Über Wintac

Wintac ist die meistverkaufte All-in-one Unternehmensführung Software von Intac International Inc. Über 8.000 Unternehmen und 60.000 Endnutzer automatisieren ihre Außendienstgeschäfte mit Wintac. Wintac vereint alle folgenden Funktionen in einem Softwareprogramm: Planung und Disposition, CRM, Verfolgung der Arbeitshistorie, Geräteinstallation und Serviceverfolgung, Bestandsverwaltung, Kostenvoranschläge und Angebotserstellung, Auftragskalkulation, Aufgabenerstellung und Pauschalpreisgestaltung, Einkauf, Rechnungsbezahlung und Kreditorenbuchhaltung, Finanzberichterstattung und grafische Darstellung, Mitarbeiter- und Lohnverwaltung, Fahrzeugservice und -wartung, Marketing und Lead-Management.

Geräte

Unternehmensgröße

K M G

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

Bilder

Wintac Pro
Wintac Checking Manager
7 weitere anzeigen
Wintac Screenshot: Wintac Screenshot: Wintac Screenshot: Wintac Screenshot: Wintac Screenshot: Wintac Pro Wintac Screenshot: Wintac Checking Manager

Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Wintac: 56

  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Anpassbare Felder
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Bestandskontrolle
  • CRM
  • Dateispeicherung
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Unterschrift
  • Finanzmanagement
  • Für gewerbliche und/oder industrielle Elektroinstallateure
  • GPS
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gerätenachverfolgung
  • Gruppen-Terminplanung
  • Integration in die Buchhaltung
  • Inventarverwaltung
  • Job-Management
  • Job-Planung
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kontakt-Datenbank
  • Kreditkartenbearbeitung
  • Kreditkartenmanagement
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenspezifisches Branding
  • Lieferanten-Management
  • Mehrere Standorte
  • Mehrere Währungen
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Zeiterfassung
  • Routing
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Verkaufspunkt POS
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Termine
  • Wiederkehrende Zahlungen / Abonnement-Abrechnung
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeit & Kosten Verfolgung
  • Zeitverfolgung
  • Zugriffskontrollen/Berechtigungen

Alternativen

mHelpDesk

4,3
Alternative Nr. 1 zu Wintac
Job-Verfolgungs- und Fakturierungsfunktionalität über dein mobiles Gerät. Sofortiger Zugriff auf deine...

Housecall Pro

4,7
Alternative Nr. 2 zu Wintac
Housecall Pro ist ein Full-Suite-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft von ihrem Smartphone und dem...

ServiceWorks

4,1
Alternative Nr. 3 zu Wintac
ServiceWorks ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementlösung, die Tools für Planung, Versand, Buchhaltung,...

FieldPulse

4,6
Alternative Nr. 4 zu Wintac
FieldPulse ist eine All-in-one-Lösung für das Außendienstmanagement mit voll ausgestatteten mobilen Apps für Android...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(689)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Funktionen
3,8/5
Bedienkomfort
4/5
Kundenbetreuung
4,2/5

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Eine Bewertung schreiben
5 von 689 Bewertungen angezeigt
Elizabeth (liz) C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Customer and Tecnical Support Representatives are outstanding

Bewertet am 22.11.2018

Vorteile

It is a low cost alternative to others since you can purchase the license and choose to pay for the maintenance/ upgrades and support annually. You can own the license - you do not pay a monthly fee to use it.

It does everything we want to to at this time and they are building on its features after moving to a new technical platform that supports the development of new features.

Nachteile

1) I wish the option to set a daily backup were menu driven and did not require a person familiar with SQL. That would make it so much easier and efficient.

2) We are asked to perform upgrades and installations. Unfortunately, the instructions do not always work and the installation is complex. Wintac suggests that a network engineer perform them. FORTUNATELY, when I get stuck, I can call Customer Technical Support and they know almost before I ask, what needs to be done. To me this sounds like an opportunity to intake enhancements for future releases of the software, and I bet it is. The Davisware people seem to have brought things under control after a rough few months after the acquisition and transition to v2017 and v2018. Good work!

Douglas O.
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Daily Use

Bewertet am 5.10.2019

Overall I have always been satisfied with Wintac & it’s support.
Accountants & there unwilling...

Overall I have always been satisfied with Wintac & it’s support.
Accountants & there unwilling approach to Wintac is my mostly trying problem. They seem to only want simple booking as Quick Books does for them.

Vorteile

Most of the time I think it’s a good program & excellent for its cost. Here lately with the upgrades it is getting more complicated..

Nachteile

I used to call in for problems & they could solve almost anything from conflicts to programming.
Now will all the new upgrades they won’t help with certain setups with antivirus conflicts. I understand it takes longer when dealing with other programs. I was much happier when I could call & get my problems solved with there help.
It seems to me that in order for technical support to get more calls done per day they push off some technical problems. When Running a small company and wear many hats you don’t have time to learn all the procedures to make a program work on your computer. I miss having the attention given to fully making everything work with your computer. It is hard to understand and solve other computer problems when you don’t have the time.

Kathleen K.
Gesamtbewertung
  • Branche: Elektrische/elektronische Fertigung
  • Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Great Dispatching Software and Support Team

Bewertet am 30.10.2018

When I first came to work here 5 years ago, my schedule consisted of a clip board, 11 X 14" paper...

When I first came to work here 5 years ago, my schedule consisted of a clip board, 11 X 14" paper with columns. That is how I scheduled jobs for my techs. I had been using other scheduling software in other places I had worked and knew that it was possible to use one here. It took me 1 whole year to convince the owner to leave the behind the 60's and welcome in the new millennium. Wintac has been not only a great time saver but being able to reference jobs, techs, material and labor by pushing a few keys is amazing. Thank you Wintac for making my dispatching job fun and easy!

Vorteile

Scheduling is easy to use. There are various ways to arrive at the customer's account information. I like to access it right from the dispatch screen. Trying to find an address but the house has changed owner's? The "Job Sit Browse" is the place to find any information via street name, tech name or phone number. It is a great feature and saves time.
Color coding appointments makes it easy to glance at dispatch and see exactly what type of appointment is scheduled.
Need to find a work order number quickly? "Find Job" is the perfect just for that.
Another great feature is the "cut and copy" from one account to another. It is definitely a time saver!

The techs on the other end of the phone are the most patient and helpful. Great Service Department.

Nachteile

One of the biggest issues for me is that it is too easy to make double, even triple accounts for the same home owner. Either because of a misspelled name or someone hasn't taken the time to look to see if there is already an account made. It would be wonderful if the system had a safe-guard that would alert you that :
1.- the address is already in the system or 2.-the phone number is already in the system. It would avoid multiple accounts.
Finally, the screen is too small! It is impossible to see all the tech and helper columns at the same time. Would love to see that improved.

Anthony S.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 4.0 /10

Wintac let me down

Bewertet am 23.1.2021

wintac was good until the competition went web based and wintac stayed behind. if wintac could be...

wintac was good until the competition went web based and wintac stayed behind. if wintac could be web based and have everything it already had and be a decent price i would probably go back to wintac.

Vorteile

Great desktop software it literally had everything you needed to run a business without the new fancy stuff. reporting was great, equipment tracking, dispatching, work orders, customer database, pop up windows

Nachteile

Did not keep up with the competition. mobile software is junk, cannot run a business via mobile with wintac. I had the wintac web portal and it was horrible. need a dedicated server and workstations for this to work. it is not web based.

Rick L.
Gesamtbewertung
  • Branche: Bau
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The best software for a small service company!

Bewertet am 9.10.2019

The biggest benefit I saw right way is my profits kept going up month after month. The accounting...

The biggest benefit I saw right way is my profits kept going up month after month. The accounting part of this software is great.

Vorteile

The software was a complete all in one. Very easy to learn how to use. Invoicing in real time at the job site. Looking up past history of a customer at the job without need to call into the office.
No more needing to have Multiple programs.

Nachteile

Only being a windows base program. I would like to see it for Apple.

5 von 689 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Wintac Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Wintac.

Wintac bietet folgende Kostenpläne an:

  • Beginnt ab:
  • Preismodell: Einmalige Lizenz
  • Gratis Testen: Nicht verfügbar

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Wintac

Wintac hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Wintac unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Wintac unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Wintac kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Microsoft 365, QuickBooks Online Advanced, WEBFLEET

Wintac bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Telefon-Support

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