When I Work

4,5 (1.086)
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Personaleinsatzplanung, Zeiterfassung, Kommunikation und Anwesenheit.

Über When I Work

Verwende When I Work, um Mitarbeiter einfach einzuplanen und mit ihnen zu kommunizieren. Sende den Personaleinsatzplan als Kurzmitteilung an das Personal. When I Work enthält kostenlose mobile Anwendungen für iPhone und Android. Ebenfalls enthalten ist eine 2-Weg-Textnachrichtenoption, mit der Mitarbeiter offene Schichten akzeptieren und ihren Personaleinsatzplan per SMS anfordern können. Aktiviere die Anwesenheit, und gestatte deinen Mitarbeitern die Verwendung der mobilen Stempeluhr, damit sie sich von ihrem Smartphone aus einbuchen können oder richte ein iPad als Terminal ein. Du kannst auf der Karte einfach sehen, an welchem Standort sich Mitarbeiter einbuchen. Nachdem du die Arbeitszeittabelle überprüft hast, kannst du sie mit einem Klick fertigstellen.


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Du bist nicht sicher, ob When I Work das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

When I Work

4,5 (1.086)
VS.

Startpreis

2,50 $
Monat
1,00 $
einmalig

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

106
57

Integrationen

17
Keine Integrationen gefunden

Bedienkomfort

4,5 (1.086)
2,5 (48)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,4 (1.086)
2,8 (48)

Kundenservice

4,4 (1.086)
2,8 (48)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Homecare Homebase

2,7
Nr. 1 Alternative zu When I Work
Homecare Homebase ist eine integrierte, cloudbasierte Software für häusliche Pflege und Hospize, die Terminplanung,...

RUN Powered by ADP

4,5
Nr. 2 Alternative zu When I Work
RUN Powered by ADP® ist eine bewährte Lösung für die Lohn- und Gehaltsabrechnung von Kleinunternehmen, die auf der...

TicketSource

4,8
Nr. 3 Alternative zu When I Work
TicketSource ist ein erschwingliches, einfach zu bedienendes Online-Ticketsystem mit erstklassiger Kundenbetreuung....

ZoomShift

4,5
Nr. 4 Alternative zu When I Work
ZoomShift ist eine Planungssoftware für Mitarbeitende auf Stundenbasis. Du kannst einfach Zeitpläne online erstellen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,5 /5
(1.086)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,4/5
Funktionen
4,3/5
Bedienkomfort
4,5/5
Kundenbetreuung
4,4/5

Hast du When I Work bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 1.086 Bewertungen
Bob
Bob
Gesamtbewertung
  • Branche: Maschinenbau oder Wirtschaftsingenieurwesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Could not preform my job with out When I Work

Bewertet am 13.10.2017

I work on small and large project. When I work helps to project how long man power will be tied up...

I work on small and large project. When I work helps to project how long man power will be tied up on large project, which helps forecasting, cost of labor, project schedule, when we can schedule the next project. On small projects is makes a clear line of communication between the project manager and the field personal, so that everyone is on the same page when it comes to scheduling.

Vorteile

Create's a standard line of communication between management and field personnel. Also helps the field personal to be prepared for their next task.

Nachteile

I work on the road a lot. The program is much easier to schedule personal from the desktop than it is from using the app on a device. Although it does not affect me all the time, it would be nice to see an interface on the device that was more similar to the one on the desk top. At least just for scheduling.

Antwort von When I Work

Hey Bob!

Thanks for writing us a review! I am so glad to hear that When I Work makes communicating with your team easier and helps you be prepared for things that come up throughout the day!

Thank you for the feedback as well in regards to the interface on our app. I would agree - working on a desktop is much easier when building the schedule. Hopefully we can make improvements to our app to aid in making the schedule build easier.

Have a wonderful day. :)

Leo
Gesamtbewertung
  • Branche: Restaurants
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Solid scheduling platform

Bewertet am 15.6.2023

Vorteile

The platform was easy to use in general and the employee app was handy.

Nachteile

Wasn't the best solution for a restaurant. Wanted to be able to schedule without defined end times so that staff didn't get the idea they could leave exactly at that time. Some other platforms allow for this (such as scheduling to "business decline" or "close"). But it works well for businesses with fixed schedules.Dealt with some lagging on the backend when scheduling via a pc.

In Betracht gezogene Alternativen

7shifts

Warum When I Work gewählt wurde

Wanted an employee app.

Gründe für den Wechsel zu When I Work

We ultimately switched away from WIW to 7Shifts.

Antwort von When I Work

Hi there Leo,

Sarah here from the Care Team at When I Work.

Thank you for taking the time to review the When I Work app and platform and we appreciate your here. I can see how it would be useful for your team as well as others to have the ability to schedule until "close", "business needs", or something of the like!

We appreciate valuable suggestions like this as we consider enhancements and future updates to the product.

Please don't hesitate to reach out to our Care Team by visiting https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/ with any additional questions or if we can assist with anything else.

Thank you!

Best,
Sarah

Deborah
Gesamtbewertung
  • Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 0.0 /10

Going down the drain fast

Bewertet am 17.2.2021

Terrible. When I first started with When I Work it was a blessing and helped our business work...

Terrible. When I first started with When I Work it was a blessing and helped our business work well. I don't know if they changed management or what but the customer service has gone down hill in the last year or so. We are a staffing agency. We depend on our scheduling service for our money our very heart of our bisiness. They made some changes that have totally made this service obsolete for our company and now - in the middle of the work week in the middle of the work day when all of a sudden the changes became in effect with no warning- we have to stop what we are doing and find another scheduling service. This is after they had a large glitch that made it very difficult for our business and fixed it after 4 weeks. Can't call anyone - not an option.

Vorteile

I felt it had good features in the beginning

Nachteile

When there is a glitch they don't fix it for like a month. They change features that are detremental and don't give an option to opt out. You can't speak to a person you have to email them with problems. When you do get a hold of someone they do not help you but just say the same thing over and over like: We are working on this at this time. No solutions.

Antwort von When I Work

Hi Deb,

We appreciate the detailed review.

I am sorry to hear you may have run into some issues with When I Work. When an issue is reported with the product we are not always able to guarantee a timeframe for when a fix would be released because it requires multiple steps and testing to ensure that the solution we implement is successful and does not negatively impact other parts of the app.

I am very sorry for the impact any issues have caused to your workflow.

The support offered through chat and email ensures that we can address the situation in a timely manner.

I appreciate your feedback on this experience. We are always looking for ways to improve.

Best,
Vicki

Jackie
Gesamtbewertung
  • Branche: Bildungsmanagement
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Best Available

Bewertet am 6.3.2024

Vorteile

The ease of use and how quickly employees catch on to using it

Nachteile

Sometimes if the employees aren't looking they miss the clock in confirmation and that's frustrating to have to fix often.

Antwort von When I Work

Hi Jackie,

Shab here from When I Work. We are happy to hear that you are enjoying the ease of use of the app.

We'd be happy to take a closer look at any issues you are encountering, if you can please submit a ticket to our team at: https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/. We're here to help!

Thank you for using When I Work.

Warmly,
Shab

Sarah
Gesamtbewertung
  • Branche: Wein und Spirituosen
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Takes the work out of scheduling

Bewertet am 18.11.2019

We have been incredibly happy with the program. We went from spending 8-10 hours scheduling each...

We have been incredibly happy with the program. We went from spending 8-10 hours scheduling each month to 1-2

Vorteile

It is incredibly easy for both the employee to enter their availability and the manager to appropriately schedule. We love that we cant schedule somebody if they mark themselves unavailable, avoids confusion and holds the employee accountable

Nachteile

The inability to attach files to an email

In Betracht gezogene Alternativen

Sling

Warum When I Work gewählt wurde

We were creating our own schedule utilizing excel spreadsheets, this left open a ton of room for human error

Zuvor genutzte Software

Microsoft Excel

Gründe für den Wechsel zu When I Work

The video training was so easy to understand and charming, it was a no brainer

Antwort von When I Work

Hi Sarah,

Anna here from When I Work Customer Care. Thank you for taking a minute to leave us a review! I definitely understand how the ability to attach a file to a group email could improve When I Work. We have just released a new feature called Document Storage that your team may be interested in. I've linked an article that outlines the feature below.

https://help.wheniwork.com/articles/document-storage-release-notes/

Thanks again for leaving us a review. We're happy to hear that When I Work is saving you time and preventing confusion. If you have any questions or concerns, please let us know at https://help.wheniwork.com/submit-a-ticket/.

Have a great day,
Anna

5 von 1.086 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

When I Work Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über When I Work.

When I Work bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 2,50 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

When I Work hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

When I Work unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

When I Work unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

When I Work kann in folgende Anwendungen integriert werden:

321Forms, ADP Workforce Now, Crew, Google Calendar, Google Workspace, Gusto, Meta for Business, OnPay, OnPay Solutions, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Square Point of Sale, Starboard Suite, Tribepad, Vend, Zapier

When I Work bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Chat

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