Brandwatch
Über Brandwatch
Seit 2010 ist Brandwatch von einem Team von weniger als 20 Mitarbeitenden in Großbritannien auf über 350 Mitarbeitende auf der ganzen Welt gewachsen, mit zusätzlichen Niederlassungen in Deutschland (Stuttgart und Berlin), Singapur und den USA (New York und San Francisco).
Mit einer Finanzierung von 64 Millionen US-Dollar durch drei VC-Runden (Venture Capital) gehört Brandwatch zu den am schnellsten wachsenden Technologieunternehmen der Welt und arbeitet mit mehr als 1.300 Kunden zusammen, darunter ein Drittel der Fortune-100-Unternehmen.
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- Gratis Testen
- Abonnement
Typische Kunden
- Freie Mitarbeiter
- Kleine Unternehmen (2–50)
- Mittelgroße Unternehmen (51–500)
- Großunternehmen (500 und mehr)
Bereitstellung
- Cloudbasiert
- On-Premise (vor Ort)
Unterstützte Sprachen
Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch und 15 weitere
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Bilder
Funktionen
Gesamtzahl der Funktionen von Brandwatch: 108
Alternativen
X Pro
Spike
Digimind
Agorapulse
Nutzerbewertungen
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- Branche: Computer-Software
- Unternehmensgröße: Selbstständig
- Monatlich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
I am able to monitor my brands activity comfortably, this used to give me headache before.
Bewertet am 19.7.2023
So far so good, I don't have sleepless nights any more, Brandwatch has got me covered!
So far so good, I don't have sleepless nights any more, Brandwatch has got me covered!
Vorteile
I was amazed by the way Brandwatch made it easy to be in total control of my brand, from real time monitoring to their amazing analysis.
Nachteile
Their plans can be a little expensive, other than that they provide a great service.
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
- Wöchentlich für Mehr als 2 Jahre genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 10.0 /10
market leader and first mover since 1999
Bewertet am 24.9.2021
always available to solve issue or arrange product training.
always available to solve issue or arrange product training.
Vorteile
100% flexibility and scalability. it can be used by any type of user and it can scale to any company size and need
Nachteile
to leverage it at fool capacity it require some serious skills in query wirting
Gründe für den Wechsel zu Brandwatch
advanced product features, query editor, project and users management- Branche: Musik
- Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 2.0 /10
it often does not work
Bewertet am 23.11.2020
basically the idea behind falcon is a good one, all the functions make sense and give you the...
basically the idea behind falcon is a good one, all the functions make sense and give you the possibility to run marketing campaigns more easily, especially if you have multiple channels!
the problem with the whole thing is that falcon does not run smoothly. super often i have to spend hours!!!! to upload a video or image in the "create a post". sometimes it takes hours to load and then tells me that it doesn't work!
i also often get error codes when posting, e.g. that something did not work and the post could not be planned - but when i go to the calendar the post is there. vice versa it is also the case that i often get gesgat it's all okay the mail was scheduled - and i receive an email from falcon that the mail could not be posted. this makes the work with falcon super unreliable and i have no good feeling to rely only on this software
Vorteile
good idea
many possibilities
option to operate many channels simultaneously
easy way to share accounts within a company
the use of different platforms (FB, Instagram, etc.)
the possibility to interact with the users (to react to posts, to link comments,..)
Nachteile
very poor reliability !!!
page sometimes (very often) uploads the media very slowly or not at all
left integration difficult
communication with users is difficult - you cannot post or comment on GIF's or images/videos, and instagram does not allow you to interact at all
- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
- Täglich für 1-5 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 8.0 /10
How Falcon made my day to day life easier
Bewertet am 13.3.2020
Overall experience is very positive. Like mentioned above, I really like the Publishing tool....
Overall experience is very positive. Like mentioned above, I really like the Publishing tool. Engaging with the audience is also much easier than before (I do however wish that Instagram DM's could pull through to Falcon as well because then all my engagement could be done from one platform). But yes, overall I'm very positive. The team is also always very ready and prepared to help.
Vorteile
The Publishing tool saves me so much time. Instead of designing a content plan on other software or programs, I can now create my content on Falcon's calendar. I also save time then on briefing our designers, because I send it directly to them for approval where they see exactly what I have in mind and design it accordingly.
Nachteile
I really dislike that I have to create my audience from scratch every time I set up my ads. I don't want to create an audience from the listening tool, which is the only way you can save an audience. I would like to create an audience from scratch once, save it for that specific channel, and have it ready the next time/month I create my ads.
Also, a recommendation - That you can edit published content as well (sometimes you want to change a small thing in the caption, but now you have to delete the whole post and add everything again).
In Betracht gezogene Alternativen
HubSpot Marketing HubWarum Brandwatch gewählt wurde
Sprout made engaging very difficult. The listening tool on Falcon is a BIG bonus. Another thing that Falcon offered that Sprout didn't was the approval option which makes it possible to do content planning directly on the platform.Zuvor genutzte Software
Sprout SocialGründe für den Wechsel zu Brandwatch
- Listening- Branche: Marketing & Werbung
- Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
- Täglich für 6-12 Monate genutzt
-
Quelle der Bewertung
Gesamtbewertung
- Preis-Leistungs-Verhältnis
- Bedienkomfort
- Kundenbetreuung
- Weiterempfehlungsquote 7.0 /10
Great product with lots of features but be prepared to pay!
Bewertet am 23.3.2020
Overall my experience with Falcon has been very positive. Having used multiple SMM tools, I've been...
Overall my experience with Falcon has been very positive. Having used multiple SMM tools, I've been impressed with the efficiency of the software. More development on the accompanying Hub app will really benefit a seamless operation across both desktop and mobile.
Vorteile
Falcon is really easy to manage multiple social media channels, allowing you to easily post, interact and report. The UI is really easy to digest, meaning you can quickly pick up and get used to the software with minimal training. The customer support staff are always readily available should you need them, offering great advice and checking back to make sure the issue has been resolved. Regular webinars also give key insight into the changes going on in the social landscape, as well as demonstrating new product features.
Nachteile
Falcon is one of the pricier social media scheduler tools. The value is there with the quality and detail in the social listening/reporting, however it doesn't make the software too accessible for smaller businesses or individuals.
Zuvor genutzte Software
BufferGründe für den Wechsel zu Brandwatch
Number of features and ability to have multiple team members/accounts with various levels of accessibility.Brandwatch Häufig gestellte Fragen
Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Brandwatch.F. Welche Preispläne bietet Brandwatch an?
Brandwatch bietet folgende Kostenpläne an:
- Preismodell: Abonnement
- Gratis Testen: Nicht verfügbar
F. Wer sind die typischen Nutzer von Brandwatch?
Brandwatch hat die folgenden typischen Kunden:
201–500, 501–1.000, 1.001–5.000
F: Welche Sprachen werden von Brandwatch unterstützt?
Brandwatch unterstützt die folgenden Sprachen:
Arabisch, Chinesisch, Chinesisch (traditionell), Deutsch, Dänisch, Englisch, Finnisch, Französisch, Indonesisch, Italienisch, Japanisch, Niederländisch, Norwegisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch
F. Unterstützt Brandwatch mobile Geräte?
Brandwatch unterstützt die folgenden Geräte:
F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Brandwatch?
Brandwatch kann in folgende Anwendungen integriert werden:
Hootsuite, Khoros Marketing, QBank, Sociuu, StoryStream
F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Brandwatch an?
Brandwatch bietet folgende Optionen für Kundensupport:
E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, Chat
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