Über Kigo

Mit Kigo kannst du Ferienimmobilien in deinem gesamten Portfolio mit weniger Aufwand und mehr Transparenz verwalten. Schau dir diese Komplettlösung an, einschließlich:

– Kigo Reservations: Mit nur wenigen Klicks erhältst du Informationen über alle Buchungen und Anfragen.

– Kigo Channel Management: Leite deine Ferienimmobilien an effektive Vertriebspartner weiter, um deren Sichtbarkeit und die Zahl der Buchungen zu erhöhen.

-Kigo Operations Manager: Spare 20 Stunden in der Woche mit einer Lösung, die alle Betriebs- und Arbeitsressourcen für dich organisiert.

– Kigo Websites: Ein Kigo-Website-Paket stellt dir das ultimative digitale Storefront für alle Ferienimmobilien bereit. Verwende ein umfassendes Marketing- und Buchungssystem, das sich problemlos in andere Kigo-Lösungen integrieren lässt.

– Kigo Revenue Management: Steigere deine Umsätze um 20 % und maximiere die Umsätze mit Ferienimmobilien in jeder verfügbaren Nacht.

– Kigo Contact Center: Hilf Gästen dabei, die perfekte Ferienwohnung zu finden – nicht nur während der regulären Geschäftszeiten. Vertraue den professionell ausgebildeten Reservierungsexperten, die auf E-Mails reagieren und ausgehende Anrufe tätigen, um Buchungen zu erleichtern.

– Kigo Payments: Biete Gästen den Komfort von Onlinezahlungen und erlauben es ihnen, Ferienimmobilien jederzeit und an jedem Ort der Welt sicher zu buchen.

– Kigo Mobile Guest App: Liefere deinen Gästen Antworten, wenn sie sie am dringendsten benötigen, und biete ihnen eine unvergessliche Erfahrung.

Und vieles mehr!

Neben erstklassigen Produkten gibt es ein globales Kundenservice-Team, das Support auf Englisch, Spanisch, Französisch, Deutsch, Portugiesisch, Italienisch, Russisch und Katalanisch über Web oder Telefon bereitstellt – an sieben Tagen in der Woche. Zudem werden kontinuierlich Schulungen angeboten, damit du deine Lösungen optimal nutzen kannst.

Preisoptionen ab:

59,00 $/Monat

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  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Kigo

Typische Kunden

  • Freie Mitarbeiter
  • Kleine Unternehmen (2–50)
  • Mittelgroße Unternehmen (51–500)
  • Großunternehmen (500 und mehr)

Einsatz

  • Cloudbasiert
  • On-Premise (vor Ort)

Erhältlich in diesen Ländern

Andorra, Albanien, Österreich, Ålandinseln, Bosnien und Herzegowina , Belgien, Bulgarien, Brasilien, Belarus, Kanada, Schweiz, Costa Rica, Zypern, Tschechien, Deutschland, Dänemark, Estland, Spanien, Finnland, Färöer, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Guernsey, Gibraltar, Grönland, Griechenland, Kroatien, Ungarn, Irland, Isle of Man, Island, Italien, Jersey, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Lettland, Monaco, Republik Moldau, Montenegro, Nordmazedonien, Malta, Mexiko, Niederlande, Norwegen, Polen, Portugal, Rumänien, Serbien, Russland, Schweden, Slowenien, Spitzbergen und Jan Mayen, Slowakei, San Marino, Türkei, Ukraine, Vereinigte Staaten, Vatikanstadt

Unterstützte Sprachen

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch , Russisch, Schwedisch

Preisoptionen ab:

59,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Kigo

Bilder

Kigo Software - 1
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Kigo Software - 3
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Kigo: 38

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufgabenmanagement
  • Berichterstattung und Statistik
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Vorlagen
  • Eigentümer-Aussagen
  • Elektronische Zahlungen
  • Erinnerungen
  • Für die Ferienvermietung
  • Gasterlebnis-Management
  • Gästekommunikation
  • Haushaltungsmanagement
  • Inventarverwaltung
  • Kalenderverwaltung
  • Kanalmanagement
  • Kontaktmanagement
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Leadmanagement
  • Lieferanten-Management
  • Online-Buchung
  • Preis-/Margenmanagement
  • Provisionsmanagement
  • Reservierung-Management
  • Reservierungs-Management
  • Verfügbarkeit-Management
  • Webseitenintegration
  • Website-Management
  • WordPress-Integration
  • Zahlungsabwicklung
  • Zimmerbuchung

Alternativen

Wix

4,4
Nr. 0 Alternative zu Kigo
Wix ist eine Plattform zum Erstellen und Publizieren von Websites, mit der Nutzer professionelle Webseiten mit einem...

Guesty For Hosts

4,8
Nr. 1 Alternative zu Kigo
Your Porter App ist eine Mobile-First-Airbnb-Property-Management-App, die die Synchronisierung von Kalendern mit...

CiiRUS

4,3
Nr. 2 Alternative zu Kigo
Software für Ferienvermietungen, die als flexibles Managementsystem und Gateway zwischen Immobilienmanagern, Reservierun...

Escapia

4,4
Nr. 3 Alternative zu Kigo
Escapia ist eine Software für Ferienwohnungen und -häuser zur Verwaltung von Reservierungen, Buchhaltung, Immobilienange...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,7 /5
(156)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Funktionen
3,7/5
Bedienkomfort
3,7/5
Kundenbetreuung
3,7/5

Hast du Kigo bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 156 Bewertungen
Aidas
Gesamtbewertung
  • Branche: Immobilien
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Great software with extensive capabilities

Bewertet am 27.3.2019

Kigo is enabling us to grow our business further, and we wanted to partner with a channel manager...

Kigo is enabling us to grow our business further, and we wanted to partner with a channel manager that would restrict our growth in the future.

Vorteile

It is truly amazing how much you can do with the system from managing all the channels, to your guests, cleaners, maintenance and so much more. The best part of KIGO is the support, you will be assigned an implementation manager to help you get started and they will guide you through all the aspects of the system. We have been assigned a customer agent to help us with our launch with KIGO and who has been an absolute star! Very knowledgable and was always there if we had any questions. Would highly recommend them!

Nachteile

The system can be a bit confusing at times as there is so many functions, and there are multiple ways of doing some of the things which can be a bit frustrating at times, but as far as I am aware they are working on resolving these issues and are always improving the system which is great!

George
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Great project and really helpful for big vendors;needs a few improvements

Bewertet am 20.3.2017

As a 2,5 years user, I have to admit that Kigo has helped a lot in our business.
Especially after...

As a 2,5 years user, I have to admit that Kigo has helped a lot in our business.
Especially after the launch of Kigo 2.0, UI has improved significantly, which I think is a key factor for our long partnership.
A few things regarding ease of use that need improvement are certainly the extra charge rules, initial set-up and date-blocking. Apart from that, I think that Kigo offers plenty of features that can be useful for the user such as templates, attachments, property set-up ad payment gateways.
One thing that has really troubled us from day 1, is the channel connectivity, both in terms of channel variety and channel set-up process. I personally think this is a feature that could certainly use some improvement.
Support in general is very helpful, except a few cases, in which however our account manager was always available to help and resolve asap. His help and support since he started as our account manager has been very much appreciated and is one of the reasons we rely on Kigo.
To sum up, we are certainly satisfied in General, but there are surely things that can be very much improved.
Thank you for your services so far,
Best,
George

Vorteile

Versatility, adaptability, progress, UI, general suport

Nachteile

minor dis-functionalities, channel lists and set-up process, part of the set-up.

Antwort von Kigo

Dear George,
Thank you for your kind words and for your feedback, we really appreciate that you take the time to do it. We're very happy to work with professional agencies like yours. Our Nº1 mission is to provide a software that helps you grow and scales up seamlessly with your business. We're very focused on developing innovative and user friendly features that meets your needs both now and in the future and we're very pleased to see that you're happy with the tools that we've provided so far. Our support team is working hard to provide a best in class customer service , and so we're happy to hear that you are pleased with the service they provide. We're taking note of your comments regarding the the channel connectivity, and we will discuss these further with our product team.
The Kigo team

Parks
Gesamtbewertung
  • Branche: Gastgewerbe
  • Unternehmensgröße: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 1-5 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 3.0 /10

The tale of 2 platforms

Bewertet am 31.1.2020

My rep was great - very nice lady. The software is old and incredibly complicated.

My rep was great - very nice lady. The software is old and incredibly complicated.

Vorteile

The reason we chose Kigo was because it promised to be able to do all the things that were important to us. They said it could handle channel management, an owner portal, housecleaning management, website integration, guest app and guest communication. The truth is it does all of that - just in the worst way possible.

Nachteile

First off understand that Kigo is 2 platforms. A legacy platform that all your properties need to be set up on and then a newer platform for the overall management. This is ridiculous and I should have run away the instant I saw that. The communication between the two platforms is poor. You constantly find yourself trying to figure out which platform to go to to fix an issue - and trust me there will be issues. In every single training session (which took a month) my trainer had to apologize for something not working. Now all that being said all the functionality is there - It is just confusing, buried and difficult to find. Kigo states that the management website is responsive - until you try to see the calendar (the most important part) . Then you have to turn your phone sideways and adjust the view dates so that you can see farther than 10 days ahead. Change anything over 10 days ahead and when you hit save it defaults back to the 10 day window - making anything you do slow and painful.

Then there is the website - "the extrodinary experience" for your guests. Actually it is a stripped down wordpress website that limits you, the user, from adjusting the look, adding plugins, adding booking widgets outside of the presets and adding any sort of style to the platform. Instead of offering a simple plugin solution they have given you a website that is bland, useless and does nothing to represent your business or brand. That and they slap powered by kigo all over it.

mitchell
Gesamtbewertung
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

Without customer service I would left Kigo a long time ago. Kigo is growing but has a lot to...

Bewertet am 3.4.2018

Vorteile

Easy of use. The system has a lot of potential to be the biggest and the best. Learning the needs of the clients and adding that to the system would make it almost perfect. Kigo is growing and learning and getting better in being there for the client.

Nachteile

The system isn't open for changes. It takes to much time to adjust or ad something new to the product. Isn't ready for social media or MailChimp. Removing the benefits from the software:
Ical, API with software of Kigo, not having a website development department anymore and not learning from the clients. Adjusting to the changes of the rental market.

Antwort von Kigo

Dear Mitchell,
Thank you so much for your review. It's a pleasure to work with you, and Richard baker and our teams appreciate the kind words. Our Nº1 mission is to provide a software that helps you grow and scales up seamlessly with your business. We're doing our very best to stay on top of business trends and technological breakthroughs to provide best-in -class user friendly features that focus on the total experience and meet your needs, both now and in the future. Following this logic, not only do we focus on developing partnerships that are meaningful to you, we make sure that these partnerships follow high standard requirements to provide the most value to our customers. You can be confident that we'll keep working hard to achieve this goal.
The Kigo team

David
Gesamtbewertung
  • Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
  • Unternehmensgröße: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Excellent software for accommodation industry

Bewertet am 20.3.2017

Overall the software is excellent. Pricing mechanisms, portal integration and Guest App elements of...

Overall the software is excellent. Pricing mechanisms, portal integration and Guest App elements of the product are absolute standouts. Downside is on the reporting front. There are vast options for reporting, but none that provide the most basic monthly reporting figures, which creates unnecessary work for me (the client) at the end of every month, and doesn't allow a rolling synopsis snapshot of where the business is sitting on any given day within a month. Only other major concern is to do with responding to customer concerns. Emphasis seems to be placed on the development of the product on a macro level, rather than having a separate team of developers ready to respond to client queries and concerns over elements of the product.

Antwort von Kigo

Dear David,
Thank you for your review. We're are pleased to hear that you're happy with the tools that Kigo provides. We're taking note of your comments regarding the reporting and we will discuss these further with our product team. Please note that we've just released a new report: the occupancy dashboard - that allows you to track crucial key performance indicators and measure what matters the most to you: http://ow.ly/8lBV30bFx6i
We hope that you like it!
Remember that our Support team is here to help, even, on the weekends. They'll be your bridge to the development team if you have feedback about our products.
thank you again for choosing Kigo.
The Kigo team

5 von 156 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Kigo Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kigo.

Kigo bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 59,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Kigo hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Kigo unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch

Kigo unterstützt die folgenden Geräte:

Kigo kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Handle, Operto Connect, PriceLabs, RentalGuardian, Safely Open, SigaPlatform, TurnoverBnB

Kigo bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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