Pardot

Pardot

Salesforce B2B-Marketing-Automation für Marketing und Vertrieb

4,1/5 (522 Bewertungen)

Pardot Übersicht

Was ist Pardot?

Pardot: B2B Marketing Automation auf dem laut Hersteller führenden CRM. Mit Pardot können Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten, um Leads zu finden und zu fördern, mehr Geschäfte abzuschließen und die Kapitalrendite zu maximieren.

Das Lead-Management von Pardot bietet CRM-Integration, E-Mail-Marketing, Lead-Pflege, Lead-Scoring und ROI-Berichterstattung, damit Marketing- und Vertriebsteams zusammenarbeiten können, um Vertriebsleads zu generieren und zu qualifizieren, Verkaufszyklen zu verkürzen und den Marketing-ROI zu verfolgen.

Verfolge alle Interaktionen von Interessenten auf deiner Website, von Downloads bis hin zu Seitenaufrufen, und bewerte die potenziellen Kund*innen anhand von dir festgelegten Parametern. Mit automatisierter Lead-Pflege und Echtzeit-Verkaufswarnungen haben deine Vertriebsmitarbeiter*innen mehr Zeit für andere Dinge. So können sie ihre Zeit priorisieren. Messe dann den wahren ROI deiner Marketingaktivitäten mit Closed-Loop-Berichterstattung.

Beschleunige die Pipeline, steigere deinen Umsatz und passe Marketing und Vertrieb mit der Marketingautomatisierung von Pardot an.

Für weitere Informationen rufe die Website des Herstellers auf.

Pardot Übersicht

Kosten

Beginnt ab
1.250,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Pardot Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Indien, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Englisch

Screenshots

Pardot Screenshot: Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing.
Pardot Screenshot: Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing. Pardot Screenshot: Create, test, and send engaging and beautiful emails with the email editor. Pardot Screenshot: Use Engagement Studio to create powerful, personalized nurturing campaigns. Pardot Screenshot: It’s easy to build a powerful program using Actions, Triggers, and Rules. Pardot Screenshot: Get a clear view of marketing analytics, build custom dashboards, and dive into your data without needing a data scientist. Pardot Screenshot: Get a full view of every action your prospects perform on your website, emails, and marketing materials.

Pardot Bewertungen

Pardot Bewertungen

Gesamtbewertung
4,1
/
5
Ausgezeichnet
215

Sehr gut
195

Durchschnitt
85

Gering
21

Schlecht
6

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7
Funktionen
4
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
3,9
79% haben diese Anwendung empfohlen
Md masoom R.

Great Marketing Automation platform

My overall experience with Pardot is great, being a sales guy I am using this tool daily to send marketing and sales emails to our customers and prospects and this tool never fails me.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Pardot Helps us Treat Each Donor as an Individual

Before, we were treating email like it was direct mail. Just send out a high enough quantity and you’ll get enough donations. However, this was treating our donors as pocketbooks and not individuals with unique interests and hearts. Using Pardot means we can tailor what we share to each individual and tell a story they can relate to. Transformational rather than transactional. Donations have increased but that’s a byproduct of involving unique people in the story of our organization. Once you learn the UI, it’s very simple to use as long as you have even a bit of html and css experience or if someone on your team has made some great templates. We love the reporting on the individual level and the integration with Salesforce.


Mit Google übersetzen
Charu M.

Power-packed Marketing Automation Tool

A powerful marketing automation tool but expensive. Good for people who are looking for imapctful insights, lead nurturing and tracking down customer activities with ease. Pardot could be a good fit if you need good Salesforce CRM integration and have the budget for $1,000/month or more.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Bite the bullet and invest in a better tool

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

Easy to use , great UI and powerful

the experience of using pardot was great. it's highly intuitive and powerful which makes the learning curve for less technical yet more visual users really short.


Mit Google übersetzen
Md masoom R.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Great Marketing Automation platform

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.7.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience with Pardot is great, being a sales guy I am using this tool daily to send marketing and sales emails to our customers and prospects and this tool never fails me.

Vorteile

I love Pardot and if I need to tell you what I like most about it then I must say their customer support team, yes I like this most because their customer support team is very active and responsive, they available 24*7 to help the customers and this is the best thing that I like most about it.

Nachteile

There is one thing that I would like to highlight that I like least about it and that is its high cost, yes Pardot is a little bit expensive compared to other marketing automation tool but on the other hand, I must say that it is worth to spend on it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Pardot Helps us Treat Each Donor as an Individual

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 7.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Before, we were treating email like it was direct mail. Just send out a high enough quantity and you’ll get enough donations. However, this was treating our donors as pocketbooks and not individuals with unique interests and hearts. Using Pardot means we can tailor what we share to each individual and tell a story they can relate to. Transformational rather than transactional. Donations have increased but that’s a byproduct of involving unique people in the story of our organization. Once you learn the UI, it’s very simple to use as long as you have even a bit of html and css experience or if someone on your team has made some great templates. We love the reporting on the individual level and the integration with Salesforce.

Vorteile

We love engagement studio and how easy it is to build out automated campaigns and dynamic lists. The ease of automation has meant less time spent uploading csv’s and more time developing great content.

Nachteile

We wish it had a drag and drop editor. Not everyone on our team can code and it makes it difficult when we have a heavy season for deploys. The good news is, they’ve announced a beautiful drag and drop editor for the 20 winter release.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Charu M.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Power-packed Marketing Automation Tool

Täglich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 4.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

A powerful marketing automation tool but expensive. Good for people who are looking for imapctful insights, lead nurturing and tracking down customer activities with ease. Pardot could be a good fit if you need good Salesforce CRM integration and have the budget for $1,000/month or more.

Vorteile

We get real time activity updates of our prospects from the lead deck functionality

Awesome customer support

Ease of usage, is highly customisable

As it's a Salesforce product now the ease of integration with the CRM is mind blowing

Nachteile

I would say the makers of this product are a little money minded.

A lot of functionalities are only available for the PRO users like API access and A/B testing

Also, not many integrations are possible using this product

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Bite the bullet and invest in a better tool

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 12.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.

Vorteile

Perhaps "simplicity" is one way to put a positive spin on this review. For any Marketing Ops professional who wants to build anything above and beyond Pardot's pre-built functionality -- Good luck. Maybe the simplicity is good for a very small organization, but in that same vein the price point would be nowhere near worth it.

Nachteile

Filter logic is absolutely miserable. There is no Boolean logic in the tool (going back to my point on "simplicity"), which is horrific for building out any type of complex filters for segments. There are even character limits on how much you can enter in one argument field. So, think about if you have to build out a segment to compile all leads from Europe and write out each country.... you would need to split the arguments into 15 or more "or" statements to account for each value. Also, everything is a drop down -- no free text entries for search -- so good luck sifting through 400 different values for a single Salesforce field. This is one seemingly minor example but is a great representation of how overly limited the tool is as a whole. Also their proclaimed "one-to-one" sync with Salesforce is a joke. There is always mismatched or missing data that doesn't align when boiled down into a report.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 10.001+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to use , great UI and powerful

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.1.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

the experience of using pardot was great. it's highly intuitive and powerful which makes the learning curve for less technical yet more visual users really short.

Vorteile

1) it's a really robust marketing automation platform with lots of capabilities but wrapped around a super easy UI
2) deep integration within the salesforce CRM and echo system (you can also use 3rd party salesforce tools from the app exchange to trigger things such as SMS via the SFDC campaign function )
3) slick customer journey canvas that is highly visual
4) fairly priced (in comparison with the other MA vendors)

Nachteile

1) only works with Salesforce (professional edition and above ) so if you're using a different CRM that wont really work for you, or rather be a standalone
2) it would be great if there were more native connectors to it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Nutzerempfehlung
7,7/10
Basierend auf 522 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Pardot Preis

Pardot Preis

Beginnt ab
1.250,00 $/Monat
Gratis Testen
Open Source
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,7/5
Basierend auf 522 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Pardot Funktionen

Pardot Funktionen

A/B-Tests
API
Aktivitäts-Dashboard
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Content-Management
Daten-Import / -Export
Drag-and-Drop-Oberfläche
E-Mail-Marketing
Echtzeit-Analytik
Engagement-Analytik
Integration von Dritten
Kampagnen-Segmentation
Kampagnenanalyse
Kampagnenmanagement
Kundenspezifisches Branding
Multichannel-Marketing
Social-Media-Integration
Überwachung
Funktionen
4/5
Basierend auf 522 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Pardot Häufig gestellte Fragen

Pardot Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Pardot.

F. Welche Preispläne bietet Pardot an?

Pardot bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 1.250,00 $/Monat

Preismodell: Open Source, Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Pardot?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Pardot

F. Wer sind die typischen Nutzer von Pardot?

Pardot hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Pardot unterstützt?

Pardot unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet Pardot an?

Pardot hat folgende Preismodelle:

Open Source, Abonnement

F. Unterstützt Pardot mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Pardot unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Pardot?

Pardot kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Bitium, Bizible, Jabmo, Kapost, LoginRadius, Oktopost, SalesforceIQ, Uberflip, Vidyard, ion interactive

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Pardot an?

Pardot bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen