
Salesforce Marketing Cloud
Über Salesforce Marketing Cloud
Lerne Salesforce Marketing Cloud kennen, die führende Marketinglösung, um Kundenbindung zu verbessern. Verwende das leistungsstarke Datenmanagement, um Daten von Erst-, Zweit- und Drittanbietern zusammen mit Offline-Daten zu erfassen, zu organisieren und sicher zu speichern, um vollständige Profile für Verbraucherdaten zu erstellen. Passe jede Interaktion auf deiner Reise mit deiner Marke mithilfe der integrierten KI an. Sprich dann jeden einzelnen Kunden mit branchenführenden E-Mail-, Mobil-, Werbe- und sozialen Lösungen an.
Bilder






Du bist nicht sicher, ob Salesforce Marketing Cloud das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Salesforce Marketing Cloud
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
HubSpot Marketing Hub

NetSuite

SugarCRM

Salesforce Platform

Nutzerbewertungen
Hast du Salesforce Marketing Cloud bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Branche: Transport/Güterfrachtverkehr/Schienenverkehr
- Unternehmensgröße: 5.001–10.000 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Bedienkomfort
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Viele Einsatzmöglichkeiten
Bewertet am 13.1.2023
Vorteile
Das Tool hat unser Marketing auf ein neues Level gehoben und sehr viele Prozesse vereinfacht.
Nachteile
Es ist recht teuer und die Implementierung ist aufwendig.

- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Powerful, but complex
Bewertet am 28.1.2019
Vorteile
This software is an online SAAS, and is some of the most powerful Marketing Software on the planet. The software is best used in an environment where personalized, but mass email communication is needed--typically for B2C situations. Pardot is an ideal product for B2B solutions. Although the product can be configured and used by end-users, it is best to work with a partner.
Nachteile
There are many updates needed in order to make the software work in a more user-friendly fashion, particularly when compared with less powerful solutions, like Constant Contact, MailChimp, etc. A Salesforce partner will cost additional money to implement the solution, but it is a good investment.
- Branche: Essen & Trinken
- Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Outstanding software in digital marketing
Bewertet am 14.9.2022
My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use...
My overall experience on this software is brilliant and i personally refer to my colleague to use it for email marketing.
Vorteile
It is a brilliant software for email marketing, email automation, social media marketing, leads generation, email management and for effective generation of email.
Nachteile
I didn't find it any features useless. However, it should be updated with new version.
In Betracht gezogene Alternativen
SendGridWarum Salesforce Marketing Cloud gewählt wurde
Because I'm looking for new software with new and extra ordinary features.Zuvor genutzte Software
SendGridGründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud
Because I find some new and interesting features in Salesforce Marketing Cloud.- Branche: Finanzdienstleistungen
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
A huge waste of time
Bewertet am 24.4.2020
Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them...
Working with the support team is extremely painful. We spent hours over multiple weeks showing them our issues over video. Their premium support resources often couldn't figure out how to resolve our issues. It felt like they were just as fed up with this crap tool as we are. Although they didn't say it, I think one of our key employees quit over the frustration of dealing with marketing cloud.
Vorteile
I don't like anything about this software.
Nachteile
The integration with Salesforce is WAY oversold in the marketing materials. Moving data back and forth between the two products is extremely finicky and prone to breaking. Expect lots of duplication of data and lists that will invariably be out of sync. Managing email opt out lists with two systems of record from the same company is a CAN-SPAM nightmare. The integration's administrative tools can't be accessed in lightning. The customer facing unsubscribe and profile management pages look like shit and can't be branded or customized. They are so old, they still provide customers a warning about using HTML emails with AOL. Your Salesforce users will see email sends and interactions in contact records for some but not all emails sent via marketing cloud. If you try to send to a campaign or report from Salesforce, email personalization won't work. Same thing for transactional emails. You will have to send every single piece of personalization data in the API call to marketing cloud, because MC won't be able to find it on its own, even though it has a list of all these attributes and is supposedly syncing with Salesforce. There is single sign on, but only by request, and provisioning of accounts is not supported. Journeys will break the minute you make the slightest change to them. Trying to split journeys based on Salesforce attributes often just doesn't work. Because it's Salesforce, anything you would actually want to do with this software comes at an additional cost.
Gründe für den Wechsel zu Salesforce Marketing Cloud
We chose MC over other tools because we were sold a native, deep integration with Salesforce. What we received was hacked together and barely functional. We can't wait to switch to another platform, even though it will result in a lot of rework on our end.- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
The best marketing tool for integrating Salesforce CRM
Bewertet am 24.2.2023
With the help of the powerful CRM SalesForce, corporate firms can use account and customer...
With the help of the powerful CRM SalesForce, corporate firms can use account and customer information to enhance customer relationships, boost marketing and sales, and extract business data. The integration with SF is seamless and fluid. Automations that are both clever and unique are possible.
Vorteile
Awestruck by the platform. My marketing campaigns were set up and customised without much difficulty because to the user interface's excellent usability and intuitiveness. Particularly helpful has been my ability to divide up my audience into several groups and tailor the content for each one. The Salesforce CRM connectivity is one of my favourite features. It enables smooth data analysis and transmission, which has improved my ability to target customers and develop a deeper understanding of them.
Nachteile
As it is among the most effective in this sort of industry for the functions it provides and is also fairly simple to comprehend and include into business equipment, I have nothing unfavourable to say about it.
Salesforce Marketing Cloud Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Salesforce Marketing Cloud.F. Welche Preispläne bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 4.800,00 €
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Salesforce Marketing Cloud unterstützt?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Sprachen:
Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Ungarisch
F. Unterstützt Salesforce Marketing Cloud mobile Geräte?
Salesforce Marketing Cloud unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Salesforce Marketing Cloud?
Salesforce Marketing Cloud kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Adobe Workfront, LinkedIn for Business, Meta for Business, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Simply Measured, Twitter, Vidyard
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Salesforce Marketing Cloud an?
Salesforce Marketing Cloud bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Salesforce Marketing Cloud gefundenen Softwarekategorien an.
- Kampagnenmanagement Tools
- E-Mail Marketing Software
- Marketing Automation Tools
- Sales Force Automation Software
- Lead-Management-Software
- Social Media Tools
- E-Mail-Programme
- Marketing Analysesoftware
- Social Media Management Tools
- Lead Generation Tools
- Data-Management-Platforms
- CRM-Systeme
- Content-Management-Systeme
- Content-Marketing-Tools
- Social Media Analyse Tools
- Kundenbindungsprogramme für Kleinunternehmen