Kayako Übersicht

Was ist Kayako?

Kayako ist die vereinheitlichte Kundenservice Plattform, die Unternehmen hilft, Kundenwünsche und Gespräche über jeden möglichen Kanal zu handhaben, Kunden besser zu unterstützen, und persönlich zu bleiben, während sie wachsen. Kayako verbindet die Punkte zwischen Support-Kanälen, Kunden-Informationen und dem Team, es vereinheitlicht E-Mails, soziale und Live-Chat-Gespräche zusammen an einem sauberen Ort.

Hilf den Kunden, sich selbst durch die Hilfe des Kayako-Features zu helfen, sodass Kunden schnell und einfach ihre eigenen Fragen beantworten können. Mithilfe der Analytics-Hilfe können Benutzer die Phrasen verfolgen, nach denen Kunden suchen, um den Inhalt zu optimieren. Marken können auch mehrere Hilfe-Center erstellen und anpassen, jeweils mit einzigartigem Inhalt und Branding.

Kayako hilft Benutzern, die Reise des Kunden zu visualisieren und alle Kundeninteraktionen zu vereinheitlichen. Die Messenger-Funktion ermöglicht es Benutzern, Kunden mit einer Live-Chat-Erfahrung, die so intuitiv ist wie die Sendung einer Nachricht an ihre Freunde. Marken können Kunden auch unterwegs, mit Live-Chat auf ihrer mobilen Website oder in benutzerdefinierte Anwendungen eingebettet, helfen. Benutzer können Kundentätigkeiten von über 650 Apps für sofortigen Kontext einbringen.

Kayako Übersicht

Kosten

Beginnt ab
15,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kayako Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

Medien

Keep on top of multi-channel conversations
Unified cases: see each customer's information in the context of the conversation to get more personal.
No more manual effort: measure and streamline processes to find out where to improve, and build workflows
Teams and customers can pick up the conversation via the website and across channels, real-time or not
Bring it all together: understand the customer’s context and see their CRM, event and support history in Kayako. No more switching apps and less back-and-forth.
Continue the conversation: Kayako creates a single view of each conversation even as a customer moves between channels, so no one needs to repeat themselves
Build a rich and engaging knowledge base that customers will use
Customer service isn't just a desk job: Kayako offers native mobile apps to help stay in touch with customers and the helpdesk from anywhere
Kayako Screenshot: Keep on top of multi-channel conversations Kayako Screenshot: Unified cases: see each customer's information in the context of the conversation to get more personal. Kayako Screenshot: No more manual effort: measure and streamline processes to find out where to improve, and build workflows Kayako Screenshot: Teams and customers can pick up the conversation via the website and across channels, real-time or not Kayako Screenshot: Bring it all together: understand the customer’s context and see their CRM, event and support history in Kayako. No more switching apps and less back-and-forth. Kayako Screenshot: Continue the conversation: Kayako creates a single view of each conversation even as a customer moves between channels, so no one needs to repeat themselves Kayako Screenshot: Build a rich and engaging knowledge base that customers will use Kayako Screenshot: Customer service isn't just a desk job: Kayako offers native mobile apps to help stay in touch with customers and the helpdesk from anywhere

Kayako Bewertungen

Kayako Bewertungen

Gesamtbewertung
4
/
5
Ausgezeichnet
60

Sehr gut
58

Durchschnitt
24

Gering
3

Schlecht
9

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionen
3,9
Bedienkomfort
3,9
Kundenbetreuung
3,9
77% haben diese Anwendung empfohlen
Anita S.

Best software for internal and external email communication

I love using kayako as it has been the best communication platform which not only allows me to communicate but also provides me reports on any urgent email that I need to act on immediately which saves me from delayed tasks and replies.
Since we switched from outlook to kayako software for inter-team and client communication, kayako has provided the best communication platform which allowed us to to have an organized, easy to refer to and not only use but also can view any sent/received email from any location via any device.


Mit Google übersetzen
Christian M.

Kayako Classic (On-Premise) is a solution that covers all areas of support and more.

Customer Service Improvements resulting in winning a German Golden Stevie Award 2018.


Mit Google übersetzen
Amani I.

Kayako - Can be better!

I have been using Kayako for more than five years. This has been the software we use for all internal and client communication. As mentioned earlier it is a simple tool which takes only a few times to practice, thereafter you get the hang of it. However after using other email softwares, Kayako's limitations regarding formatting, inserting images and capturing the entire thread has always been a hassle for me. Additionally we are only given admin rights to our own teams. If a ticket generated by me is moved to an internal team I do not have access for, I cannot view the updates on the ticket.


Mit Google übersetzen
Christopher B.

Support makes the difference when comparing this to other competitors

Kayako helps keep all of our customer communication centralized into a single support suite. It allows our customers to engage more frequently with self-serve help (knowledgebase), chat, and email. Kayako makes it easier for our staff to troubleshoot and resolve any issues.


Mit Google übersetzen
Mark T.

Powerful System, Steep Learning Curve

Kayako is where we manage all of our client tickets. It is great for my daily work routine and allows me to stay on top of many tasks at the same time. I have been working with it for 1.5 years and it works great for me now, but the first few months took a long time to get used to. Things are not where you would think they would be. The system is VERY customizable, however, and if you have a person that can put in the work to set the system up, it can be bent to fit your specific company needs.


Mit Google übersetzen
Anita S.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Best software for internal and external email communication

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I love using kayako as it has been the best communication platform which not only allows me to communicate but also provides me reports on any urgent email that I need to act on immediately which saves me from delayed tasks and replies.
Since we switched from outlook to kayako software for inter-team and client communication, kayako has provided the best communication platform which allowed us to to have an organized, easy to refer to and not only use but also can view any sent/received email from any location via any device.

Vorteile

Kayako has been the best communication platform for professional communication that I have used so far. Kayako is recommended for both inter-team and external - client communication. The best feature of kayako is that it allows you to organize your emails into folder based on departments, status and the nature of the email content.
Also using other type of email platforms has been a worry at times and time consuming when trying to find all the back and forth communication happened on one email thread by multiple people, but kayako provides the best solution by capturing all the communication happened on one subject/email which is sent and received by one or many, in the same email thread which we call a "Ticket"

Interface of kayako can be designed and created as per the user's requirement and preference.
Also referring to an email has been very convenient as each ticket carries its own unique Ticket ID.

It also provides reports on emails based on its nature. ex: overdue, received within 24hrs and etc based on rules we set which allows to the user to be more organized, effective and proactive.

Nachteile

Understanding and using the software is essential as it doesn't function like other email platforms but has its own organized interface. Inter team communication The software is mainly build for professional communication however I wish it could have few other options like adding colors, tables and etc but apart from that no other cons to mention.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Christian M.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Kayako Classic (On-Premise) is a solution that covers all areas of support and more.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 22.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Customer Service Improvements resulting in winning a German Golden Stevie Award 2018.

Vorteile

It covers many areas of daily conversation handling activities: Ticket, Incident, Problem, and Complaint handling situations. If the basics do not suffice, custom fields and tracking options help iron out missing pieces. It contains a Knowledgebase that allows you to record Articles and information. Survey system (very handy for Event-Driven Surveys); Reporting options and quick access to tickets. One of the KEY FEATURES is that the tool is FAST and keeps a focus on the work area for staff, rather cluttering everything with detail fields. Finally, the web-interface is fully customizable and very useful in granting options to access the conversation handling tool. Did I mention Kayako Services being great in helping to resolve questions and issues when contacted? They do this very well!

Nachteile

It lacks a few items that I wish would be included (software is always under constant development, and Kayako customer service is very responsive and friendly): proper comprehensive auditing when tickets are handled (like automatically submitted communications recorded with date and time); Complaint Handling structures based on tickets; improved linkages between tickets (though possible it is not done in a single click); KBA link to tickets; Reporting is nice though it lacks options to customize charts, colors and the way detail can be presented (formatting through configuration rather customization). Another drawback in a recent release is that a lot of browser cell padding has been introduced causing the display of elements unnecessarily spread out across a regular HD monitor. Luckily this can be customized using CSS injection or system-wide CSS manipulation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Amani I.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Kayako - Can be better!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 25.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I have been using Kayako for more than five years. This has been the software we use for all internal and client communication. As mentioned earlier it is a simple tool which takes only a few times to practice, thereafter you get the hang of it. However after using other email softwares, Kayako's limitations regarding formatting, inserting images and capturing the entire thread has always been a hassle for me. Additionally we are only given admin rights to our own teams. If a ticket generated by me is moved to an internal team I do not have access for, I cannot view the updates on the ticket.

Vorteile

Kayako helps me organize my tickets into as many folders I want, thus making me work on those tickets conveniently and effectively. If I am an admin or have admin access to my staff folders I can also access all of their folders to get an update on tickets. It's easy to learn and use. I love the reports feature on Kayako. We can create as many reports we want and automate them. The follow ups feature is also great to keep track of pending tasks and serves as good reminder.

Nachteile

There are a few issues I encountered as I worked on Kayako. Kayako doesn't allow us format the font or content, so underlining, italicizing etc is not possible in an email. We cannot include images, charts or graphs in the body of the email. When you hit reply on a ticket, the original email thread is not included. So if you need to know the previous conversation, we need to copy and paste the email.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 6.0/10

Christopher B.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Support makes the difference when comparing this to other competitors

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 18.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Kayako helps keep all of our customer communication centralized into a single support suite. It allows our customers to engage more frequently with self-serve help (knowledgebase), chat, and email. Kayako makes it easier for our staff to troubleshoot and resolve any issues.

Vorteile

The new interface is very modern and much more exciting than the other interface. It is much faster and friendlier to use. The support is available for questions and bugs, whereas some competitors do not offer support of implementation. The price of the software is a little steep when comparing it to competitors that offer more, but being a Kayako customer for 10+ years on a perpetual license granted us a pretty steep discount that made the pricing make more sense for us.

Nachteile

I wish they had more features such as ability to get more customer feedback which would help our product development. There are other software similar to Kayako that have a feedback component that allow users to voice their "opinions" and then other users can vote on that. I would like to see this in Kayako and have been asking for about 10 years now.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Mark T.
Branche: Internet
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Powerful System, Steep Learning Curve

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 27.11.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Kayako is where we manage all of our client tickets. It is great for my daily work routine and allows me to stay on top of many tasks at the same time. I have been working with it for 1.5 years and it works great for me now, but the first few months took a long time to get used to. Things are not where you would think they would be. The system is VERY customizable, however, and if you have a person that can put in the work to set the system up, it can be bent to fit your specific company needs.

Vorteile

Kayako automates a lot of the communication and tracking processes for us. Since my company has put the time into setting up Kayako to meet our companies needs, I am able to focus mostly on client communication and not administrative tasks.

Nachteile

The system is very particular about what you can and can't do. Things that seem like they would be obviously included do not exist (seeing all open tickets from an organization, for example), and must be either set up manually or gotten to in a roundabout way. Kayako also requires a steep learning curve and is not an intuitive system.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
7,7/10
Basierend auf 154 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kayako Preis

Kayako Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Basierend auf 154 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kayako Funktionen

Kayako Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Echtzeit-Daten
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
3,9/5
Basierend auf 154 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Zusätzliche Informationen für Kayako

Zusätzliche Informationen für Kayako

Schlüssel-Features von Kayako

  • Automatische Eskalationen, damit nichts vergessen wird
  • Benutzerdefinierte Felder, um alle Informationen zu sammeln, die Du benötigst
  • Definiere Geschäftszeiten für eine genaue Leistungsverfolgung
  • Echtzeit-Messaging für Dein Help Center und die Website
  • Echtzeit-Überwachung der Besucher
  • Einfache Einblicke in die Leistung Deines Teams
  • Einfache Webhook-Integration, um Kundendaten nach Kayako zu verschieben
  • Einheitliche Gespräche über mehrere Kanäle
  • Erweiterte Einblicke - in Kürze
  • Erweiterte Ticket-Workflows und Automatisierungen
  • Mehrsprachige Kundenbetreuung und Lokalisierungen
  • Native mobile Apps für iOS und Android
  • Reichhaltige Kunden- und Organisations-Profile
  • Schönes Help-Center, damit die Kunden sich selbst helfen können
  • Slack-Integration
  • Stelle SLAs ein, um über Deine Kundengespräche auf dem Laufenden zu bleiben
  • Verwalte und biete einzigartige Erlebnisse für mehrere Marken
  • Volle Kontrolle über den Look-and-Feel Deines Help Centers
  • Zapier-Integration, für eine Verbindung mit über 500 Business-Anwendungen

Kayako Häufig gestellte Fragen

Kayako Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kayako.

F. Welche Preispläne bietet Kayako an?

Kayako bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Kayako?

Kayako bietet die folgenden Funktionen:

  • Erweiterte Einblicke - in Kürze
  • Erweiterte Ticket-Workflows und Automatisierungen
  • Automatische Eskalationen, damit nichts vergessen wird
  • Schönes Help-Center, damit die Kunden sich selbst helfen können
  • Benutzerdefinierte Felder, um alle Informationen zu sammeln, die Du benötigst
  • Definiere Geschäftszeiten für eine genaue Leistungsverfolgung
  • Volle Kontrolle über den Look-and-Feel Deines Help Centers
  • Verwalte und biete einzigartige Erlebnisse für mehrere Marken
  • Mehrsprachige Kundenbetreuung und Lokalisierungen
  • Native mobile Apps für iOS und Android
  • Echtzeit-Messaging für Dein Help Center und die Website
  • Echtzeit-Überwachung der Besucher
  • Reichhaltige Kunden- und Organisations-Profile
  • Stelle SLAs ein, um über Deine Kundengespräche auf dem Laufenden zu bleiben
  • Einfache Einblicke in die Leistung Deines Teams
  • Einfache Webhook-Integration, um Kundendaten nach Kayako zu verschieben
  • Slack-Integration
  • Einheitliche Gespräche über mehrere Kanäle
  • Zapier-Integration, für eine Verbindung mit über 500 Business-Anwendungen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Kayako?

Kayako hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Kayako unterstützt?

Kayako unterstützt die folgenden Sprachen:

Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Kayako an?

Kayako hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Kayako mobile Geräte?

Kayako unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kayako?

Kayako kann in folgende Anwendungen integriert werden:

All-In-One Designer, Customer Thermometer, Help Desk Migration, Jira Service Management, Magento Commerce, NUACOM, Nicereply, PagerDuty, Retently, Slaask

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kayako an?

Kayako bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen