing if we could either match them up within the app, or issue PO's direct from the app which are then able to be viewed with the supplier invoice.

In Betracht gezogene Alternativen

Dext Prepare

Warum Lightyear gewählt wurde

My clients needed a program which offered a layered approvals process

Zuvor genutzte Software

Dext Prepare

Gründe für den Wechsel zu Lightyear

It was some time ago now and I can't recall all the other programs we looked at, but Lightyear really came out as the only contender due to the price point and the approvals process.
Michael C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Failure

Bewertet am 9.1.2019

Terrible is all i can say to be honest

Terrible is all i can say to be honest

Vorteile

Nothing to like about light year it is doesn’t work simple

Nachteile

Slow, Unstable, inaccurate ocr of invoices causing excessive manual re-entry of invoices, customer support non existent as they can’t do anything as it is a terrible system I have waited for improvements over the last 3 months they haven’t happened stay from lightyear find something else

Antwort von Lightyear

Hi Michael, Thank you for the feedback. I've reviewed your history on our system and I believe you were using our system in the early days whilst it was still in Beta and were also having some connection issues with internet speeds. I'm sorry you didn't have a great experience with the product, certainly not what we strive for at Lightyear.

Lightyear is now in full release and has been receiving great reviews all round with a much improved user experience and speed. Our team would be very happy to spend some time with you and show you the product now if you like. Just drop the team a line if so.. Many thanks, Chris.

Leigh D.
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent Accounts Payable System

Bewertet am 4.9.2020

Our clients can see where their AP invoices are at any point in time as well as the value of AP "in...

Our clients can see where their AP invoices are at any point in time as well as the value of AP "in progress". The fact that the system picks up duplicates is the game changer for us. Reconciling & "filing" statements is an absolute breeze.

Vorteile

We love how this product enables our clients to check & approve their invoices before the invoices land in Xero. We know that anything in Xero is checked & ready to be paid. Easy for multiple people to have access & sign off. All AP is in one place & finding historical invoices is a breeze.

Nachteile

Reading OCR receipts has been a bit behind other competitors but improvement is coming through really quickly.

In Betracht gezogene Alternativen

Hubdoc

Warum Lightyear gewählt wurde

Controls are tighter in Lightyear but the product is so easy to use & can easily be customised to the level of control that our clients need. Visibility of the flow of invoices through the approval process is perfect. The Dashboard makes it so easy for our Corporate clients to manage their AP really well and for us to manage the bookkeeping for our clients. All our clients from corporates to sole traders love Lightyear - they can have access to the data they need 24/7.

Zuvor genutzte Software

Dext Prepare

Gründe für den Wechsel zu Lightyear

When we looked at Hubdoc about 18 months ago, Lightyear was already far more advanced than what Hubdoc was offering.
Christine S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Love it!

Bewertet am 27.5.2020

I've used the software for years and have always found it to be reliable and the support start are...

I've used the software for years and have always found it to be reliable and the support start are fantastic if ever I need help with something.

Vorteile

There are so many things I love about Lightyear. The new statement reconciliation feature though is a game changer! Lightyear tells you what invoices are missing and allows you to contact the supplier to request missing invoices direct from the software. Amazing!!!

Nachteile

There's not much I don't like about the software, and the things that I would like are already in the works.

In Betracht gezogene Alternativen

Dext Prepare

Warum Lightyear gewählt wurde

Invitbox was been owned by Reckon and had not supported or upgraded for some time. The original developers for Invitbox took it back and rebuilt it from the ground up. Invitbox, even unsupported and without upgrades, was an awesome piece of software and superseded the functionality of it's competitors such as ReceiptBank. Since the original team was coming back on board, it was a no-brainer.

Gründe für den Wechsel zu Lightyear

With Lightyear, you can delegate approvals into groups, so if you have multiple cost centres like the hotels that we do the bookkeeping for, the Chef isn't seeing bills which need to be approved by the Cellarman. Also, you can have suppliers that you don't want everyone to see, so you can select that only certain people see them. As well as multi-level approvals so the General Manager can check off and I as the bookkeeper can check the data is accurate before bringing it into the accounting software. In conjunction with the integration with Xero happens within seconds so you're not waiting for your bills to come across from one software into another.
5 von 108 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Lightyear Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Lightyear.

Lightyear bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 79,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Lightyear hat die folgenden typischen Kunden:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Wir haben keine Informationen darüber, welche Sprachen Lightyear unterstützt

Lightyear unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Lightyear kann in folgende Anwendungen integriert werden:

MYOB Advanced Business, NetSuite, Quickbooks Online, Sage 50cloud Accounting, VIA, Xero

Lightyear bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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