Kickserv

Eine führende nutzerfreundliche Software für die Ausführung eines Service-Unternehmens.

Über Kickserv

Von Tausenden Serviceprofis erstellt und genutzt. Kickserv bietet ein komplettes Auftrags- und Kundenbeziehungsmanagement (CRM), Planung, Kostenvoranschläge, Terminplanung, mobiler Zugriff, Rechnungsstellung, Versand und mehr. Kickserv synchronisiert auch mit QuickBooks Desktop und Online und Xero, sodass Nutzer keine doppelte Eingabe machen müssen, um Zeit und Geld zu sparen.

Kickserv ist so konzipiert, dass es sich für Klempner, HLK, Computerreparaturen, Elektriker, Handwerker, Teppichreinigung, Landschafts- und Rasenpflege, Zimmermädchen, Schädlingsbekämpfung und viele weitere Branchen eignet. Kickserv hilft bei der Verwaltung von Angeboten und Kostenvoranschlägen, Aufträgen, Terminplanung, Versand, Rechnungsstellung und Aufgaben mit einem gemeinsamen Online-Kalender, in dem du Arbeiten erledigen kannst. Wenn du Quickbooks verwendest, hast du eine nahtlose 2-Wege-Integration ohne Doppeleintrag.

Mit einem Blick können die Nutzer sehen, wie ihr Geschäft läuft. Mit Kickserv sind Leads, Aufträge und Rechnungen auf Knopfdruck verfügbar. Mithilfe der automatisierten Statusanzeigen von Kickserv können die Nutzer ihre Arbeit leicht im Auge behalten. Von dem Abschluss eines Leads und der Verwaltung eines Teams bis hin zum Einziehen von Zahlungen von Kunden – Kickserv hilft Unternehmen mit Tools, die für das gesamte Team einfach zu bedienen sind, reibungslos zu arbeiten.

Preisoptionen ab:

31,00 $/Monat

  • Kostenlose Version
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  • Abonnement

Die 5 Top-Alternativen zu Kickserv

Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Australien, Kanada, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten

Unterstützte Sprachen

Englisch

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31,00 $/Monat

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Die 5 Top-Alternativen zu Kickserv

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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Kickserv: 88

  • API
  • Abrechnung & Rechnungsstellung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Angebote / Schätzungen
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Arbeitsauftragserstellung
  • Arbeitsauftragsverwaltung
  • Aufnahmemanagement
  • Auftragskostenrechnung
  • Automatisierte Terminplanung
  • Buchhaltung
  • CRM
  • Chancenmanagement
  • Chemikalienmanagement
  • Dateispeicherung
  • Daten-Import / -Export
  • Dokumenten-Abbildung
  • Drag-and-Drop
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Mail-Management
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeit-Planung
  • Einkauf & Empfang
  • Elektronische Unterschrift
  • Elektronische Zahlungen
  • Fotos / Bilder
  • Für gewerbl. & industr. Elektroinstallateure
  • GPS
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebot-Management
  • Geräte-Management
  • Gerätenachverfolgung
  • Integration in QuickBooks
  • Integration in die Buchhaltung
  • Job-Management
  • Job-Nachverfolgung
  • Job-Planung
  • Kalenderverwaltung
  • Kommunikationsmanagement
  • Kontakt-Datenbank
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Historie
  • Kundenhistorie
  • Kundenmanagement
  • Kundenmanagement
  • Kundenportal
  • Kundenspezifisches Branding
  • Leadmanagement
  • Mitarbeitereinsatzplanung
  • Mitarbeitermanagement
  • Mobile App
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobile Zahlungen
  • Mobiler Zugriff
  • Online-Buchung
  • Online-Zeiterfassung
  • Pestizidengebrauch-Nachverfolgung
  • Rechnungsmanagement
  • Rechnungsverarbeitung
  • Reparatur-Tickets
  • Reservierungs-Management
  • Ressourcen-Planung
  • Routing
  • Schädlings-Aktivitäten-Nachverfolgung
  • Schätzung
  • Self-Service Portal
  • Suchen / filtern
  • Techniker-Management
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verfügbarkeitsanzeige
  • Versandmanagement
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vorbeugende Wartung
  • Wartungsplanung
  • Wiederkehrende Termine
  • Zahlungsabwicklung
  • Zahlungseinzug im Außendienst
  • Zeitverfolgung

Alternativen

Jobber

4,5
Nr. 1 Alternative zu Kickserv
Jobber ist eine Cloud-basierte Field-Service-Management-Lösung, die es kleinen und mittleren Unternehmen unter anderem...

FieldEdge

4,3
Nr. 2 Alternative zu Kickserv
FieldEdge ist die führende Service-Management-Software, die hilft, ein ganzes Außendienstgeschäft zu betreiben und...

Octopus CRM

4,6
Nr. 3 Alternative zu Kickserv
Octopus CRM is a lead management software that helps businesses import LinkedIn profiles of prospects, manage connection...

Smart Service

4,3
Nr. 4 Alternative zu Kickserv
Smart Service ist eine Termin- und Aufgabenmanagement-Software mit QuickBooks-Integration, die das Management von...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,4 /5
(317)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,1/5
Bedienkomfort
4,3/5
Kundenbetreuung
4,3/5

Hast du Kickserv bereits?

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Zeigt 5 von 317 Bewertungen
Ted S.
Gesamtbewertung
  • Industry: Bau
  • Company size: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Excellent functionality and ease of use

Bewertet am 29.11.2018

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The...

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Vorteile

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Nachteile

There are no issues or downside for my company.

Antwort von Kickserv

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others.
Cheers!

Katielynn K.
Gesamtbewertung
  • Industry: Bau
  • Company size: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Value for Scheduling/invoicing software

Bewertet am 23.11.2021

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty...

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty easily, along with ample help from the support team. Whenever I experience a problem, I receive help via the chat function from the same customer support members who are quick to provide solutions.

Vorteile

This product makes it easy to store a lot of data for our business including customers, project history, photos of job sites, notes for customers, dispatching crews to jobs, invoicing customers.

Nachteile

We experience some software bugs throughout use, which are often resolved with time. If I delete something on accident, there is not an undo button. If we change an estimate for a customer, there is no easy access to old records of past versions of the estimate unless we duplicate them every time we make a change. This can put us in a situation sometimes we are trying to substantiate claims to contractors about original estimates and the changes we made. Sometimes Kickserv will not work at all for a short period of time while our crews are on jobsites trying to upload photos/information or find their next jobsite, though this fairly rare. I wish there was an option to not allow credit card payments for certain invoices such as our contractors who are much larger jobs. Though, we have worked around this with different options such as sending a PDF instead.

In Betracht gezogene Alternativen

ServiceTitan

Gründe für den Wechsel zu Kickserv

I did a one hour conference call with the ServiceTitan team and the platform seemed like it would be difficult to learn and was extremely expensive. They promised we would save money with the efficiencies the program would provide, but I just did not see it. Many of the functions they provided were completely unnecessary for our business when considering the cost of their service.

Antwort von KickServ

Thank you for taking the time to leave us a review, as well as continuing to support us, Katielynn. If you encounter anymore issues, please don't hesitate to reach out. We will be happy to assist you with resolving any issues.

Nick S.
Gesamtbewertung
  • Industry: Bau
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Review

Bewertet am 29.11.2021

we have to have two different programs to achieve all the needs we have. If it had further...

we have to have two different programs to achieve all the needs we have. If it had further ability's

Vorteile

Desktop functionality. Lets us prepare things that iOS and iPad os can not.

Nachteile

No landscape mode on iPad os. This makes the user experience almost not worth using on a iPad.

Antwort von KickServ

Thank you for taking the time to leave a review. We greatly appreciate it. I will pass your suggestion along to our team for future consideration as I can see how landscape mode on our mobile application would be beneficial. Thank you again for your continued support.

Doug H.
Gesamtbewertung
  • Industry: Musik
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Bewertet am 23.11.2021

Generally very good.

Generally very good.

Vorteile

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Nachteile

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Antwort von KickServ

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Jennifer M.
Gesamtbewertung
  • Industry: Medizinische Geräte
  • Company size: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 8.0 /10

Great for One Tech

Bewertet am 29.11.2021

I enjoy using the product from my desk and the tech doesn't have any complaints from the app.

I enjoy using the product from my desk and the tech doesn't have any complaints from the app.

Vorteile

I like that i can invoice the job with clear notes and history to the clients from my tech. Scheduling is easy.

Nachteile

Wish there was a way to alert the tech out of the app. I review a work order and see I need more notes or need him to advise on a part # so that I can quote. I have no way to tell him this other than to copy the notes and email him separately.

In Betracht gezogene Alternativen

Salesforce Sales Cloud und Smart Service

Gründe für den Wechsel zu Kickserv

ease of use and low cost for using with just one tech.

Antwort von KickServ

Thank you for the wonderful review, Jennifer. I know the idea of two way communication within Kickserv, among employees, has been kicked around. I'll be sure to pass the feedback up the ladder. :)

5 von 317 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Kickserv Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kickserv.

Kickserv bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 31,00 $/Monat
  • Pricing model: Kostenlose Version, Abonnement
  • Free Trial: Verfügbar

Kickserv hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50

Kickserv unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Kickserv unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Kickserv kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Kickserv bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat

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