
Sprout Social
Über Sprout Social
Sprout Social ist dein neues Zuhause für Social Media Marketing mit allen Tools, die du benötigst – in einem leistungsstarken Paket. Sprout Social setzt den Fokus auf die vier Elemente effektiver Social-Media-Nutzung: Überwachung, Engagement, Messung und Wachstum.
Engagement – Der neue Engagement-Bericht bietet Einblick in Teaminteraktionen (nur beim Abschluss eines Premium-Plans). Zeige Trends im sozialen Engagement nach Datum und Zeit an und prüfe, wie sie im Vergleich zu Profilen mit ähnlichem Nachrichtenvolumen dastehen.
Veröffentlichung – Die Entwurfsfunktion von Sprout hilft dir, deine Gedanken für zukünftige Veröffentlichungen in den sozialen Medien zu festzuhalten.
Der gemeinsame Team Content Calendar von Sprout bietet dir einen umfassenden Überblick über geplante Nachrichten im gesamten Team.
Überwachung – Die Smart Inbox von Sprout ist die ultimative Social-Media-Überwachungsfunktion. Sie kombiniert alle Nachrichten, Warnungen und Aktionen aus all deinen Profilen in einem einzigen filterbaren Stream.
Analysen – Sprout kombiniert Analyseberichte auf Profil-, Gruppen- und gesammelter Ebene, um einen besseren Überblick über die Leistung zu erhalten. Erstelle Nachrichten auf Social-Media-Plattformen so, wie es für dein Unternehmen sinnvoll ist.
Zusammenarbeit – Leite Nachrichten an die entsprechenden Abteilungen weiter und lasse dir anzeigen, wer vor Ort zur Verfügung steht. Dank der Echtzeitfunktionen zur Zusammenarbeit werden Kundenantworten einfach.
CRM – Mit Sprout hast du bei jeder Antwort sofort Zugriff auf den Nachrichtenverlauf, sodass du schnell und persönlich antworten kannst. Der Verlauf ist in der gesamten Anwendung verfügbar. Klicke auf einen Avatar, um alle vergangenen Interaktionen anzuzeigen.
Helpdesk – Verwandle Social-Media-Diskussionen in Tickets für den Kundenservice und erfasse die Anfragen deiner Kunden ganz einfach mit einem Klick. Lasse deine Kunden ihren bevorzugten sozialen Kanal nutzen, während Support-Bemühungen auf deiner vorhandenen Helpdesk-Plattform verbleiben können.
Mobilität – Plane und veröffentliche Nachrichten, zeige deine Feeds an und verwalte sie, führe Schlüsselwortsuchen durch, zeige den Kontaktverlauf an, prüfe die Statistiken der gesendeten Nachrichten und mehr – jederzeit und überall.
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Du bist nicht sicher, ob Sprout Social das Richtige ist?
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Startpreis
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Preis-Leistungs-Verhältnis
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Nutzerbewertungen
Hast du Sprout Social bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The Best Social Media Management tool
Bewertet am 15.10.2022
Vorteile
1. Scheduling posts
2. Chatbots
3. Social Listening
Nachteile
1. It is quite expensive
2. Add on features costs more than the tool itself.
Other than these two sprout social is a great tool to have.
In Betracht gezogene Alternativen
HootsuiteWarum Sprout Social gewählt wurde
FeaturesZuvor genutzte Software
Zoho Marketing AutomationGründe für den Wechsel zu Sprout Social
Features- Branche: Hochschulbildung
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Easily allows for teamwork
Bewertet am 2.3.2021
Overall, this is an easy-to-use tool that makes my daily work so much more manageable, and makes...
Overall, this is an easy-to-use tool that makes my daily work so much more manageable, and makes teamwork seamless.
Vorteile
One of the best features on Sprout is the ability to have multiple users create, review, and publish content. This has saved us a tremendous amount of time on our team. The user interface is really nice and accessible, and the features are all the essentials you would want in a scheduling tool plus some bonus features that I don't use often but are nice to have. Most of all, the reporting tool saves me a tremendous amount of time. It's customizable so you can quickly pull a report for a certain channel and window of time when needed.
Nachteile
When drafting content, sometimes it's difficult for tags to load or come through at all, especially with regards to Facebook. I also wish that you could customize the metadata on links in Sprout, with the same functionality of something like Yoast, so that your social person could swap out thumbnails quickly. I do have issues from time to time with what attachments are generated as well; depending on the order in which you insert links into the draft, it will pull different attachments. Sometimes you have to delete and re-insert links in the draft to get the right attachment. It would be better if Sprout added a section to choose the link you want to attach.
Warum Sprout Social gewählt wurde
Hootsuite wasn't serving our team and we were without a tool for a while. When I came into the role, I suggested Sprout for its reporting and drafting capabilities.Zuvor genutzte Software
HootsuiteGründe für den Wechsel zu Sprout Social
Sprout has the best user interface and the most features. Reporting is also really nice and digestable.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 6.0 /10
Good, but needs improvement.
Bewertet am 29.10.2018
I appreciate the quick response to problems I have. Also your blog is top notch.
I appreciate the quick response to problems I have. Also your blog is top notch.
Vorteile
In concept, I really enjoy the publishing feature that assigns certain posts on certain days and hours. However, there are a LOT of tiny things that can be fixed which reduces the overall value of this feature.
The "ideal times to post" is a great feature but I've noticed that some "high peak" times do not garner the results I expected.
Nachteile
The LinkedIn post feature is pretty limited. I CONSTANTLY get error messages that the app cannot tag names. Also, I cannot tag individual people within the app (OnLinkedin), so I have to "assign post" in order for the final post to have the names I want tagged, OR edit the post after it's published. Huge no-no. Again, this defeats the purpose of the app, as it's more hands-on than I want it to be.
The same with Instagram. I haaate that I have to assign a post if it's multiple images. The reason I wanted this app was to be as hands-off as possible. I understand that it may be a Facebook/Instagram issue, but it's just annoying.
Also, the emoji list has yet to be updated, even after various suggestions to update. I end up having to use my "emoji keyboard" to insert the missing emoji's in your app, which defeats the purpose of a social media app.

- Branche: Konsumgüter
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Sprout social – automate all your social networks in one place
Bewertet am 6.9.2023
When it comes to publishing, Sprout stands out because it tailors unique settings to each platform....
When it comes to publishing, Sprout stands out because it tailors unique settings to each platform. This means I get an immediate alert if an image is the wrong size or if I post it at the optimal time. The reporting features are also very clear and comprehesive, ready to be shared with team members without reformatting.
Vorteile
I've been using Sprout Social for a while now and it's been a good tool for managing our social media presence. The ease with which I can pre-schedule posts and preview them as they will appear natively on each platform is nice. What I find especially helful is the unified dashboard that allows me to view and respond to all comments, tags, and direct messages across multiple social media sites. The Smart Inbox feature is a huge time saver as it eliminates the need to log in to each platform individually.
Nachteile
A negative point is its cost, compared to other platforms that perform the same function, I consider it expensive, another negative point is the customer service, it is slow and it takes time for them to understand the problem, I think they need better training.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The Best Social Media Scheduling Platform Hands Down
Bewertet am 2.10.2019
We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and...
We love Sprout Social and highly recommend it to others. We've used other scheduling platforms, and nothing has come close to being able to handle our needs the way Sprout Social can.
Vorteile
Our team has used a variety of social media scheduling platforms, including Buffer, Hootsuite, Sprout Social, and others, and Sprout Social is by far our favorite for many reasons.
• As an agency with hundreds of profiles, Sprout Social makes multiple account management a breeze.
• The scheduling browser is very easy to use.
• It offers ideal posting times to help you optimize reach and engagement.
• It offers a birdseye view of the month. (One of our pain points with Hootsuite was that this was not an option.)
There are also many features that those who work with social media every day can appreciate that the average user might not, such as:
• The option to schedule and create a new post without having to click into a new window each time.
• The ability to download reports by platform and specific date easily and quickly.
• The option to view data which allows you to see which content is performing the best.
Nachteile
I won't beat around the bush. It's pricey. Very pricey. If you're a freelancer or not using social media daily, it may not be worth the investment. If you're an agency working with multiple clients or if social media is part of your daily routine, a scheduling software that offers everything Sprout Social offers is well worth it.
In Betracht gezogene Alternativen
HootsuiteWarum Sprout Social gewählt wurde
Sprout Social is more user friendly.Zuvor genutzte Software
BufferGründe für den Wechsel zu Sprout Social
Hootsuite does not offer the ability to see posts by month to effectively plan campaigns and upcoming posts.Sprout Social Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Sprout Social.F. Welche Preispläne bietet Sprout Social an?
Sprout Social bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Sprout Social?
Sprout Social hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Sprout Social unterstützt?
Sprout Social unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Sprout Social mobile Geräte?
Sprout Social unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Sprout Social?
Sprout Social kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Feedly, Glassdoor, Google Analytics 360, Google My Business Review Manager, HubSpot CRM, Instagram, LinkedIn for Business, Meta for Business, Shopify, Twitter/X, UserVoice, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Sprout Social an?
Sprout Social bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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- Social Media Tools
- Social Networking Software
- Verlagssoftware
- Brand Management Software
- Competitive Intelligence Tools
- Social-CRM-Software
- Marketing Analysesoftware
- Online Reputation Management Tools
- Social Media Management Tools
- Social Media Monitoring Tools
- Collaboration Tools
- CEM Software (Customer Experience Management)
- Content-Marketing-Tools
- Kundenengagement Software
- Social Media Analyse Tools
- Social-Listening-Tools