ServiceNow Customer Service Management

Cloud-based customer service management software

Über ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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Die 5 Top-Alternativen zu ServiceNow Customer Service Management

Bilder

ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2
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ServiceNow Customer Service Management Software - 2

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von ServiceNow Customer Service Management: 45

  • Agenten-Schnittstelle
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenmanagement
  • Automatisiertes Routing
  • Automatisierung von Geschäftsprozessen
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Chatbot
  • Computer Telephony Integration
  • Dashboard
  • Daten-Connectors
  • Daten-Identifizierung
  • Datenvisualisierung
  • Datenvorbereitung in Selbstbedienung
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Kommunikationsmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundenhistorie
  • Leistungskennzahlen
  • Live-Chat
  • Maschinelles Lernen
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Personalmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Self-Service Portal
  • Self-Service-Analysen
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social-Media-Integration
  • Störfallmanagement
  • Supportticket-Management
  • Terminverwaltung
  • Ticket-Management
  • Umfragen & Feedback
  • Verarbeitung natürlicher Sprache
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Virtueller Assistent
  • Volltextsuche
  • Warnungen / Eskalation
  • Warteschlangenmanagement
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Wissensbasis-Management
  • Workflow-Konfiguration
  • Workflow-Management
  • Überprüfung von Vorfällen

Alternativen

Zendesk Suite

4,4
Nr. 1 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Zendesk ist die weltweit führende Cloud-basierte Service-Software-Lösung, der über 40.000 Organisationen vertrauen....

Freshdesk

4,5
Nr. 2 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Freshdesk ist eine cloudbasierte Omnichannel-Kundendienstsoftware für Unternehmen jeder Größe mit Lösungen, die die...

RingCentral MVP

4,2
Nr. 3 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Entwickelt, um dir ein flexibles, mobiles und leistungsstarkes Cloud-Telefonsystem zu bieten. Erlebe Web, Audio und...

Azure DevOps Services

4,4
Nr. 4 Alternative zu ServiceNow Customer Service Management
Azure DevOps Services is designed to help small to large businesses streamline prioritization, release management, and...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,3 /5
(125)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,1/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,0/5
Kundenbetreuung
4,2/5

Hast du ServiceNow Customer Service Management bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

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Zeigt 5 von 125 Bewertungen
Jason
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Bewertet am 31.7.2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Vorteile

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Nachteile

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Ryan
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Complete Package

Bewertet am 17.2.2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Vorteile

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Nachteile

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365

Warum ServiceNow Customer Service Management gewählt wurde

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Zuvor genutzte Software

Dynamics 365
Vania
Gesamtbewertung
  • Branche: Öl & Energie
  • Unternehmensgröße: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

All-in-one service solution

Bewertet am 22.9.2022

Fantastic product and they offer administrator training for free if you interested in learning...

Fantastic product and they offer administrator training for free if you interested in learning “more than the average bear”.

Vorteile

I think the ability to automate Active Directory account creation or deletion, third party software license assignments and access, and manage all of our company’s requests/incidents in one place are my favorite things.

Nachteile

The scheduled tasks feature is sometimes buggy in our current version; however we have been provided great support getting this resolved.

Will
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

ServiceNow Not for Small and Medium Sized Businesses

Bewertet am 14.12.2021

When this was flagged to ServiceNow Management, they have washed their hands of it and said for me...

When this was flagged to ServiceNow Management, they have washed their hands of it and said for me not to get my hopes up that they will do anything. It's clear that I am too small of a business for them to do anything for us. My only option now is litigation.

Vorteile

The PROMISED functionality is fine. They never got it to a functional state after a year of "implementation." I do not recommend ServiceNow for small and medium sized businesses because ServiceNow doesn't care about fulfilling their promises because losing a small business is no big deal.

Nachteile

I feel that ServiceNow lied to me. I was told that it could integrate with NetSuite, our ERP. ServiceNow referred us to one of their partners for implementation. We bought it in December of 2020. It is now December 2021, and the tool is still not implemented. On top of this, they are contacting me asking why I haven't paid for the second year of the service! We have not been able to actually use the tool once! We are too small of a company for Service Now to do anything about the issue.

Nishant
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Servicenow review

Bewertet am 21.9.2022

Other than ticket encryption, everything is good in servicenow what a company truely desirea

Other than ticket encryption, everything is good in servicenow what a company truely desirea

Vorteile

Its easy, simple to use.
Visibility for both team and customer
Easy to work notes and create change, request etc

Nachteile

Encryption could be better.
Anyone can check the ticket and comment and what not.. So here its lagging

5 von 125 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ServiceNow Customer Service Management Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceNow Customer Service Management.

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Kostenpläne an:

  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Contact ServiceNow for pricing details.

ServiceNow Customer Service Management hat die folgenden typischen Kunden:

1.001-5.000

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ServiceNow Customer Service Management unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

ServiceNow Customer Service Management kann in folgende Anwendungen integriert werden:

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

ServiceNow Customer Service Management bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

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