
Accelo
Über Accelo
Accelo kombiniert die wichtigsten Anforderungen deines Vertriebs – Projektmanagement, Vorschuss, Servicetickets und Zusammenarbeit– in einer Plattform für kleine und mittlere Serviceunternehmen und macht es dann einfach, Arbeit zuzuweisen, Fortschritte zu verfolgen sowie Budgets und Rentabilität in Echtzeit anzuzeigen. Mit Accelo erhältst du Einblick in die Leistung deines gesamten Unternehmens, sodass du die Arbeit, die deine Kunden lieben, problemlos ausführen kannst.
Module
Kunden und Kontakte: Eine leistungsstarke und dennoch nutzerfreundliche Kundendatenbank, mit der du die gesamte Korrespondenz, Verkäufe, Arbeit und Rechnungen mit und von Kunden schnell und einfach anzeigen kannst.
Verkauf und Marketing: Vermarkte an deine Leads und Kunden und verwalte anschließend den Verkaufsprozess und das Antragsverfahren – ein schnelles, einfaches, für den professionellen Service-Vertrieb entwickeltes Modul.
Aufträge und Projekte: Voll funktionsfähige Auftragsverfolgung und Projektmanagement, das auf die von Serviceprofis geforderte Flexibilität ausgelegt ist. Verwalte Projekte, Budgets, Zeit und Aufgaben sicher und leicht – und das alles an einem Ort.
Probleme und Leistungen: Erbringe hervorragende Leistungen und biete Unterstützung mit einem integrierten System, mit dem du ein vollständiges Bild über deine Kundenbeziehungen erhältst.
Verträge und Aufträge: Du hast Aufträge von oder Dienstleistungsverträge mit Kunden? Sorge für stressfreie Abrechnungen und Berichterstattung im Zusammenhang mit Verträgen und Aufträgen mit dem Modul, das deine Arbeit und Arbeitszeittabellen automatisch Verträgen zuweist.
Fakturierung und Zahlungen: Erstelle einfach Rechnungen zu Aufträgen, Serviceproblemen, Verträgen und Arbeitszeittabellen – und werde für die Arbeit bezahlt, die du tatsächlich leistest! Du kannst Rechnungen auch sofort mit deinem Hauptbuchhaltungspaket synchronisieren.
Aufgaben, Planung und Arbeitszeittabellen: Accelo unterstützt dich dabei, Aufgaben zu verfolgen sowie Projekte und Arbeitszeittabellen zu planen – es bietet alles, was dein Team braucht, um seine Zeit, Arbeit und Fristen zu verwalten.
E-Mail, Notizen und Zusammenarbeit: Accelo speichert deine E-Mails, Dokumente, Besprechungsnotizen usw. in Bezug auf Verkaufs-, Projekt-, Service- oder Kundendaten automatisch, sodass du wichtige Informationen leicht finden kannst.
Kundenportal: Biete deinen Kunden 24/7-Echtzeitzugriff auf ihre eigenen Projekt-, Vertrags-, Service- und Kontoinformationen, um die Transparenz und Serviceebenen zu verbessern und sie bei der Selbsthilfe zu unterstützen.
Direkte E-Mail-Marketingkampagnen: Sende E-Mail-Kampagnen unmittelbar aus Accelo an deine Kunden.
Bilder












Du bist nicht sicher, ob Accelo das Richtige ist?
Mit einer beliebten Alternative vergleichen
Startpreis
Preisoptionen
Funktionen
Integrationen
Bedienkomfort
Preis-Leistungs-Verhältnis
Kundenservice
Alternativen
Wrike

monday.com

Jira

HubSpot Sales Hub

Nutzerbewertungen
Hast du Accelo bereits?
Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.
- Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
Great solution for bringing all of our prospect and project management together
Bewertet am 1.11.2016
We are a small company without a dedicated business development of sales team. Accelo really helps...
We are a small company without a dedicated business development of sales team. Accelo really helps with keeping on top of new leads and following them through to project setup and delivery. As the Principal in this it has allowed me to be much more in touch of when leads are being neglected or projects are stagnating.
In addition, the time keeping functions allow us to bull approximately 10% more hours, just by keeping better logs
Vorteile
Having all of our leads and project management in one place allows us to follow through relationships with prospective and current clients, right from the initial contact to project delivery and follow up.
Nachteile
The learning curve is quite high and on boarding new employees takes some time. This just needs the procedures set up but it does take resources in a small company.

- Branche: Informationstechnologie & -dienste
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 9.0 /10
The most cost-effective tool for managing large scale projects.
Bewertet am 18.4.2020
Accelo is a service that has allowed me to achieve very important objectives for our organization,...
Accelo is a service that has allowed me to achieve very important objectives for our organization, its integration to CRM system is excellent for us to manage different projects, its agility and productivity is what has allowed us to obtain very favorable results in the last years. It offers a very customizable system to use effectively in the problems that users require to solve, I have several years using this software and it has given me an extraordinary experience, it is available at a very accessible price for everyone, it really is an excellent software and I recommend it very much.
Vorteile
I love working with Accelo because it is a very accessible service for my company, its high performance allows us to manage projects with high performance and my team loves it because of how convenient it is, the tool is available to access from Windows and Android. One factor that makes this software ideal for anyone even without technical knowledge is that it has excellent training available for inexperienced people, its high customization and its wide interface make an excellent experience that motivates people to want to work with this software every day at all times.
Nachteile
The software has constant updates which is an advantage and disadvantage at the same time to work, the main advantage is that it keeps all your system updated to the most innovative technology and the disadvantage is that for people to adapt to the software makes this very challenging because of the constant changes that are seen.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
I couldn't function without Accelo, but it still drives me crazy!
Bewertet am 24.7.2018
Vorteile
It has so many features that it's light years ahead of anything else I've tried and I've been through dozens of programs. I'm probably using 10% of the features yet it's still indispensable. I love how I can set different rates for different clients, even the same clients but for different projects. I can fairly easily track my time and send invoices.
Nachteile
That said, Accelo is so utterly confusing, that if you don't already have a complex management system that you're converting from, and is one which you already mastered, you can get very easily overwhelmed by the differences between Retainers, Tickets, Projects. You can attempt to just use one of them and see how it works for you, but then certain items won't be billable if not set up with the correct item. I wish they had templates set-up already designed for different industries, where they had instructions of how to setup and perform specific processes for your needs. Then a guide to stages to go to the next complexity of tools. I feel like I can't move forward for fear of breaking the 10% I'm able to use properly (or improperly). Support is very poor and only available via email. It can take a day for a response and I find myself having a week long back and forth on something that would take just a few minutes via phone.
Antwort von Accelo
Hi Joshua, sorry for the frustrations with support. Since your review we've invested a lot into building out our support team, and have also introduced options for real-time support for users who want/need it for their businesses.
- Branche: Unternehmensberatung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
Valuable for Management Consultancy with Distinct Lines of Business
Bewertet am 25.9.2018
Vorteile
- we loved the idea of a fully integrated professional service system. TImesheeting, project management, and business development (prospecting) follow-up, and project cost tracking were essential for us.
- we use everything in Accelo except 'ticketing'.
- we were initially attracted as well by the invoicing and the project profitability features.
- time sheeting, project cost tracking, business development (opportunity funnel) and basic project management work very well for us. The team - including external contractors - use the system externally, and it greatly streamlines our weekly All Hands review meetings.
- We have consultants with extensie experience with Salesforce and Work, and they comment this is much better suited to our 'professional services' application.
Nachteile
- the proposal/ quoting functionality has been a disappointment. We wish there was better functionality to impot text, 'view' andedit and modigy layout, due to the nature of professional services work. The quoting/ prosposal module is probably fine if you are quoting 'canned' services like web design packaging, or system configuration / maintenance, but not for much else.
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
One stop Solution
Bewertet am 4.11.2016
Accelo is one of the most systematic and organized application. I opted for the free trial and was...
Accelo is one of the most systematic and organized application. I opted for the free trial and was very much pleased with what it offered. It a system or strategy that helped me managing client interactions, dealing with future and current customers, optimizing and systematizing relationships between them. It is a cloud-based CRM platform, which allows me to stay connected with the client information whenever and from wherever. All the requirements to satisfy a client could be done online through the AffinityLive application. It also integrates nicely with other applications such as Google related applications (Google Mail, Contacts, and Calendar). The user interface is easy to use and navigate. Glad I came across it. I am so relieved all the work is done easily with this.
Vorteile
It can seamlessly be integrated with all leading platforms.
It helps accumulate everything at one place be it CRM, Email, Project Management, Support Ticketing etc.
They have one of the best support services.
Nachteile
The only con that i find in it is that it is abit tough to learn at one shot. So new ones take some time in getting handy with it.
Accelo Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Accelo.F. Welche Preispläne bietet Accelo an?
Accelo bietet folgende Kostenpläne an:
- Ab: 24,00 $/Monat
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Accelo?
Accelo hat die folgenden typischen Kunden:
Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200
F: Welche Sprachen werden von Accelo unterstützt?
Accelo unterstützt die folgenden Sprachen:
Englisch
F. Unterstützt Accelo mobile Geräte?
Accelo unterstützt die folgenden Geräte:
Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Accelo?
Accelo kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Authorize.Net, BrightGauge, ConnectWise Cybersecurity Management, Continuum, Expensify, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, Gusto, HubSpot CRM, Ignition, Jira, Kaseya VSA, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, NinjaOne, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Stripe, Twitter, WordStream Social Ads Software, Xero, Zapier, Zendesk Suite
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Accelo an?
Accelo bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
Ähnliche Kategorien
Sieh alle für Accelo gefundenen Softwarekategorien an.
- PSA-Software (Professional Services Automation)
- Dienstleister-Software
- CRM-Systeme
- Projektmanagement Tools
- Beratungssoftware
- Zeit- und Spesenabrechnung-Software
- Werbeagentur Software
- Task Management Tools
- PPM-Software
- Display Advertising Tools
- Ressourcenmanagement Tools
- Unternehmensführung Software
- Online CRM Systeme
- Lead-Management-Software
- Predictive Lead Scoring Software
- CRM Software für Bauunternehmen