SAP CRM Übersicht

Was ist SAP CRM?

SAP CRM On Demand bietet eine Reihe von Tools, um die Anforderungen von Vertriebs-, Marketing- und Kundenservicemitarbeitern sowie von Führungskräften und Geschäftsinhabern zu erfüllen. Das Interaction Center im CRM bietet eine Plattform zur Verwaltung der Kundenkommunikation über mehrere Kanäle. Alle Kundeninteraktionen, d. h. Anruf, E-Mail, Social Media und Live-Chat, können verfolgt, verwaltet und ausgewertet werden. Mithilfe des CRM können Aufgaben und Termine priorisiert werden, Nachbearbeitungen eingeplant und Teamverkauf unterstützt werden.

Durch das integrierte Wissensmanagement und das regelbasierte E-Mail-Management können Agenten Probleme im CRM schneller lösen. Die Marketing- und Verkaufsanalysenfunktionen in Kombination mit den in SAP CRM angebotenen Berichterstattungstools ermöglichen Marketing- und Vertriebsabteilungen, ihre Kampagnenstrategie zu verfeinern. Richte deine Teams an den Unternehmens- und Teamzielen aus, indem du die Leistung analysierst und Bemühungen mit Anruflisten, Agenten-Skripts und Werbekampagnen koordinierst.

Erstelle Marketingkampagnen mit Daten, die mit SAP CRM On Demand erfasst wurden, und führe diese durch. Marketingkampagnen können global, regional oder lokal umgesetzt werden. Die Kampagnenleistung kann in Echtzeit überwacht werden und auf Szenarien basierende Kampagnen können implementiert werden. Mit den von SAP CRM angebotenen Tools für das Pipeline-Management können Vertriebsmitarbeiter Leads effizienter qualifizieren und Cross-Selling- und Up-Selling-Möglichkeiten nutzen. Vertriebsmitarbeiter können die SAP-ERP-Integration nutzen, um Verkaufsaufträge, Angebote und Verträge zu verwalten und Geschäfte effizienter abzuwickeln und abzuschließen.

SAP CRM Übersicht

Kosten

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SAP CRM Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Vereinigte Staaten von Amerika, Kanada, Vereinigtes Königreich, Australien, China und 3 weitere , Indien, Japan, Deutschland
Unterstützte Sprachen
Englisch

Medien

Task and schedule overview in SAP CRM On Demand
HR data in SAP CRM
Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand
Account activity overview in SAP CRM On Demand
Videos zu SAP CRM SAP CRM Screenshot: Task and schedule overview in SAP CRM On Demand SAP CRM Screenshot: HR data in SAP CRM SAP CRM Screenshot: Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand SAP CRM Screenshot: Account activity overview in SAP CRM On Demand

SAP CRM Bewertungen

SAP CRM Bewertungen

Gesamtbewertung
4,2
/
5
Ausgezeichnet
92

Sehr gut
70

Durchschnitt
25

Gering
6

Schlecht
5

Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9
Funktionen
4,2
Bedienkomfort
3,8
Kundenbetreuung
4,1
82% haben diese Anwendung empfohlen
Arvind kumar A.

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform


Mit Google übersetzen
Verifizierter Rezensent

One of the best commerce platform out there

I have found SAP hybris a complete package with all the relevant features required in any e-commerce application. A lot of third party integrations has made it more usable and integrated with other systems. It also has presence on SAP cloud.
So, overall its a good product.


Mit Google übersetzen
Aneesh B.

An end to end solution with seamless integration capabilities


Mit Google übersetzen
Scott M.

Inventory management at its best


Mit Google übersetzen
Iván B.

Description of SAP CCS CRM

SAP CCS (CRM) It is the most complete platform in the market. It adapts easily (implementation) to the cases of the electricity industry (which is my experience), from the commercial area, customer service and its perfect connection with the MM material modules and sales and distribution SD, ... FI ... I enter others. The workflow is really his strength."


Mit Google übersetzen
Arvind kumar A.
Branche: Freizeit, Reisen & Tourismus
Untern. Größe: 10.000+ Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 17.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Nachteile

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Verifizierter Rezensent
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

One of the best commerce platform out there

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 30.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

I have found SAP hybris a complete package with all the relevant features required in any e-commerce application. A lot of third party integrations has made it more usable and integrated with other systems. It also has presence on SAP cloud.
So, overall its a good product.

Vorteile

1. It provides e-commerce functionality to the businesses, which helps in direct selling of the products from the producer to the consumer.

2. It provides almost all the e-commerce functionalities, and a lot of third party integrations for media(images, videos, etc.), tax calculations, payment providers, and a lot more already out-of-the-box.
The product also has ample space to expand and customize the existing platform as well as per the business requirements.

3. After the acquisition of SAP, the product has been changed to make it adaptable to SAP environment. SAP has provided a lot of integration channels to integrate it with other SAP products, for example, SAP Revenue, Billing, Marketing, Sales and Service to name a few.
As a result, it helps in overall revenue generation of the businesses.

4. The product has been extended into major industries apart from only retail.

5. There is a lot of improvement going on with every release and the product is always up-to-date with the latest changes in programming languages and in incorporating other new technologies.

Nachteile

1. There are still a lot of legacy bugs that needs to be fixed even in the core platform and commerce modules.

2. A lot of common functionalities are still not being provided and need to be implemented by the solution providers in every project. Such common functionalities can be provided out of the box. One such feature could be GDPR especially used within the projects involving EU sites.

3. SAP needs to focus more on technical improvement of the project and not just on marketing aspects.

4. SAP needs to publish a common set of steps publicly for the partners providing the solutions, starting from the setup of the project until the go-live of the project to avoid delays and to build better customer reputation.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Aneesh B.
Branche: Einzelhandel
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

An end to end solution with seamless integration capabilities

Bewertet am 19.6.2015
Quelle der Bewertung: SoftwareAdvice

Vorteile

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Nachteile

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Scott M.
Branche: Krankenhausversorgung & Gesundheitswesen
Untern. Größe: 501-1.000 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Inventory management at its best

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.7.2020
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Once you have the correct access and TCodes SAP is a powerful beast. I use SAP daily to keep an eye on inventory locations and my team is able to refurbish service equipment using SAPs processes as well keep their time and materials used for said work.

Nachteile

SAP isn't the prettiest software as I know that might sway someone one way or the other but if you are looking for a powerful tool then it is the industry leader. It is also very clicky and the learning curve to the software is a long one but once you do your tasks a few times you won't need your notes much.

Verteilung der Bewertung

Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Iván B.
Branche: Marketing & Werbung
Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
Übersetzen auf: Deutsch
Übersetzen auf: Deutsch

Description of SAP CCS CRM

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 14.1.2020
Quelle der Bewertung: GetApp

SAP CCS (CRM) It is the most complete platform in the market. It adapts easily (implementation) to the cases of the electricity industry (which is my experience), from the commercial area, customer service and its perfect connection with the MM material modules and sales and distribution SD, ... FI ... I enter others. The workflow is really his strength."

Vorteile

The way it leads from real life to the workflow. The integration of activities and their implications in real time with the areas through the ERP. Speed as you can adapt, improve and learn on the go.

Nachteile

Nothing. I should only indicate that the possible failures are in the training. They must ensure that SAP teachers have knowledge of field and SAP technology. When this happens everything is really excellent

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
7,9/10
Basierend auf 198 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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SAP CRM Preis

SAP CRM Preis

Beginnt ab
N/A
Gratis Testen
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Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,9/5
Basierend auf 198 Benutzerbewertungen
Vergleiche das Preis-Leistungs-Verhältnis mit Alternativen
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SAP CRM Funktionen

SAP CRM Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Anpassbare Berichterstellung
Anpassbare Vorlagen
Automatische Benachrichtigungen
Benutzerdefinierte Felder
Berichterstattung und Statistik
CRM-Integration
Daten-Import / -Export
E-Mail-Integration
Elektronische Zahlungen
Erinnerungen
Integration von Dritten
Kalenderverwaltung
Kontaktmanagement
Kundendatenbank
Kundenspezifisches Branding
Social-Media-Integration
Umfragen & Feedback
Funktionen
4,2/5
Basierend auf 198 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

SAP CRM Häufig gestellte Fragen

SAP CRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über SAP CRM.

F. Welche Preispläne bietet SAP CRM an?

SAP CRM bietet folgende Kostenpläne an:

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Nicht verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von SAP CRM?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von SAP CRM

F. Wer sind die typischen Nutzer von SAP CRM?

SAP CRM hat die folgenden typischen Kunden:

Kleine Unternehmen, Großunternehmen, Freie Mitarbeiter, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von SAP CRM unterstützt?

SAP CRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

F. Welche Preispläne bietet SAP CRM an?

SAP CRM hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt SAP CRM mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte SAP CRM unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert SAP CRM?

SAP CRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AnytimeCollect, FileHold, Genius Project, KeyedIn Projects, Marketo Engage, Mendix, Mule ESB, Neudesic Pulse, Sofon Guided Solutions, Vocalcom

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet SAP CRM an?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Varianten der Kundenbetreuung SAP CRM anbietet