Joist
Über Joist
Joist ist eine Abrechnungs- und Fakturierungsplattform, die Auftragnehmer in den Bereichen Isolierung, Maurerarbeiten, Trockenbau, Elektrik, Einzäunung, Fußböden, Zimmerei und anderen Bereichen beim Kundenmanagement, bei Online-Zahlungen, Arbeitsaufträgen und mehr unterstützt. Fachleute können Kostenvoranschläge mit Kostenaufschlägen, Einzahlungsanfragen, Zahlungsplänen und Auftragsbildern erstellen.
Mit Joist können Administratoren monatliche Verkaufsberichte anzeigen, ausstehende Rechnungen verfolgen, Zahlungen aufzeichnen und Geschäftslogos hinzufügen, um Rechnungen anforderungsgerecht anzupassen. Einzelpersonen können Kreditkartenzahlungen akzeptieren und Kundeninformationen auf einer einheitlichen Plattform speichern, exportieren oder aufrufen. Fachleute können Benachrichtigungen über geöffnete und angezeigte Rechnungen oder Kostenvoranschläge erhalten. Die Lösung bietet mobile Apps für Android- und iOS-Geräte.
Das System ermöglicht es Auftragnehmern, Buchhaltungsdaten mit QuickBooks Online zu organisieren, zu verwalten, zu synchronisieren und zu automatisieren. Mit Joist können Auftragnehmer auch Rechnungen teilen und Kunden nutzerdefinierte Zahlungspläne anbieten.
Bilder
Du bist nicht sicher, ob Joist das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Avaza
WareBite
FreshBooks
Housecall Pro
Nutzerbewertungen
Hast du Joist bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
Joist was my starter invoice application. It allowed my small business to go to the next level
Bewertet am 2.7.2018
Vorteile
I love that joist is easy to use from computer or smart phone on the go is not a problem. Joist is easy to use and understand even for older people who are not use to computers. When a payment is sent I can update my invoice so that I may see how much I have made even can update payment plans and make contracts
Nachteile
The fee for receiving payments via the app. Sometimes the site and app can be down for maintenance when I really need it
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Awesome app!
Bewertet am 1.1.2024
This is a great product. I am very pleased with every aspect of it
This is a great product. I am very pleased with every aspect of it
Vorteile
My favorite thing about JOIST is the ease of use when estimating!
Nachteile
I don't have anything that I like the least with Joist!
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Create for invoice creating
Bewertet am 12.12.2024
Create for invoice creating, user friendly
Create for invoice creating, user friendly
Vorteile
Ability to collect payments, create invoices, and integrate
Nachteile
Can’t track employee hours so if you bill hourly this could be a hassle
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Monatlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
taking advantage of people
Bewertet am 5.8.2024
We have been using Joist for 8 years sending estimates through emails then when we go to log into...
We have been using Joist for 8 years sending estimates through emails then when we go to log into our accounts to access our information and send a email we can not even log into our account. 3 plans pop up the cheapest plan was $96.00 and it only came with two options which was to send estimates and to allow to accept payments through them so they can profit off of you by sending a estimate when we dont even charge to do an estimate to begin with and even if I did I would not pay to send a email. Then when you ask them how can you get into the account at least to get all of your information off of it and the delete and deactivate the account they tell you no you can not have access to your account unless you pay for a subscription plan of at least $96.00 a month which I would never pay that much money just to send a estimate through a email. It is sad to take advantage of people especially at a time like this during an inflation. There are other ways to send estimates for free and not have to pay to do so.
Vorteile
There are no pros to a company that makes you have to pay $96.00 for a plan just to send a estimate in a email!
Nachteile
If I could give a 0 star I would! Ya know I understand things are changing but when you take your company & turn it over to where your customers of 8 yrs can not even log into their account to delete that account, access any of their info/records that they have had for all them 8 yrs without having to pay for a subscription plan of the lowest plan of $96.00! You know nothing about it you go to log into to type up & send an estimate & 3 plans pop up above it states choose a plan or log out. I get on chat send them a message & waited over a hour for a reply from a bot for them to say no we can not give you access to your account, your records, all the estimates etc you have done on that account for 8 years unless you pay us and sign up for a subscription plan! Seriously wow who does that?! And whats even sadder the $96.00 only covers sending estimates something you were already doing and then allowing to accept payments from clients through their company so you can pay them also to get your own money and oh lets add that you dont need nor do you want those services but are being made to do so if you want to access your account that you have had for 8 yrs. And then to not even give someone the option to delete & deactivate their own account is something I will never understand. Let me add that I do not give this company nor anyone else access to my information on my account. I do not give access to my name, address, phone number, email. card info, client intel, estimates, invoices, no information on my account for any reason.
- Branche: Bau
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Joist- the app that made me look like a pro! (Most of the time)
Bewertet am 9.9.2024
Overall, Joist has been a solid tool for my contracting business. It's not perfect, but the time it...
Overall, Joist has been a solid tool for my contracting business. It's not perfect, but the time it saves me on paperwork and the professional image it helps me project to clients make it well worth using. If you're a contractor looking to streamline your operations, I'd definitely recommend giving Joist a try.
Vorteile
The thing I like most about Joist is their user-friendly mobile app. It’s a lifesaver when I'm on job sites. I can pull up client information, create estimates, and even take payments right from my phone. It's made me look much more professional and organized in front of clients.
Nachteile
The thing I like least is that some of the more advanced features are locked behind the higher-tier subscriptions. For example, I'd love to use the custom contracts feature, but it's only available on the Elite plan which is quite pricey for a small operation like mine.
Joist Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Joist.F. Welche Preispläne bietet Joist an?
Joist bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 13,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Joist?
Joist hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50
F: Welche Sprachen werden von Joist unterstützt?
Joist unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Joist mobile Geräte?
Joist unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Joist?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Integrationen Joist hat
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Joist an?
Wir haben keine Informationen darüber, welche Varianten der Kundenbetreuung Joist anbietet
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Joist gefundenen Softwarekategorien an.