Kayako

Kayako

Einheitliche Kundenservice-Plattform

4/5 (152 Bewertungen)

Kayako Übersicht

Kayako ist die vereinheitlichte Kundenservice Plattform, die Unternehmen hilft, Kundenwünsche und Gespräche über jeden möglichen Kanal zu handhaben, Kunden besser zu unterstützen, und persönlich zu bleiben, während sie wachsen. Kayako verbindet die Punkte zwischen Support-Kanälen, Kunden-Informationen und dem Team, es vereinheitlicht E-Mails, soziale und Live-Chat-Gespräche zusammen an einem sauberen Ort.

Hilf den Kunden, sich selbst durch die Hilfe des Kayako-Features zu helfen, sodass Kunden schnell und einfach ihre eigenen Fragen beantworten können. Mithilfe der Analytics-Hilfe können Benutzer die Phrasen verfolgen, nach denen Kunden suchen, um den Inhalt zu optimieren. Marken können auch mehrere Hilfe-Center erstellen und anpassen, jeweils mit einzigartigem Inhalt und Branding.

Kayako hilft Benutzern, die Reise des Kunden zu visualisieren und alle Kundeninteraktionen zu vereinheitlichen. Die Messenger-Funktion ermöglicht es Benutzern, Kunden mit einer Live-Chat-Erfahrung, die so intuitiv ist wie die Sendung einer Nachricht an ihre Freunde. Marken können Kunden auch unterwegs, mit Live-Chat auf ihrer mobilen Website oder in benutzerdefinierte Anwendungen eingebettet, helfen. Benutzer können Kundentätigkeiten von über 650 Apps für sofortigen Kontext einbringen.

Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika

Unterstützte Sprachen

Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch

Kayako Bewertungen

Gesamtbewertung
4/5
77% Positive Bewertungen
59
Ausgezeichnet
58
Sehr gut
24
Durchschnitt
2
Gering
9
Schlecht
Anita S.
Mit Google übersetzen

Best software for internal and external email communication

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 7.12.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I love using kayako as it has been the best communication platform which not only allows me to communicate but also provides me reports on any urgent email that I need to act on immediately which saves me from delayed tasks and replies.
Since we switched from outlook to kayako software for inter-team and client communication, kayako has provided the best communication platform which allowed us to to have an organized, easy to refer to and not only use but also can view any sent/received email from any location via any device.

Vorteile

Kayako has been the best communication platform for professional communication that I have used so far. Kayako is recommended for both inter-team and external - client communication. The best feature of kayako is that it allows you to organize your emails into folder based on departments, status and the nature of the email content.
Also using other type of email platforms has been a worry at times and time consuming when trying to find all the back and forth communication happened on one email thread by multiple people, but kayako provides the best solution by capturing all the communication happened on one subject/email which is sent and received by one or many, in the same email thread which we call a "Ticket"

Interface of kayako can be designed and created as per the user's requirement and preference.
Also referring to an email has been very convenient as each ticket carries its own unique Ticket ID.

It also provides reports on emails based on its nature. ex: overdue, received within 24hrs and etc based on rules we set which allows to the user to be more organized, effective and proactive.

Nachteile

Understanding and using the software is essential as it doesn't function like other email platforms but has its own organized interface. Inter team communication The software is mainly build for professional communication however I wish it could have few other options like adding colors, tables and etc but apart from that no other cons to mention.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Christian M.
Mit Google übersetzen

Kayako Classic (On-Premise) is a solution that covers all areas of support and more.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 22.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Customer Service Improvements resulting in winning a German Golden Stevie Award 2018.

Vorteile

It covers many areas of daily conversation handling activities: Ticket, Incident, Problem, and Complaint handling situations. If the basics do not suffice, custom fields and tracking options help iron out missing pieces. It contains a Knowledgebase that allows you to record Articles and information. Survey system (very handy for Event-Driven Surveys); Reporting options and quick access to tickets. One of the KEY FEATURES is that the tool is FAST and keeps a focus on the work area for staff, rather cluttering everything with detail fields. Finally, the web-interface is fully customizable and very useful in granting options to access the conversation handling tool. Did I mention Kayako Services being great in helping to resolve questions and issues when contacted? They do this very well!

Nachteile

It lacks a few items that I wish would be included (software is always under constant development, and Kayako customer service is very responsive and friendly): proper comprehensive auditing when tickets are handled (like automatically submitted communications recorded with date and time); Complaint Handling structures based on tickets; improved linkages between tickets (though possible it is not done in a single click); KBA link to tickets; Reporting is nice though it lacks options to customize charts, colors and the way detail can be presented (formatting through configuration rather customization). Another drawback in a recent release is that a lot of browser cell padding has been introduced causing the display of elements unnecessarily spread out across a regular HD monitor. Luckily this can be customized using CSS injection or system-wide CSS manipulation.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Olav S.
Mit Google übersetzen

it works but required a lot of enhancements to make it work proper for us

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Getting us closer to our customers and helping them solving their problems. Kayako delivered that base functionality and more at the time we switched from one of the Atlassian products (2012). Since than we have enhanced to improve out internal workflows. However, there is a lot we would like to see in the near future to shorten ticket work time and able to switch to customer self managment / help for the simple stuff. The more we can get out of the core / base functionality the better it is for us which requires real commitment.

Btw. Industry selection is missing Enterprise software or similar.

Vorteile

As we use Kayako for a long time (since 2012?) you get used to it which makes it difficult answer. Thinking about it stability comes into mind. Beside usual software bugs our system is very stable and reliable and doesn't need much maintenance. We like the new UI that came with classic 4.90 as it gives a modern look. From the feature perspective ticket management works very well for us in general but there isn't a particular feature to high light.

Nachteile

In first place we are missing the commitment for Kayako classic. Nothing has happened since two years (going to cloud announcement). However, this might change now. There are a lot of things that can be improved like Knowledge Base, File management, workflow, troubleshooting, etc. Back porting some of the new cloud features would be also much appreciated team collaboration, one workflow, etc. Lastly a much better and faster context aware search would help us a lot.
All of this has recently discussed with our new Kayako contacts.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Verifizierter Rezensent
Mit Google übersetzen

Good choice although there are some problems.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 22.8.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

There are so many helpdesk systems, Kayako has been our selected one, but we are still looking for better choice.

Vorteile

1- Beautiful user interface.
2- It Supports all activities in a helpdesk process.
3-14 days free trial
4-Good localization, so you can add your own translations to (just) on-premise version

Nachteile

1- When you are Kayako admin and at the same time one of the staffs (Agent), you have to switch so many times between Admin / Staff panel to do your tasks. sometimes it makes me confused because knowing which setting is in admin panel and which one is in staff(Agent) panel sometimes is difficult.
2-I can say that Kayako is designed for too many clients for a limited number of services. If you have too many services each of them assigned to a client, Using Kayako would be difficult (But Possible). for example, you have to set permissions for widgets separately.
3-Kayako is not suitable for small teams. it requires a lot of time and effort for setting up.
4-Kayako integration and API's are limited. We couldn't integrate Kayako with our Self-Built project management and timesheet system.
5- Localization in cloud version doesn't work very well. We couldn't use Arabic in cloud version

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote

8.0/10
Christopher B.
Mit Google übersetzen

Support makes the difference when comparing this to other competitors

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 18.6.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Kayako helps keep all of our customer communication centralized into a single support suite. It allows our customers to engage more frequently with self-serve help (knowledgebase), chat, and email. Kayako makes it easier for our staff to troubleshoot and resolve any issues.

Vorteile

The new interface is very modern and much more exciting than the other interface. It is much faster and friendlier to use. The support is available for questions and bugs, whereas some competitors do not offer support of implementation. The price of the software is a little steep when comparing it to competitors that offer more, but being a Kayako customer for 10+ years on a perpetual license granted us a pretty steep discount that made the pricing make more sense for us.

Nachteile

I wish they had more features such as ability to get more customer feedback which would help our product development. There are other software similar to Kayako that have a feedback component that allow users to voice their "opinions" and then other users can vote on that. I would like to see this in Kayako and have been asking for about 10 years now.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Kayako Preis

Beginnt ab
15,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Kayako Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Benutzerdefinierte Felder
  • Berichterstattung und Statistik
  • CRM-Integration
  • Echtzeit-Daten
  • Erinnerungen
  • Kundenspezifisches Branding
  • Mobile Integration
  • Social-Media-Integration

  • Aktivitäts-Dashboard
  • Anpassbare Vorlagen
  • Daten-Import / -Export
  • E-Mail-Integration
  • Elektronische Zahlungen
  • Integration von Dritten
  • Kalenderverwaltung
  • Kundendatenbank

Zusätzliche Informationen für Kayako

Schlüssel-Features von Kayako

  • Automatische Eskalationen, damit nichts vergessen wird
  • Benutzerdefinierte Felder, um alle Informationen zu sammeln, die Du benötigst
  • Definiere Geschäftszeiten für eine genaue Leistungsverfolgung
  • Echtzeit-Messaging für Dein Help Center und die Website
  • Echtzeit-Überwachung der Besucher
  • Einfache Einblicke in die Leistung Deines Teams
  • Einfache Webhook-Integration, um Kundendaten nach Kayako zu verschieben
  • Einheitliche Gespräche über mehrere Kanäle
  • Erweiterte Einblicke - in Kürze
  • Erweiterte Ticket-Workflows und Automatisierungen
  • Mehrsprachige Kundenbetreuung und Lokalisierungen
  • Native mobile Apps für iOS und Android
  • Reichhaltige Kunden- und Organisations-Profile
  • Schönes Help-Center, damit die Kunden sich selbst helfen können
  • Slack-Integration
  • Stelle SLAs ein, um über Deine Kundengespräche auf dem Laufenden zu bleiben
  • Verwalte und biete einzigartige Erlebnisse für mehrere Marken
  • Volle Kontrolle über den Look-and-Feel Deines Help Centers
  • Zapier-Integration, für eine Verbindung mit über 500 Business-Anwendungen

Kayako Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Kayako.

F. Welche Preispläne bietet Kayako an?

Kayako bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 15,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Kayako?

Kayako bietet die folgenden Funktionen:

  • Erweiterte Einblicke - in Kürze
  • Erweiterte Ticket-Workflows und Automatisierungen
  • Automatische Eskalationen, damit nichts vergessen wird
  • Schönes Help-Center, damit die Kunden sich selbst helfen können
  • Benutzerdefinierte Felder, um alle Informationen zu sammeln, die Du benötigst
  • Definiere Geschäftszeiten für eine genaue Leistungsverfolgung
  • Volle Kontrolle über den Look-and-Feel Deines Help Centers
  • Verwalte und biete einzigartige Erlebnisse für mehrere Marken
  • Mehrsprachige Kundenbetreuung und Lokalisierungen
  • Native mobile Apps für iOS und Android
  • Echtzeit-Messaging für Dein Help Center und die Website
  • Echtzeit-Überwachung der Besucher
  • Reichhaltige Kunden- und Organisations-Profile
  • Stelle SLAs ein, um über Deine Kundengespräche auf dem Laufenden zu bleiben
  • Einfache Einblicke in die Leistung Deines Teams
  • Einfache Webhook-Integration, um Kundendaten nach Kayako zu verschieben
  • Slack-Integration
  • Einheitliche Gespräche über mehrere Kanäle
  • Zapier-Integration, für eine Verbindung mit über 500 Business-Anwendungen

F. Wer sind die typischen Nutzer von Kayako?

Kayako hat die folgenden typischen Kunden:

Freie Mitarbeiter, Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Kayako unterstützt?

Kayako unterstützt die folgenden Sprachen:

Niederländisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Portugiesisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Kayako an?

Kayako hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt Kayako mobile Geräte?

Kayako unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Kayako?

Kayako kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Customer Thermometer, Help Desk Migration, Jira Service Desk, Magento, NUACOM, Nicereply, PagerDuty, Retently, Slaask, SyncDojo

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Kayako an?

Kayako bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen