
Accelo
Über Accelo
Accelo kombiniert die wichtigsten Anforderungen deines Vertriebs – Projektmanagement, Vorschuss, Servicetickets und Zusammenarbeit– in einer Plattform für kleine und mittlere Serviceunternehmen und macht es dann einfach, Arbeit zuzuweisen, Fortschritte zu verfolgen sowie Budgets und Rentabilität in Echtzeit anzuzeigen. Mit Accelo erhältst du Einblick in die Leistung deines gesamten Unternehmens, sodass du die Arbeit, die deine Kunden lieben, problemlos ausführen kannst.
Module
Kunden und Kontakte: Eine leistungsstarke und dennoch nutzerfreundliche Kundendatenbank, mit der du die gesamte Korrespondenz, Verkäufe, Arbeit und Rechnungen mit und von Kunden schnell und einfach anzeigen kannst.
Verkauf und Marketing: Vermarkte an deine Leads und Kunden und verwalte anschließend den Verkaufsprozess und das Antragsverfahren – ein schnelles, einfaches, für den professionellen Service-Vertrieb entwickeltes Modul.
Aufträge und Projekte: Voll funktionsfähige Auftragsverfolgung und Projektmanagement, das auf die von Serviceprofis geforderte Flexibilität ausgelegt ist. Verwalte Projekte, Budgets, Zeit und Aufgaben sicher und leicht – und das alles an einem Ort.
Probleme und Leistungen: Erbringe hervorragende Leistungen und biete Unterstützung mit einem integrierten System, mit dem du ein vollständiges Bild über deine Kundenbeziehungen erhältst.
Verträge und Aufträge: Du hast Aufträge von oder Dienstleistungsverträge mit Kunden? Sorge für stressfreie Abrechnungen und Berichterstattung im Zusammenhang mit Verträgen und Aufträgen mit dem Modul, das deine Arbeit und Arbeitszeittabellen automatisch Verträgen zuweist.
Fakturierung und Zahlungen: Erstelle einfach Rechnungen zu Aufträgen, Serviceproblemen, Verträgen und Arbeitszeittabellen – und werde für die Arbeit bezahlt, die du tatsächlich leistest! Du kannst Rechnungen auch sofort mit deinem Hauptbuchhaltungspaket synchronisieren.
Aufgaben, Planung und Arbeitszeittabellen: Accelo unterstützt dich dabei, Aufgaben zu verfolgen sowie Projekte und Arbeitszeittabellen zu planen – es bietet alles, was dein Team braucht, um seine Zeit, Arbeit und Fristen zu verwalten.
E-Mail, Notizen und Zusammenarbeit: Accelo speichert deine E-Mails, Dokumente, Besprechungsnotizen usw. in Bezug auf Verkaufs-, Projekt-, Service- oder Kundendaten automatisch, sodass du wichtige Informationen leicht finden kannst.
Kundenportal: Biete deinen Kunden 24/7-Echtzeitzugriff auf ihre eigenen Projekt-, Vertrags-, Service- und Kontoinformationen, um die Transparenz und Serviceebenen zu verbessern und sie bei der Selbsthilfe zu unterstützen.
Direkte E-Mail-Marketingkampagnen: Sende E-Mail-Kampagnen unmittelbar aus Accelo an deine Kunden.
Bilder






Du bist nicht sicher, ob Accelo das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Jira

HubSpot Sales Hub

Wrike

Amicus Attorney

Nutzerbewertungen
Hast du Accelo bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

- Branche: E-Learning
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
A Comprehensive Project Management Tool
Bewertet am 22.2.2023
Overall, Accelo is a comprehensive project management software that offers a wide range of features...
Overall, Accelo is a comprehensive project management software that offers a wide range of features and integrations. Its ability to automate repetitive tasks, create custom workflows, and streamline operations make it an ideal tool for businesses that handle large projects. While it may take some time to master, the benefits that Accelo offers make it a worthwhile investment for businesses looking to improve their project management capabilities.
Vorteile
Accelo is a powerful project management software that streamlines operations and allows teams to manage our work efficiently. One of the most significant benefits of Accelo is its integration with various tools such as Gmail, G Suite, Office 365, and QuickBooks. This integration enables us to manage customer data, projects, tasks, and billing in one place, which significantly simplifies the workflow. Accelo's automation features help users save time and eliminate repetitive tasks. Its smart scheduling tools and calendar integration enable us to allocate time effectively and manage our workload. We can also assign tasks, track progress, and set deadlines for the our members to ensure timely delivery of projects. One of the standout features of Accelo is its ability to create custom workflows that meet our unique requirements. The software offers customizable templates, which can be tailored to specific workflows, making it easy to manage a wide range of projects.
Nachteile
However, Accelo's complexity may make it difficult for new users to get up to speed quickly. The software has a steep learning curve and may require some training to use effectively.
Antwort von Accelo
Hi Kavindu Githsara, thank you for taking the time to leave a review! We are glad to hear that helped your team work more efficiently and is helping consolidate your client work into one centralized system. We really appreciate hearing about your positive experience with the platform and want to thank you again for taking the time to share your feedback!
- Branche: Architektur & Planung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Weitere für Kostenlose Testversion genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Product Analyzer
Bewertet am 7.5.2019
I enjoyed working with both the Tech and Sales reps. The tech rep was awesome in answering any...
I enjoyed working with both the Tech and Sales reps. The tech rep was awesome in answering any questions I had at any one time. We did several webinars where the tech and I worked through questions/issues I was having. They have great learning videos, and although I wasn't a part of it, they had a good setup and training program for the end user I was recommending them to. Not once was I told that I was asking too much and would need to purchase before getting answers.
Vorteile
I loved the analytics of this product. I was demoing several products for a client that was looking for a PM software that handled a lot of their issues. This software fit the bill. They let me demo it for over 2 months, as I also had a full time job at the time that interfered with my daily testing/playing time with it.
Nachteile
I pick up new software fairly easy. I did have a major learning curve with this software. But once I got over that it was smooth sailing from there on out.
Gründe für den Wechsel zu Accelo
I researched over 20 and demoed 4 products and brought all 4 to the table with pros and cons that I found with each of them. Mavenlink I thought was overpriced compared to the others. I also felt they weren't as helpful or agreeable to help while I was demoing. Wrike was okay, but they started to shy on giving me time to work with the product. A big factor in my decision making was who was the most customer/user firendly. Who wanted me to really like their product. I wasn't buy for me, I was researching for someone else. I gave that information up front. and the 2 I ended up taking to the client was Liquid Planner and Accelo. We set up online demos for the client to see and ask their own questions. That day, Accelo performed the better demo and the client went with them.- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Good At Lots, Not Great At Anything
Bewertet am 1.11.2016
Accelo is a decent platform that aims high in their feature set, but with mediocre results. We were...
Accelo is a decent platform that aims high in their feature set, but with mediocre results. We were attracted by the number of integrations available, but some of those have since been removed.
I am encouraged by the pace of development, so it's quite possible these features will grow in maturity in the near future.
Vorteile
The platform has a number of serviceable solutions that integrate well with each other, and with Google Apps / Gmail. The onboarding options are helpful and support staff are very friendly.
The Retainer tool does a decent job of managing recurring tasks and commitments once you figure out how to use it.
Nachteile
Unorthodox vocabulary, modules operate differently from class leaders, so the learning curve is significant and that can impair adoption across a team.
None of the modules can reasonably be called best-of-breed - but most are still useful.
- The Ticket system is a far cry from Zendesk, but still good enough.
- The quote feature doesn't stack up to Quote Roller, so we still use QR for sales proposals. Accelo used to support integration with Quote Roller, but no longer does.
- We tried to get by with their Project Management tool, but everyone gave up. Now we use JIRA for major projects.
- We have multiple businesses operating in different currencies, so we reply on Xero for accounting, and Freshbooks for invoicing.
Antwort von Accelo
Thanks for your review, Ryan. Since you posted it we've been working very very hard with dozens of people in our design, development, QA and other product teams to make the product great. And we're going to keep working on making it better.
- Branche: Buchhaltung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Game Changer for our Professional Services Company
Bewertet am 12.2.2020
The implementation support was excellent. They really worked with us to configure Accelo to meet...
The implementation support was excellent. They really worked with us to configure Accelo to meet our business needs. The tool meets 90-95% of our needs, and they continue to improve upon it. Their support team is one of the best we have seen (we have used many products over the years).
Vorteile
Accelo provides a CRM, sales funnel, statements of work (quoting), active work (projects and ongoing), time tracking and invoicing -- all in one fully integrated platform. The tool is quite user-friendly if set up properly for your business.
Nachteile
The integration with QuickBooks Online needs some additional features.
- Branche: Verbraucherdienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
Good for managing and running projects
Bewertet am 19.3.2021
Overall a very organized software. Keeps everything in one place.
Overall a very organized software. Keeps everything in one place.
Vorteile
I love how easy it is to understand. Completely customizable and very organized on a whole. Tracking transactions with previous customers is super easy.
Nachteile
The ease for booking leaves is actually not so easy. It seems to be very complicated. Also I have having to do so many tasks manually.
Antwort von Accelo
Thanks Sherae for the great feedback! We'd love for you to share any additional information on the booking process and how you think this could be improved, within our Ideas Forum (ideas.accelo.com). Thanks for being a part of the Accelo community.
Accelo Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Accelo.F. Welche Preispläne bietet Accelo an?
Accelo bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Accelo?
Accelo hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200
F: Welche Sprachen werden von Accelo unterstützt?
Accelo unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Accelo mobile Geräte?
Accelo unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Accelo?
Accelo kann in folgende Anwendungen integriert werden:
BrightGauge, ConnectWise Cybersecurity Management, Expensify, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, Gusto, HubSpot CRM, Ignition, Jira, Kaseya VSA, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, NinjaOne, PayPal, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, Salesforce Sales Cloud, Stripe, Twitter/X, Xero, Zapier, Zendesk Suite, authorize.net
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Accelo an?
Accelo bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Accelo gefundenen Softwarekategorien an.
- PSA-Software (Professional Services Automation)
- Dienstleister-Software
- CRM-Systeme
- Projektmanagement Tools
- Beratungssoftware
- Zeit- und Spesenabrechnung-Software
- Werbeagentur Software
- Aufgabenmanagement Tools
- PPM-Software
- Display Advertising Tools
- Ressourcenmanagement Tools
- Unternehmensführung Software
- Online CRM Systeme
- Lead-Management-Software
- Predictive Lead Scoring Software
- CRM Software für Bauunternehmen