Sprout Social

4,4 (579)
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Software für das Social Media Marketing von Unternehmen.

Über Sprout Social

Sprout Social ist dein neues Zuhause für Social Media Marketing mit allen Tools, die du benötigst – in einem leistungsstarken Paket. Sprout Social setzt den Fokus auf die vier Elemente effektiver Social-Media-Nutzung: Überwachung, Engagement, Messung und Wachstum.

Engagement – Der neue Engagement-Bericht bietet Einblick in Teaminteraktionen (nur beim Abschluss eines Premium-Plans). Zeige Trends im sozialen Engagement nach Datum und Zeit an und prüfe, wie sie im Vergleich zu Profilen mit ähnlichem Nachrichtenvolumen dastehen.

Veröffentlichung – Die Entwurfsfunktion von Sprout hilft dir, deine Gedanken für zukünftige Veröffentlichungen in den sozialen Medien zu festzuhalten.

Der gemeinsame Team Content Calendar von Sprout bietet dir einen umfassenden Überblick über geplante Nachrichten im gesamten Team.

Überwachung – Die Smart Inbox von Sprout ist die ultimative Social-Media-Überwachungsfunktion. Sie kombiniert alle Nachrichten, Warnungen und Aktionen aus all deinen Profilen in einem einzigen filterbaren Stream.

Analysen – Sprout kombiniert Analyseberichte auf Profil-, Gruppen- und gesammelter Ebene, um einen besseren Überblick über die Leistung zu erhalten. Erstelle Nachrichten auf Social-Media-Plattformen so, wie es für dein Unternehmen sinnvoll ist.

Zusammenarbeit – Leite Nachrichten an die entsprechenden Abteilungen weiter und lasse dir anzeigen, wer vor Ort zur Verfügung steht. Dank der Echtzeitfunktionen zur Zusammenarbeit werden Kundenantworten einfach.

CRM – Mit Sprout hast du bei jeder Antwort sofort Zugriff auf den Nachrichtenverlauf, sodass du schnell und persönlich antworten kannst. Der Verlauf ist in der gesamten Anwendung verfügbar. Klicke auf einen Avatar, um alle vergangenen Interaktionen anzuzeigen.

Helpdesk – Verwandle Social-Media-Diskussionen in Tickets für den Kundenservice und erfasse die Anfragen deiner Kunden ganz einfach mit einem Klick. Lasse deine Kunden ihren bevorzugten sozialen Kanal nutzen, während Support-Bemühungen auf deiner vorhandenen Helpdesk-Plattform verbleiben können.

Mobilität – Plane und veröffentliche Nachrichten, zeige deine Feeds an und verwalte sie, führe Schlüsselwortsuchen durch, zeige den Kontaktverlauf an, prüfe die Statistiken der gesendeten Nachrichten und mehr – jederzeit und überall.


Bilder

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Du bist nicht sicher, ob Sprout Social das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Sprout Social

4,4 (579)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

99,00 $
Monat
25,00 €
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

81
194

Integrationen

12
26

Bedienkomfort

4,4 (579)
4,0 (18.402)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,0 (579)
4,0 (18.402)

Kundenservice

4,3 (579)
4,1 (18.402)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 1 Alternative zu Sprout Social
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

HubSpot Marketing Hub

4,5
Nr. 2 Alternative zu Sprout Social
Die Social Inbox von HubSpot verbindet sich mit deinen Kontakten und kennzeichnet Kunden und Leads mit Farbcodes....

Meltwater

4,0
Nr. 3 Alternative zu Sprout Social
Die PR-Lösungen von Meltwater bieten zwei Produkte, Meltwater News für das PR-Management und Meltwater Buzz für...

Khoros Marketing

4,3
Nr. 4 Alternative zu Sprout Social
Spedfast ist ein Social-Marketing-Plattform- und Marken-Engagement-Tool, das es Marken ermöglicht, ihr Publikum unter...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(579)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,0/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,4/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Sprout Social bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 579 Bewertungen
Eileen Moran
Eileen Moran
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Nicer interface than Hootsuite

Bewertet am 25.4.2019

It puts all our social media profiles in one place for the small businesses that we manage. We can...

It puts all our social media profiles in one place for the small businesses that we manage. We can run customized reports that show the analytics for single or multiple profiles to see which posts are the most engaging and our follower/friend counts. Replying to questions or messages is easy to do right in Sprout. It streamlines what would be a cumbersome process of monitoring profiles for about 15 profiles on Facebook, Twitter, and LinkedIn. You can also see the feeds of handles you follow to find and reply to posts on Twitter.

Vorteile

Sprout lets you add multiple profiles from multiple platforms and schedule social media posts at whatever times you want or using a queue with times set by you. The listening stream can be customized so that you can choose whatever profiles/hashtags you want to see at that time. You can reply, assign posts, forward posts, retweet, retweet with comments all from the news stream. It works well with Zapier for RSS automatic posting of blog posts also. We started using it about 7-8 years ago, and the price has not changed for us, so it's a very good value for our money. The dashboard is easy to use and has multiple types of views, like calendar, so you can see if you have a lot of messages bunched up and spread them out. Support is good and the Sprout All Stars Slack group is another souce of information. Over time features have changed because of changes to Facebook/Twitter/LinkedIn, but Sprout has consistently improved the platform and added or revised features as needed. It's a great tool for small/medium businesses. You can mark messages as read/done to get them out of the stream.

Nachteile

Sometimes the software logs you out when no one else is trying to log in. It can also sometimes seem like a post has not been scheduled but when you refresh the page, it is there. It works better with Twitter than Facebook or LinkedIn, so if those are your main platforms you may want a different tool. I think the issue may be more with FB and LI changing their rules than Sprout.

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Best Social Media Scheduling Platform Hands Down

Bewertet am 2.10.2019

We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and...

We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and nothing has come close to being able to handle our needs the way Sprout Social can.

Vorteile

Our team has used a variety of social media scheduling platforms, including Buffer, Hootsuite, Sprout Social, and others, and Sprout Social is by far our favorite for many reasons.

• As an agency with hundreds of profiles, Sprout Social makes multiple account management a breeze.
• The scheduling browser is very easy to use.
• It offers ideal posting times to help you optimize reach and engagement.
• It offers a birdseye view of the month. (One of our pain points with Hootsuite was that this was not an option.)

There are also many features that those who work with social media every day can appreciate that the average user might not, such as:

• The option to schedule and create a new post without having to click into a new window each time.
• The ability to download reports by platform and specific date easily and quickly.
• The option to view data which allows you to see which content is performing the best.

Nachteile

I won't beat around the bush. It's pricey. Very pricey. If you're a freelancer or not using social media daily, it may not be worth the investment. If you're an agency working with multiple clients or if social media is part of your daily routine, a scheduling software that offers everything Sprout Social offers is well worth it.

In Betracht gezogene Alternativen

Hootsuite

Warum Sprout Social gewählt wurde

Sprout Social is more user friendly.

Zuvor genutzte Software

Buffer

Gründe für den Wechsel zu Sprout Social

Hootsuite does not offer the ability to see posts by month to effectively plan campaigns and upcoming posts.
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Täglich für Kostenlose Testversion genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

An impressive list of features and reports... but expensive.

Bewertet am 12.2.2019

Vorteile

I tried a bunch of social marketing solutions while searching for one that fit me and my companies. SproutSocial was one that I looked at. It has an impressive list of features and reports, and is very easy to learn, which is a definite plus. I'm a fan of the one-column feed layout... the multiple streams on one page that other solutions offer just seems so cluttered and hard to maintain for me. SproutSocial makes it easy to see at a glance what is going on, to track social media engagements, and to interact with your brand followers on social media seamlessly.

Nachteile

First, let's get it out of the way... SproutSocial is expensive. To effectively run a social media marketing platform, you will require more than one user account. At it's current price, SS is unaffordable for most small or medium-sized businesses. Building custom reports, tracking team activity, and sharing reports outside of SS are also all on a higher tier plan, when those are things that should be included in all plans as they are essential for a social media team to function as part of a larger business team.

You can't add multiple images to posts, filtering posts is lackluster, and you can't post to Facebook groups currently, while other solutions have already managed to sort that. Overall, there are other options with similar features at a far lower price point.

Cari
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

I absolutely love Sprout Social.

Bewertet am 21.9.2020

I'm always surprised when a social media manager hasn't heard of Sprout. In my social media classes...

I'm always surprised when a social media manager hasn't heard of Sprout. In my social media classes for my masters degree most of my classmates used Hootsuite and they were surprised by the differences between the two products. Sprout is by far superior and I'll never go back.

Vorteile

Sprout Social makes social media management simple. I publish content on a daily basis and review our notifications, messages, and assign tasks when needed. The crop tools help us with our photography and graphics for each platform. Most platforms also allow alt text, which is extremely helpful and is a huge priority for us as an institute of higher education.

Nachteile

Sometimes the content calendar glitches and it shows all of the posts per day, including shares, that we didn't necessarily create. It can be a little messy and difficult to navigate when this happens, but it is rare and likely occurs when the software is going through updates. And who doesn't want updates/improvements? Definitely not a deal breaker in the slightest.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

Good tool, but need to keep an eye on it

Bewertet am 10.5.2021

Overall, Sprout Social is a great tool, but it shouldn't be used in a way that ignores your...

Overall, Sprout Social is a great tool, but it shouldn't be used in a way that ignores your physical social media pages. It is important to continue to monitor those pages, check how posts pull through as the end product, etc.

Vorteile

The best part of Sprout Social is the ability to preview your social media posts. These previews allow you to see if a photo will crop properly or if it will crop in a weird way, and they allow you to adjust text so it best fits the page. It is also great that you can schedule posts to multiple sites, plan ahead, and easily duplicate posts.

Nachteile

While the post previews are a great tool, sometimes they are deceptive, especially with Twitter. Most of my posts to twitter end up looking different in the final post, as preview photos are not always pulled through. Additionally, if you make adjustments to the photo or crop in Sprout Social, it is important to double check that they actually apply on the back end.

5 von 579 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Sprout Social Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sprout Social.

Sprout Social bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 99,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Sprout Social hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Sprout Social unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch

Sprout Social unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Sprout Social kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Feedly, Glassdoor, Google Analytics 360, Google My Business Review Manager, HubSpot CRM, Instagram, LinkedIn for Business, Meta for Business, Shopify, Twitter/X, UserVoice, Zendesk Suite

Sprout Social bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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