Über LiveChat

LiveChat ist eine schöne und einfache Online-Chat-Lösung, mit der Kundendienstmitarbeiter Kunden direkt auf ihrer Website kontaktieren können. Innerhalb weniger Minuten nach der Anmeldung können Benutzer den Online-Besuchern helfen, die benötigten Informationen zu finden, bevor sie die Website verlassen.

Im Umfang von LiveChat sind enthalten:

- Web-Chat-Fenster
Einfach zu implementieren, anzupassen und neu zu gestalten. Wundervoll einfaches Chat-Fenster mit vorinstallierten Vorlagen. Kompatibel mit allen modernen Browsern.

- Einfach zu verwendende Agent-Anwendungen
LiveChat ist für Kundendienstmitarbeiter verfügbar, die einen Webbrowser, dedizierte Anwendungen für Windows, Mac OS X und mobile Geräte mit iOS und Android verwenden. Speziell für den erstklassigen Kundendienst entwickelt.

- Analytik und Berichterstattung
Berichte decken die tägliche Aktivität jedes Kundendienstmitarbeiters ab. Dies beinhaltet nicht nur die Effizienz der Einladungen, die Anzahl der Chats und Informationen über die Zeit, die mit dem Kunden verbracht wird, sondern auch die Aufschlüsselung der Kundenzufriedenheit nach Kundendienstmitarbeiter, Gruppen und das gesamte Team. Tägliche Zusammenfassungen werden direkt an das Postfach des Benutzers gesendet, das Dashboard kann auf dem großen Bildschirm im Büro angezeigt werden und On-Demand-Berichte vervollständigen LiveChat als perfekte Lösung für datengesteuerte Unternehmen.


Bilder

LiveChat Software - 1
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Du bist nicht sicher, ob LiveChat das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

LiveChat

4,7 (1.603)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

24,00 $
Monat
0,00 $

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

59
85

Integrationen

112
205

Bedienkomfort

4,6 (1.603)
4,4 (3.837)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,5 (1.603)
4,3 (3.837)

Kundenservice

4,6 (1.603)
4,4 (3.837)

Alternativen

Freshchat

4,1
Nr. 1 Alternative zu LiveChat
Freshdesk Messaging (ehemals Freshchat) ist eine moderne Messaging-Software für die Kundenbetreuung, die entwickelt...

HubSpot CRM

4,5
Nr. 2 Alternative zu LiveChat
Spare wertvolle Verkaufszeit mit HubSpot CRM, das sich um all die kleinen Details von der Anrufaufnahme, dem Protokollie...

TeamSupport

4,5
Nr. 3 Alternative zu LiveChat
TeamSupport ist ein B2B-Kundenbetreuungs-Softwareunternehmen für technologiefähige Unternehmen in den Bereichen...

Google Chat

4,5
Nr. 4 Alternative zu LiveChat
Google Chat ist eine Kommunikationssoftware, die die Kollaboration von Unternehmen jeder Größe sowie von gemeinnützigen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,7 /5
(1.603)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Funktionen
4,5/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,6/5

Hast du LiveChat bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 1.603 Bewertungen
Jessica
Gesamtbewertung
  • Branche: Medizinische Geräte
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

LiveChat - Great Communication with our Customers

Bewertet am 29.9.2020

Overall, this has solved a huge hole in our business - communication with our customers. We have...

Overall, this has solved a huge hole in our business - communication with our customers. We have been using LiveChat for over 4 years, and I wouldn't consider switching to another platform. The customer support we have received from LiveChat has been A+.

Vorteile

LiveChat has been a staple of our business for many, many years. We continue to use this software on a daily basis to stay connected with our customers whether we are in the office or away. When in the office, we stay logged into LiveChat to easily chat with our customers to help them navigate our site or answer any questions they may have. When away, we utilize the software to allow our customers to message their questions. You have the option of setting all the notification settings tailored to your communication style with your customers. And, you can easily add, change or delete employee/users from your account. Additionally, you can set different levels of access based on these employees.

Nachteile

The price is a bit heftier then other competitors. Pricing is based on number of users to the account. Besides this, I have never experienced something I didn't like with the software.

Christy
Gesamtbewertung
  • Branche: Verbraucherdienste
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung

LiveChat is Great!

Bewertet am 4.11.2015

We've been using LiveChat for almost 2 years now. It's been so helpful to see who's on our site...

We've been using LiveChat for almost 2 years now. It's been so helpful to see who's on our site when they are actually there and to be able to help them when they need it (which keeps them from straying)! We are an incorporation services provider and people often have lots of questions when they are searching for a provider in this field. Though we have the answers to most of those questions on our site, people often want to clarify or they may feel lost when ordering. Having LiveChat makes it easier for our potential clients to reach out to us without having to leave our site or even to pick up the phone. Instant gratification! Thanks to LiveChat, we've been able to quickly convert those people with questions into clients.

Vorteile

Visitor data is so very helpful for us. When a client has an issue while ordering, it helps us to know what browser they are using. It is also quite helpful for us to know where they are connecting from (country or state) as this can determine what kinds of services they need.

Also included with the visitor data are the IP, and the pages visited (and for how long they stayed on those pages). This lets us know about where the visitor decided to leave and what they were looking for...and if we feel the need, we can offer to chat with them (rather than waiting for them to start one with us).

LiveChat also makes a verbal announcement when we get a visitor to the site, informing us as to whether they are "new" or "returning" visitors. There is also a verbal announcement when someone initiates a chat ("incoming chat").

The ticket feature is also helpful. When the office is closed or if the technician is away from their desk, the clients can leave a message for us to follow-up later.

Nachteile

It would be very helpful if the visitor data were logged and saved for reporting purposes via LiveChat. This historical data might prove useful to us when making changes to our site.

It would be nice if the incoming chat would also pop-up a separate window. Sometimes I have my volume down or off when I am on the phone and I've almost missed chats that way.

Hamdy
Gesamtbewertung
  • Branche: Internet
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

easy chat

Bewertet am 18.8.2023

Good and easy to use software But it is not completely free

Good and easy to use software But it is not completely free

Vorteile

Easy to use as it enables you to communicate well

Nachteile

It is not free at all and may not be compatible with some

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

A stylish, adaptable yet reliable chat client for teams

Bewertet am 29.1.2019

For the most part, the product works as advertised. There are a few functionality hurdles that they...

For the most part, the product works as advertised. There are a few functionality hurdles that they need to get over and given how high of a priority some of these items are for us, we might move on to something like Drift before they get the chance to address the problem.

Vorteile

We're big on aesthetics and the look and feel of LiveChat is worlds better than many of their competitors. We can also integrate with Zapier and ZenDesk which is pretty swell.

Nachteile

We've had a fair number of customers complain to us about elements of LiveChat that we have no control over. Namely, they can't see a chat wait time till they've committed to a chat and once they're in a queue to chat, there is absolutely no option for them to leave other than to close the entire browser window (which in our case, means exiting our app). We've brought this up with LiveChat a few times and haven't heard anything about a fix being on the roadmap. It's quickly becoming a dealbreaker for us.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Tiefbau
  • Unternehmensgröße: 10.000+ Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Livechat exceeds our expectations.

Bewertet am 27.6.2023

Livechat is an invaluable tool that enables seamless communication with potential clients across...

Livechat is an invaluable tool that enables seamless communication with potential clients across various mediums of their preference. Its integration within my department has significantly enhanced our interactions, leading to higher satisfaction rates among first-time clients and reduced query resolution times. Moreover, Livechat serves as a powerful tool for converting interested prospects into paying clients, further contributing to the success of our business.

Vorteile

The Livechat team consistently delivers exceptional support, which has greatly enhanced our experience with the software. They promptly address any challenges we encounter and continuously provide valuable resources to optimize our usage of the Livechat platform. Moreover, the extensive range of high-quality features available to us sets Livechat apart from being just a helpdesk solution. Our utilization of Livechat has expanded beyond expectations, thanks to the outstanding features it offers.

Nachteile

The addition of a lifetime ban feature is highly necessary to effectively handle trolls. The current option to ban individuals for only a few weeks falls short when dealing with persistent trolls.

5 von 1.603 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

LiveChat Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LiveChat.

LiveChat bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 24,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

LiveChat hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

LiveChat unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Hebräisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Thailändisch, Tschechisch, Türkisch, Ukrainisch, Ungarisch

LiveChat unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

LiveChat kann in folgende Anwendungen integriert werden:

1CRM, 1Password, 2way, ActiveCampaign, Adobe Business Catalyst, Adobe Commerce, Asana, Basecamp, Benchmark Email, BigCommerce, Campaign Monitor, Capsule, Chatbot, Clearbit, Close, Constant Contact, CoreCommerce, Desk.com, Dropbox Business, Drupal, Ecwid, Evernote Teams, Firefly, FreshBooks, Freshdesk, FullContact, GetResponse, GitHub, GoDaddy Website Builder, Gold-Vision CRM, Google Ads, Google Analytics 360, Google Contacts, Google Docs, Grasshopper, Helpmonks, Highrise, HipChat, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, IRIS CRM, Instapage, JIRA Service Management, Jimdo, Jira, Join.Me, Joomla, Keap, Kissmetrics, Kommo, Landingi, LeadSquared, LemonStand, LogMeIn Rescue, Magentrix, Mailchimp, Mailigen, Meta for Business, Microsoft To Do, Mixpanel, Nutshell, Omnistar Affiliate, OpenCart, Ortto, Pinnacle Cart, Pipedrive, Playvox, Podio, PrestaShop, ProProfs Knowledge Base, ProProfs LMS, ProjectManager.com, Salesforce Sales Cloud, Segment, Shift4Shop, Shopify, Shoplo, Slack, SparkPay, Squarespace, Stripe, SugarCRM, Talkdesk, TeamViewer, Todoist, Toggl Track, Trello, Triggerbee, Twilio, Twitter/X, Unbounce, Volusion, WHMCS, Webflow, Weebly, WhatConverts, WhatsApp, Wishpond, Wix, WooCommerce, Woopra, WordPress, X-Cart, Zapier, Zen Cart, Zendesk Sell, Zendesk Suite, Zoho CRM, Zoom Meetings, ekmPowershop, elevio, iContact

LiveChat bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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