ApplicantStack

Das erschwingliche und einfach zu bedienende Bewerber-Tracking-System.

4,4 /5 (1318 Bewertungen) Eine Bewertung schreiben

ApplicantStack Übersicht

Was ist ApplicantStack?

ApplicantStack ist ein voll funktionsfähiges Bewerber-Tracking-System und zum Einbinden von Bewerbern, das sowohl für kleine als auch für mittlere Unternehmen geeignet ist. ApplicantStack wird über die Cloud bereitgestellt, sodass es keine IT-Ressourcen benötigt und noch am selben Tag wie die Anmeldung genutzt werden kann. Die Nutzer können ihren Plan und das Upgrade/Downgrade jederzeit wählen, ohne Vertrag oder Verpflichtung. Kostenlose Testversion verfügbar.

Mit ApplicantStack Recruit beginnst du damit, eine Stelle online zu veröffentlichen und diese kostenlos an Jobseiten wie Indeed, JuJu, Glassdoor, LinkedIn Limited Postings sowie an Social-Media-Seiten wie Facebook, LinkedIn und Twitter zu verteilen. Richte eine automatische Prüfung und Bewertung eingehender Bewerber ein und konfiguriere einen Einstellungs-Workflow, um die Prozesse zu automatisieren. Fordere Feedback von anderen an und sieh alles in einer zentralen, durchsuchbaren Datenbank. Stelle die Einhaltung der Vorschriften in jedem Schritt des Prozesses sicher. Führe Berichte für das Management aus, einschließlich Ad-hoc- und nutzerdefinierter Berichte.

Sobald ein Bewerber zur Einstellung ausgewählt wurde, rationalisiert ApplicantStack Onboard die neuen Einstellungsprozesse. Stelle ein personalisiertes Portal für Neueinstellungen bereit, das alle Informationen enthält, die neue Mitarbeiter benötigen, sowie einen Abschnitt mit den Aufgaben, die sie erledigen müssen. Sammele alle Unterlagen auf elektronischem Wege und leite sie zur Unterschrift und zu Maßnahmen innerhalb der Organisation weiter. Bringe neue Mitarbeiter schnell auf den neuesten Stand, damit sie vom ersten Tag an produktiv sein können.

ApplicantStack bietet eine kostenlose 15-Tage-Testversion (keine Kreditkarte erforderlich). Einzelne Demos sind ebenfalls verfügbar. ApplicantStack bietet auch viele Mehrwertdienste, wie z. B. die Anpassung der Jobbörse an die Website des Nutzers und die Umwandlung einer bestehenden Bewerbung in ein Online-Bewerbungsformular.

ApplicantStack Übersicht

Kosten

Beginnt ab
95,00 $/Monat

Preisoptionen

Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

ApplicantStack Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

ApplicantStack works on any device
ApplicantStack Recruit Home tab is your dashboard displaying your current jobs pipeline summary as well as any outstanding tasks and events.
ApplicantStack Recruit Jobs tab displays all of your current and active jobs to easily see where your jobs are posted.
ApplicantStack Recruit Candidate tab shows you all of your candidates as well as the scoring so you can focus on your top scoring candidates.
ApplicantStack Recruit Jobs Launch Tab
ApplicantStack Recruit Reports
ApplicantStack reports
Stage Change Confirmation dialogue setup to automatically send an email to the candidate and notify internal staff of the stage change.
ApplicantStack Onboard Home Page to easily see where your pipeline summary as well as any outstanding tasks.
ApplicantStack Onboard Hire Tab displays all of your Hires as well as the status for each new hire
Videos zu ApplicantStack ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack works on any device ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Recruit Home tab is your dashboard displaying your current jobs pipeline summary as well as any outstanding tasks and events. ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Recruit Jobs tab displays all of your current and active jobs to easily see where your jobs are posted. ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Recruit Candidate tab shows you all of your candidates as well as the scoring so you can focus on your top scoring candidates. ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Recruit Jobs Launch Tab ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Recruit Reports ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack reports ApplicantStack Screenshot: Stage Change Confirmation dialogue setup to automatically send an email to the candidate and notify internal staff of the stage change. ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Onboard Home Page to easily see where your pipeline summary as well as any outstanding tasks. ApplicantStack Screenshot: ApplicantStack Onboard Hire Tab displays all of your Hires as well as the status for each new hire

ApplicantStack Bewertungen

ApplicantStack Bewertungen

Gesamtbewertung
4,4
/
5
Ausgezeichnet
694

Sehr gut
511

Durchschnitt
99

Gering
11

Schlecht
3

Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
4,3
Kundenbetreuung
4,4
91% haben diese Anwendung empfohlen
Meagan A.

Very user friendly! I've worked in several different ATS and this has been the easiest one...


Mit Google übersetzen
Julie B.

My review

we used to use Applicant Pro and it was so much more user friendly. We switched because Applicant Stack would incorporate with ADP, but we have NEVER been able to get it to bring over the information we need.


Mit Google übersetzen
Kim W.

Easy to use, great functionality

We have used ApplicantStack for about 5 years and it has been very effective in managing thousands of applications.


Mit Google übersetzen
Amanda M.

users, rights, printing, accounts, licenses, different company locations

I have had to learn on my own most of what I know. We have had this program for a bout a year and it to me is not super user friendly mainly because we never had any training and our hands our tied with some of the features. I don't know if we didn't buy everything or if we don't have the permissions. My IT guy has tried to give me all the rights he can and its still not working. I don't think that is a good idea that only one location has access to things that I need here at my location. How can we get the proper rights? Can we buy another license? Is there a way that each location can have their own program and questions?


Mit Google übersetzen
Bryson J.

Mobile App Inquiry


Mit Google übersetzen
Meagan A.
Branche: Chemikalien
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Very user friendly! I've worked in several different ATS and this has been the easiest one yet!

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 20.4.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

It's very easy to use and is step-by-step throughout the entire process. Their customer service is very helpful and accommodates most all requests we have asked for. I love the email templates with mail merge features, the flags we are able to customize, and that you can trigger automatic emails throughout the stages.

Nachteile

I wish it was easier to add pictures, embed videos, links, etc. It's also not user friendly on the reporting side. I'd like to be able to have more functionality to pull different reports. For example, I would like to have a report for jobs that we are still currently recruiting for (still actively trying to find a candidate). I don't necessarily want to see all "open" jobs because in ApplicantStack, they remain open until the job is "closed/filled". I do not want to see jobs that have a candidate that has already accepted an offer and is in the background or pending start stage. Unfortunately for now, it's a manual process of my recruiters reviewing over their "active recruiting" jobs and sending me weekly update reports by email. We are also still working out the ability to integrate with ADP (our HRIS system).

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von ApplicantStack

Hi Meagan!

Thank you for taking the time to write a review about ApplicantStack.

I will forward your feedback to our development team. We take feedback very seriously.

Also, I would suggest contacting support on how you can add pictures, embed videos, and add links using our formatting tools.

Changing your filters to show inactive jobs might also help with your concern about seeing open vs. closed jobs.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Julie B.
Branche: Non-Profit-Organisation Management
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

My review

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 10.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

we used to use Applicant Pro and it was so much more user friendly. We switched because Applicant Stack would incorporate with ADP, but we have NEVER been able to get it to bring over the information we need.

Vorteile

I like how it can send the applicant the on-boarding paperwork and everything is completed on line.
I like the texting feature

Nachteile

It only posts our job postings to 5 sites. this is not enough
It takes forever to download the on-boarding paperwork (usually around 20 minutes)

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von SwipeClock

Hi Julie!

Thank you for writing a review about ApplicantStack.

We have many job boards built into ApplicantStack. Perhaps some of them are not activated. Also, we are continually adding more job boards as requested. Please let us know which ones you are interested in. I also want to point out the manual posting links, so you are not limited to our integrated job boards. The possibilities are endless!

Please contact support so we can get more information from you about the issue you are experiencing.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Kim W.
Branche: Personalwesen
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to use, great functionality

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.12.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

We have used ApplicantStack for about 5 years and it has been very effective in managing thousands of applications.

Vorteile

Easy to classify and manage a large database of applications. It is also nice that it deploys a job posting to major job boards.

Nachteile

It is inconvenient that you can't search key words in the application form. Only the resume is searchable.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Amanda M.
Branche: Baumaterial
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

users, rights, printing, accounts, licenses, different company locations

Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
Bewertet am 12.10.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

I have had to learn on my own most of what I know. We have had this program for a bout a year and it to me is not super user friendly mainly because we never had any training and our hands our tied with some of the features. I don't know if we didn't buy everything or if we don't have the permissions. My IT guy has tried to give me all the rights he can and its still not working. I don't think that is a good idea that only one location has access to things that I need here at my location. How can we get the proper rights? Can we buy another license? Is there a way that each location can have their own program and questions?

Vorteile

I like that the program allows us to make our own questions and we can e mail applicants directly from the program.

Nachteile

I do not like that applicant's get lost or locked out easily. When I transfer an employee sometimes they get lost. I have to call the corporate office to find the new employee and they have to re set them before I can move on. Also we have 6 locations and for some reason we are only allowed to have 4 administrators. I do the hiring here and I do not have the capability to print or edit forms once they are submitted. I do not have the capability to change things that are specific to our company with out it affecting the rest of the companies. We have tired to give rights to everyone and application stack wont let us. We need to have more people be able to access everything and I feel like this program is very restrictive. We have tried and failed to get more license and managers but it doesn't work. I would like someone to call us here at our location and help explain how we can use application stack to better fit our company. We would also like general help, a tutorial, someone to answer our questions and help with basic functions.

Übersetzen auf: Deutsch

Antwort von ApplicantStack

Hi Amanda!

Thank you for taking the time to write a review about ApplicantStack.

I created a support ticket to address all of your concerns. Whenever you have any questions or concerns, please go to any ApplicantStack page and access our help center by selecting the question mark (?). We are here to help!

I checked your account and it appears you have restrictions based on your user level. If you need access to all of the applicants, I would suggest contacting your account administrator so they can change your permissions.

Any account administrator can edit the user restrictions/levels and also purchase more user licenses.

I also forwarded your feedback to your account manager. Your concerns are very important to us and we want to make sure you have all the tools you need.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 3.0/10

Bryson J.
Branche: Gesundheit, Wellness & Fitness
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Mobile App Inquiry

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.12.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

I use for the ease of use and I am familiar with the product as I have used in the past.

Nachteile

I was told that there is a mobile app available, but have not been able to find it? Is there a mobile app?

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Nutzerempfehlung
8,5/10
Basierend auf 1.318 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ApplicantStack Preis

ApplicantStack Preis

Beginnt ab
95,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Basierend auf 1.318 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

ApplicantStack Funktionen

ApplicantStack Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Bewerber-Tracking
Daten-Import / -Export
Echtzeit-Berichterstattung
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kundenspezifisches Branding
Leistungsmanagement
Mitarbeiter-Datenbank
Mitarbeiter-Onboarding
Mitarbeiter-Self-Service
Mitarbeitermanagement
Mitarbeiterportal
Personalbeschaffungs-Management
Self-Service Portal
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 1.318 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

ApplicantStack Häufig gestellte Fragen

ApplicantStack Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ApplicantStack.

F. Welche Preispläne bietet ApplicantStack an?

ApplicantStack bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 95,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von ApplicantStack?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von ApplicantStack

F. Wer sind die typischen Nutzer von ApplicantStack?

ApplicantStack hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Öffentliche Verwaltung, Non-Profit, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von ApplicantStack unterstützt?

ApplicantStack unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet ApplicantStack an?

ApplicantStack hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt ApplicantStack mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte ApplicantStack unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert ApplicantStack?

ApplicantStack kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AxisCare, Dropbox Business, Google Drive, Google Workspace, HireSelect, Microsoft 365, Olivia, Spark Hire, Twitter, ZipRecruiter

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet ApplicantStack an?

ApplicantStack bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen