ELO ECM Suite

ELO ECM Suite
Über ELO ECM Suite
Die ELO ECM Suite ist das Herzstück zur Digitalisierung Ihrer Business-Prozesse. Die Softwareplattform für modernes Informationsmanagement ermöglicht eine sichere, rechts- und DSGVO-konforme Datenhaltung, blitzschnelle Informationsverfügbarkeit und optimale digitale Zusammenarbeit on premises oder in der Cloud. Intelligente Workflows und Automatisierungen sorgen für effiziente Abläufe. Die ELO ECM Suite lässt sich durch individuell konfigurierbare Lösungspakete für das Rechnungs-, Vertrags- oder Personalmanagement und weitere Fachbereiche erweitern – alles nahtlos integriert in Ihre ERP-, CRM- und anderen Systeme sowie in die Microsoft-Welt.
Bilder


Du bist nicht sicher, ob ELO ECM Suite das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Microsoft SharePoint

IBM Cognos Analytics

Wrike

monday.com

Nutzerbewertungen
Hast du ELO ECM Suite bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Powerful content management and workflow software
Bewertet am 9.4.2020
It's a tool you don't know you need until you use it. My company has shared drives, SharePoint,...
It's a tool you don't know you need until you use it. My company has shared drives, SharePoint, Teams, and of course e-mail so content (multiple versions too - sound familiar?) is all over the place. As a content management professional, I've advocated to management that the official "system of record" for ANY documents needs to be in ELO so we can all work smarter.
Vorteile
Several things really stand out with ELO. First, when you put content in ELO - documents, email, invoices, or whatever - you can find it later. Search is great (it uses Elasticsearch under the hood). Second, it's great for archiving. You can set up a filing plan, easily build a workflow and whatever needs archiving based on retention schedules, policies, etc., is done automatically. Finally, it integrates with our ERP system, which is nice because I can see 'just enough' customer information - like, did they pay an invoice - without having to get someone to look it up (I'm not in the accounting department), which can be a pain since I work remotely.
Nachteile
Although it integrates with Microsoft Office nicely, you can't really edit documents in "real time" with other team members like you can in Microsoft Teams. That said, there is a feature called the 'feed' that is basically a chat window where other team members can add comments in real time when a document is being edited.
In Betracht gezogene Alternativen
Microsoft SharePointGründe für den Wechsel zu ELO ECM Suite
SharePoint has it uses, especially as the back-end for Teams and collaboration on projects. But it isn't an easy to use / out of the box document and records management system. Plus search is better in ELO.- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
ELO
Bewertet am 1.6.2021
Very satisfied. We integrated ELO with Quickbooks and it made a huge difference in how we managed...
Very satisfied. We integrated ELO with Quickbooks and it made a huge difference in how we managed customers and maintenance contracts. Basically we add customers to ELO, add product and maintenance documents to the customer, and then they’re synced up with Quickbooks for billing. We get a whole picture of what’s coming up like scheduled maintenance, work we did in past, what products they have, have they paid, etc.
Vorteile
Instead of techs calling in and asking us to email them customer info, service contracts, parts, schematics or whatever, they can now look it up on the road really easily. Service techs can get to any customer or product we service at a customer site since ELO works in a browser and there’s a mobile app. It’s really easy to find stuff.
Nachteile
We use ELO to store inventory and customer documents since Quickbooks isn’t really good at that. I’m sure we could store other kinds of documents in ELO but we haven’t done it yet.
Antwort von ELO Digital Office
Happy ELO users like you make our day. Thank you, Brian.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Document management system that works
Bewertet am 10.5.2024
We switched to this DMS from IBM Cognos and it was a big leap forward.
It looks like the program...
We switched to this DMS from IBM Cognos and it was a big leap forward.
It looks like the program has been created with the user at the center and that's very good. The interface is quite user friendly and the workflows are straight forward.
The lack of a training program is a big minus cause you must rely on external partner to implement the system. Even an administrators trainign is missing. This is my biggest complain.
The solution is not cheap and require memory and CPU resources to be effective.
Vorteile
Simple, beautiful, ergonomic interface
Full OCR indexing of every document
Fast internal search engine
Solid solution
Nachteile
Not organized training program and certifications available for customers.
Resource intensive
Not cheap
ELO ECM Suite Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ELO ECM Suite.F. Welche Preispläne bietet ELO ECM Suite an?
ELO ECM Suite bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von ELO ECM Suite?
ELO ECM Suite hat die folgenden typischen Kunden:
11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von ELO ECM Suite unterstützt?
ELO ECM Suite unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Italienisch, Polnisch, Portugiesisch, Rumänisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch
F. Unterstützt ELO ECM Suite mobile Geräte?
ELO ECM Suite unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ELO ECM Suite?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen ELO ECM Suite hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ELO ECM Suite an?
ELO ECM Suite bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für ELO ECM Suite gefundenen Softwarekategorien an.