Über OpenTable

OpenTable ist eine Restaurantverwaltungsplattform, die Online-Reservierungen, Takeout-Bestellungen, Marketing-Tools, Gästeloyalitätsprämien und mehr bietet. Die Lösung eignet sich für Restaurants jeder Größe sowie für Bars, Winzereien, Hotels und andere Unternehmen. Mit einer umfassenden Palette von Tools kann OpenTable Unternehmen dabei helfen, Plätze zu besetzen, den täglichen Betrieb zu verwalten und die Umsatzchancen zu erhöhen. Die Plattform lässt sich in bestehende Systeme integrieren, einschließlich POS, Marketing, Content-Management und anderen Lösungen von Dritten.

Basierend auf einzigartigen Bedürfnissen ermöglicht OpenTable Unternehmen die Anpassung von Gästeerlebnissen wie Happy Hours, Degustationsmenüs oder besonderen Veranstaltungen. OpenTable dient auch zur Verwaltung von Grundrissen, Gästepräferenzen, Ernährungsbeschränkungen und anderen Details. Darüber hinaus können Restaurants für Gästeerlebnisse zu Hause OpenTable verwenden, um Online- und In-App-Takeout-Bestellungen zu verwalten. Die Plattform umfasst Tools zur Verwaltung von VIP-Gästeinformationen, Mitarbeiterschichteinstellungen, nutzerdefinierten Takeout-Menüs und mehr. Restaurants können bei Bedarf Online-Bestellungen während der Hauptgeschäftszeiten aussetzen.

Preisoptionen ab:

39,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu OpenTable

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Bahamas, Kanada, Deutschland, Vereinigtes Königreich, Irland, Italien, Japan, Mexiko, Singapur, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Spanisch

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Die 5 Top-Alternativen zu OpenTable

Bilder

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von OpenTable: 69

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebotsmanagement
  • Anmerkungen zur Reservierung
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragserfassung
  • Auftragsmanagement
  • Auftragsverfolgung
  • Barcode / Tickets scannen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bewertungen
  • CRM
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittpartei-Buchung
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Daten
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Eventplanung
  • Geschenkkarten-Management
  • Gruppenreservierungen
  • Inventarverwaltung
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalenderverwaltung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Küchen- / Menü-Management
  • Leistungskennzahlen
  • Liefermanagement
  • Lieferschätzungen
  • Menüerstellung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile Buchungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Bestellung
  • Online-Buchung
  • Online-Reservierungen
  • Online-Zahlungen
  • POS-Integration
  • Prognose
  • QR-Code
  • Raten-Management
  • Reservierung von Akitivtäten
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Review Management
  • SMS-Nachrichtenversand
  • Social-Media-Integration
  • Tabellenverwaltung
  • Treueprogramm
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verfügbarkeit-Management
  • Verkaufspunkt POS
  • Wartelisten-Management
  • Webseitenintegration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • für Restaurants

Alternativen

Resy OS

4,3
Nr. 1 Alternative zu OpenTable
ResyOS ist ein cloudbasiertes Restaurantmanagementsystem, mit dem Unternehmen im Gastgewerbe Reservierungen, Wartelisten...

SevenRooms

4,5
Nr. 2 Alternative zu OpenTable
SevenRooms ist eine webbasierte Direktreservierungs-, Gasterfahrungs-, Marketingautomatisierungs- und Betriebsmanagement...

Deputy

4,6
Nr. 3 Alternative zu OpenTable
Deputy ist eine All-in-one-Mitarbeitereinsatzplanung für Mitarbeiter, die Zeitplanung, Anwesenheit und Aufgabenplanung...

Agilysys Stay

4,3
Nr. 4 Alternative zu OpenTable
Agilysys Stay is a cloud-based property management software that helps businesses in the hospitality industry manage...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(1.020)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,6/5
Funktionen
4,6/5
Bedienkomfort
4,7/5
Kundenbetreuung
4,5/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
Zeigt 5 von 1.020 Bewertungen
Paulina S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Quick reservation with no need to call

Bewertet am 25.5.2020

Easy and convenient. Painless way to make a quick restaurant reservations without being put on...

Easy and convenient. Painless way to make a quick restaurant reservations without being put on hold or talking to a person. Can view manu and everything there is to know about restaurant I'm looking at online.

Vorteile

I have been using open table on both sides. I use it to make my personal restaurant reservations and I use it at the restaurant I work for as a server.
I love that when I view restaurants and want to make a reservation about 70% of total restaurants have open table. Its quick and painless way to make a reservation without being put on hold by a hostess..sometimes for very very long time. It give you chose of time and you can read all about the place you looking at. It shows you :hours, Entertainment, menu, you see photos that costumers posted, you see map of location, even who the chef is. Making reservation takes less then 10 seconds!!!! Fast and confident. As a worker it's very easy to operate system. Brainless I would say. I like that I can make notes for each reservation. Such a sever request or allergy.

Nachteile

For my personal use I never had an issue. As me working with open table every here and then reservations are not showing on my side as hostess/server. I had few angry guest. Will never know if that was a costumer fult or open table system fult for not processing reservation.

Lee M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Super-easy to use

Bewertet am 17.6.2022

After lots of research, it's one of the best systems out there for restaurants. And great value for...

After lots of research, it's one of the best systems out there for restaurants. And great value for money.

Vorteile

This is great system to manage table bookings for a restaurant, with lots of marketing options. Once it's set up, it takes the hassle out of managing bookings and it's easy to also manually add bookings and block off tables. It's also good for CRM. And there's the option to generate reports and extract data for mailing lists.

Nachteile

The set up can be quote tricky, but once it's done, it's super-easy to manage.

In Betracht gezogene Alternativen

Resy OS

Gründe für den Wechsel zu OpenTable

Mainly for their pricing and marketing. More eyeballs on OpenTable than the others.
Grayson T.
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

Not worth it unless you are a major chain with 300 seats

Bewertet am 25.7.2018

Not enough to list. Exposure, but it's limited for smaller companies.

Not enough to list. Exposure, but it's limited for smaller companies.

Vorteile

It allows you to assign tables in the restaurant as they come in and shoes a fairly good job of tracking several metrics like turn time, server cover counts, etc. It also has ways to advertise and draw in customers who may not know about you.

Nachteile

It's impossible to compete. With the difficulty in finding a restaurant as a customer it translates to moe exposure for larger chain restaurants with budgets to throw at open table. Also, it's pricey. The cost per guest that books is unreasonable and you still have to pay more to advertise. It's just not worth it in my opinion. That are cheaper methods available that focus on phone number advertising as opposed to email (because who opens email nowadays). There are text message options with open table but they are buried and not effective.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

OpenTable – My Main Way of Making Reservations. Great Platform, But Needs More Transparency.

Bewertet am 19.4.2022

Overall, I love using OpenTable and it's definitely my go-to reservation platform. Whenever I need...

Overall, I love using OpenTable and it's definitely my go-to reservation platform. Whenever I need to make a reservation, OpenTable is always my first choice for a platform!

Vorteile

I love how easy it is to book reservations to my favorite restaurants. The UI is just beautiful, and it's so easy to navigate, see what times are available, double check the reservation I made, contact restaurants, read menus, see photos, and even change my reservation. I just love the ease of use.

Nachteile

I least like how, by default, way more data than I knew was being shared with restaurants and marketers. Buried in settings, I figured out how to turn these features off, but I feel like OpenTable is deceptive about how much data is really shared with their business partners, marketers, and restaurants.

Kelly M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Essen & Trinken
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

A great reservations software for restaurants

Bewertet am 10.6.2020

Everything about OpenTable for Restaurants was an experience worth remembering. I never found...

Everything about OpenTable for Restaurants was an experience worth remembering. I never found myself getting lost or hung up on a problem with the software and creating reservations for the guests frequenting the restaurant. It did such a fantastic job with estimating the time that a table will be sitting to eat, depending on their party size, and adjust the schedule based on this. There would be reminders and notes when this would be approaching so I could let the customers know in advance so they didn’t have to come in and get upset. It allowed us to be able to go above and beyond to ensure our guests had the four star experience they were paying for.

Vorteile

Where to start when it comes to the best features of the OpenTable software. First and foremost, it is incredibly simple to pick up how to use it after only a few reservations have been made, it’s that great of a system. As a front of the house team member, it allowed me to view the entire floor plan of the restaurant on screen in a visual way that made the most sense to me, which made making reservations that much easier. When it came time to create the reservation, it was a matter of clicking on the proper icon from either a view of the floor plan or a view of the timeline. You are shown an overall view of the guests names and their party size as well as given an estimated time their party will likely be sat given their past visits to the restaurant and based of the average time of a party that size.

Nachteile

The software version I used has since been updated several times and I’m sure anything that was missing then has been added by now. As a user for multiple years, I strongly believe that there was hardly anything I can think of that was wrong with OpenTable. It helped me complete my job efficiently and all the guests seemed to enjoy their process of using it as well.

5 von 1.020 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

OpenTable Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über OpenTable.

OpenTable bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 39,00 $/Monat
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

OpenTable hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

OpenTable unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Spanisch

OpenTable unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

OpenTable kann in folgende Anwendungen integriert werden:

H&L POS, Lavu POS, POSitouch, Squirrel POS, Upserve, Yelp for Restaurants

OpenTable bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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