LiveChat Übersicht

Was ist LiveChat?

LiveChat ist eine schöne und einfache Online-Chat-Lösung, mit der Kundendienstmitarbeiter Kunden direkt auf ihrer Website kontaktieren können. Innerhalb weniger Minuten nach der Anmeldung können Benutzer den Online-Besuchern helfen, die benötigten Informationen zu finden, bevor sie die Website verlassen.

Im Umfang von LiveChat sind enthalten:

- Web-Chat-Fenster
Einfach zu implementieren, anzupassen und neu zu gestalten. Wundervoll einfaches Chat-Fenster mit vorinstallierten Vorlagen. Kompatibel mit allen modernen Browsern.

- Einfach zu verwendende Agent-Anwendungen
LiveChat ist für Kundendienstmitarbeiter verfügbar, die einen Webbrowser, dedizierte Anwendungen für Windows, Mac OS X und mobile Geräte mit iOS und Android verwenden. Speziell für den erstklassigen Kundendienst entwickelt.

- Analytik und Berichterstattung
Berichte decken die tägliche Aktivität jedes Kundendienstmitarbeiters ab. Dies beinhaltet nicht nur die Effizienz der Einladungen, die Anzahl der Chats und Informationen über die Zeit, die mit dem Kunden verbracht wird, sondern auch die Aufschlüsselung der Kundenzufriedenheit nach Kundendienstmitarbeiter, Gruppen und das gesamte Team. Tägliche Zusammenfassungen werden direkt an das Postfach des Benutzers gesendet, das Dashboard kann auf dem großen Bildschirm im Büro angezeigt werden und On-Demand-Berichte vervollständigen LiveChat als perfekte Lösung für datengesteuerte Unternehmen.

LiveChat Übersicht

Kosten

Beginnt ab
16,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

LiveChat Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch und 21 weitere , Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

Screenshots

LiveChat Screenshot: LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time
LiveChat Screenshot: LiveChat makes customer service more efficient by letting you hold multiple live chat sessions at the same time LiveChat Screenshot: Gather relevant information on your on-site visitors. You can track their name, currently viewed page, time zone and more, without leaving the live chat app. LiveChat Screenshot: Each part of the live chat box can be customized to make it work with the rest of your website’s design; brand your live chat with a logo and include social media channels. LiveChat Screenshot: Customize chat window to match your brand's style LiveChat Screenshot: Group teammates by expertise – sales, support and finances – and assign live chat conversations to them. LiveChat Screenshot: Spot areas that can be optimized and more efficient with built-in live chat and ticket metrics.

LiveChat Bewertungen

LiveChat Bewertungen

Gesamtbewertung
4,6
/
5
Ausgezeichnet
720

Sehr gut
261

Durchschnitt
43

Gering
6

Schlecht
2

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5
Funktionen
4,4
Bedienkomfort
4,7
Kundenbetreuung
4,6
95% haben diese Anwendung empfohlen
Greg D.

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

LiveChat mudou minha empresa

Our company started using LiveChat because we were losing a lot of customers due to the lack of support that was able to solve problems quickly. Before we started using the software, we used e-mail and this generated very slow communication with our customers. We implemented LiveChat just over two years ago and improved the level of our service. Since then, we have increased the efficiency of our work, reduced costs and mainly improved our relationship with the client.


Mit Google übersetzen
Annabel D.

Good value but lacks some key functionality and integration

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

LiveChat is everywhere!

It integrates very nicely with our system providing good information regarding clients that come into chat


Mit Google übersetzen
Cynthia W.

Easy to use and fast for support

My general experience so far might be a decent one and that I can't hold on to discover what different highlights and assets live talk has for me! I unquestionably prescribe to any individual who's interested in internet business. I'll keep utilizing this inside what's to come. I even have been utilizing this product since the time a darling prescribed it to me and that I am so appreciative since the time overly simple to utilize.


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Greg D.
Übersetzen auf: Deutsch

LiveChat Connects Me to My Candidates Fast!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I get instant connection to my customers with tons of features, customizations, and robust reporting.

Vorteile

What I like most about LiveChat is it's reliability. When I began researching chat applications to recommend to a client for use in their recruiting efforts, I found a lot of options. I also found a lot of issues. Many of the applications I looked at were complicated and glitchy.

Then I found LiveChat. LiveChat just worked. It was solid application whether online or on my desktop and it handled chat conversations reliable while offering all the features I was looking for in a manned chat application. When I spoke with a representative from the company, I found out why.

LiveChat set out from the beginning to be a manned chat solution and to be the best in the business. I was kind of disappointed with this at the beginning, because I was hoping for a solution to handle both manned and bot style chats. LiveChat didn't have bots, but they were so far above every other manned chat platform, that I had to choose them.

Incidentally, they have developed a bot situation since I first signed up with them and it is just as robust. It's called botengine.ai and I highly recommend it. BotEngine integrates seamlessly with LiveChat and both applications work reliably with Facebook Messenger, Web Pages, Landing Pages, and more.

LiveChat offers tons of customization, professional looking interfaces, and robust reporting. I can easily use it on my desktop computer, my notebook, my tablet, or my phone. And just like I said before, it just works.

Nachteile

If there was anything to dislike about LiveChat, it would be that it is resource-intensive on my iMac. This is a casualty of my business, though. I have to use a lot of memory-hog applications every day, so a lot of times I will enable LiveChat just on my mobile device or my notebook while I'm working at my desk. That way I can still respond to chats without slowing down my main machine.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Vorstandsbüro
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

LiveChat mudou minha empresa

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 12.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Our company started using LiveChat because we were losing a lot of customers due to the lack of support that was able to solve problems quickly. Before we started using the software, we used e-mail and this generated very slow communication with our customers. We implemented LiveChat just over two years ago and improved the level of our service. Since then, we have increased the efficiency of our work, reduced costs and mainly improved our relationship with the client.

Vorteile

LiveChat integrated perfectly with our business, the software is fast and allows us to reduce the average service. Because we are able to solve our customers' problems more quickly, we were able to expand our customer portfolio. This means increased revenue for our company. But the most positive effect was being able to improve the way our company was seen in the market. The best thing about LiveChat is that it allows us to work and at the same time provide support to our client, because whenever there is a new interaction, the software emits an audible warning on the mobile device and this allows us to be answering questions in real time.

Nachteile

Well, we currently face only a few difficulties with the usability of the app for mobile devices, because the web version of LiveChat is perfect, but the mobile version and a little limited, in my view, needs to expand the features in the mobile version, such as the resolution tags that are not allowed to be added in each contact, but the web version has this function. Another issue that implies the use of LiveChat is the cost of implementation, which is a little high by the standards of some companies.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Annabel D.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Good value but lacks some key functionality and integration

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 17.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Livechat gives us the ability to engage more directly with visitors to our site. It has certain functional limitation which my team find frustrating, however for the price that we pay, it is still good value.

Vorteile

Livechat has provided a really useful platform for us to get started with livechat provision on our site.

The chat interface itself is easy for agents to use. It is also inexpensive compared with other similar platforms.

Nachteile

There are some important features missing or lacking. Spell check within the livechat itself is crucial for agents to ensure we are always putting our 'best foot forward', while trying to respond quickly to visitors. The automated greetings are great but lack the ability to set logic within the conditions, meaning I don't have quite the level of control I would like over the greetings.
The CRM integration has also been difficult to implement, and hasn't worked well for all our agents. Which has caused some issues with manual data entry and some lost data. This integration is crucial to our workflow.
The customer service has, overtime, become much more automated and it has therefore taken me longer and been more frustrating to get solutions to issue that I have come up against. While the platform itself has improved in functionality through the time i've been using it, I find the customer support has become less helpful and personal.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von LiveChat Software

Hi Annabel,

Thank you for your feedback, we do our best to create the best live chat experience for our customers and to constantly improve our product.

If you don't mind, our Customer Success Team will be in touch to collect a few more information regarding some of the issues you experienced.

Cheers,
LiveChat Team

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Internet
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

LiveChat is everywhere!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 21.4.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

It integrates very nicely with our system providing good information regarding clients that come into chat

Vorteile

This product is very easy to use and has a great integration to Zendesk ticket management. Support is always very helpful when needed

Nachteile

Their application sometimes proves to be glitchy and often times out but still worthwhile. Should there be a disconnection, the chat is passed to the next available agent

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Cynthia W.
Branche: Internet
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to use and fast for support

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 28.6.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

My general experience so far might be a decent one and that I can't hold on to discover what different highlights and assets live talk has for me! I unquestionably prescribe to any individual who's interested in internet business. I'll keep utilizing this inside what's to come. I even have been utilizing this product since the time a darling prescribed it to me and that I am so appreciative since the time overly simple to utilize.

Vorteile

I like how you'll get to the entirety of your web-based social networking destinations to talk likewise as fantastic programming I would prescribe to any merchants and individuals who are beginning such as myself moreover. I lean toward the comfort where you are doing not have to jump on hold anticipating a live specialist. The talk operator goes ahead right away.

Nachteile

The thing I favor least about the product is once I have to anticipate somebody to answer to my inquiry, yet that happens once I call client care too. At times the sole drawback I may discover during this would be the deferral in video talk and message alarms besides that simply minor burdens.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 7.0/10

Nutzerempfehlung
8,7/10
Basierend auf 1.032 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveChat Preis

LiveChat Preis

Beginnt ab
16,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,5/5
Basierend auf 1.032 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

LiveChat Funktionen

LiveChat Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Chat
E-Mail-Integration
Echtzeitüberwachung
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Mehrsprachig
Multi-Channel-Kommunikation
Social-Media-Integration
Sofortnachrichten
Supportticket-Management
Umfragen & Feedback
Warnungen / Eskalation
Wissensbasis-Management
Workflow-Management
Überwachung
Funktionen
4,4/5
Basierend auf 1.032 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

LiveChat Häufig gestellte Fragen

LiveChat Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über LiveChat.

F. Welche Preispläne bietet LiveChat an?

LiveChat bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 16,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von LiveChat?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von LiveChat

F. Wer sind die typischen Nutzer von LiveChat?

LiveChat hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von LiveChat unterstützt?

LiveChat unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Niederländisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Deutsch, Hebräisch, Ungarisch, Indonesisch, Irisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Schwedisch, Türkisch, Ukrainisch, Thai

F. Welche Preispläne bietet LiveChat an?

LiveChat hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt LiveChat mobile Geräte?

LiveChat unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert LiveChat?

LiveChat kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Campaign Monitor, Cayzu, Logicbox, Talkdesk, Toonimo, VidGrid, Vision Helpdesk, Zendesk, amoCRM

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet LiveChat an?

LiveChat bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen