Über PrintSmith Vision

EFI PrintSmith Vision ist eine Druckkalkulationssoftware, die Unternehmen in den Bereichen Verlagswesen, Textil, Druck, Behörden und anderen Sektoren bei der Verwaltung von Druckkalkulationen, Buchhaltung, Vertrieb, Bestellungen und mehr unterstützt. Manager können Visitenkarten und Briefköpfe verwenden, um Kostenvoranschläge für verschiedene Aufgaben zu erstellen.

Die Plattform ermöglicht es Teams, Echtzeit-Transparenz zu produktionsbezogenen Details zu erhalten, einschließlich Artikelbeschreibung, Lieferdatum, aktueller Auftragsstation und bestellter Menge. EFI PrintSmith Vision bietet ein Auftragsverwaltungsmodul, mit dem Admins verschiedene Aktivitäten wie Entwurf, Tintenmischung, Verpackung und mehr planen können. Mitarbeitende können auch Finanzberichte erstellen, um die Auftragskalkulation, die Kreditoren- und Debitorenbuchhaltung sowie Rechnungsstellungsvorgänge automatisch zu verwalten.

Mit EFI PrintSmith Vision können Unternehmen den Auftragsstatus überprüfen, die Kontohistorie verfolgen, Fertigungsdaten erfassen und Follow-up-Erinnerungen auf einer einheitlichen Oberfläche festlegen. Die Lösung bietet eine integrierte Funktion zur Kreditkartenverarbeitung, mit der Betreiber Zahlungen abwickeln und Belege erstellen können.

Preisoptionen ab:

Nicht vom Anbieter bereitgestellt

  • Kostenlose Version
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  • Abonnement

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Bereitstellung

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Australien, Brasilien, China, Deutschland, Frankreich und 5 weitere

Unterstützte Sprachen

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch und 2 weitere

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Bilder

PrintSmith Vision Software - 1
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von PrintSmith Vision: 31

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Vorlagen
  • Auftragskostenrechnung
  • Auftragsmanagement
  • Berechnungen mehrerer Versionen
  • Berechnungen vor/ nach einer Dienstleistung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Bestell-Management
  • Drittanbieter-Integration
  • Druck-Management
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Kostennachverfolgung
  • Kostenschätzung
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Preis-/Margenmanagement
  • Produktion-Nachverfolgung
  • Prozess-Tinten-Berechnung
  • Rabattmanagement
  • Reinzeichnung-Schätzung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Schätzung der Buchbinderei
  • Schätzung des "besten Preises"
  • Terminplanung
  • Versand-Management
  • Workflow-Management

Alternativen

Claris FileMaker

4,3
Nr. 1 Alternative zu PrintSmith Vision
Claris FileMaker ist eine Plattform für die individuelle Anwendungsentwicklung, die es Unternehmen ermöglicht,...

Aleyant PrintJobManager

5
Nr. 2 Alternative zu PrintSmith Vision
Aleyant PrintJobManager ist eine cloudbasierte Druckkalkulationssoftware, mit der Unternehmen Abläufe bei der Erstellung...

DocketManager

4,6
Nr. 3 Alternative zu PrintSmith Vision
DocketManager ist eine cloudbasierte Auftragsverwaltungslösung, die Druckgeschäfte bei der Verwaltung von Bestellungen,...

ePS Pace

3,6
Nr. 4 Alternative zu PrintSmith Vision
EFI Pace ist eine Unternehmensführungssoftware, die Unternehmen in der Druckbranche integrierte Lösungen für Auftragspla...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,0 /5
(180)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,8/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
3,6/5
Kundenbetreuung
3,8/5

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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 180 Bewertungen
Mark
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Longtime User

Bewertet am 29.10.2020

Very pleased with product and support

Very pleased with product and support

Vorteile

Easy to use, and does everything I need, better than how I used to do it myself.

Nachteile

It's not terribly intuitive when setting up invoice and estimate templates.

Danny
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

PrintSmith Vision - Coming of Age

Bewertet am 13.10.2020

For years the PrintSmith department has been challenged by so many Users (over 4,000) that have...

For years the PrintSmith department has been challenged by so many Users (over 4,000) that have been paying little to nothing for Classic. Now with the change in requiring maintenance contracts hopefully this will provide additional funding for expanded development and support resources.
EFI/PrintSmith need to have better (any) notification of new releases. The forums say they do, but they don't. I manage to get all the marketing messages, but very few, if any notifications about new releases.
The documentation of the User Guide use to be fantastic, now the User Guide offers little education and is specific to the release rather than a complete updated guide each time. I know the challenge of keeping this up, but the quality of what is there is poor.
Updating the software is now very easy, the latest is 15 clicks and 15 minutes.

Vorteile

Emailing - Several variable data templates for; Invoices, Estimates, Post Payments, Cash Register, Purchase Order and Statements. Will list all contacts within an Account, allows you to CC yourself. When setup will add outgoing email tracking to customer Logs
Pending List Search - No more scrolling, you can search from the column titles. Uses predictive text so just a few letters typically finds what you are looking for.
Notify Customer - Much improved over Classic. Ability to create tasks for yourself and others, having reminders when you log in, and email functionality make this a very usable light CRM
Digital Assets - A Classic feature grown up. Easy to attach artwork to each job makes pulling job history all that much better. You can submit those attached jobs directly to a compatible Fiery Device and monitor production from the WIP window
Remote Access - No more VPN, Team Viewer, Go to My PC, Chicken of the VNC. The ability to access the system from any computer anywhere is a huge benefit. For Support people the ability to access the system dramatically improves support service delivery. It includes a true mobile application designed for Phones and Tablets goes even further to cut the cord.
Customized Screens are Back - Dashboard, Pending List, WIP list are now all custom to the User...thank you
Dashboard - In Fast Track this now becomes a truly usable overall look at the Center, whether by individual user or the whole Center, good ability to customize as well

Nachteile

There has been a considerable effort to convert to HTML (the years spent on Flash were very unsatisfying and IMO the wrong direction to have gone) has left behind many bugs. I hope after October there will be a pause in new functionality to fix many areas of the program.
Stock Definitions - Once a rock solid functionality now suffers from development moving too fast and not enough QA. The Job Details Stock picker is a great concept that needs additional attention as well as the new Stock Picker screen trying to squeeze too much in too small a space.

Michael
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 2.0 /10

A tour-de-force of inconsistencies and limitations.

Bewertet am 29.10.2020

Frustration and annoyance. You can make PrintSmith work, but it's far harder than it should be....

Frustration and annoyance. You can make PrintSmith work, but it's far harder than it should be. We're locked in (both by corporate requirement and by a PrintSmith job history going back to 1994) but we would absolutely use something else if we realistically could.

Vorteile

It's faster than PrintSmith Vision Legacy (the Flash-based one, not Classic).

Nachteile

Operational security is terrible. Vision requires a connected browser with Flash and Javascript active. In 2020! Also, since all print output is generated as PDFs loaded in the browser window they can be reopened across sessions from history. Not good!

Search is weirdly inconsistent. Sometimes you have to use special characters like % to search for partial matches, sometimes not, etc.

Controls are inconsistent. Some dialogs are worded that clicking "Yes" is destructive, while in others "No" is. Columns in lists jump around when you change views and cannot be accurately resized. Why are some buttons round, some oval, and some rounded squares? Why are some controls buttons, others fly-out menus, and still others completely hidden unless you mouse over them? There doesn't seem to be a consistent reasoning behind these decisions.

Many, many features that existed in PrintSmith Classic are non-existent or severely limited; likely all due to making this a web app instead of standalone client software. For instance: still no key-command equivalents for much of anything. Still no "Open previous document" command. Still cannot copy jobs from one pending document to another pending document in any way. It's extremely difficult to edit the templates for invoices, estimates, statements, etc. and requires different software (and training!) to do. It wasn't real easy to do in Classic, but it was better than this.

I never thought I'd pine for the days of PrintSmith 6 on MacOS 9...

Greg
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Our PrintSmith Experience

Bewertet am 16.11.2020

Vorteile

The point of sale information capture is what has been most impactful for our business. Having a workflow that eliminates touchpoints makes our daily operation more efficient. The need to use data for decision making is now possible and just like every process, it requires time to learn that skill. All in all, this system is what we needed to move forward because of obsolete operating modes.

Nachteile

The only difficulty with this system was finding the time to learn it while still operating. That is not a fault of the system but a paradigm change with our organization.

Darryl
Gesamtbewertung
  • Branche: Druck
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Vision Does the Job

Bewertet am 5.11.2020

Vorteile

We had 30+ years of PrintSmith Classic data and it imported in to Vision seamlessly.

Nachteile

The upgrades like Tracker and Report Writer seem to be priced significantly higher than we would expect. We would actually expect them to be part of the actual base program.
The constant updates to transition away from Flash should have taken place as a single upgrade instead of having to use company resources on multiple occasions.
Also, transitioning from Classic to Legacy and then ultimately to Fast Trac is overly burdensome in terms of training and retraining users. Burning small company resources.
Additionally, it would have been nice to have the software look for the updates and ask to download and install like most Windows applications instead of forcing the user to keep checking EFI for the latest updates and manually compare version numbers and manually download and install.

There are still a few bugs that we have to work around that came over from Classic.

5 von 180 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

PrintSmith Vision Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über PrintSmith Vision.

PrintSmith Vision bietet folgende Kostenpläne an:

  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

PrintSmith Vision hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

PrintSmith Vision unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch, Deutsch, Englisch, Französisch, Japanisch, Portugiesisch, Spanisch

PrintSmith Vision unterstützt die folgenden Geräte:

PrintSmith Vision kann in folgende Anwendungen integriert werden:

MarketDirect StoreFront, Salesforce.org Nonprofit Cloud, SugarCRM

PrintSmith Vision bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank

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