
Über Kayako
Kayako ist die vereinheitlichte Kundenservice Plattform, die Unternehmen hilft, Kundenwünsche und Gespräche über jeden möglichen Kanal zu handhaben, Kunden besser zu unterstützen, und persönlich zu bleiben, während sie wachsen. Kayako verbindet die Punkte zwischen Support-Kanälen, Kunden-Informationen und dem Team, es vereinheitlicht E-Mails, soziale und Live-Chat-Gespräche zusammen an einem sauberen Ort.
Hilf den Kunden, sich selbst durch die Hilfe des Kayako-Features zu helfen, sodass Kunden schnell und einfach ihre eigenen Fragen beantworten können. Mithilfe der Analytics-Hilfe können Benutzer die Phrasen verfolgen, nach denen Kunden suchen, um den Inhalt zu optimieren. Marken können auch mehrere Hilfe-Center erstellen und anpassen, jeweils mit einzigartigem Inhalt und Branding.
Kayako hilft Benutzern, die Reise des Kunden zu visualisieren und alle Kundeninteraktionen zu vereinheitlichen. Die Messenger-Funktion ermöglicht es Benutzern, Kunden mit einer Live-Chat-Erfahrung, die so intuitiv ist wie die Sendung einer Nachricht an ihre Freunde. Marken können Kunden auch unterwegs, mit Live-Chat auf ihrer mobilen Website oder in benutzerdefinierte Anwendungen eingebettet, helfen. Benutzer können Kundentätigkeiten von über 650 Apps für sofortigen Kontext einbringen.
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Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: Computer-Software
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Support system missing a CRM
Bewertet am 14.6.2018
We had Zendesk before but Kayako is a really serious support ticket system
I wish the price were...
We had Zendesk before but Kayako is a really serious support ticket system
I wish the price were better
Vorteile
Easy to use, depending on your license is very customizable.
Once the ticket is created adding notes, screenshots and files is really simple and fast
Nachteile
API or link to CRM directly is really needed
External add on works but with serious limitations.
Old kayako had a voip system to do phone calls
- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
it works but required a lot of enhancements to make it work proper for us
Bewertet am 26.6.2018
Getting us closer to our customers and helping them solving their problems. Kayako delivered that...
Getting us closer to our customers and helping them solving their problems. Kayako delivered that base functionality and more at the time we switched from one of the Atlassian products (2012). Since than we have enhanced to improve out internal workflows. However, there is a lot we would like to see in the near future to shorten ticket work time and able to switch to customer self managment / help for the simple stuff. The more we can get out of the core / base functionality the better it is for us which requires real commitment.
Btw. Industry selection is missing Enterprise software or similar.
Vorteile
As we use Kayako for a long time (since 2012?) you get used to it which makes it difficult answer. Thinking about it stability comes into mind. Beside usual software bugs our system is very stable and reliable and doesn't need much maintenance. We like the new UI that came with classic 4.90 as it gives a modern look. From the feature perspective ticket management works very well for us in general but there isn't a particular feature to high light.
Nachteile
In first place we are missing the commitment for Kayako classic. Nothing has happened since two years (going to cloud announcement). However, this might change now. There are a lot of things that can be improved like Knowledge Base, File management, workflow, troubleshooting, etc. Back porting some of the new cloud features would be also much appreciated team collaboration, one workflow, etc. Lastly a much better and faster context aware search would help us a lot.
All of this has recently discussed with our new Kayako contacts.
- Branche: Eventservice
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 0.0 /10
600% Price Increase Out of Nowhere
Bewertet am 18.2.2021
Vorteile
I have used kayako as a knowledge base for my software. I have integrated pages into my software and spent development dollars in doing so, and written hundreds of articles for the knowledge base. A few days ago I received an email from kayako requesting that I contact them about my renewal. When I did, they informed me they would be increasing their pricing by 600% for this year, and an additional 25% each year thereafter. I was shocked, and asked for clarification, explaining that I am a small company that is in the events industry - I have been shut down due to events being shut down because of the pandemic. Even in normal circumstances, I wouldn't be able to afford that ridiculous price increase. They informed me they would be cancelling my service. I have spent hundreds of hours creating these knowledge base articles, thinking I would be using these for years to come - now I have to spend development dollars to integrate a new knowledge base into my software, and re-do all of the articles on a new platform. Very dishonest business practices - untrustworthy services - and costing the client time and money.
Nachteile
Raising prices by 600% out of nowhere, causing my small business to have to move to another platform, after spending time and money.
- Branche: Bankwesen
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Kayako From a Customer Service Perspective
Bewertet am 15.10.2019
Vorteile
It it nice to be able to pull up multiple conversations/tickets within one window, as it made it easy to switch between current ongoing projects and also complete research with little confusion. Also, Kayako shows in real-time who is looking at a ticket, thus it made it easy for Customer Service as we could see if someone was already working on that ticket. One of the nice things about Kayako was the ability to see when the recipients of an email opened it or looked at it. If there were several recipients, it would break down who opened the email, when. Thus, from a documentation standpoint, if someone was claiming to have never received an email, we were able to show that they had in fact opened the email.
Nachteile
There were few reporting tools and there was no way to set follow-up tasks. We relied on setting reminders on another system like our Google calendar. Also, Kayako was getting quite expensive, which was one of the big factors in our company switching to a different ticketing system.
- Branche: Computer- & Netzwerksicherheit
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 5.0 /10
Kayako Fusion
Bewertet am 9.6.2022
Vorteile
Email queue functionality and the user interface.
Nachteile
It does not have much capability in reporting functionality.
Kayako Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kayako.F. Welche Preispläne bietet Kayako an?
Kayako bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 30,00 $/Monat
- Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Kayako?
Kayako hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Kayako unterstützt?
Kayako unterstützt die folgenden Sprachen:
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch
F. Unterstützt Kayako mobile Geräte?
Kayako unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kayako?
Kayako kann in folgende Anwendungen integriert werden:
123FormBuilder, ActiveCampaign, Adobe Commerce, Alchemer, Basecamp, BigCommerce, Campaign Monitor, Chargebee, Chargify, Constant Contact, Dropbox Business, Drupal, Eventbrite, Flowdock, FreshBooks, Geckoboard, GetResponse, GitHub, Gmail, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, HipChat, Hootsuite, HubSpot CRM, Hubstaff, InsightSquared, Intercom, Jira, Joomla, Keap, LinkedIn for Business, Mailchimp, Marketo Engage, Meta for Business, Microsoft Outlook, Nicereply, Nimble, PagerDuty, PayPal, Pipedrive, Pivotal Tracker, Podio, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Recurly, Salesforce Marketing Cloud Account Engagement, Salesforce Sales Cloud, SalesforceIQ, Shopify, Slack, Stripe, SugarCRM, SurveyMonkey, Teamwork, Trello, Twitter/X, Typeform, WooCommerce, WordPress, Wufoo, Xero, Yammer, Zapier, Zoho CRM, Zuora
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kayako an?
Kayako bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat
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