Datorama
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Über Datorama
Datorama von Salesforce ist eine KI-fähige Software, die Unternehmen in den Bereichen Einzelhandel, Finanzen, Verlagswesen und anderen Branchen dabei unterstützt, Marketingdaten zu vereinheitlichen und zu verwalten. Die Lösung ermöglicht es Führungskräften, KPIs zu überwachen, den ROI zu verfolgen und Dokumente in einem zentralen Repository zu speichern.
Mit der integrierten Data Integration Engine von Datorama können Vermarkter und Medienfachleute Einblicke in verschiedene kanalübergreifende Marketingaktivitäten erhalten und Datenmodellierungsvorgänge implementieren. Mit der Anwendung können Nutzer verschiedene datenbezogene Vorgänge wie Bereinigung, Modellzuordnung, Dateianalyse und Aktualisierungsplanung mithilfe von maschinellem Lernen automatisieren. Zu den Funktionen von Datorama gehören Datenanalyse, eingebettete Analysen, ein interaktives Dashboard, Datenvisualisierung, Benachrichtigungen und mehr.
Datorama bietet APIs, mit denen Marketingteams das System mit verschiedenen Anwendungen für Web-Analytics, CRM, E-Mail-Management und weiteren verbinden können. Außerdem können Marketingagenturen Kampagnenbudgets zuweisen, Kundendetails sammeln und nutzerdefinierte Berichte über eine einheitliche Plattform erstellen.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Best data visualization and dashboard product in the market
Bewertet am 11.11.2021
Exceptional product that our clients love.
Exceptional product that our clients love.
Vorteile
The data import, data visualization, and reporting dashboard tools are the most important features for our business. Datorama is a complex system and the setup takes time.
Nachteile
The complexity and time it takes to set up, but this is expected for data visualization and reporting tools.
- Branche: Informationsdienst
- Unternehmensgröße: 1.001–5.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Highly recommend for digital analytics needs
Bewertet am 13.1.2021
My overall experience has been very positive when I factor in product reliability, suite of...
My overall experience has been very positive when I factor in product reliability, suite of capabilities, customization of data design, and ability to integrate with other marketing programs.
Vorteile
The ability to build visually stunning dashboards, and the ability to customize the look and feel of reporting built within the tool. The data often is quick to sync in real time data between external system and is very reliable for pulling in third party data inside of the solution.
Nachteile
Troubleshooting errors that occur with API integration with some third party tools can be difficult to find the exact right answer and may take time to find the right answer through support or product documentation.
In Betracht gezogene Alternativen
Adobe AnalyticsGründe für den Wechsel zu Datorama
The full suite of capabilities and the ability to easily integrate with our existing technology stack is something that made Datorama stand out.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Monatlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 1.0 /10
Duped by Datorama: An advertising agency’s experience with the Salesforce platform
Bewertet am 31.3.2022
At the end of the day, we concluded that Salesforce/Datorama is not a fit for small- to medium-sized...
At the end of the day, we concluded that Salesforce/Datorama is not a fit for small- to medium-sized advertising agencies. It cannot manage the various media data streams and provide the one source of truth that we had sought. So, buyer beware. Per another disenchanted customer, “It’s called Salesforce, not Helpforce for a reason.”
Based on the handful of sales calls we’ve received from Salesforce since officially quitting the platform, it seems that they don’t respect the platform’s own CRM tools. Just last week, a sales rep reached out to alert us that our “Datorama row capacity has hit 98%.” Still selling, not solving.
Vorteile
As a small- to mid-sized, full-service advertising agency, we consume enormous amounts of data daily—monitoring, optimizing, analyzing, aggregating and measuring to maximize our clients’ investments. While increased data means increased insights, it also consumes a great deal of manpower.
So when a Datorama sales team promised the platform would capture, organize and manage myriad media streams of data, we were sold. This meant our teams at Brogan & Partners would have more time to analyze and optimize media performance. (This is the essence of the Datorama sales pitch.)
Nachteile
Eight months, 80+ internal and external meetings, hundreds of manhours and tens of thousands of dollars later and the platform couldn’t generate a single, accurate report. We’re not talking meaningful or quality insights either. We’re talking about basic reports—i.e. impressions by media source. Meanwhile, we received a constant drip of warnings that our storage limit was nearing capacity. “Danger! You need more rows!” We soon learned that this was Salesforce speak for “more money, please.”
We reached out to the sales team and our implementer partner in earnest throughout the ordeal. We repeatedly asked for sample templates to expedite the taxonomy process. Surely there must be many agencies like us in the Salesforce universe that we could model against? (No dice.) We provided assorted dashboards and Tableau generated reports. When they went missing, we sent them again and again. We cajoled and cheerlead our vendors to be patient. We offered to surrender internal processes to accommodate the platform. Apart from the rare guest appearance from our account manager at the implementation agency and apathetic email response from the Salesforce sales team, nothing moved us forward.
- Branche: Einzelhandel
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
An amazing tool, with a Price.
Bewertet am 19.5.2022
Vorteile
Datorama seems to be the super car of BI.
Working fast like it, slik, designed and easy.
Nachteile
Have a cost of a super car.
You pay per raws, which cn be an issue wheniees grow.
The payment tiers are very high.
In Betracht gezogene Alternativen
TableauGründe für den Wechsel zu Datorama
Just better.- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Premium Self-Service Marketing Analytics
Bewertet am 10.3.2019
Overall, my experience has been amazing with every step of the Datorama onboarding process and...
Overall, my experience has been amazing with every step of the Datorama onboarding process and going forward after the initial set-up. The customer success team is very knowledgable about the product and the many use-cases that our firm was requesting. Their support team has also been very receptive to product features that I recommend while helping find solutions to hurdles that I experience.
Vorteile
When considering the hundreds of dashboarding tools available on the market, Datorama stood out to me because it's a database/data manipulation/data visualization tool all in one. It's taken the pain out of organizing many systems to constantly monitor all marketing data (i.e. from platforms such as Facebook Ads, Google DoubleClick and Seach Ads 360).
Nachteile
The price point. If you're lucky enough to work for a firm or advertiser that can afford this tool, you'll be in analytics heaven. It's clear that it's a premium price point for a premium marketing analytics tool.
Datorama Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Datorama.F. Welche Preispläne bietet Datorama an?
Datorama bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 3.000,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Datorama?
Datorama hat die folgenden typischen Kunden:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Datorama unterstützt?
Datorama unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Datorama mobile Geräte?
Datorama unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Datorama?
Datorama kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Google Ads Creator, Google Analytics 360, Instagram, LinkedIn for Business, Mailchimp, Marketo Engage, Meta for Business, Salesforce Platform, Tableau, Twitter/X
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Datorama an?
Datorama bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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